R25 vs BX - topic despartit de Vind BX 19 GTi

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 13-Sep-2006 19:47

paco scrie:Alexd, te bagi? :)


Ma bag, ca doar e iz de scandal si off topic. Dar numai ca aici incercam sa comparam 2 masini total diferite. Sunt diferite si dpdv conceptual cat si dpdv al clasei de care apartin.

Mie imi place bx-ul si imi place si 25-ul. Ambele au plusurile si minusurile lor. Eu am avut noroc de BX-uri care s-au comportat bine, cat si de 25-uri fara cusur. Am fost cu 25-ul la drumuri extrem de lungi, dar la fel de bine am mers si cu bx-ul. Bine, nivelul de dotari este superior 25-ului meu, dar comentez aici facand abstractie de aceste "accesorizari extreme".
In orice moment pot pleca la orice fel de drum atat cu bx-urile cat si cu 25-ul, fara sa-mi fie frica de ce se poate intampla. Adevarat ca BX-ul este mai zgomotos dar traiesti mai aproape de sosea, are un aer mai sportiv, te "tine" in trafic. 25-ul este mai suveran, te separa de ceea ce se petrece in jur, uiti ca sofezi la drum lung (in cazul dotarilor mele, pt ca am mers si cu 25 piele goala care nu este cu nimic mai presus de un bx foarte bun- sorry paco) .
Mai bine am compara bx-ul cu reno 21, concurente drecte la vremea respectiva. Am mers si cu 21, si daca acesta nu este "medallion" - adica facut in canada sub marca "eagle"- nu imi inspira nimic superior bx-ului, ci doar egalitate.
Ceea ce pot spune foarte clar si in cunostiinta de cauza este ca bx-ul este mult mai stabil, iar 25-ul mult mai confortabil. Fiabilitatea deja la varsta masinilor noastre este un fapt particularizat, dependent de istoria fiecarui exemplar in parte.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mie 13-Sep-2006 20:33

@florin: nici o problema cu folia, pe fata am transparenta 50%, dar llumar este de o transparenta/claritate cu mult peste 3m (concurenta directa). Parca nu am folie pe fata, iar pe spate, transparenta 35% tot distingi ceva in interiorul masinii.Cand am pus folia mi-au recomandat sa pun 35% si pe fata dar mi-a fost frica de politie.
Pe spate folia este autorizata (deci politia ma poate intreba doar de foliile de pe geamurile din fata, unde nu prea se observa). Daca voi fi oprit voi spune cu tupeu ca este ori folie transparenta antiefractie, ori asa e din fabrica, domnule 8) .
scuze de offtopic
Cosmin
high energy music expression

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 14-Sep-2006 00:07

Sau poti pur si simplu sa deschizi ambele geamuri, sau doar ala de la sofer, daca e noapte, si nu observa cap de creta...
La mine a mers pana sa am citroenu in 99% din cazuri, restul de 1% uitand sa deschid geamurile...Si folia era neagra neagra..

Am vazut msj tau pe mess...ma bucur ca ai rezolvat, ca aici costa cat nu face(100-150EUR) dar se poate...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 14-Sep-2006 06:29

Alexd, ai perfecta dreptate, masinile vechi depind de istorie la capitolul fiabilitate. Bun, nici eu nu ma temeam sa plec cu BX-ul la drumuri lungi, dar adevarul e ca de cateva ori s-a intamplat sa se supere pe mine dinspre partea hidraulica.
Eram in zona Horezu, cu nevasta si o familie de amici, bine dispusi, ne indreptam spre pestera Muierii. A inceput deodata, in curbe, sa se aprinda becul de la hidraulica. Initial, am crezut ca e nivelul putin scazut si ca, din cauza inclinarii in curba, ma avertizeaza. Am simtit insa ca face din ce in ce mai des. Cand am oprit, surpriza, lacrima hidraulica. N-aveam nici gram de ulei la mine, nici chei, nici... know how. Daca nu era un amic chiar din Horezu, care avea un prieten priceput la fiare, se ducea dracu acel miniconcediu, inca de la debut.
Am rezolvat (improvizat) problema, am plecat mai departe. Dar n-am scapat: la un moment dat, am pierdut furca de la cumpana hidraulica - masina era rigida pe fata si statea inclinata spre spate, ma simteam ca naiba in ea, parca eram intr-un tractor. Iarasi service (la Valcea - trebuia sa ajungem la Obarsia Lotrului), iarasi improvizatii, sarme legate (de unde mecanici priceputi in zona?), mers cu sfincterul din urma strans...
A fost chinuitor.
Nu zic ca BX-ul e masina proasta sau neconfortabila, dar...cand se supara (si nu stii cand crapa, e ca la cutremure!), e nasol, nu ai mecanici, nu ai piese, nici macar ulei hidraulic nu gasesti prin tara, trebuie sa-ti iei cu tine totul de acasa. Sigur, cei care sunt activi pe forum mai cunosc mecanica, dar majoritatea habar n-au de asa ceva si de-aia fug de pernele de aer...

Discutia de aici a plecat, de la pretul mic al BX-ului. Cred ca acest pret mic se justifica tocmai prin dificultatile (as zice destul de mari) de intretinere. O masina simpla va fi mereu preferata uneia care are nevoie de un Cristi Stan plantat pe toate drumurile patriei, pentru bubele hidraulicii (scuze C. S. pentru acest tip de invocare!).

