probleme martor bujii incandescente
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
probleme martor bujii incandescente
din primavara am un C5 din 2003. Am observat ca nu se aprinde martorul de bujii si cum vine iarna, am vrut sa ma asigur ca voi avea pornire. Testerul imi da urmatoarele erori: - bujii defecte; releu bujii defect si toate de la o sonda de temperatura. Am verificat bujiile (empiric)si se aprind pe direct, releul mi l-a verificat un electronist si e ok, iar sonda de temperatura am schimbat-o. Totusi, martorul nu se aprinde. Unii spun ca sonda trimite mesaj la releu, iar acesta incepe sa lucreze sub anumite temperaturi. Cine, ce stie despre astea??????????????
eroarea pe lexia poate sa-ti survina in cazul ca ai lucrat pe la sistemul da alimentare a lor sau vre-o mufa scoasa , etc. calulatorul masinii o ia ca o eroare si posibil sa ai totul bun . MBC ! la motoarele ,,hdi" bujiile se aprind doar la temperaturi mici , practic la motorul hdi bujiile sunt folosite doar la pornire la rece (sub 5 grade) in rest bujiile nu intra in functie .
cit_a scrie:eroarea pe lexia poate sa-ti survina in cazul ca ai lucrat pe la sistemul da alimentare a lor sau vre-o mufa scoasa , etc. calulatorul masinii o ia ca o eroare si posibil sa ai totul bun . MBC ! la motoarele ,,hdi" bujiile se aprind doar la temperaturi mici , practic la motorul hdi bujiile sunt folosite doar la pornire la rece (sub 5 grade) in rest bujiile nu intra in functie .
La mine nu prea se aplica teoria ta! La cel de 2.0L HDI se aprind bujiile, chiar daca pentru o fractiune de secunda, si la 15 grade (asta sigur! Nu am tinut cont daca se aprind si la temperaturi mai mari)! Dar la cel de 1.6 nu se mai aprinde martorul nici la frig! Motorul porneste la sfert la orice temperatura. Are cineva idee daca e vreo legatura intre functionarea martorului si a bujiilor? Adica, sa fiu mai explicit, daca s-a ars o bujie, e posibil ca martorul sa nu se mai aprinda tocmai ca sa te atentioneze de acest lucru?
Passion pour C5
Am gasit singur raspunsul la intrebarea mea, da cand cu frigurile astea! Se aprinde martorul de la bujii si la cel din 2005, dar culmea, dupa -5C! La -5 a stat cateva fractiuni de secunda, iar de-abia la -9 a stat si el aprins vreo 2 secunde! Ciudat! Asa cum spuneam, la cel din 2007 se aprinde si la +15C!!! Pana acum nu fusesem atent la treaba asta, dar acum am vazut clar, doar ca nu inteleg de ce asa diferenta mare?!
Passion pour C5
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
ltot egat de bujii incandescente..am mers cu un ford fiesta 1.4 diesel din 2007 aproape nou..15 mii km..si la asta se aprindea martorul de bujii indiferent daca era frig sau nu. Se aprinde si vara si iarna..iar daca nu tineam bujia nu pornea...indiferent daca motorul era f cald sau f rece. Martorul ala e de fapt facut ca tu sa nu dai la automat imediat de ai pus contactul.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
khan scrie:voi nu stiti ca ele merg oricum undeva intre 10-15 sec. becul ramine aprins ca sa nu dai imediat la cheie, dar numai sub -5 si cu cit e mai frig, ramine mai mult timp aprins
Stiu foarte bine lucrul asta! Dar nu e chiar asa... Problema e ca becul nu ramane aprins, sau nu se aprinde, chiar daca bujiile mai functioneaza inca! Adica dupa ce se stinge becul, mai dureaza un pic pana releul decupleaza bujiile, nu invers! Deci, ca sa nu dai imediat la cheie, la C5 exista un martor luminos mare, scris cu rosu, STOP! Abia dupa stingerea lui poti sa dai la cheie, si se stinge ultimul! Abia atunci computerul si-a facut treaba in totalitate si a pregatit motorul de pornire!
Passion pour C5
abarth_mcm scrie:ltot egat de bujii incandescente..am mers cu un ford fiesta 1.4 diesel din 2007 aproape nou..15 mii km..si la asta se aprindea martorul de bujii indiferent daca era frig sau nu. Se aprinde si vara si iarna..iar daca nu tineam bujia nu pornea...indiferent daca motorul era f cald sau f rece. Martorul ala e de fapt facut ca tu sa nu dai la automat imediat de ai pus contactul.
Problema e ca la mine nu se aprinde deloc la cel din 2005, de 1.6L, decat daca e sub -5 sau -6 C temperatura exterioara! Si asta doar cand e motorul rece! Asa ca nu prea ai ce sa tii pe bujii! Sa tii pe bujii nu am mai vazut la modelele noi... Se obisnuieste ca dupa punerea contactului, sa se astepte stingerea tuturor martorilor din bord (daca nu exista martrul STOP ca la C5), iar abia apoi se da la cheie! Nu mai ramane aprins decat martorul de la depoluare-injectie, care se stinge dupa pornire! E normal sa nu porneasca direct cu automatul, ca nici macar nu apuca pompa sa alimenteze cu motorina/benzina circuitul, ca doar nu-i mecanica!
Passion pour C5
asta cu sa astepti sa se stinga becul de la computer e doar o teama romaneasca cred. nu are nici o treaba, poti sa dai la cheie de cum te-ai suit in masina, fara sa astepti nimic cu exceptia martorului de bujii cind e cazul. n-are ce sa pregatesca computerul ala, ca doar nu e windows ca sa astepti sa boot-eze. oricum, nu stiu ce ai inteles tu, dar am spus cu f putine cuvinte ce ai scris tu in 4 rinduri, nici o clipa nu am precizat ca ramine aprins dupa ce se opresc bujiile, ci dupa ce pui cheia in contact daca e frig. cit despre ford, daca era motorul de 1,4 (care e cel de la PSA), atunci e chiar ciudat, pentru ca la C3 sau altele care au acest motor nu se aplica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Nu stiu daca era motorul de la PSA sau nu pe ford...Stiu ca e Ford Fiesta varianta Ghia cu 1.4 diesel. Da...daca nu ii pui bujia nu porneste.Probabil ca e el in asa fel setat incat sa nu porneasca..Masina e aproape noua..20.000km maxim are si..... o are de noua persoana respectiva..e o masina fff nervoasa apropo...la plecarea de pe loc bate multe masini cu pretentii. E cam nervos motorul pt masinuta aia
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
Khan, multumesc pentru sfatul cu schimbarea bujiilor! In rest nu stiu ce sa mai spun... Treaba cu stinsul beculetelor am auzit-o la mai multi (dealeri, mecanici sau nu neaparat)! Nu stiu daca e o fobie romaneasca sau internationala! Dar cred ca e o treaba importanta totusi daca ai computer de bord (chiar si fara Windows)! In primul rand trebuie sa astepti sa traga pompa combustibil, ca altfel dai la automat toate secundele alea care ar fi trebuit in mod normal sa astepti! Si daca totusi porneste si la -15 grade fara bujii, atunci de ce sa mai asteptam sa se stinga martorul?! Eu ma refeream doar la faptul ca bujiile mai lucreaza inca, in momentul in care se stinge martorul... La unele masini, daca esti atent, se aude cum decupleaza releul!
Passion pour C5
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst