Cum sa maresc puterea motorului de 1.6i 16v
Moderator: Echipa Tehnica
parerea mea este ca sunt de ajuns 110 cai pt un motor de 1.6 si in loc sa dau bani pe chip mai bine as da banii pe un sistem audio (tun de bas , boxe fata si spate , DVD si daca vrei sa para mai nervoasa ii pui finala sport sau daca dispui de ceva bani poti sa schimbi tot esapamentu cu unul sport....
p.s. masina mai e in garantie ? daca da s-ar putea sa pierzi garantia din cauza chip-ului
p.s. masina mai e in garantie ? daca da s-ar putea sa pierzi garantia din cauza chip-ului
Vreau peste 140 cp din 1,6i 16v
Vreau sa fac un tuning Ok fara sa para un ''lucru tiganesc''astazi dupa lungi cercetari am ales sa ionizez geamurile spate si luneta si pot spune ca sunt f multumit de rezultat(a meritat investitia).Masina este inca in garantie dar pana voi face modificari care sa afecteze garantia aceasta va expira.Dorinta mea este de a creste peste 140 cp dar am aflat pana acum ca singura solutie este un cip si un filtru aer(care va fi de altfel urmatorul lucru pe lista de tuning pe care il voi achizitiona)iar evacuarea e mai mult pt zgomot care conteaza si el .Despre partea financiara nu pot sa spun decat ca nu mi-am propus o suma anume pt ca nu intentionez sa bag toti banii odata, prioritar este cresterea puterii pt mine dupa care va urma tuningul exterior.Merci mult pt sfaturi si astept noi idei despre cum as putea sa realizez ceea ce imi doresc.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta?
Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.
Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.
Garantia nu este o problema, la cat merg cu masina nu cred ca voi apuca sa stric motorul. Poate ca unii se vor intrba de ce vreau sa cresc puterea unui motor de 1,6i cand puteam sa iau un motor de 2,0i de la bun inceput.Raspunsul e simplu si poate hazlui, masina era pt nevasta ,iar acum a primit una de la serv cu care merge, iar asta a devenit cea de a 3-a masina pt ca eu aveam deja una de la serv .Motiv pt care m-am decis sa o modific.Vreau sa fac lucrul asta cat mai bine si fara sa investesc extraordinar de mult(zeci de mii de euro).Inca nu stiu ce inseamna acel turbo despre care ai zis.Ce ar insemna pt masina din punct de vedere al uzurii motorului cat si despre cresterea nr de caluti, cu cat s-ar modifica acestia?.Asa cum am mai zis ma gandeam sa continui cu un filtru sport si o evacuare sport (poate toata linia incepand de la motor si pana la finala), dar nu stiu ce sa fac cu catalizatorul, in schema asta nu cred ca si-ar mai gasi locul .Oricum nu am un termen limita pt finalizare singurul scop este sa nu iasa un chici si cu multi bani dati Multumesc ca acordati atentie nelamuririlor pe care le am referitor la ce pasi ar trebui sa urmez.Astep in continuare idei despre cum ar fi cel mai bine sa fac. merci
mbc scrie:ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta?
Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.
dar ce mai zici de 1.4 170 de cai??
- Andrei Anghel
- pasionat
- Mesaje: 425
- Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
- Localitate: Bucuresti
eu zic ca toata chestia asta cu chip-uri e foarte riscanta, mai ales cand vine vorba de cresteri "spectaculoase" de putere (>10%).
nu va ganditi ca daca e posibila o marire a puterii, fara sa se schimbe nicio componenta mecanica a motorului, si fara sa fie afectata duratade viata a acestuia, motorul ar veni asa din fabrica?
nu va ganditi ca daca e posibila o marire a puterii, fara sa se schimbe nicio componenta mecanica a motorului, si fara sa fie afectata duratade viata a acestuia, motorul ar veni asa din fabrica?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
razzwan scrie:mbc scrie:ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta?
Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.
dar ce mai zici de 1.4 170 de cai??
Acel motor de 1,4 si 170 cai este motor gandit din start pentru a avea turbo, deci a fost facut de la bun inceput asa. motorul de pe citro de 1,6 benzina aspirat a fost gandit pentru 110.
Kit turbo = turbina + toate accesoriile de care ai nevoie pentru a o monta. Obligatoriu trebuie sa faci operatiunea intr-un garaj de tuning cu oameni priceputi. Ce face turbina? pai.. practic e un compresor care este antrenat de gazele de esapament. acea presiune de aer pe care o face, o introduce fortat in motor, prin aceasta reiesind o ardere mai rapida, deci o putere mai mare, toate astea in mare. Puterea pe care o poti castiga? Oricat, in functie de turbina, ideea e sa nu spargi motorul chiar si 200 daca vrei.
In aceeasi idee, superchargerul este tot un compresor dar care este antrenat de o curea legata direct la motor.
sunt de acord cu tine dar in tot deauna constructorii au lasat o rezerva de putere pusa deoparte ca sa zic asa a motorului .... si toatea aste le poti face prin chip .... daca puterea motorului nu sufera de o inmultire de caluti prea mare nu are ce sa se intample ... daca te duci sa fac un chip la masina si ii cresti puterea de 10 - 20 de cai ai sa vezi ca acel service unde ai facut interventia iti ofera ei o garantie la motor...
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
razzwan scrie:sunt de acord cu tine dar in tot deauna constructorii au lasat o rezerva de putere pusa deoparte ca sa zic asa a motorului .... si toatea aste le poti face prin chip .... daca puterea motorului nu sufera de o inmultire de caluti prea mare nu are ce sa se intample ... daca te duci sa fac un chip la masina si ii cresti puterea de 10 - 20 de cai ai sa vezi ca acel service unde ai facut interventia iti ofera ei o garantie la motor...
total de acord, numai ca deja acea rezerva este foarte mica. pentru a avea cifre frumoase cei de la marketing, motoarele sunt duse destul de aproape de limita lor prin diferite metode, astfel ca nu stiu cata rezerva mai ramane.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187674
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern