Salut,
Revin cu vestea buna ca mi-am rezolvat problema,.. 14 milioane si un drum la Sf. Gheorghe Covasna.
Tipul acesta de punte exista pe multe tipuri : Clio1, Pj206, 106, 405,Saxo,Berlingo, Partner
E pacat de aceste masini, e o operatie necesara la fiecare x numar de Km, depinde de norocul fiecaruia...
Am gasit un specialist in punti Citroen&Pejo; Reparatia a constat in inlocuirea umerilor bratelor si a rulmentilor aferenti;
Rulmentii vechi abia daca mai aduceau a rulmenti, atat erau de mancati.
Demontarea puntii de pe masina e parfum fata de demontarea bratelor de pe punte; Prima operatie fost facuta intr-un service, iar reparatia puntii in alt loc, la atelierul specializat in asta.
De pe masina, puntea se da jos dupa ce scot etrierii, amortizoarele, toba, suruburile din portbagaj si altul de la traversa ;
Jos se mai scoat: rulmenul de roata(cu presa de extractie), placa de fixare a etrierului si puntea e pregatita pentru operatie.
Demontarea barelor de torsiune necesita experienta si unelte potrivite, in general se slabesc /scoate o piulita din capul lor dupa care una se extrage, alta se bate, cea din mijloc cred ca se bate si ea din stanga...
Spray-ul degripant e f bun, iar ciocanul nu trebuie folosit fara cap pt ca se deformeaza cotele pieselor si nimeni nu le mai rectifica.
Curatarea pe interior e obligatorie la fel cu verificarea suprafetei de sezut a rulmentilor.
Reasamblarea : Umerii noi se introduc prin presare in brat. fixare rulmentilor, bratelor, barelor necesita iarasi experienta si unelte ajutatoare ... toleranta e f f f mica daca nu 0.
Atasez cateva poze,
masina in service:

dupa reparatie:
(exista o bara de torsiune (a 3-a) in interiorul puntii):
Umerii noi (de la brate) sunt frezati/prelucrati in atelierul d-nlui Feier Zoltan;
Realizati dintr-un otel tratat. Garantia e de inca pe atatia Km.
A fost o experienta cat un concediu de 1 luna de zile: in curtea atelierului erau la "ghilotina bratelor" un morman imens de umeri extrasi din brate...plus punti/bare de torsiune/ brate vechi si noi in jurul bancurilor de lucru
Daca sunteti in situatia asta, alternativa celor 40 de milioane (cat ajung 2 brate noi+rulmenti +manopera ), e un drum la munte,
Cred ca imi e permis sa-i dau nr de telefon: 0744 315.483 Feier Zoltan.
Jumatate din tara il cunoaste...
Acum se lipesc rotile de sosea, senzatie evidenta pt ca anterior puntea spate era semi-blocata de rulmentii facuti praf lucru ce se resimtea in topaituri...200 Km am mers cu frica in san...
Ca fapt divers, inainte de operatia aceasta a trebuit sa-mi fac ITP-ul pt ca expira... . Si lucrul mare e ca l-am trecut (cauciucul de pe dreapta spate era de 165 fata de celelalte de 185 plus lumini nereglate)...
Toate bune,
Grigore