antigel
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Pune ceva de la o marca cunoscuta daca vrei sa fie "de calitate". Si cum "Citroen recomanda Total", pune Total daca gasesti. Am mai folosit la o alta masina Aral, iar la vechea mea masina, no-name. La nici una nu a inghetat si cu fostul bx cu antigel no-name am fost la munte la niste temperaturi ca nu a mai pornit deloc masina, dar nu a inghetat acest antigel (probabil undeva la -20 erau atunci)
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
te sfatuiesc sa pui antigel compatibil g12, daca vrei sa nu iti taie garniturile ...
eu am pus antigel din ala de care puneam la dacie in ideea ca probez sa vad daca nu pierde si apoi pun din ala bun...
ei bine, in 3 luni mi-a picat presetupa de la pompa de apa, desi era cvasi noua...
deci, ge12, 1 la 1...
uite si de ce:
GM DEX-COOL Aprobat
Protectie 5 ani/ 220,000 km
Organic Acid Technology (OAT) impotriva coroziunii
Contine zero silicat, fosfati, boriu, nitriu sau amoniac
100% protectie impotriva coroziunii
Previne supra-incalzire sau inghetul motorului
Protejeaza sistemele de racire din toate metalele inclusiv aluminiu
cu stima, marius
eu am pus antigel din ala de care puneam la dacie in ideea ca probez sa vad daca nu pierde si apoi pun din ala bun...
ei bine, in 3 luni mi-a picat presetupa de la pompa de apa, desi era cvasi noua...
deci, ge12, 1 la 1...
uite si de ce:
GM DEX-COOL Aprobat
Protectie 5 ani/ 220,000 km
Organic Acid Technology (OAT) impotriva coroziunii
Contine zero silicat, fosfati, boriu, nitriu sau amoniac
100% protectie impotriva coroziunii
Previne supra-incalzire sau inghetul motorului
Protejeaza sistemele de racire din toate metalele inclusiv aluminiu
cu stima, marius
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
mesersmith scrie:te sfatuiesc sa pui antigel compatibil g12, daca vrei sa nu iti taie garniturile ...
eu am pus antigel din ala de care puneam la dacie in ideea ca probez sa vad daca nu pierde si apoi pun din ala bun...
ei bine, in 3 luni mi-a picat presetupa de la pompa de apa, desi era cvasi noua...
deci, ge12, 1 la 1...
uite si de ce:
GM DEX-COOL Aprobat
Protectie 5 ani/ 220,000 km
Organic Acid Technology (OAT) impotriva coroziunii
Contine zero silicat, fosfati, boriu, nitriu sau amoniac
100% protectie impotriva coroziunii
Previne supra-incalzire sau inghetul motorului
Protejeaza sistemele de racire din toate metalele inclusiv aluminiu
cu stima, marius
Salut,
Nu e chiar asa!
N-am vorbit "in vant"!
Exista probleme cu OAT-ul(organic acid technology).Se pare ca e "pomul laudat" si ar trebui sa ne dispensam de sac.
Iata un link care ar trebui citit de cei care cred in toate minunile tehnologiei,dealtfel, cum ar fi si normal sa se intample:
http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... xcool.html
Din pacate,piata,in ultima vreme, ofera o gramada de surprize neplacute!
Atentie si la uleiurile Castrol si Aral care suna ca niste "valori sigure" in urechile unui pasionat ,aditivii de ulei,in marea si covarsitoarea lor majoritate,niste pacaleli fara nici un fel de scrupule,care nu numai ca nu ajuta,ci distrug,practic,motoarele,s.a.m.d.
Recomand in continuare pentru motoarele moderne orice pe baza de propylene glycol.
Stima!
Salut,
Cazurile izolate sunt desigur cele enuntate in link.Dar din pacate sunt cam multe.Din pacate, sursele noastre de elaborare a statisticii sunt cam limitate din punct de vedere cantitativ.Nu gasesti?
Cati ar fi putut sa se planga dintre cei pe care-i cunosti?Proprietarii de C5!Nu-i asa?
Nu crezi ca e mai important "bazinul" de evaluare statistica a sursei pe care am enuntat-o?E vreo "facatura" in cadrul activitatii "Consumers Affair"?Crezi sincer asta?
Stima!
Cazurile izolate sunt desigur cele enuntate in link.Dar din pacate sunt cam multe.Din pacate, sursele noastre de elaborare a statisticii sunt cam limitate din punct de vedere cantitativ.Nu gasesti?
Cati ar fi putut sa se planga dintre cei pe care-i cunosti?Proprietarii de C5!Nu-i asa?
Nu crezi ca e mai important "bazinul" de evaluare statistica a sursei pe care am enuntat-o?E vreo "facatura" in cadrul activitatii "Consumers Affair"?Crezi sincer asta?
Stima!
Salut,
Iata ce cred eu ca s-a intamplat la colegul Messersmith.Este o explicatie ,cred eu pertinenta,de pe forumul GM Daewoo club:
"Desi antigelul fara silicati este superior atat din punctul de vedere al protectiei pe care o ofera pieselor din aluminiu cat si ca durata de exploatare, nu este indicat sa se foloseasca antigel fara silicati in motoare care au fost proiectate sa functioneze cu antigel cu silicati.
In primul rand daca circuitul de racire nu este bine spalat si cele doua tipuri de antigel intra in contact, acizii organici din cel fara silicati (de exemplu 2-ethylhexanoic acid) provoaca precipitarea silicatilor din antigelul care a ramas in instalatie si protectia la coroziune nu mai poate fi asigurata.
In al doilea rand, chiar daca instalatia este perfect curatata exista riscul ca antigelul fara silicati (de fapt acizii inhibitori din el) sa distruga garniturile, cel mai mare risc fiind la presetupa pompei de apa si in general garniturile care au in compozitie silicon."
Stima!
Iata ce cred eu ca s-a intamplat la colegul Messersmith.Este o explicatie ,cred eu pertinenta,de pe forumul GM Daewoo club:
"Desi antigelul fara silicati este superior atat din punctul de vedere al protectiei pe care o ofera pieselor din aluminiu cat si ca durata de exploatare, nu este indicat sa se foloseasca antigel fara silicati in motoare care au fost proiectate sa functioneze cu antigel cu silicati.
In primul rand daca circuitul de racire nu este bine spalat si cele doua tipuri de antigel intra in contact, acizii organici din cel fara silicati (de exemplu 2-ethylhexanoic acid) provoaca precipitarea silicatilor din antigelul care a ramas in instalatie si protectia la coroziune nu mai poate fi asigurata.
In al doilea rand, chiar daca instalatia este perfect curatata exista riscul ca antigelul fara silicati (de fapt acizii inhibitori din el) sa distruga garniturile, cel mai mare risc fiind la presetupa pompei de apa si in general garniturile care au in compozitie silicon."
Stima!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst