Buna,
Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.
Barteria era OK, invartea dar explozie deloc.
Repet operatiunea pana mi se face mila de baterie, sun la service sa-mi anulez programarea--- culmea m-am programat sa-mi schimb cureaua de distributie azi ... dar se pare ca poate sunt si alte lucruri de schimbat.
Motorina - > OMV euro 5 (desi s-a bagat petrom peste omv si am vazut ca e de kko acum) mai aveam vreo 10 litri.
Masina e parcata cu 2 roti pe trotuar (inclinata daca are a face).
Urma sa fac schimbul de consumabile peste 1000 Km, uleiul e de iarna, filtrul a fost schimbat. (acum am 71 000 Km)
Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....
Ce parere aveti ?
Astept primavara sa o pornesc?
Mersi,
Grigore
(Ne)Pornire la rece (-16 grade)
Moderator: Echipa Tehnica
Ciudat, dar masinile noi par sa porneasca mai greu la frig.
Eu n-am avut nici o problema de pornire, la nici o temperatura, desi folosesc motorina Petrom, nefiind niciodata preocupat de ce fel e carburantul.
Sa fie electronica de vina...?
Mentionez ca motorul are ceva uzura, iar masina...are 21 de ani!
Eu n-am avut nici o problema de pornire, la nici o temperatura, desi folosesc motorina Petrom, nefiind niciodata preocupat de ce fel e carburantul.
Sa fie electronica de vina...?
Mentionez ca motorul are ceva uzura, iar masina...are 21 de ani!

In primul rand, mergeti si faceti plinul REPEDE. Si incercati sa nu lasati mai putin de jumatate in rezervor. Riscati ca de la temp. reci sa se formeze condens in rezervor si atunci, in loc sa traga benzina/motorina sa traga apa. Normal ca in aceste cazuri nu va porni. Inca ceva: tineti ambreiajul apasat cand dati la cheie. Si eu am patit-o, oarecum, dimineata cu Cielo (Xsara a pornit fara probleme
). Am dat la cheie, a pornit, dar dupa 2-3 hurducaieli s-a oprit. Am lasat-o un pic, am pornit-o din nou si am turat-o pe la 3500-4000rpm timp de vreo 10 sec. Am plecat fara probleme, dar a aparut un alt inconvenient: nu puteam schimba vitezele decat foarte greu.
S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.
Re: (Ne)Pornire la rece (-16 grade)
grigoret scrie:Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.
Aceeasi problema am avut-o si eu azi dimineata. Prima oara, nimic. A doua oara, se aprinde semnul de bujie incandescenta. Iau contactul si incerc inca odata si ... porneste.
Cred ca o sa am aceeasi aventura in fiecare dimineata

Pentru cine nu mai vrea sa aiba probleme, in special iarna, la pornirea motorului cand sunt multe grade cu minus, puteti folosi METABOND MEGASEL pentru motorina si METABOND MEGALENE pentru benzina.
Veti intreba ce fac aceste produse! Fac numai bine instalatiei ce alimentare, si anume: curata de mazga, rugina, gome, apa si ori ce fel de impuritati din combustibili, impiedica formarea calminei pe capul pistoanelor, prelungeste viata pompelor de injectie, injectoarelor si a tuturor componentelor metalice in miscare.
Spre exemplu eu folosesc ori ce fel de motorina, cat de proasta ar fi ea, nu simt nici o diferenta intre una mai scumpa si una foarte ieftina. Pornirile la rece sunt la fel, iar iarna nu am nici un fel de probleme cu apa sau parafina din motorina.
Un flacon de 250 ml ajunge pentru 1000 l (o mie de litri) de combustibil. Si nu este scump deloc, sub 90 de lei.
Veti intreba ce fac aceste produse! Fac numai bine instalatiei ce alimentare, si anume: curata de mazga, rugina, gome, apa si ori ce fel de impuritati din combustibili, impiedica formarea calminei pe capul pistoanelor, prelungeste viata pompelor de injectie, injectoarelor si a tuturor componentelor metalice in miscare.
Spre exemplu eu folosesc ori ce fel de motorina, cat de proasta ar fi ea, nu simt nici o diferenta intre una mai scumpa si una foarte ieftina. Pornirile la rece sunt la fel, iar iarna nu am nici un fel de probleme cu apa sau parafina din motorina.
Un flacon de 250 ml ajunge pentru 1000 l (o mie de litri) de combustibil. Si nu este scump deloc, sub 90 de lei.
Adytzu, schimbarea greoaie a vitezelor s-ar putea sa vina de la uleiul din cutie, care, la temperaturi rusesti, se face f f vascos, el fiind oricum mai gros, cred.
Ia sa ma duc eu acum sa vad cum porneste, poate am laudat-o degeaba. Ca masinile, nu uitati, mai au si draci, iar astia nu trec cu nici un aditiv
Ia sa ma duc eu acum sa vad cum porneste, poate am laudat-o degeaba. Ca masinile, nu uitati, mai au si draci, iar astia nu trec cu nici un aditiv

- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
adytzu scrie: in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.
Cele sintetice sunt mai bune la temperaturi scazute

Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....
Este posibil si acest lucru dar trebuie sa iei in calcul ca temperatura de "congelare" a motorinei din RO nu este tocmai cea specificata de fabricant.Si cantitatea mica de combustibil in rezervor poate duce la o "congelare" mai rapida decat o cantitate mai mare.
Multumesc de opinii,
Verific seara masina: pun contactul, astept, calc ambreiajul, demaror, 5 secunde dau motorul peste cap cu voiciune dar nu pleaca.
Temperatura -16. Cand am vandut dacia am zis ca s-a terminat cu chinu.
Repet dar o las repede balta, sa nu alezez segmentii degeaba, cu gandul ca poate se inmoaie gerul in 2, 3 zile.
Indicatorul de nivel ulei indica lipsa ulei. E normal zic eu ca saracul ulei a ramas inghetat pe traseu de la pornirea de dimineata ( 5w40 total).
Si observ ca bate vantul pe sub masina mea... deci 5 grade in minus la temperatura de afara...
Plan de atac:
bag motorina in rezervor, putin aditiv, vreme calda doamne ajuta si poate ajung in service sa-mi verific bujiile / schimb distributia.

Verific seara masina: pun contactul, astept, calc ambreiajul, demaror, 5 secunde dau motorul peste cap cu voiciune dar nu pleaca.
Temperatura -16. Cand am vandut dacia am zis ca s-a terminat cu chinu.
Repet dar o las repede balta, sa nu alezez segmentii degeaba, cu gandul ca poate se inmoaie gerul in 2, 3 zile.
Indicatorul de nivel ulei indica lipsa ulei. E normal zic eu ca saracul ulei a ramas inghetat pe traseu de la pornirea de dimineata ( 5w40 total).
Si observ ca bate vantul pe sub masina mea... deci 5 grade in minus la temperatura de afara...
Plan de atac:
bag motorina in rezervor, putin aditiv, vreme calda doamne ajuta si poate ajung in service sa-mi verific bujiile / schimb distributia.

In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul, am calcat pedala de ambreaj (ceea ce nu prea fac!), am asteptat sa se stinga martorul de la bujii. Dat la cheie: pornit din prima, nu fara oarecari smuceli ale motorului!
Dar nu pot sa nu fiu multumit, dupa povestile de groaza de aici!
Mers la peco, pentru alimentare: hm, motorina curge mult mai greu pe conducta, e clar ca e un fel de iaurt, altfel nu se explica. Iar maneta de viteze parca ar avea carpe in cutie, merge greu, greu. La fel si frana, care ma sperie, dar nu e nimic, decat gerul...
Una peste alta, sunt multumit...
Dar nu pot sa nu fiu multumit, dupa povestile de groaza de aici!
Mers la peco, pentru alimentare: hm, motorina curge mult mai greu pe conducta, e clar ca e un fel de iaurt, altfel nu se explica. Iar maneta de viteze parca ar avea carpe in cutie, merge greu, greu. La fel si frana, care ma sperie, dar nu e nimic, decat gerul...
Una peste alta, sunt multumit...
paco scrie:In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul...
Punct ochit, punct lovit...Toate masinile noi au socul automat si injectie electronica. Si eu as vrea sa pot trage de o manetuta si sa-i bag mai mult gaz, dar n-as vrea sa stiu si cred ca nici tu, la cat ti s-a dus consumul cu socul tras. Si mie mi-au pornit ambele masini (Xsara si Cielo) destul de usor. Cielo trebuie tinut un pic mai turat ca altfel moare, dar merge. Si eu am alimentat aseara si chiar si benzina abia curgea pe teava. Am inghetat langa pompa pana am pus 20 de litri. Mai nasol e cu cutia de viteze care-si da drumul mai greu. Noroc ca eu am vreo 800m in linie dreapta, fara treceri de pietoni si intersectii unde pot merge constant cu a 2-a ca sa se mai incalzeasca putin.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In continuarea lui paco, ma laud si eu ca mi-a pornit masina in wk, in conditii de temeraturi rusesti, ulei 15W si baterie descarcata. Nu fara mari emotii, ce-i drept.
Acum pentru cei cu masini noi: sa aveti tot timpul macar 15-20l de carburant. Nu e indicat sa parcati intr-o rina. Odata cu rezervorul se inclina si baia de ulei.
Acum pentru cei cu masini noi: sa aveti tot timpul macar 15-20l de carburant. Nu e indicat sa parcati intr-o rina. Odata cu rezervorul se inclina si baia de ulei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
De vreo 2 zile si mie imi merge cam "inghetzata" masina. 
A aparut o troncaneala extrem de urata undeva prin spate. Habar nu am de la ce poate fi, m-am uitat si pe la ce am eu prin portbagaj, ar putea fi la alea, ideea este ca pana acu nu troncaneau alea totusi.
Cutia de viteza are o frecare mai rau decat in primele zile cand am luat-o.
Si azi am racâit geamu masinii si prin exterior dar si prin interior.

A aparut o troncaneala extrem de urata undeva prin spate. Habar nu am de la ce poate fi, m-am uitat si pe la ce am eu prin portbagaj, ar putea fi la alea, ideea este ca pana acu nu troncaneau alea totusi.
Cutia de viteza are o frecare mai rau decat in primele zile cand am luat-o.
Si azi am racâit geamu masinii si prin exterior dar si prin interior.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187774
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats