garnitura de chiulasa
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
garnitura de chiulasa
cred ca am garnitura ciupita...
a inceput prin a-mi da mesaj cum ca nivelul lichidului de racire este sub nivel...
am completat de cateva ori si am inceput sa caut locul prin care-l pierde...
dupa lungi cautari si exasperante, pt ca nu gaseam pe unde il pierde, am constatat ca-l pierde numai in mers in sarcina si la drum lung...
degeaba o turam eu pe loc pana ajungea apa la 90 si se deschidea termostatul si pornea ventlatorul, nu se vedea pe unde...
pana la urma am pus praf pe vasul cu lichid si am dat o tura...surpriza, aveam noroi pe vas...
am schimat termostatul, ca deschidea pe la 110 si trebuia la 83 de grade...
degeaba...
a mai patit cineva asa ceva?
a inceput prin a-mi da mesaj cum ca nivelul lichidului de racire este sub nivel...
am completat de cateva ori si am inceput sa caut locul prin care-l pierde...
dupa lungi cautari si exasperante, pt ca nu gaseam pe unde il pierde, am constatat ca-l pierde numai in mers in sarcina si la drum lung...
degeaba o turam eu pe loc pana ajungea apa la 90 si se deschidea termostatul si pornea ventlatorul, nu se vedea pe unde...
pana la urma am pus praf pe vasul cu lichid si am dat o tura...surpriza, aveam noroi pe vas...
am schimat termostatul, ca deschidea pe la 110 si trebuia la 83 de grade...
degeaba...
a mai patit cineva asa ceva?
Exact aceleasi sintome ( insa mesajul pe ecran apare cand pornesc masina - nu in mers ca la tine , daca inteleg bine).
Am fost la Service Peugeot si mi-au spus ca masina nu are nimic dupa minutioase cercetari ( fara calculator caci nu aveau programul). Ramane si pentru mine un mister deocamdata si ... bani cheltuiti pe antigel ( cam un litru pe luna).
Am fost la Service Peugeot si mi-au spus ca masina nu are nimic dupa minutioase cercetari ( fara calculator caci nu aveau programul). Ramane si pentru mine un mister deocamdata si ... bani cheltuiti pe antigel ( cam un litru pe luna).
Salut,
Daca o ai intr-adevar "ciupita",trebuie sa ai urme de ulei in vasul de expansiune sau urme de antigel in ulei.
Daca nu-i nici vorba de asa ceva ,atunci e altceva.Probabil lichidul de racire se supraincalzea si deborda din vas din cauza termostatului defect.Sau altceva.Dar in nici un caz,garnitura.
Multumesc pe aceasta cale pentru schemele electrice.Simt a avea un aliat de nadejde in "lupta" cu C5-ul asta
Stima!
Daca o ai intr-adevar "ciupita",trebuie sa ai urme de ulei in vasul de expansiune sau urme de antigel in ulei.
Daca nu-i nici vorba de asa ceva ,atunci e altceva.Probabil lichidul de racire se supraincalzea si deborda din vas din cauza termostatului defect.Sau altceva.Dar in nici un caz,garnitura.
Multumesc pe aceasta cale pentru schemele electrice.Simt a avea un aliat de nadejde in "lupta" cu C5-ul asta

Stima!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
khan scrie:nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii
sa le iau pe rand
cand scot capacul de la vas, exista presiune dar nu pot sa-mi dau seama daca e mai mare sau mai mica decat altadata...
da, daca eliberez capacul brusc, arunca apa si creste lichidul in vas, dar asta facea si pe vremea cand nu avem problema asta...si cred ca e normal, apa isi mareste volumul prin dilatare, o data cu cresterea temperaturii...
furtunele sunt cu putin mai tari decat cand e motorul rece...
am identificat cu maxima precizie ca lichidul curge pe la capacul vasului de expansiune...
pompa de apa am schimbat-o impreuna cu toata distributia acum doua saptamani, pt ca curgea si pe la presetupa pompei....
chiar nu stiu ce dzeu sa-i mai fac...azi am avut un drum ceva mai lung si am termostatul scos si cu toate astea, pierde lichid si asa, dar mult mai putin...
mai incearca ceva: verifica daca se ridica bule in vas cind accelerezi cu motorul cald. daca nu, ar mai fi de incercat si schimbarea capacului de la vas, poate s-a decalibrat supapa si da drumul mai repede, chiar daca nu ajunge la presiunea maxima de deschidere. acuma asta e relativ, dar ceva presiune trebuie sa fie, mai exact supapa de pe capac tine 1,4 bar. deci un fis trebuie sa faca cind scoti capacul, si la mine face fis insa nu iese apa afara niciodata, de ex. incearca sa gasesti un ceas de presiune si sa vezi la ce presiune ajunge apa in mers, daca trece frecvent de 1,4 bar atunci pesemne ca ajunge compresie in circuitul de racire. daca nu, ramine capacul
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
pai umple-l pina ajunge peste nivelul ala si vezi daca da bule. acuma nu vizualizez exact, dar sper ca se poate.
m-am mai gindit la ceva, anume la piesa care trece prin spatele admisiei, e un schimbator de caldura prin care trec gazele de esapament catre supapa EGR. e piesa 13 de pe desen, sa nu fie fisurata in interior si sa scape gaze in sistemul de racire.

mi-e destul de greu sa cred ca e garnitura de chiulasa, repet, n-am vazut niciodata arsa la modelul asta. ciudat...
m-am mai gindit la ceva, anume la piesa care trece prin spatele admisiei, e un schimbator de caldura prin care trec gazele de esapament catre supapa EGR. e piesa 13 de pe desen, sa nu fie fisurata in interior si sa scape gaze in sistemul de racire.

mi-e destul de greu sa cred ca e garnitura de chiulasa, repet, n-am vazut niciodata arsa la modelul asta. ciudat...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
nu-mi dau seama ce legatura poate avea acea piesa, decat daca in ea s-ar intalni si apa si gaze...si presupun ca asa este din moment ce ai adus-o in discutie...
daca ai conditii si know-how-ul de a verifica acest lucru sau altele, pot veni oricand sa ne uitam la ea...
da-mi o modalitate de contact, te rog...
daca ai conditii si know-how-ul de a verifica acest lucru sau altele, pot veni oricand sa ne uitam la ea...
da-mi o modalitate de contact, te rog...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 87
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
- Localitate: Bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
revin cu problema asta pt ca inca nu am rezlvat-o...
se pare ca e mai "a dreac" decat mine...:P
am observat un fenomen si as vrea sa va cer ajutorul...
dupa un drum suficient de lung incat sa se ridice apa la temp normala de functionare, am scos capacul dela vasul de expansiune si se auzea ca si cum ar sfarai apa undeva in adancul motorului...
ma intreb daca si la voi se aude la fel...
pierd f mult lichid si deja ma enerveaza...
se pare ca e mai "a dreac" decat mine...:P
am observat un fenomen si as vrea sa va cer ajutorul...
dupa un drum suficient de lung incat sa se ridice apa la temp normala de functionare, am scos capacul dela vasul de expansiune si se auzea ca si cum ar sfarai apa undeva in adancul motorului...
ma intreb daca si la voi se aude la fel...
pierd f mult lichid si deja ma enerveaza...
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst