Ajutor! martor temperatura si martor motor aprins!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Dum 03-Ian-2010 15:18

motorul e pe benzina.cu atit mai mult trebuie sa aiba caldura daca ar fi doar sonda.
daca din motor lipseste 20-30% din lichidul de racire,circuitul mic (in habitaclu) se dezamorseaza.
intr-o iarna am mers la o xantie cu lichidul golit,sa-i pun antigel.au intrat vreo 4 litri dar am uitat de un aerisitor.n-am mers mai mult de juma de km. dupa care apa era pe 130 de grade si imediat caldura a disparut.
eu zic ca e clar o lipsa de apa.sa vedem.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

boureaq
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Lun 10-Aug-2009 17:48
Localitate: Bucuresti

Mesajde boureaq » Lun 04-Ian-2010 11:05

update!

-am cumparat din nou 1l antigel deja diluat, m-am chinuit foarte mult pana am facut rost de un furtun , am scos antigelul existent
-am completat pana la full, si am inceput sa turez motorul

Ce am observat:
-nivelul antigel nu a scazut deloc
-nici macar dupa 20min de motor turat nu a pornit ventilatorul deloc, in schimb baga caldura

-martorul de temp nu s-a mai aprins
-acum e aprins mereu martorul de engine
-antigelul din vas era caldut

Am verificat si furtunele ..sunt relativ moi si caldute

Am obs ceva ciudat la furtunul de jos de la radiator ..o sa revin in cateva minute cu o poza

In concluzie e safe sa vin spre casa cu ea asa ..cam 1300Km
furtunul retur cred (nu e prins in soricel) insa sta ferm

Imagine

Si ca sa ma panichez mai mult ..acum cand o ambalam s-a aprins si martorul de airbag!! si in loc de 00 pe afisaj imi apare --
Ultima oară modificat Lun 04-Ian-2010 11:53 de către boureaq, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 04-Ian-2010 11:44

absolut, mergi linistit, martorul a ramas din cauza erorii in modulul de racire. e posibil sa mai faca figura pe drum si sa porneasca ventilatoarele si sa se aprinda becurile, dar nu te alarma ca nu are ce sa se intimple decit ca merge mai rece
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

boureaq
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Lun 10-Aug-2009 17:48
Localitate: Bucuresti

Mesajde boureaq » Lun 04-Ian-2010 11:57

khan : multumesc de raspuns, prefer sa merg prin frig numai sa ajung acasa cu bine

sunt cu nervii la pamant, acum si cu eroarea aia cu airbagul si km --

un an nou inceput cu "dreptul"

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 04-Ian-2010 19:14

daca tot se mai aprind becurile pe drum, nu ai face rau sa te opresti si sa verifici temperatura motorului si a apei din vas...
00 afisa la ce anume?
e posibil ca daca scoti borna de la baterie pt 1 min, sa dispara eroarea cu airbag-ul, am patit-o si eu...
martorul de engine se va sterge numai cu interfata in service, de ex la colegul khan...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 04-Ian-2010 20:52

nu e problema cu furtunul, doar ca nu e prins in brida aia de plastic, dar nu are ce sa se intimple din cauza aia
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

boureaq
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Lun 10-Aug-2009 17:48
Localitate: Bucuresti

Mesajde boureaq » Sâm 09-Ian-2010 22:17

multumesc tuturor pentru raspunsuri

am ajuns cu bine acasa. am facut multe opriri pe drum din cauza ca martorul de temp se tot aprindea. Asteptam cam 5 min, ventilatorul se oprea si totul era ok

o sa imi fac luni o programare la service..

multumesc inca odata ;)

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 09-Ian-2010 22:31

sa ne tii la curent...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 10-Ian-2010 17:16

pot sa te ajut si eu cu o diagnoza. 0723592793
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

madgino5
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Lun 23-Ian-2006 17:06
Localitate: Brasov

Mesajde madgino5 » Lun 25-Ian-2010 21:49

Am patit si eu acelasi lucru, am mers cu martorul de temperatura aprins si mi s-a aprins cel de poluare.
Acum cel de temperatura s-a stins dar cel de poluare nu, tu cum ti-ai rezolvat problema?

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 26-Ian-2010 11:06

ca sa nu mai deschid alt topic, scriu si eu tot aici problema mea:
azi dimineata, cand am pornit motorul, s-a auzi un zgomot ca un scrasnet. initial m-am gandit ca e ceva pe la demaror, din cauza frigului. insa motorul a pornit imediat.
l-am lasat sa se incalzeasca un pic si apoi am plecat spre serviciu. dupa vreo 15 min de mers, s-a aprins martorul de temperatura ridicata. am tras-o intr-o parcare si m-am uitat un pic la motor.
motorul cald, radiatorul rece (ventilatorul functiona), lichid de racire era cam putin in vas. nu stiu cat lichid era in mod normal. dupa vreo 5-10 min am mai facut o incercare, motorul a pornit imediat, dar dupa 1 min iar s-a apris martorul respectiv.
concluzie personala: dop de gheata pe undeva prin instalatie, posibil termostat blocat pe inchis.
intrebare: acel scrasnet s-a auzit probabil din pompa de apa. e posibil sa se fi "barbierit" palele rotorului? nu stiu cum arata la
C3 rotorul pompei de apa, dar daca e ca la batrana dacie, e posibil sa se intample...
ca posibila solutie de rezolvare: dezghetarea instalatiei de racire (cum? poate cu ceva apa calda sau parcarea intr-un garaj incalzit), schimbarea antigelului. cum se poate verifica pompa de apa daca functioneaza?
ce fel de antigel trebuie sa cumpar? cati litri sunt necesari?
astept sugestii de rezolvare a problemei, ca am nevoie de masina
multumesc


PS
masina tine de o firma in ce priveste service-ul, dar si de utilizator (ma rog, e complicata situatia)
ideea era ca nu am verificat nimic ce tine de ea, antigel, ulei, etc...
stiu, vina mea, dar....
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 26-Ian-2010 12:55

Am patit la Golf chestia asta acum vreo 10 zile. La pornire nu s-a auzit nimic, doar ca temperatura urca prea repede, radiator rece, caldura mumu...

1- Dat jos radiator - am zis ca dop de gheata... dus in baie, apa calda, montat la loc si ...la fel.

2- Dat jos pompa de apa, demontata bucati si gasit rotorul desprins de pe ax...Asa am inteles si de unde era un oarecare zgomot in relanti in ultimele sute de km.

Ca sa verifici ca pompa de apa functioneaza, desfa aerisitoarele. Cred ca unul trebuie sa fie pe langa termostat; Il desfaci si cand accelerezi trebuie sa tasneasca apa (antigel)
S-ar putea ca doar sa ai aer in instalatie, desi scrasnetul ala la pornire niciodata nu aduce vesti bune.

Tip antigel: Revkogel 2000 sau Glysantin G33; cam 7 litri la motorul de 1.4 benzina

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 26-Ian-2010 13:10

aha, multam
trebuie neaparat astea 2 ?
sau merge orice fel de antigel de calitate?
trebuie sa fie special pt circuitele de racire cu aluminiu?
ca am inteles ca exista si din astea...
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 26-Ian-2010 13:22

Io am citit din documetatia noastra. Ce crezi ca eu ma strofoc sa folosesc ulei Total ? :lol:

Ia un antigel care pare mai rasarit - este recomandabil unul pt blocurile/chiulasele de aliaj de aluminiu.

Cu toate astea s-ar putea sa ai doar problema cu sonda de apa.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 26-Ian-2010 20:15

intre timp am rezolvat-o, cu ajutorul lui Khan
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo