bucse bascula

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

bucse bascula

Mesajde abarth_mcm » Lun 08-Dec-2008 18:19

A mai schimbat cineva bucsile la bascula?Mi s epare destul de greu de schimbat...trebuie vreo presa ca sa iasa din pivot din ce am vazut eu. Pe cea inferiaoa o mai schimbasem eu cand am luat masina...dar m-am chinuit
In concluzie...cum se dau jos cel mai usor?????
Bucsile costa 30 lei, respectiv 35 lei....sau se potrivesc de dacia nova ( 10 lei parca), dar trebuiesc prelucrate la strung..pentru cui ii este mai usor.
Eu vreau neaparat sa le schimb, pentru ca cel putin pe partea dreapta sunt ca si inexistente.Nu are ce sa se intample daca sunt faramate, decat ca se aud... Chestia e ca bataia nu se eude din drepta..ci din stanga unde sunt bune..probabil se transmite bataia dintr-o parte in alta...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 08-Dec-2008 19:29

nu lua de Nova, nu rezista la cursa suspensiei, in plus cele originale sint chiar ieftine. iti trebuie neaparat o presa ca sa le scoti pe cele vechi si sa le pui pe cele noi, e aproape imposibil cu ciocanul. pivotul se scoate usor, dupa ce il slabesti se loveste bascula din lateral pina cind se depreseaza

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 08-Dec-2008 20:17

am observat si eu ca imi trebuie presa din nefericire... am luat noi originale acum..era . Am pus eu de nova cand am luat masina(cele inferioare-care se dau mai usor jos), si au tinut vreo 17.000 km, insa dupa vreo 8.000 a trebuit sa le strang pentru ca bateau deja.
Acum pun originale ambele..insa e al naibii de greu sa le dau jos fara presa....
Alta intrebare..vreau sa schimb si simeringul la planetara din stanga(curge)..am luat simering, foarte ieftin (15 lei )..insa cred ca mai mult dureaza sa il schimb. Care e operatiunea?
Oricum, prioritatea mea e sa schimb bucsile alea..ca sunt chiar terminate pe drepta..cu simeringul ala mai pot sa merg si asa..nu e nici o nenorocire...
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 09-Dec-2008 12:10

pai depresezi pivotul si e de ajuns sa tragi afara planetara cit sa poti scoate simeringul. ai grija, simeringul trebuie neaparat sa aibe o protectie pe exterior, altfel risti sa il strici cind pui la loc planetara

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 09-Dec-2008 12:30

Am demontat bascula si am scos bucsile..una faramata si alta buna. Pivotul insa e praf....am cumparat imediat(30 lei ).Am dat jos fara sa utilizez vreo presa...Am vazut si eu ca iese planetara cand am dat pivotul jos..sau cel putin asa am avut impresia. Oricum, in partea ailalta trebuie schimbat.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 09-Dec-2008 12:46

vezi ca pivotul trebuie blocat la loc dupa stringere, nu uita sa indoi tabla de pe margine!!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 09-Dec-2008 12:49

Ok. Merci de informatii. Mai postez cand o sa mai avansez cu lucrarile...m-am apucat intai de partea dreapta..sa vad ce o sa fie si pe stanga...ca pe stanga se auzea batand ceva..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Dec-2008 13:01

Am terminat pe partea dreapta. Schimbat bucsi +pivot..inlocuit o piulita bascula...spalat de noroi de acolo sa fie curat.....vopsit unde a fost cazul..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Mie 10-Dec-2008 13:39

cum ai desfacut pivotii? trebuie o cheie speciala?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Dec-2008 14:04

folosind doar forta bruta :twisted:
Da, iti trebuie o presa sa dai bascula jos...pt buse...sunt si poze in manualul de reparatii apropo.. Eu nu am avut presa, asa ca m-am descurcat cu ce am putut.Pivotul care il aveam pe masina e in o stare extrem de proasta..Bine ca m-am hotarat sa fac bucsaraia pe fata si astfel am observat.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Dec-2008 17:07

Am demontat si pe stanga. Am facut comanda pt pivot si aici...iarasi faramat si mult mai grav.Bucsile sunt mai bune.Maine imi aduce pivotul si incep sa montez la loc.
Am inlocuit si niste furtunase la retur..lacrimau un pic(am cilindrii fata uzati). Ce vreu sa intreb..pe unul din furtunase am gasit mai demult (ca am mai umblat la returui cilindru) o biluta mica ca de rulment...nu mai stiu de pe care furtunas a cazut. si nu am mai pus-o la loc. Merg asa de vreun an de zile.Nu am vazut nicio diferenta. Ce rol avea?
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Mie 10-Dec-2008 18:15

eu cred ca biluta aia fusese pusa de cineva acolo.....nu cred ca era din fabrica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Dec-2008 18:19

ma mir..pt ca furtunele erau originale...nu cred ca fusese umblat..tare ciudat. Am gasit biluta azi..ca o pusesem in un borcanel in torpedeou si mi-am adus aminte de unde o aveam..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 10-Dec-2008 20:34

bila e pusa de constructor, la returul nr 3 din poza:
Imagine

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mie 10-Dec-2008 20:47

Nu ma refer la acea bila de care zici tu..stiu de existenta ei.
Cum am mai zis..ma refer la o bila de la returul unui cilindru fata...deci imediat cum intra furtunuelul in acea teaca..acolo fost gasita biluta.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo