garnitura de chiulasa

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

garnitura de chiulasa

Mesajde mesersmith » Lun 24-Noi-2008 18:28

cred ca am garnitura ciupita...

a inceput prin a-mi da mesaj cum ca nivelul lichidului de racire este sub nivel...
am completat de cateva ori si am inceput sa caut locul prin care-l pierde...
dupa lungi cautari si exasperante, pt ca nu gaseam pe unde il pierde, am constatat ca-l pierde numai in mers in sarcina si la drum lung...
degeaba o turam eu pe loc pana ajungea apa la 90 si se deschidea termostatul si pornea ventlatorul, nu se vedea pe unde...

pana la urma am pus praf pe vasul cu lichid si am dat o tura...surpriza, aveam noroi pe vas...

am schimat termostatul, ca deschidea pe la 110 si trebuia la 83 de grade...
degeaba...

a mai patit cineva asa ceva?

laurb
pasionat
Mesaje: 165
Membru din: Lun 15-Oct-2007 16:30
Localitate: Iasi

Mesajde laurb » Lun 24-Noi-2008 19:36

Exact aceleasi sintome ( insa mesajul pe ecran apare cand pornesc masina - nu in mers ca la tine , daca inteleg bine).
Am fost la Service Peugeot si mi-au spus ca masina nu are nimic dupa minutioase cercetari ( fara calculator caci nu aveau programul). Ramane si pentru mine un mister deocamdata si ... bani cheltuiti pe antigel ( cam un litru pe luna).

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mar 25-Noi-2008 01:03

Salut,

Daca o ai intr-adevar "ciupita",trebuie sa ai urme de ulei in vasul de expansiune sau urme de antigel in ulei.
Daca nu-i nici vorba de asa ceva ,atunci e altceva.Probabil lichidul de racire se supraincalzea si deborda din vas din cauza termostatului defect.Sau altceva.Dar in nici un caz,garnitura.
Multumesc pe aceasta cale pentru schemele electrice.Simt a avea un aliat de nadejde in "lupta" cu C5-ul asta :lol:

Stima!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 25-Noi-2008 08:01

ulei nu ar avea cum sa fie deoarece garnitura se afla in partea fierbinte a pistoanelor si acolo nu prea exista ulei...
daca e ciupita, va "baga" compresie in antigel si atat...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 26-Noi-2008 23:01

nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 26-Noi-2008 23:11

khan scrie:nu e neaparat sa amestece lichidele daca e arsa. e ciudat insa ca o garnitura metalica e cam greu de ars, mai ales ca masina nu are o virsta atit de inaintata incit sa suspectezi coroziuni in material, in garnitura sau in chiulasa. are presiune cind scoti capacul de la vasul de expansiune? tinde sa arunce apa sau sa creasca nivelul cind deschizi? sint tari furtunele cu capacul inchis si cu motorul cald dupa un drum cu masina? daca nu sint prezente aceste simptome pesemne ca e o scapare infima pe la o imbinare de furtune sau cine stie ce altceva si se evapora pina cind sa faca picatura si sa curga. despre pompa de apa ce stii? arunca si acolo un oki daca nu e prea complicat sau daca crezi ca pompa se apropie de finalul vietii


sa le iau pe rand

cand scot capacul de la vas, exista presiune dar nu pot sa-mi dau seama daca e mai mare sau mai mica decat altadata...
da, daca eliberez capacul brusc, arunca apa si creste lichidul in vas, dar asta facea si pe vremea cand nu avem problema asta...si cred ca e normal, apa isi mareste volumul prin dilatare, o data cu cresterea temperaturii...

furtunele sunt cu putin mai tari decat cand e motorul rece...

am identificat cu maxima precizie ca lichidul curge pe la capacul vasului de expansiune...

pompa de apa am schimbat-o impreuna cu toata distributia acum doua saptamani, pt ca curgea si pe la presetupa pompei....

chiar nu stiu ce dzeu sa-i mai fac...azi am avut un drum ceva mai lung si am termostatul scos si cu toate astea, pierde lichid si asa, dar mult mai putin...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 26-Noi-2008 23:28

mai incearca ceva: verifica daca se ridica bule in vas cind accelerezi cu motorul cald. daca nu, ar mai fi de incercat si schimbarea capacului de la vas, poate s-a decalibrat supapa si da drumul mai repede, chiar daca nu ajunge la presiunea maxima de deschidere. acuma asta e relativ, dar ceva presiune trebuie sa fie, mai exact supapa de pe capac tine 1,4 bar. deci un fis trebuie sa faca cind scoti capacul, si la mine face fis insa nu iese apa afara niciodata, de ex. incearca sa gasesti un ceas de presiune si sa vezi la ce presiune ajunge apa in mers, daca trece frecvent de 1,4 bar atunci pesemne ca ajunge compresie in circuitul de racire. daca nu, ramine capacul

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 26-Noi-2008 23:33

am schimbat deja capacul...face la fel...
la vasul de la c5, returul vine prin partea de sus astfel incat nu se pot vedea bule in apa...
si acum doi ani, daca dupa un drum lung eliberam brusc capacul, apa dadea pe afara...si nu aveam problema asta...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 26-Noi-2008 23:44

pai umple-l pina ajunge peste nivelul ala si vezi daca da bule. acuma nu vizualizez exact, dar sper ca se poate.
m-am mai gindit la ceva, anume la piesa care trece prin spatele admisiei, e un schimbator de caldura prin care trec gazele de esapament catre supapa EGR. e piesa 13 de pe desen, sa nu fie fisurata in interior si sa scape gaze in sistemul de racire.

Imagine

mi-e destul de greu sa cred ca e garnitura de chiulasa, repet, n-am vazut niciodata arsa la modelul asta. ciudat...

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 26-Noi-2008 23:49

nu-mi dau seama ce legatura poate avea acea piesa, decat daca in ea s-ar intalni si apa si gaze...si presupun ca asa este din moment ce ai adus-o in discutie...

daca ai conditii si know-how-ul de a verifica acest lucru sau altele, pot veni oricand sa ne uitam la ea...
da-mi o modalitate de contact, te rog...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 26-Noi-2008 23:51

0723592793, oricind in timpul zilei

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 26-Noi-2008 23:52

te sun maine sa vedem poate putem stabili ceva...
merci

cosmin_bogdan_s
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde cosmin_bogdan_s » Mar 02-Dec-2008 10:49

Care este concluzia?

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 02-Dec-2008 18:35

deocamdata, niciuna...
nu am avut timp sa ma ocup de ea...
oricum, cert e ca daca merg cu turatie redusa nu se intampla nimik...
am venit de la piatra neamt cu 70 km/h pt ca era ceata si nu apare fenomenul...
ciudat...

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Dum 08-Feb-2009 14:15

revin cu problema asta pt ca inca nu am rezlvat-o...
se pare ca e mai "a dreac" decat mine...:P

am observat un fenomen si as vrea sa va cer ajutorul...
dupa un drum suficient de lung incat sa se ridice apa la temp normala de functionare, am scos capacul dela vasul de expansiune si se auzea ca si cum ar sfarai apa undeva in adancul motorului...
ma intreb daca si la voi se aude la fel...

pierd f mult lichid si deja ma enerveaza...


Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst