THUNDER77: Citroen Xantia, 1996, 1.8i-16v, 110 CP
Moderator: Echipa Tehnica
Cateva schimbari
Sigurante capota si hayon , bara fata V6 ( multam fain Nic ) , DRL-uri in far home made , semnalizare in far "home made" , termometru si voltmetru , player original de serie 2 cu comenzi pe volan functionale ( inca o data multam fain Nic ) , cap evacuare din inox cu diametru mare , bord completat cu carbon pe toate suprafetele din plastic gol si comutatoare racing cu led , pentru proiectoare si voltmetru . In curand : bara fata-spate cu carbon gri , pragurile cu carbon gri , sprancenele aripilor cu carbon gri , priza de aer decupata in capota pentru filtrul sport si capota cu carbon negru










Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
Hai sa mai scuturam un pic praful de pe aici
Totodata , pe langa modificarile bordului , am reusit sa leg si senzorul exterior de temperatura asa ca , acum , afisajul din termometru arata ce trebuie , nu doar linii









Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Super.
Acu la chestionat.
Termometru pt interior si voltmetru am si eu doar ca inca nu am curaj sa ma apuc de montat. Eu ma gandeam sa le montez in stanga volanului, deasupra cutiei de sig unde am un soi de patrat de plastic neocupat de nimic. Unde ai conectat voltmetrul, eu ma gandeam la bricheta sau la cass, dar nu stiu daca vin direct din baterie sau dintr-un regulator ceva, caz in care e inutil.
EL.wire, la fel, unde a fost conectat?. Vad ca ai si ceas pt temp ulei. Era pe masina sau l-ai pus tu?
Lumina mai alba de la ceasurile mari, in partea dreapta, ai schimbat becurile sau e efect de la EL wire?
Schimbator cu maciulia luminata am construit si eu, doar lipseste sa-l montez. Doar ca am colorat cifrele in verde si litera ''R'' in rosu, sa se potriveasca cu bordul. L-am probat la bricheta dar acolo nu am dimmer . Daca il conectez la clima are ceva?
La frana ai pus chestia ai direct peste cauciucul pedalei, sau ai gasit alta solutie?
Multimedia- ce unitate ai, ecran rabatabil sau fix?
Luminile de zi, de sub faruri, sunt omologate sau benzi de leduri, pentru ca pe mine m-au picat la ITP pt leduri. acum le-am dat jos.
Luminile de pe stalpi, sunt doar pe post de veioza sau permanente? De ce culori diferite fata/spate?.
Gata, ma mai gandesc eu zilele astea la alte intrebari
Acu la chestionat.
Termometru pt interior si voltmetru am si eu doar ca inca nu am curaj sa ma apuc de montat. Eu ma gandeam sa le montez in stanga volanului, deasupra cutiei de sig unde am un soi de patrat de plastic neocupat de nimic. Unde ai conectat voltmetrul, eu ma gandeam la bricheta sau la cass, dar nu stiu daca vin direct din baterie sau dintr-un regulator ceva, caz in care e inutil.
EL.wire, la fel, unde a fost conectat?. Vad ca ai si ceas pt temp ulei. Era pe masina sau l-ai pus tu?
Lumina mai alba de la ceasurile mari, in partea dreapta, ai schimbat becurile sau e efect de la EL wire?
Schimbator cu maciulia luminata am construit si eu, doar lipseste sa-l montez. Doar ca am colorat cifrele in verde si litera ''R'' in rosu, sa se potriveasca cu bordul. L-am probat la bricheta dar acolo nu am dimmer . Daca il conectez la clima are ceva?
La frana ai pus chestia ai direct peste cauciucul pedalei, sau ai gasit alta solutie?
Multimedia- ce unitate ai, ecran rabatabil sau fix?
Luminile de zi, de sub faruri, sunt omologate sau benzi de leduri, pentru ca pe mine m-au picat la ITP pt leduri. acum le-am dat jos.
Luminile de pe stalpi, sunt doar pe post de veioza sau permanente? De ce culori diferite fata/spate?.
Gata, ma mai gandesc eu zilele astea la alte intrebari

Multam de apreciere , esti printre putinii care imi apreciaza munca si nu o citica
cum ca nu merge modificat nimic la Xantia
Acum raspunsuri :
- Voltmetrul este alimentat de la bricheta intrucat , cel putin la Xantia I , acolo exista plus permanent . Actionarea lui este pe un buton racing , cu led , care are trei pini : minus , plus , accesoriu . Legarea se face in felul urmator : Plusul permanent de pe bricheta merge pe plusul butonului , minusul din buton il iei tot de pe bricheta si legi pe el si minusul voltmetrului , dupa care legi plusul voltmetrului pe iesirea de accesoriu a butonului .
- Termometrul este legat pe un buton care are patru pini : 2 de plus , 2 de minus si este alimentat de la pozitii . In momentul in care pui pozitiile poti actiona si termometrul , fara sa pui pozitiile nu se alimenteaza . Pe intrarea butonului pui plusul si minusul de la alimentare , iar pe iesire plus si minus la termometru . In acelasi mod ca termometrul este legata si statia de emisie-receptie .
- Ca idee arata mult mai bine , ca si cum ar fi "de acolo" , daca montezi afisajele voltmetrului si termometrului pe tunelul central , plus ca ai vizibilitate foarte buna , fara sa deranjeze pe timp de noapte .
- EL.wire-ul este alimentat prin bricheta , pentru asta am montat o priza tripla "aftermarket" , cu actionare prin buton "on/off" , pe laterala stanga a tunelului . De asemenea am ales o pozitie de montare a triplei , langa piciorul meu drept , din care sa pot actiona confortabil butonul , fara sa iau privirea de la drum .
- Ceasul de temperatura a uleiului este venit odata cu celelalte , deoarece au fost schimbate cele originale cu cele care sunt acum , deci e "la pachet" . Din pacate nu stiu cum sa il pot face si functional ( unul din "piticii" mei de pe creier , nu suport sa am ceva nefunctional pe masina ) dar o rezolv eu si pe asta
.
- Lumina alba de pe vitezometru este data de led-urile de tip SMD cu care am captusit , prin lipire cu pistolul , placa electronica a bordului . Am castigat o lumina mai puternica fata de lumina anemica a becurilor originale , plus ca este de un verde electric , si se vede superb si ziua si noaptea . Totodata efectul luminii si al culorilor de pe reperele ceasurilor , este amplificat si de EL-wire , deci efectul obtinut este maxim . Voi face cateva poze mai indeaproape , ca sa vezi despre ce este vorba .
- Nuca iluminata a schimbatorului este din aluminiu , iar iluminarea este "din fabrica" prin intremediul unui led , alimentarea acestuia fiind facuta de o baterie CR2032 , iar producatorul nucii este FK Automotive .
- Ca sa poti folosi dimmer-ul indicat este sa alimentezi prin mufa acestuia sau prin intermediul blocului de lumini . Clima as zice sa o lasi in pace , la cat de nazuroase sunt Xantiile nu este indicat sa te joci prea mult pe unde nu trebuie , plus ca accesul acolo nu e facil .
- Pedalierul este Sparco , iar pentru montaj am dat jos cauciucurile pedalelor si am perforat pedalele metalice iar peste ele am prins Sparco-urile cu suruburile incluse in kit . La pedala de frana am dat jos cauciucul si am prins pedala cu suruburi mai scurte pe plasticul care acopera contactorul pedalei .
- unitatea multimedia este Audiola , nu am avut bani de altceva ( Kenwood , Alpine , etc. ) si este 1 DIN cu ecran rabatabil . As vrea sa o schimb in viitorul apropiat , depinde doar de cum fac rost de fonduri .
- Benzile de led-uri nu mai exista sub faruri , au fost inlocuite de angel eyes-rile cu led SMD si acum au rol de DRL-uri . Montajul a fost facut ulterior ITP-ului , deci timp de 2 ani nu am treaba cu ei
- Benzile de pe stalpi au disparut si ele , in prezent incerc sa adaptez niste plafoniere auto dar deocamdata mai studiez problema
, in sensul ca mai caut , inca , unele care sa lumineze foarte bine , nu ca cele de Xantia care sunt chioare rau , chiar daca am pus led-uri de pozitie in ele . Culoarea benzilor era diferita pentru ca cele de pe fata erau albastre iar cele de pe spate erau alb-galbui
si erau montate sa actioneze intocmai ca plafonierele originale de pe stalpi
. Ideea montarii lor a fost ca , in principal , sa imi asigure un iluminat mai bun in habitaclu in general si sa-mi asigure in mod special o buna vizibilitate in zona banchetei spate , acolo unde e "cartierul general" al copilului cand plecam la drum lung in concedii sau week-end -uri .
Daca mai ai intrebari le astept si voi incerca sa iti raspund cat mai clar la ele


Acum raspunsuri :
- Voltmetrul este alimentat de la bricheta intrucat , cel putin la Xantia I , acolo exista plus permanent . Actionarea lui este pe un buton racing , cu led , care are trei pini : minus , plus , accesoriu . Legarea se face in felul urmator : Plusul permanent de pe bricheta merge pe plusul butonului , minusul din buton il iei tot de pe bricheta si legi pe el si minusul voltmetrului , dupa care legi plusul voltmetrului pe iesirea de accesoriu a butonului .
- Termometrul este legat pe un buton care are patru pini : 2 de plus , 2 de minus si este alimentat de la pozitii . In momentul in care pui pozitiile poti actiona si termometrul , fara sa pui pozitiile nu se alimenteaza . Pe intrarea butonului pui plusul si minusul de la alimentare , iar pe iesire plus si minus la termometru . In acelasi mod ca termometrul este legata si statia de emisie-receptie .
- Ca idee arata mult mai bine , ca si cum ar fi "de acolo" , daca montezi afisajele voltmetrului si termometrului pe tunelul central , plus ca ai vizibilitate foarte buna , fara sa deranjeze pe timp de noapte .
- EL.wire-ul este alimentat prin bricheta , pentru asta am montat o priza tripla "aftermarket" , cu actionare prin buton "on/off" , pe laterala stanga a tunelului . De asemenea am ales o pozitie de montare a triplei , langa piciorul meu drept , din care sa pot actiona confortabil butonul , fara sa iau privirea de la drum .
- Ceasul de temperatura a uleiului este venit odata cu celelalte , deoarece au fost schimbate cele originale cu cele care sunt acum , deci e "la pachet" . Din pacate nu stiu cum sa il pot face si functional ( unul din "piticii" mei de pe creier , nu suport sa am ceva nefunctional pe masina ) dar o rezolv eu si pe asta

- Lumina alba de pe vitezometru este data de led-urile de tip SMD cu care am captusit , prin lipire cu pistolul , placa electronica a bordului . Am castigat o lumina mai puternica fata de lumina anemica a becurilor originale , plus ca este de un verde electric , si se vede superb si ziua si noaptea . Totodata efectul luminii si al culorilor de pe reperele ceasurilor , este amplificat si de EL-wire , deci efectul obtinut este maxim . Voi face cateva poze mai indeaproape , ca sa vezi despre ce este vorba .
- Nuca iluminata a schimbatorului este din aluminiu , iar iluminarea este "din fabrica" prin intremediul unui led , alimentarea acestuia fiind facuta de o baterie CR2032 , iar producatorul nucii este FK Automotive .
- Ca sa poti folosi dimmer-ul indicat este sa alimentezi prin mufa acestuia sau prin intermediul blocului de lumini . Clima as zice sa o lasi in pace , la cat de nazuroase sunt Xantiile nu este indicat sa te joci prea mult pe unde nu trebuie , plus ca accesul acolo nu e facil .
- Pedalierul este Sparco , iar pentru montaj am dat jos cauciucurile pedalelor si am perforat pedalele metalice iar peste ele am prins Sparco-urile cu suruburile incluse in kit . La pedala de frana am dat jos cauciucul si am prins pedala cu suruburi mai scurte pe plasticul care acopera contactorul pedalei .
- unitatea multimedia este Audiola , nu am avut bani de altceva ( Kenwood , Alpine , etc. ) si este 1 DIN cu ecran rabatabil . As vrea sa o schimb in viitorul apropiat , depinde doar de cum fac rost de fonduri .
- Benzile de led-uri nu mai exista sub faruri , au fost inlocuite de angel eyes-rile cu led SMD si acum au rol de DRL-uri . Montajul a fost facut ulterior ITP-ului , deci timp de 2 ani nu am treaba cu ei

- Benzile de pe stalpi au disparut si ele , in prezent incerc sa adaptez niste plafoniere auto dar deocamdata mai studiez problema



Daca mai ai intrebari le astept si voi incerca sa iti raspund cat mai clar la ele

Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Ca sa faci functional indicatorul de temperatura ulei, trebuie sa-ti faci rost de o sonda de temperatura (sonda pe care masina ta nu o are) si s-o "plantezi" undeva in circuitul de ungere al motorului...Ori in locul busonului de golire al baii de ulei...ori pe un T-eu pe care-l montezi in locul sondei de presiune a uleiului (cea de pe partea din fatza a blocului motor, langa filtrul de ulei...) apoi montezi ambele sonde (presiune si temperatura) pe acel T-eu...
...Ar fi indicat sa studiezi la o Xantia 2,0L-8...16V unde are montata aceasta sonda...Si sa cumperi o astfel de sonda originala (noua sau SH...chiar si noua...s-ar putea sa nu coste prea mult...)...
...Ai putea incerca si cu o sonda romaneasca...de Dacia (cea pt. temperatura apa...pt. ceas...nu pt. bec!!!) dar nu-ti garantez ca este compatibila cu ceasul din bordul tau...
...Pe o Xantia in curs de dezmembrare, care are acel ceas in bord, o sa gasesti si modul de fixare al acestei sonde (daca exista cumva un T-eu...sau piesa suplimentara/intermediara...)
................................
Dupa ce ai reusit sa "plantezi" sonda pe motor, verifica daca in zona unde venea montata sonda pe cealalta masina, tu ai o mufa pt. asa ceva...Daca nu, s-ar putea ca masina ta sa nu aiba in instalatia electrica fire pt. sonda (practic un fir trebuie...)...In cazul asta, va trebui sa tragi un fir pana pe mufa aferenta din bord (mufa care are legatura cu acel ceas...)
...............................
Eu nu ma agit cu acest ceas, pt. ca in principiu, temperatura uleiului este in stransa legatura cu cea a apei...pt care am ceas in bord...In plus, e util sa urmaresti temperatura uleiului, la un motor racit cu aer...unde uleiul contribuie la racirea motorului...sau la un motor turbo...unde lucrurile o pot lua razna destul de usor in ce priveste temperatura motorului...Dar la un motor cu doar 8 supape, care abia scoate 100 cp din 1800 cc...chiar nu vad rostul...
...Chiar ma gandesc ca in acel spatiu, ar merge montat un indicator mai util...
...............................
Cam asta e tot...Spor la treaba!
...Ar fi indicat sa studiezi la o Xantia 2,0L-8...16V unde are montata aceasta sonda...Si sa cumperi o astfel de sonda originala (noua sau SH...chiar si noua...s-ar putea sa nu coste prea mult...)...
...Ai putea incerca si cu o sonda romaneasca...de Dacia (cea pt. temperatura apa...pt. ceas...nu pt. bec!!!) dar nu-ti garantez ca este compatibila cu ceasul din bordul tau...
...Pe o Xantia in curs de dezmembrare, care are acel ceas in bord, o sa gasesti si modul de fixare al acestei sonde (daca exista cumva un T-eu...sau piesa suplimentara/intermediara...)
................................
Dupa ce ai reusit sa "plantezi" sonda pe motor, verifica daca in zona unde venea montata sonda pe cealalta masina, tu ai o mufa pt. asa ceva...Daca nu, s-ar putea ca masina ta sa nu aiba in instalatia electrica fire pt. sonda (practic un fir trebuie...)...In cazul asta, va trebui sa tragi un fir pana pe mufa aferenta din bord (mufa care are legatura cu acel ceas...)
...............................
Eu nu ma agit cu acest ceas, pt. ca in principiu, temperatura uleiului este in stransa legatura cu cea a apei...pt care am ceas in bord...In plus, e util sa urmaresti temperatura uleiului, la un motor racit cu aer...unde uleiul contribuie la racirea motorului...sau la un motor turbo...unde lucrurile o pot lua razna destul de usor in ce priveste temperatura motorului...Dar la un motor cu doar 8 supape, care abia scoate 100 cp din 1800 cc...chiar nu vad rostul...


...............................
Cam asta e tot...Spor la treaba!

- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Felicitari, sunt faine modificarile
Asa doar ca sugestie ma gandeam ca in locul ceasului de ulei ar merge pus volmetru sau chiar termometru de interior. Am vazut ca sunt de astea mici digitale care ar incapea acolo sau chiar ar fi frumos unul analogic rotund iluminat de un led. Voltmetrul ai putea sa-l alimentezi de la panoul cu sigurante....sigur poti trage fir pe acolo. Sunt sigurante care au tensiune pe ele doar cand pui contactul.
Ca plafoniera eu am pus una de laguna 2 si s-a potrivit foarte bine, am bagat in ea si un termometru auto digital alimentat de la becurile de citire harta care se alimenteaza doar la contact pus.
Mi-ar mai placea sa pun pe portiere iluminare cum au alte masini din fabrica. Led alb sa lumineze jos la picioare iar unul rosu un spate pe partea cu yala...dar e mai greu cu alimentarea care trebuie luata de pe lampile stalpilor. La portierele din spate e mai usor dar la cele din fata se mai complica dar nu e imposibil.
Acum mi-ai dat idei cu el-wire in bord


Asa doar ca sugestie ma gandeam ca in locul ceasului de ulei ar merge pus volmetru sau chiar termometru de interior. Am vazut ca sunt de astea mici digitale care ar incapea acolo sau chiar ar fi frumos unul analogic rotund iluminat de un led. Voltmetrul ai putea sa-l alimentezi de la panoul cu sigurante....sigur poti trage fir pe acolo. Sunt sigurante care au tensiune pe ele doar cand pui contactul.
Ca plafoniera eu am pus una de laguna 2 si s-a potrivit foarte bine, am bagat in ea si un termometru auto digital alimentat de la becurile de citire harta care se alimenteaza doar la contact pus.
Mi-ar mai placea sa pun pe portiere iluminare cum au alte masini din fabrica. Led alb sa lumineze jos la picioare iar unul rosu un spate pe partea cu yala...dar e mai greu cu alimentarea care trebuie luata de pe lampile stalpilor. La portierele din spate e mai usor dar la cele din fata se mai complica dar nu e imposibil.
Acum mi-ai dat idei cu el-wire in bord

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO