Dar benzina pentru "i"?

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Benzina

OMV
23
40%
RomPetrol (Petromidia)
8
14%
Petrom
9
16%
Lukoil
4
7%
Mol
13
22%
Altii
1
2%
 
Voturi totale: 58

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 20-Dec-2005 19:14

@danpopa - in asteptarea raspunsului oficial :) ma bag si eu in seama cu niste linkuri de pe site-ul total.fr (stiti voi, "Citroen recomanda Total"), sectiunea "Dossier expert", referitoare la aspectele pozitive ale aditivilor.
http://www2.total.fr/carbu/fr/carbu/expert/c04.html
http://www2.total.fr/carbu/fr/carbu/expert/c08.html

Logica mea: Citroen recomanda Total, Total recomanda benzina aditivata (cel putin pe a lor :)), sunt destul de curios cine va spune oficial ca benzina aditivata "de firma" e naspa.
Poate persoana respectiva se referea la aditivii aftermarket (gen 2+2).

P.S. Incercati si celelalte pagini (interval c01 - c08) - sunt f. interesante

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 20-Dec-2005 19:36

Benzina neaditivata nu se mai foloseste de mai bine de 40 ani :lol:
Exista o gramada de aditivi care se folosesc:antidetonanti, antioxidanti, anticalaminanti, antirugina, antidepuneri, anticatalitici, antigivraj,.............chiar si aditivi coloranti.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mar 20-Dec-2005 19:59

Referitor la cifra octanica "research" COR (RON in engleza) > 98, am gasit tot pe site-ul Total tabelul urmator (ce defineste limitele pe care trebuie sa le satisfaca o benzina Euro 3): http://www2.total.fr/carbu/fr/carbu/expert/en228.html

Vad ca nu este specificata nici o limita superioara pt RON sau pt MON, la fel cum nu exista limita inferioara pt continutul de plumb sau de sulf :)

Ma gandesc ca daca un COR/RON prea mare ar strica motoarele, specificau europenii o limita superioara pt el....

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 20-Dec-2005 20:10

Vad ca nu este specificata nici o limita superioara pt RON sau pt MON

Asta pt. ca nu exista un sg. tip de motor :lol:

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Mie 21-Dec-2005 11:49

OK, stii tu vreo masina la care sa se recomande explicit in manualul de utilizare benzina cu COR >= 99?

Eu n-am auzit, nici macar la FSI-urile VW.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 22-Dec-2005 08:54

1. masini sport
2.masini modificate (si masini modificate care participa la curse auto)
3.masini cu motoare calaminate, masini cu rectificarea chiulasei la care a crescut raportul de compresie.
4.si cel mai important: soferi care cred ca daca creste cifra octanica ,benzina este mai buna pt. motorul lor :lol:
Apropo vizavi de logica ta : cunosti vreun motor la care se recomanda ulei 10w60?

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 22-Dec-2005 12:48

@sorin:
1. Demonstreaza, te rog. Posteaza un scan/poza dupa un manual de utilizare al unei masini sport in care sa se specifice explicit un COR/RON >= 99.
A, si sa fie al unei masini vandute in Europa, deoarece USA, JP sau Australia n-au nici o legatura cu Euro X sau cu EN 228.

2 si 3. Total nerelevant - nu face nimeni benzina de larg consum (vanduta ca sortiment distinct intr-un lant de benzinarii) numai pt ei.
Iar masinile care participa la curse nu cred ca alimenteaza din benzinarii. :lol:
Parca-l vad pe Loeb in benzinarie: ce sa pun, Total 95 sau Excellium 99?
In plus, unde e mentionat in manualul de utilizare? (care manual?!)

4. OK, aici avem intr-adevar o piata :)
Numai ca recomandarea explicita din manualul de utilizare lipseste in continuare...

In legatura cu intrebarea ta: nu cunosc nici o masina la care sa se recomande 10w60 in manual. Dar eu nu am sustinut ca daca folosesti asa ceva, iti strici motorul :twisted:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 22-Dec-2005 17:13

Vad ca esti foarte incapatanat :lol: :lol:
O sa incerc sa mai explic , desi am mai scris o data.O data cu cresterea co scade viteza de ardere a benzinei. (am explicat ce rezulta de aici)
O sa-ti dau niste citate dintr-o carte scrisa de Petre Cristea :
,,benzina prea antidetonanta cauzeaza scaderea puterii motorului si defectarea supapelor de evacuare si a bujiilor,,
,,este necesar ca cifra octanica a benzinei sa fie cat mai apropiata de cifra octanica a motorului,,
,,deci, orice motor da cel mai bun randament cu benzina care are cifra octanica minima care poate fi folosita cu avansul maxim, fara a se produce detonatii puternice,,
Nu mai comentez despre ce ai scris mai sus (mai ales in legatura cu uleiul), caci vad ca refuzi sa accepti o explicatie logica.

mars2k
pasionat
Mesaje: 344
Membru din: Vin 02-Apr-2004 16:12
Localitate: Bucuresti

Mesajde mars2k » Joi 22-Dec-2005 20:43

@sorin: In manualul masinii mele este facuta urmatoarea precizare:

"Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."

Poza aici: Imagine

Iar varianta in romana (citez din memorie):
"Motoarele pe benzina sunt concepute sa functioneze cu benzina COR 95.
Cu toate acestea, pentru o performanta sporita va recomandam benzina COR 98".

Deci care este punctul meu de vedere:
1. Fapt: Citroen imi spune ca masina merge cu RON/COR 95 dar merge si mai bine cu COR 98.

2. Pana la proba contrarie, nici un constructor nu recomanda (in Europa), in manualul de utilizare, benzina cu COR >= 99.

Urmatoarea explicatie mi se pare destul de plauzibila: "uber-benzine" gen Shell Optimax 100, Total Excellium 99, BP Ultimate Racing 99, OMV Super 100, etc - vandute pe scara larga reprezinta un fenomen relativ nou - iar inertia in domeniul auto este mare.

Cu alte cuvinte, eu cred ca, deocamdata, Citroen (PSA) nu recomanda benzina de 99 sau 100 pt. ca [pt ei] nu exista asa ceva.
Probabil ca peste 5 ani paragraful referitor la benzina va fi completat cu: "Iar pt senzatia suprema folositi COR 100" ;)

3. Pozitia oficiala a OMV: http://www.omvro.ro/theme2/content3310.htm#2
"BENZINA SUPER 100: este o benzina care nu contine plumb, produsa in conformitate cu norma EURO 5, cu un continut de max. 10 ppm sulf si o cifra octanica research de minimum 100. Aceasta benzina are un continut scazut de sulf, aromate si benzen in concordanta cu norma EN 228/2000. Se utilizeaza la autovehiculele dotate cu catalizator si motoare cu injectie construite dupa norma EURO 4 si 5, care necesita pentru functionarea corecta carburanti cu continut scazut de sulf, aromate si benzen."
Deci masini normale, nu neaparat sport...

OK, acum ce-am inteles eu din argumentele tale:
1. Un nene care a castigat in perioada interbelica echivalentul de atunci al unui raliu WRC are niste opinii in legatura cu cifra octanica, intamplator divergente fata de pozitia oficiala Citroen.
2. Tu crezi ca in manualul de utilizare al masinilor sport se recomanda explicit COR >= 99.

In aceste conditii, oare de ce "refuz sa accept o explicatie logica"?!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 22-Dec-2005 21:20

Urmatoarea explicatie mi se pare destul de plauzibila: "uber-benzine" gen Shell Optimax 100, Total Excellium 99, BP Ultimate Racing 99, OMV Super 100, etc - vandute pe scara larga reprezinta un fenomen relativ nou - iar inertia in domeniul auto este mare.


Este foarte plauzibila, dar nu ai inteles ce a vrut sa spuna.Aceste benzine ar permite construirea pe scara mai mare a unor motoare mai performante prin cresterea raportului de compresie, ceea ce ar insemna putere si economicitate a motorului mai mare.
Este evident ca nu ai cunostinte minime despre functionarea unui motor, asa ca imi este foarte greu sa continui dialogul.

maximus
pasionat
Mesaje: 151
Membru din: Mar 06-Sep-2005 14:21
Localitate: bucuresti

Mesajde maximus » Joi 22-Dec-2005 21:25

eu folosesc omv95 si nu se aprinde nimic la bord
merge de nu se poate ,inainte alimentam de la shell(mol mai nou) si mergea tot bine dar de vreau omv(ca e la moda) :wink:
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 22-Dec-2005 21:29

Eu nu am atatea cunostinte cate au unii de aici ....vin cu o intrebare : de ce cand alimentez cu benzina OMV 100 imi consuma mai mult decat OMV 95 ..... a? - acelasi stil de condus ..acelasi trafic ,aceasi masina :P ....Cu cat ...cam cu un litru mai mult ........ exista explicatie ??
Eu la kalos numai de la lukoil am inceput sa bag de 95 merge super ...in rest m`au dezamagit multe firme de renume ..de la mol ..la omv ...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 22-Dec-2005 22:44

Nu am vrut sa fiu rautacios :(
O sa incerc sa-ti explic de ce consuma mai mult (in mare)
Ideal ar fi ca benzina sa arda cand pistonul se afla la PMS (cand s-a facut compresia). Acest lucru nefiind posibil, arderea are loc relativ simetric fata de pms.(datorita avansului la aprindere) Este evident ca daca durata arderii este mai redusa, randamentul motorului creste.
Prin cresterea rap. de compresie creste si viteza de ardere a benzinei (printre alte efecte benefice), dar la un moment dat poate aparea detonatia, care trebuie evitata prin folosirea unei co mai mari a benzinei.
Daca la un motor la care de exemplu la o benzina cu co de 98 nu apare detonatia se foloseste o benzina mai antidetonanta, SCADE viteza de ardere a benzinei, ardere care se va prelungi mult dupa ce pistonul a inceput sa coboare spre pmi ( supapele de evacuare o sa fie mult solicitate termic), fiind evident ca o parte mai mare din energia rezultata din ardere se va pierde. Pt. a mai diminua putin din aceste efecte nocive pt. motor daca se foloseste ac. benzina, ar trebui sa se mareasca avansul la aprindere. (am incercat sa explic foarte pe scurt)

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 23-Dec-2005 08:53

Les moteurs essence sont conçus pour fonctionner au carburant RON 95.
Toutefois, pour un meilleur agrĂŠment de conduite (moteur essence), nous vous recommandons le carburant RON 98."

Daca motorul acesta ar avea senzor de detonatii (poate ne spune Mugurel) ar fi urmatoarea explicatie:motorul are o curba de avans calculata pt. o co de 95 (economicitatea cea mai mare cu ac. benzina), dar in anumite conditii extreme (acceleratia blana la turatie scazuta si temp. mare a motorului si exterioara) ar putea apare detonatiile care sunt evitate prin reducerea imediata a avansului la aprindere. In aceste conditii extreme daca se utilizeaza benzina de 98 nu apar detonatiile.
(deci ,,motorul are,, co de 98, dar pt. criterii de economicitate a fost conceput sa mearga cu benzina de 95.)

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Vin 23-Dec-2005 10:53

Vai, m-ati speriat. Sa va spun cum fac eu alimentarea...

Ma duc ori la Rompetrol, ori la Petrom ori la OMV. Apuc cu incredere pompa care are culoarea verde deschis (nu cea cu verde inchis) si bag benzina. :D


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats