(Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

(Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Mesajde grigoret » Lun 23-Ian-2006 10:20

Buna,

Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.
Barteria era OK, invartea dar explozie deloc.
Repet operatiunea pana mi se face mila de baterie, sun la service sa-mi anulez programarea--- culmea m-am programat sa-mi schimb cureaua de distributie azi ... dar se pare ca poate sunt si alte lucruri de schimbat.
Motorina - > OMV euro 5 (desi s-a bagat petrom peste omv si am vazut ca e de kko acum) mai aveam vreo 10 litri.
Masina e parcata cu 2 roti pe trotuar (inclinata daca are a face).
Urma sa fac schimbul de consumabile peste 1000 Km, uleiul e de iarna, filtrul a fost schimbat. (acum am 71 000 Km)
Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....

Ce parere aveti ?
Astept primavara sa o pornesc?

Mersi,
Grigore

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 23-Ian-2006 13:14

Ciudat, dar masinile noi par sa porneasca mai greu la frig.
Eu n-am avut nici o problema de pornire, la nici o temperatura, desi folosesc motorina Petrom, nefiind niciodata preocupat de ce fel e carburantul.
Sa fie electronica de vina...?
Mentionez ca motorul are ceva uzura, iar masina...are 21 de ani! :lol:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 23-Ian-2006 13:40

In primul rand, mergeti si faceti plinul REPEDE. Si incercati sa nu lasati mai putin de jumatate in rezervor. Riscati ca de la temp. reci sa se formeze condens in rezervor si atunci, in loc sa traga benzina/motorina sa traga apa. Normal ca in aceste cazuri nu va porni. Inca ceva: tineti ambreiajul apasat cand dati la cheie. Si eu am patit-o, oarecum, dimineata cu Cielo (Xsara a pornit fara probleme :lol: ). Am dat la cheie, a pornit, dar dupa 2-3 hurducaieli s-a oprit. Am lasat-o un pic, am pornit-o din nou si am turat-o pe la 3500-4000rpm timp de vreo 10 sec. Am plecat fara probleme, dar a aparut un alt inconvenient: nu puteam schimba vitezele decat foarte greu.
S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 23-Ian-2006 13:55

S-ar putea ca paco sa aiba oarecum dreptate, dar in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

Cu cele sintetice, care sunt mai fluide la rece, ar trebui sa porneasca mai repede.

Jarod
pasionat
Mesaje: 104
Membru din: Vin 05-Aug-2005 13:30
Localitate: Bucuresti

Re: (Ne)Pornire la rece (-16 grade)

Mesajde Jarod » Lun 23-Ian-2006 15:25

grigoret scrie:Azi dimineata (dupa un ger de -16grade in Bucuresti -- sau atat imi arata computerul), dau sa plec cu HDI-ul meu: pun contact, se stinge martorul de bujii incandescente, mai astept putin, se sting si ceilalti martori mai putin cel de eroare injectoare sau aprindere (!?), dau la demaror, se invarte motorul dar nu pleaca.


Aceeasi problema am avut-o si eu azi dimineata. Prima oara, nimic. A doua oara, se aprinde semnul de bujie incandescenta. Iau contactul si incerc inca odata si ... porneste.

Cred ca o sa am aceeasi aventura in fiecare dimineata :(

flipkp
simpatizant
Mesaje: 76
Membru din: Sâm 09-Iul-2005 12:57
Localitate: bucuresti

Mesajde flipkp » Lun 23-Ian-2006 17:15

Pentru cine nu mai vrea sa aiba probleme, in special iarna, la pornirea motorului cand sunt multe grade cu minus, puteti folosi METABOND MEGASEL pentru motorina si METABOND MEGALENE pentru benzina.
Veti intreba ce fac aceste produse! Fac numai bine instalatiei ce alimentare, si anume: curata de mazga, rugina, gome, apa si ori ce fel de impuritati din combustibili, impiedica formarea calminei pe capul pistoanelor, prelungeste viata pompelor de injectie, injectoarelor si a tuturor componentelor metalice in miscare.
Spre exemplu eu folosesc ori ce fel de motorina, cat de proasta ar fi ea, nu simt nici o diferenta intre una mai scumpa si una foarte ieftina. Pornirile la rece sunt la fel, iar iarna nu am nici un fel de probleme cu apa sau parafina din motorina.
Un flacon de 250 ml ajunge pentru 1000 l (o mie de litri) de combustibil. Si nu este scump deloc, sub 90 de lei.

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Lun 23-Ian-2006 17:21

Eu stiam ca producatorul(Citroen) nu recomanda nici un fel de aditivi in motorina/benzina. Daca nu ma insel,parca scrie si in cartea masinii(nu sint sigur).
Bafta!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 23-Ian-2006 17:57

Adytzu, schimbarea greoaie a vitezelor s-ar putea sa vina de la uleiul din cutie, care, la temperaturi rusesti, se face f f vascos, el fiind oricum mai gros, cred.
Ia sa ma duc eu acum sa vad cum porneste, poate am laudat-o degeaba. Ca masinile, nu uitati, mai au si draci, iar astia nu trec cu nici un aditiv :(

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 23-Ian-2006 19:18

adytzu scrie: in sensul ca nu masinile noi sunt problema ci uleiurile sintetice folosite la masinile noi.

Cele sintetice sunt mai bune la temperaturi scazute
Imagine
Singura vina o pot da pe motorina care ar fi putut contine apa de unde vre-un dop de gheata pe conducte ....

Este posibil si acest lucru dar trebuie sa iei in calcul ca temperatura de "congelare" a motorinei din RO nu este tocmai cea specificata de fabricant.Si cantitatea mica de combustibil in rezervor poate duce la o "congelare" mai rapida decat o cantitate mai mare.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Lun 23-Ian-2006 20:48

nasol ...si se anunta temperaturi si mai scazute .... :( oricum pana acuma au pornit si kalos`ul si C4 fara probleme (amandoua benzina) ..... si sper sa nu am probleme nici in continuare !!

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Lun 23-Ian-2006 21:14

Multumesc de opinii,
Verific seara masina: pun contactul, astept, calc ambreiajul, demaror, 5 secunde dau motorul peste cap cu voiciune dar nu pleaca.
Temperatura -16. Cand am vandut dacia am zis ca s-a terminat cu chinu.
Repet dar o las repede balta, sa nu alezez segmentii degeaba, cu gandul ca poate se inmoaie gerul in 2, 3 zile.
Indicatorul de nivel ulei indica lipsa ulei. E normal zic eu ca saracul ulei a ramas inghetat pe traseu de la pornirea de dimineata ( 5w40 total).
Si observ ca bate vantul pe sub masina mea... deci 5 grade in minus la temperatura de afara...
Plan de atac:
bag motorina in rezervor, putin aditiv, vreme calda doamne ajuta si poate ajung in service sa-mi verific bujiile / schimb distributia.

:)

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 24-Ian-2006 00:57

In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul, am calcat pedala de ambreaj (ceea ce nu prea fac!), am asteptat sa se stinga martorul de la bujii. Dat la cheie: pornit din prima, nu fara oarecari smuceli ale motorului!
Dar nu pot sa nu fiu multumit, dupa povestile de groaza de aici!
Mers la peco, pentru alimentare: hm, motorina curge mult mai greu pe conducta, e clar ca e un fel de iaurt, altfel nu se explica. Iar maneta de viteze parca ar avea carpe in cutie, merge greu, greu. La fel si frana, care ma sperie, dar nu e nimic, decat gerul...
Una peste alta, sunt multumit...

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 24-Ian-2006 09:34

paco scrie:In seara asta, am verificat pornirea. Am pus socul...


Punct ochit, punct lovit...Toate masinile noi au socul automat si injectie electronica. Si eu as vrea sa pot trage de o manetuta si sa-i bag mai mult gaz, dar n-as vrea sa stiu si cred ca nici tu, la cat ti s-a dus consumul cu socul tras. Si mie mi-au pornit ambele masini (Xsara si Cielo) destul de usor. Cielo trebuie tinut un pic mai turat ca altfel moare, dar merge. Si eu am alimentat aseara si chiar si benzina abia curgea pe teava. Am inghetat langa pompa pana am pus 20 de litri. Mai nasol e cu cutia de viteze care-si da drumul mai greu. Noroc ca eu am vreo 800m in linie dreapta, fara treceri de pietoni si intersectii unde pot merge constant cu a 2-a ca sa se mai incalzeasca putin.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 24-Ian-2006 09:42

In continuarea lui paco, ma laud si eu ca mi-a pornit masina in wk, in conditii de temeraturi rusesti, ulei 15W si baterie descarcata. Nu fara mari emotii, ce-i drept.
Acum pentru cei cu masini noi: sa aveti tot timpul macar 15-20l de carburant. Nu e indicat sa parcati intr-o rina. Odata cu rezervorul se inclina si baia de ulei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Mar 24-Ian-2006 09:52

De vreo 2 zile si mie imi merge cam "inghetzata" masina. :D
A aparut o troncaneala extrem de urata undeva prin spate. Habar nu am de la ce poate fi, m-am uitat si pe la ce am eu prin portbagaj, ar putea fi la alea, ideea este ca pana acu nu troncaneau alea totusi.
Cutia de viteza are o frecare mai rau decat in primele zile cand am luat-o.

Si azi am racâit geamu masinii si prin exterior dar si prin interior. :roll:


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187774
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats