Ger la Maxim

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Ger la Maxim

Mesajde toro » Dum 04-Ian-2009 15:20

Azi-noapte la Bv. -22*C si se anunta -25*C. In Covasna -30*C la noapte !!!! Celor care incep maine dimineata serviciul si poseda autoturisme cu motoare diesel ..recomand a nu folosi la pornire spray-urii sau acele torte cu foc. In aceasta dimineata am avut neplacerea sa vad un vibrochen rupt la un vecin. A folosit spray !!! La -18-19*C metalul devine foarte casant !
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Dum 04-Ian-2009 15:35

spray-ul e tare pacatos!! flacara e mai sigura...dar spray in niciun caz. trebuie sa te pricepi sa il dai si trebuie doi oameni pt siguranta.
mai bine nu mergeti cat e asemenea frig cu dieselul si mergeti cu un benzinar...ala trebuie sa porneasca!!
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde B-01-DRC » Dum 04-Ian-2009 21:42

Am avut "placerea" pe unde am fost de Revelion sa "benefeciez" de -21 de grade, dimineata la plecare. Deci pot intui noaptea o temperatura ceva mai joasa. Pornit la cheie, fara nicio problema.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 05-Ian-2009 07:25

problema de pornire nu se pune la un hdi de un an. problema se pune la un motor mai vechi, care probabil ca mai are si o bujie sau doua care nu prea functioneaza (la motoarele vechi trebuie rezolvate) si care mai si are compresie slaba.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 08:11

pai la masinile vechi apar probleme...multe nu mai au compresie.etc...e...daca nu merg bujile in final tot ar trebui sa o ia
Apropo de bujii. La BX se pot pune bujiile de doua ori dimineata...nu se ard..la bx sunt f bune. Am obs ca daca le pun de doua ori, porneste mai usor.
problema e ca la masinile vechi ingheata motorina (asta pt ca proprietarii au folosit in cei 20 de ani fel d fel de motorina de pe unde au gasit si va dati seama ce s-a strans in rezervor) Asa ca masinile noi( 2-3 ani) , la care s-a folosit doar motorina buna...e si normal sa porneasca. Plus ca la unele exista sistem de incalzire a motorinei in rezervor!! Daca si la bx faceau treaba asta era o chestie..au pus doar porcaria aia care incalzeste un pic motorina inainte sa intre in filtru...nu are niciun efect daca motorina din filtru e gheata..sau daca s-a format gheata in rezervor..Eu am si scos-o de acolo..ba mergea....ba nu mergea...era pe toane...asa ca m-am enervat si a scos-o ..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 05-Ian-2009 09:46

Si ar mai fi faptul ca motorina normala se comporta bine pana la -17 grade parca (cei de la lukoil parca au ceva specificat la pompe). Pentru temperaturi mai joase ar trebui motorina aditivata pentru iarna)

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 05-Ian-2009 12:22

eu am o bujie nefunctionala (sper sa nu fie 2) si pornesc fara probleme la rece, cu tinut o singura data pe bujii.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 14:50

si la mine porneste daca nu tin bujiile, asta pentru ca motorul are compresie..decat ca il mai ajut un pic cu bujiile.. am injectoarele cam naspa si balbaie un pic dimineata..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 05-Ian-2009 15:00

si cum tot e frig, si plasticul din interior trosneste ca in filmele cu fantome, va propun ca si solutie: http://www.rattlebuster.com/index.html

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 05-Ian-2009 21:19

@alexd: mda..
Intreb astazi la Lukoil de temperatura de utilizare a motorinei pe care tocmai am introdus-o in rezervorul meu si raspunsul direct, fara echivoc a fost: 25! Perfect atunci, nu am de ce sa imi fac griji. Sa speram ca e pe bune si nu aiurea.

Eu pot sa ii dau la automat ca tot nu porneste daca nu tin pe bujii. Am incercat asta pentru 2-3 secunde, mi-e frica sa las mai mult pentru ca nu vreau sa se descarce bateria sau ceva. Oricum, dieselul turbo are o compresie mai mica.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 05-Ian-2009 22:51

Am selectat mai jos cateva comunicate de presa emise de diferite companii petroliere cu privire la motorina de iarna.
Asta declara rompetrol in 2007
CarburanĂžii de iarnĂŁ sunt disponibili ĂŽn toate staĂžiile operate de companie (staĂžii proprii, Rompetrol Expres Âşi Partener Rompetrol) Âşi conĂžin aditivi speciali cu efect ĂŽn creÂşterea operabilitĂŁĂžii maÂşinii la temperaturi joase Âşi ĂŽn eliminarea riscului ĂŽnfundĂŁrii filtrelor", se aratĂŁ ĂŽntr-un comunicat al companiei, remis agenĂžiei MEDIAFAX.
Cele douã tipuri de motorinã, Efix Diesel ºi Super Diesel Euro 5, asigurã funcÞionarea În condiÞii optime a motorului la temperaturi de pânã la minus 20 de grade Celsius .
asta declara OMV acu
Oficialii OMV sustin ca folosirea unui aditiv adecvat va scadea gradul de consum de ulei si motorina. "Tipul de motorina in care a fost inclus aditivul Coldex a fost testat in regiunile polare, unde s-a constatat ca temperatura de inghet este mai scazuta cu opt grade Celsius comparativ cu celelalte tipuri de motorina. Acest aditiv scade punctul de inghetare pina la � 22 de grade Celsius si reduce consumul de ulei si motorina".
Asta declara Petrom in 2006
Top Nordic Diesel, destinat sezonului rece si care asigura functionarea motorului in conditii optime la temperaturi de pana la minus 29 de grade Celsius, informeaza un comunicat al companiei.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 05-Ian-2009 23:18

multumim de informatii.
oricum, in momentul acesta cam toate benzinariile au cam acelasi standard..nu mai sunt discrepante mari ca inainte.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 06-Ian-2009 07:48

Ma intreb cum o fi dak ai un sejur de o saptamana pe la Crasna-Intorsura Buzaului unde noapte de noapte temperaturile scad sub -25 grade si uneori ajung la -30. Apar probleme in momentul ala?
Stiu ca in masina nu se inregistreaza temperatura de afara si in plus se poate porni zilnic, dar totusi...or fi probleme?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 06-Ian-2009 11:07

eu sunt curios ce uleiuri, antigel si carburanti se folosesc insiberia, unde... nu mai e nevoie sa precizez ce temperaturi sunt.
eu unul nu am avut niciodata probleme cu pornirea dimineata, la nici o masina, doar la cx mi-a inghetat rezervorul dupa ce am alimentat din petrom militari acum fro' 3 ani...

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 06-Ian-2009 11:39

Speciale :) au fost nevoiti sa se adapteze probabil si produc asa ceva destul de ieftin in productia autohtona. La noi nu a fost cazul. Imi amintesc ca intr-o iarna acu vro 6 ani la Dacia nova nu mai reuseam sa bag in viteza dimineata, iar cand reuseam mergea f greu. La vremea respectiva nu stiam ca este de la ueiul din cutie. Acuma au aparut uleiuri si combustibili din ce in ce mai buni.
Si am mai gasit ceva interesant pe alte forumuri:)
• intre 0 si plus 7 Grade Daca trei zile consecutiv temperaturile zi-noapte se situeaza in acest interval, treceti pe cauciucurile de iarna. Acestea raspund mai bine comenzilor decat cele de vara datorita compozitiei materialului din care sunt facute. Pont: Schimbarea trebuie facuta cel tarziu in aceasta situatie; pentru a evita cozile de la ateliere, folositi ca repere in timp datele de 1 Octombrie si 1 Aprilie pentru a trece de pe cauciucurile de vara pe cele de iarna si invers.

• la 0 Grade Geamurile ingheata, yalele de la portiere se infunda cu dopuri de gheata, chederele de guma adera la suprafetele metalice cu care intra in contact. Pont: Asezati pe parbriz folie izolatoare sau cel putin, ridicati stergatoarele, astfel incat acestea sa nu inghete. Daca autoturismul are senzor de ploaie, asigurati-va ca acesta nu este pe ON in permanenta; in caz contrar, la punerea contactului stergatoarele vor efectua o cursa completa si lamela de guma va suferi de pe urma contactului cu gheata de pe parbriz. Chederele trebuie tratate cu glicerina sau cu pudra de talc (siliconul nu ajuta), yalele portierelor si cea de la portbagaj trebuie tratate preventiv cu solutie anti-inghet (flacon disponibil la toate hyper-marketurile si benzinariile), chiar daca aveti inchidere centralizata din telecomanda. Iarna, bateriile se descarca mai repede si puteti ajunge in situatia sa va doriti sa fi dat 10 lei pe un flacon de degivrant. Racleta de dezghetare si sprayul anti-inghet trebuie tinute in masina - intai se aplica o pelicula de spray si de-abia apoi se indeparteaza gheata mecanic, cu racleta. Inca un pont: Parcata sub un pom sau langa un gard viu, autoturismul se raceste mai putin si va ingheta mai incet. Daca este parcat paralel cu un gard viu, pe partea cu gardul nu se va forma gheata.

• minus 14 Grade Adaugarea de spirt sanitar in lichidul de spalare conduce la gelifiere si la mazgalirea parbrizului. Pont: Se goleste complet rezervorul lichidului de spalare, dupa care se inlocuieste cu lichidul potrivit pentru conditii de iarna, fie concentrat in amestecul recomandat de catre producator, fie nediluat.

• minus 15 Grade Uleiul de motor cu index 15W devine vâscos. Pont: La schimbul de ulei optati pentru unul cu grad de viscozitate mai mare. Astfel, nu numai ca rezistenta la temperaturi scazute sporeste, insa concomitent se reduce si frecrea pieselor metalice din motor, ceea ce semnifica si o economie a consumului de carburant.

• minus 20 Grade Cauciucurile au o presiune mai scazuta cu 0,5 bar decat la 0 Grade. Pont: La fiecare a doua oprire la statia de alimentare cu carburant sau la fiecare doua saptamani, verificati presiunea din cauciucuri si eventual, completati pana la limita indicata. Apropo: La aceasta temperatura, uleiul de motor cu index 10W devine vâscos.

• minus 22 Grade Motorina produce spuma, chiar si in ciuda aditivilor de fluiditate. Pont: Faceti plinul doar pe jumatate, astfel carburantul se incalzeste mai rapid si se misca mai rapid in interiorul rezervorului. Doar la motoarele mai vechi pe motorina si doar in caz de extrema necesitate se adauga un plus de benzina sau alcool (~100 ml.) pentru a facilita pastrarea lichiditatii motorinei. Motoarele diesel moderne cu tehnica Pumpe-DĂźse sau Common-Rail pot fi grav afectate de aplicarea acestui procedeu. In cazul aparitiei neasteptate a starii de inghet, este recomandata dezghetarea in garaj sau schimbarea filtrului de carburant.

• minus 25 Grade La aceasta temperatura, radiatorul plezneste daca apa din interior nu are antigel. Pont: Verificati starea antigelului cu regularitate la benzinarie sau la service, iar in caz de nevoie, completati. A, da: Uleiul de motor cu index 05W curge mult prea incet.

• minus 30 Grade Lichidul de spalat parbrizul ingheata, in ciuda aditivilor speciali. Pont: Porniti la drum doar daca afara este uscat. Intotdeauna sa aveti in masina un spray anti-inghet.

• minus 40 Grade Amortizoarele devin rigide. Pont: Incepeti sa sofati cu viteza redusa, fiindca odata cu incalzirea treptata a autoturismului prin rulare, acestea isi revin.

• minus 63 Grade Chiar si uleiul sintetic, ca de pilda Castrol Formula RS 0W-40, nu mai curge. Pont: Vacanta de iarna nu se petrece niciodata in Siberia.


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11813
    Cel mai nou membru JackPep