debitmetru aer???
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
o turbina de C5 costa peste 1000 de EU. gindeste-te ca cineva ia de bun ce spui si miine isi cumpara una noua. de asta e bine sa ne abtinem si sa nu vorbim despre lucruri care nu ne sint clare.
cit despre lastun, da am recunoscut ca am gresit, insa exemplul avea vadit un alt scop. in plus de asta, asta nu e un forum dedicat lastunului la care nu am pretins niciodata ca ma pricep. multam de intelegere
cit despre lastun, da am recunoscut ca am gresit, insa exemplul avea vadit un alt scop. in plus de asta, asta nu e un forum dedicat lastunului la care nu am pretins niciodata ca ma pricep. multam de intelegere
Multumesc si eu si-mi cer scuze! Repet - a fost doar o parere! Asta e scopul forumului - sa ne spunem parerea si sa invatam unii de la altii! Nu cred ca se duce nimeni imediat sa-si comande o piesa doar pentru ca a spus cineva necunoscut si necalificat de pe forum ca ar fi aceea de vina... Ar putea doar sa isi faca o idee sau sa stie unde sa caute defectul, care cred eu ca tot la un service se rezolva mai degraba!
Passion pour C5
-
- pasionat
- Mesaje: 367
- Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
- Localitate: Gherla
- Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
- 2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
- 3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002
e posibil sa fie paletele turbinei plie de calamina si turbina, fiind cu geometie variabila in anumite situatii cand i se da comanda sa intre in boost aceste palete sa nu se deschida complet...de unde rezulta si efectul mentionat in primul post
succes
p.s. rezolvarea consta in demontarea turbinei si curatarea ei
succes
p.s. rezolvarea consta in demontarea turbinei si curatarea ei
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
debitmetru aer???
Cum se poate sti daca o turbina are sau nu geometrie variabila? Sau, sa fiu mai precis, din ce an si la ce motoare s-au montat astfel de turbine?
Beemer scrie:e posibil sa fie paletele turbinei plie de calamina si turbina, fiind cu geometie variabila in anumite situatii cand i se da comanda sa intre in boost aceste palete sa nu se deschida complet...de unde rezulta si efectul mentionat in primul post
succes
p.s. rezolvarea consta in demontarea turbinei si curatarea ei
chiar si cu motorul subturat, turatia turbinei poate depasi 30.000 rot/min. crezi ca poate sta ceva pe palele turbinei la turatia asta? ca sa nu zic ca la un sprint poate depasi chiar si 100.000 rot/min. deci nu asta e problema
Re: debitmetru aer???
cornelioan scrie:Cum se poate sti daca o turbina are sau nu geometrie variabila? Sau, sa fiu mai precis, din ce an si la ce motoare s-au montat astfel de turbine?
Singurul model cu turbina simpla pe care il stiu eu este de 2.0L si 90CP, HDI, care este foarte rar intalnit la C5! Nu stiu daca si la varianta de 2.2L HDI ar exista o varianta fara turbina cu geometrie variabila! In rest toate au turbina cu geometrie variabila.
Passion pour C5
Bear scrie:Cu motorul subturat, turbina "nu intra"! Nu e facut ca Diessel-ul clasic sa traga plugul la relanti... E foarte daunator turbinei sa mergi subturat!
ai sa rizi, da' e fix pe dos, mai ales turbina cu geometrie variabila e facuta sa traga mai de jos decit la dieselel clasic. e drept ca ea nu se simte pina la o anumita turatie, adica nu "intra" cum zici tu, dar uiti ca turbina isi face simtita prezenta dupa ce depaseste valoarea vacuumului din galerie, chiar daca nu impinge, ea sufla, insa mai putin decit suge motorul. asa ca repet, la 1500rot/min turbina poate ajunge si la 30.000 rot/min, chiar daca nu pare sa "intre". nu e o pledoarie cum ca e bine sa mergi subturat, din contra, spun doar ca e cam greu sa se faca depuneri pe palele turbinei indiferent de regimul de mers. problema ramine deci in alta parte
iarta-ma dar cred ca iti place sa te contrazici. mai citeste odata ce am scris si arata-mi unde scrie 1000 rot/min? iar cu motoarele biturbo e alta poveste: fie sint V6, V8 etc si le trebuie 2 turbine pentru echilibru, turbine care lucreaza identic, fie sint motoare 6 in linie (ca la BMW de ex) unde sint 2 turbine care lucreaza insa in cascada, adica una e optimizata si comandata sa traga mai de jos si cealalta mai de sus, dar asta pentru ca masina sa fie mai putin violenta, sa nu aiba zvicnirea aceea cind incepe turbina sa se simta. asa ca n-are nici o legatura. si inca o data, turbina se invirte si la ralanti, dar nu se simte pina cind presiunea produsa nu egaleaza si depaseste contrapresiunea (vacuumul) din galeria de admisie
Nu am pomenit decat eu de turatia de 1000 rot, ca un exemplu pentru turatii mici! Asa este cu motoarele biturbo, cele doua turbine sunt in cascada! Doar ca se pot monta si pe motoare mai mici! Sa luam ca exemplu 2.2 HDI biturbo. Se regaseste pe C5! Ideea mea era ca la turatii mici pot avea loc, totusi, depuneri pe paletele turbinei! Toate motoarele care au mers subturat merg mai greoi si turbina intarzie sa intre! Nu vad ce alta explicatie ar fi...
Passion pour C5
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11822
Cel mai nou membru pyms