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 14-Sep-2006 06:34

Si tot istorie: am avut, la un moment dat, un BX impecabil. Nefolosit, avea in jur de 100.000 km la bord, curat, ingrijit, o masina care merita tinuta. Bun, avea rotile din spate cracanate si manca ulei (semeringurile de supape, zicea proprietarul - si cred ca avea dreptate). In rest, neatinsa, interiorul nou-nout. In prima luna, normal, a crapat hidraulica - in zona vasului verde, la "paianjen". Am inteles, masina statuse mult, furtunele nu lucrasera, erau uscate si imbatranite. Dar tot e descurajant sa vezi o masina atat de ingrijita ca te lasa in drum. Pur si simplu nu-ti vine sa crezi...

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 14-Sep-2006 09:07

paco scrie:Exact, si deja esti in pierdere daca ai investit 2500...eu n-am sa investesc niciodata in ea atat! :D


...pai tu nu ai bagat in toate masinile tale atitia bani pe intretinere :!: pentru tine, masina e un soi de biznis, nu vrei sa bagi nimic in ea in intretinere, dar vrei sa mergi pina in Canada si inapoi, fara sa-i faci nimic, daca s-ar putea sa iti bage si bani in buzunar ar fi perfect :lol: :lol: :lol:
Spui ca ai avut 5 BX-uri si ca BX-ul e o masina proasta. Daca e asa de proasta, de ce ti-ai cumparat 5 unul dupa altul? Eu daca imi cumparam o masina si ajungeam la concluzia ca e proasta, nu mai vroiam sa aud de ea. Ce pretentii sa ai de la o masina pe care o reparai cu sirme si alte improvizatii? Ok, a crapat in drum, ai improvizat, dar dupa aia te duci unde trebuie si faci reparatia ca lumea. Am un feeling ca dupa o vreme o sa incepi sa arunci cu noroi si in R25.
Comentariile lui alexd mi s-au parut mult mai echilibrate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Joi 14-Sep-2006 09:21

Nu am mers cu un Citroen BX niciodata, dar cu R25 da , nu este o masina rea.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 14-Sep-2006 13:41

Mai zi, Florine, ca zici bine! :D
Cum e fata de Xantia?
Pe bune, deja m-am gandit sa-mi vand Reno-ul, nu ma atasez de nici o masina. Toate sunt putane... 8)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 14-Sep-2006 14:52

ca de obieci paco face ce stie el mai bine, adica provoaca si baga zizanie 8)
Paco, poti sa stai linistit, nimic nu se compara cu R25 :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 14-Sep-2006 16:05

Am provocat la discutii, nu la altceva...Taciturnule. :(

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Joi 14-Sep-2006 17:02

Nu pot sa fac nici o comparatie, fiabilitatea se face in timp si soferii sa conduca la fel si drumurile sa fie tot la fel, lucru greu de realizat.Eventual tablaria. Ce se pot realiza sunt stabilitatea, consumul raportat fata de putere si capacitate cilidrica, dotarile masinilor -raportata la ceeasi clasa, calitatea finisajelor. Ce pot sa-ti zic un lucru sigur este ca am decupat un segment din lonjeron fata dreapta , sau mirati toti, tinichigii, mecanici cum de dupa 3 luni de stat afara nu a ruginit pe taietura, fa aceeasi chestie la R25 dupa care m-ai vorbim.
Vorba unui cetatean olandez cu care am purtat o discutie zicea " Masini foarte bune CXantia, un motor impecabil, dar daca cade hidraulica te costa o avere sa o repari". Totusi nu o poti compara cu R25, este superioara din mai multe puncte de vedere, incepand cu estetica. Stii numai ce ma deranjeaza la masinile Citroen cad relativ repede rulmentii bratelor dupa spate, sunt facuti pentru aprox. 80.000 km si costa atat montarea lor cat si rulmentul .

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 14-Sep-2006 17:19

@Matrixu da, sa vedem cum merge combinatia... cat despre geamuri deschise, nu prea agreez, frig, curent, siguranta : dupa ce s-a dat jos un taximetrist la mine merg cu geamurile+usile inchise, mai recent o prietena de-a mea a fost paruita de un mosulica cu o dacie ca nu a intrat in sant pe un drum cu o banda ca sa treaca Maria Sa, desi el avea un refugiu unde sa astepte sa treaca ea, dar s-a bagat ca prostu...chiar, voi nu mergeti cu usile incuiate?
Cosmin

high energy music expression

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 14-Sep-2006 17:27

Offtopic..

N-ai inteles...le deschizi cand vezi ca te-a oprit cap de creta....nu mergi tot timpul cu ele... :P

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 14-Sep-2006 17:32

pai de unde crezi tu ca am timp sa: ascund detectorul de radar, vars pungutza de marijuana, ascund sticla sub scaun, trag fermoarul la pantaloni, dau muzica mai incet, pun centura si in final vrei sa mai deschid si geamurile? :lol: :lol: :lol:
scuze de offtopic
Cosmin

high energy music expression

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 14-Sep-2006 18:51

In cazul asta, ultima ta grija ar trebui sa fie geamurile fumurii :lol: .
Gata cu off...


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats