faruri cu xenon directionale
Moderator: Echipa Tehnica
Iata un link util, scurt si concis, despre farurile Bi-Xenon:
http://wikicars.org/en/Bi-xenon_Headlights
http://wikicars.org/en/Bi-xenon_Headlights
-
- simpatizant
- Mesaje: 80
- Membru din: Mie 01-Noi-2006 20:15
- Localitate: IASI
adytzu scrie:@Matrixu...gandeste un pic practic: imi spui si mie cum dai flash-uri cu becuri xenon, care, in general, au ca timp de aprindere cateva secunde?
Exista sisteme cu becuri xenon care au si becuri complementare cu halogen pe faza lunga, tocmai pentru datul cu flash-ul. Dar faza lunga pentru vizibilitate este pe xenon la farurile Bi-Xenon. Trecerea de la faza scurta la faza lunga si viceversa se realizeaza la sistemele Bi-Xenon prin intermediul sistemului optic al farului, dupa cum e explicat in link-ul pe care l-am dat mai sus.
adytzu scrie:@Matrixu...gandeste un pic practic: imi spui si mie cum dai flash-uri cu becuri xenon, care, in general, au ca timp de aprindere cateva secunde?
Uite ca la asta nu m-am gandit, dar 101% faza scurta si faza lunga e xenon deci bixenon.
Explicatia data de vldst pare plauzibila. O sa ma uit sa vad exact cum e treaba cu flashurile, care si alea se pot da fara probleme.
montajul la ats in bucuresti e pe undeva pe la 1000 de euro, am spus in ce conditii merita, nu ma repet. A pune xenon inseamna sa pui si instalatia, nu ai cum sa pui doar becul pentru ca pur si simplu nu merge, si directional nu o sa fie in veci, ori xenon doar asa nu are nicio chestie.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Nu ma asteptam la un raspuns cu atatea divergente de opinie 
Din cate am observat eu faza scurta este 100% xenon iar faza lunga este ajutata suplimentar de halogen DAR si lentila xenon isi modfica usor pozitia (parca se inalta putin). Nu pot sa spun ca este o o alta intensitate a xenonului la cuplarea fazei lungi, poate doar o modificare a pozitiei lentilei.
In ceea ce priveste flash-ul, acesta este doar pe halogen. In momentul in care dai flash cu farurile stinse (faza scurta - xenon, stinsa) se aprind doar halogelene.
In manual, la instalatia xenon se precizeaza ca si becuri (1. pozitia,
2. semnalizarea, 3. halogenul de faza lunga si 4. lumina de intalnire/lumina de drum (adica faza scurta/faza lunga) pe acelasi bec.
Mai ramane de solutionat daca la 4. modificarea de faza se face prin modificare de intensitate (lucru pe care l-am testat si nu l-am observat concret) sau prin modificare de pozitie a lentilei ...

Din cate am observat eu faza scurta este 100% xenon iar faza lunga este ajutata suplimentar de halogen DAR si lentila xenon isi modfica usor pozitia (parca se inalta putin). Nu pot sa spun ca este o o alta intensitate a xenonului la cuplarea fazei lungi, poate doar o modificare a pozitiei lentilei.
In ceea ce priveste flash-ul, acesta este doar pe halogen. In momentul in care dai flash cu farurile stinse (faza scurta - xenon, stinsa) se aprind doar halogelene.
In manual, la instalatia xenon se precizeaza ca si becuri (1. pozitia,
2. semnalizarea, 3. halogenul de faza lunga si 4. lumina de intalnire/lumina de drum (adica faza scurta/faza lunga) pe acelasi bec.
Mai ramane de solutionat daca la 4. modificarea de faza se face prin modificare de intensitate (lucru pe care l-am testat si nu l-am observat concret) sau prin modificare de pozitie a lentilei ...
Eu unul cred ca obtinerea fazei lungi se realizeaza prin modificarea geometriei sistemului optic inglobat in far. E mai greu sa reglezi intensitatea luminoasa a becului. In cazul xenonului cred ca intensitatea luminoasa este constanta si e data de tensiunile uriase necesare pentru obtinerea arcului electric in interiorul becului. Si chiar daca ai regla cumva intensitatea luminoasa a becului, ar fi nevoie si de o ajustare a unghiului pe care il are becul fata de orizontala drumului. Degeaba imi bate mai puternic farul la 20 de metri in fata, daca la 60 de metri n-am niciun strop de lumina...
-
- just curious
- Mesaje: 9
- Membru din: Joi 28-Dec-2006 01:02
- Localitate: constanta
- Contact:
permiteti-mi un raspuns pertinent ...la faza scurta are un obturator din tabla care cand aprinzi faza lunga coboara si lasa lumina sa treaca integral. halogenul functioneaza la flash-uri doar! iar cand aprinzi faza lunga este doar xenonul aprins din proiectorul de faza scurta! credeti-ma am probat eu la un bmw
bi-xenon
-acelasi bec si acelasi proiector sunt folosite pentru ambele faze
-nu se modifica intensitatea luminoasa a becului
-pur si simplu se muta o parte a scutului din fata becului
http://rapidshare.com/files/11349566/bi-xenon.avi.html
si da, preturile sunt foarte mari daca vrei sa montezi faruri AFL in service
se monteaza farul si doi senzori la suspensie
si da se misca lupa, nu intregul proiector cand trebuie sa urmareasca drumul
becul cu xenon se aprinde imediat,
daca este rece (adica nu l-ai aprins de mai multe de 2-3 ore) dureaza cateva secunde (maxim 10 - asta daca nu sunt produse facute pe vapor) pana ajunge la intensitate maxima si culoarea normala din cauza gazului (si a sarii) care trebuie agitat in acea capsula, asta e motivul si pentru care o sa aveti culoare verde la inceput
NU va mai dati cu parerea doar ca sa apareti si voi pe topic
-acelasi bec si acelasi proiector sunt folosite pentru ambele faze
-nu se modifica intensitatea luminoasa a becului
-pur si simplu se muta o parte a scutului din fata becului
http://rapidshare.com/files/11349566/bi-xenon.avi.html
si da, preturile sunt foarte mari daca vrei sa montezi faruri AFL in service
se monteaza farul si doi senzori la suspensie
si da se misca lupa, nu intregul proiector cand trebuie sa urmareasca drumul
becul cu xenon se aprinde imediat,
daca este rece (adica nu l-ai aprins de mai multe de 2-3 ore) dureaza cateva secunde (maxim 10 - asta daca nu sunt produse facute pe vapor) pana ajunge la intensitate maxima si culoarea normala din cauza gazului (si a sarii) care trebuie agitat in acea capsula, asta e motivul si pentru care o sa aveti culoare verde la inceput
NU va mai dati cu parerea doar ca sa apareti si voi pe topic
maus scrie:NU va mai dati cu parerea doar ca sa apareti si voi pe topic
esti cam agresiv sau doar mi se pare?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
@maus:
1. Ce ai spus de proiectoare e corect.
2. linkul.. trebe sa te inregistrezi, deci de pomana.
3. Cand esti nou pe un forum las-o mai moale cu aprecierile de genul 'NU va mai dati cu parerea doar ca sa apareti si voi pe topic'
1. Ce ai spus de proiectoare e corect.
2. linkul.. trebe sa te inregistrezi, deci de pomana.
3. Cand esti nou pe un forum las-o mai moale cu aprecierile de genul 'NU va mai dati cu parerea doar ca sa apareti si voi pe topic'
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats