Cat merita un BX ?

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 08-Mar-2007 19:53

ba bag si eu :roll:
un bx variaza pe piata intre 500-1500. boon... daca la 500 ai si pretentii sa nu bagi nimic in el si sa tina mult, e ceva in neregula la cap :D; in schimb, la 1500, poti sa iei unul mai bun, care nu prea necesita interventii(asta presupune sa stii ce cumperi, nu ca la piata cartofi sau altele :P), si care sa fie mai fiabil, dar si aici pot sa apara probleme si surprize; acum , va spun cam cum sta treaba prin craiova: lumea se uita mai putin la motorizare in ceea ce priveste variantele pe benzina, bineinteles sa nu sara de 2000; toata lumea pune gaz si asa se reduc costurile de circulat; in schimb, la orice ora un cumparator va fi mai atras de o varianta diesel, aproape oricare ar fi aceasta; revin: cel mai mult, lumea se uita la dotari; si amaratele alea de geamuri electrice, pe unii ii incanta; trapa, chiar daca nu e asa fiabila, fura ochii multora si mai trage in sus la pret, jante, inchidere, (alex, inchiderea de metro la 50 RON nu poate sa tina 20 de ani ca a mea de la CX, si lumea a cam inceput sa stie lucrurile astea), etc; mai exista si exceptii de motorizari, cum ar gi GTI sau 16V (strict BX), care au alt pret, logic mai mare, dar acolo te adresezi unui public destul de restrans, asta daca nu cumva, cine il vinde are de gand sa ceara pe el pretul unui BX16 sa zicem :? ;
un top de preferinte al cumparatorilor de masini second mai vechi de 12-15 ani sa zicem (cel putin in craiova), ar fi cam asa:
- diesel aspirat
- diesel turbo
- benzina carburator (maxim 2000)
- benzina injectie
- benzina turbo sau peste 2000 - aici sunt extrem de putini doritori, dar stiu ce vor :roll:
in rest, toti se uita la dotari; - am cunoscut odata un pusti, care a luat un renault safrane doar pentru ca avea AC si trapa, in locul altuia care avea ABS; culmea e ca la asta nu i-a mers AC-ul, si nici nu l-a reparat, dar il are :x -

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Joi 08-Mar-2007 23:03

In Romania BX-urile si in general Citroenurile hidraulice sunt nepretuite datorita acestei instalatii prea complexe pentru unii. Lumea nu se inghesuie sa cumpere aceste masini deoarece nu stiu cu ce se "mananca" ! O instalatie hidraulica care a fost intretinuta si care a functionat numai cu LHM poate sa tina si 500.000 km fara probleme, necesitand schimbarea dozatorului de frana , a pompei hidraulice si nu in ultimul rand incarcarea sau schimbarea sferelor. Un BX fabricat in anul 90-91 intretinut ca la carte bate multe masini din clasa sa fabricate in aceeasi ani! Are o tinuta de drum f. buna ,frane exceptionale ,performante decente la un consum acceptabil ,manevrabilitate deosebita si un confort pe care nu il poate egala nici o suspensie clasica la nivelul anilor '90. De ex. VW Golf 2 gti 16V din 90-91 nu se compara cu BX-ul 16V din acelasi an. E inferior la toate capitolele! Poate consuma un pic mai putin caci are motor de 1.8!
Asa ca, sa nu mai subestimam aceste masini deoarece au o personalitate aparte si sunt unice prin ceea ce ne ofera. Ce masina de clasa medie mai poate regla garda la sol cu autocorectie!!! din fabrica??? :?:
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 09-Mar-2007 10:26

rufusgti scrie: Asa ca, sa nu mai subestimam aceste masini deoarece au o personalitate aparte si sunt unice prin ceea ce ne ofera. Ce masina de clasa medie mai poate regla garda la sol cu autocorectie!!! din fabrica??? :?:


Raspuns: doar o alta masina hidraulica :D
@dj01fad: nu cred ca pt 2500 de euro mi-as da BX-ul (aici intra si dotarile si starea tehnica a masinii, fara factori emotionali).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 09-Mar-2007 10:34

@nicum - esti sigur ca nu ai gresit moneda , cumparatotul trebuie sa fie beat, drogat ca sa ofere 2500 de euro pe un bx 1.6.
De la ultima intrevedere l-ai poleit in aur?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 09-Mar-2007 10:49

2500 de euro un BX din 84, pe benzina?
Fa o proba, pune-l pe autovit la pretul asta si vezi daca-l dai.
Mai mult de 700 nu-ti ofera nimeni.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 09-Mar-2007 11:14

ce dotari suplinentare are : 4 relee,2 proiectoare...astea nu salta pretul.
Nu visez eu sa capat 2500 de euro , cu dotari suplimemtare...motor diesel.Numai alarma este 600 de euro.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 09-Mar-2007 11:26

are si turometru digital :lol:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 09-Mar-2007 12:32

@paco: pina si guvernul imi da mai mult de 700 :lol: :lol: :lol: Pina si tu ai luat mai mult pe BX-ul tau...
Sa le luam pe rind:
- BX 16 RS fabricat 1984, nr de kilometrii necunoscut (pe bord ~ 175.000). Nu o sa incerc sa aburesc pe nimeni ca aia de pe bord sint reali, in conditiile in care datul inapoi al kilometrajului e sport national
- instalatie de gaz omologata, trecuta in cartea de identitate. Nu m-a preocupat niciodata subiectul, dar consumul pe gaz este de 10l in oras (fara ambuteiaje prea mari) si 7 in afara (mers normal la 100 km/h). Intotdeauna am oprit si pornit masina pe benzina, indiferent de anotimp
- vopsita + lac la cupor in 2003 (acum pot spune ca a fost vopsita bine, nu sint exfolieri sau crapaturi de vopsea)
- caroseria e in stare foarte buna, fara urme de rugina. Pe burta am dat-o cu ulei in fiecare an. Conductele hidraulice sint pictate cu ulei si vaselina la spray, partea din interior a aripilor spate data cu amestec de vaselina + ulei. Tot in fiecare am am mai bagat ulei in praguri si usi.
- hidraulica in stare foarte buna (inclusiv cura de hydraurincage), fara inventii, dozator nou, LHM in instalatie
- singura problema la motor e socul automat care nu merge in parametri (cam deranjant iarna ca moare motorul cam repede la relanti). Se poate remedia cu un soc manual sau o capsula noua. Pe mine nu ma deranjeaza. Pina ajunge motorul la 30 de grade, pot sa o tin si din acceleratie. Altfel masina are ulei 15W50 (schimbat la fiecare 7000km), antigel G12 in instalatia de racire, etc. Compresia e 11 pe toti cilindrii, a pornit iarna la -20 de grade
- inchidere centralizata inclusiv portbagaj
- alarma cu senzori de soc si perimetru si protectie la scanare. Alarma comanda IC, deci nu folosesc decit butonul din telecomanda ca sa inchid/deschid masina. Senzorii se pot dezactiva din telecomanda. Idem biziitoarea care intra in functiune cind dau in marsarier (mie nu imi place, o tin decuplata)
- geamuri electrice fata
- pe linga releele masinii, am mai pus: releu pt faza scurta, releu pentru faza lunga, releu pentru proiectoare (originale nu aftermarket, de ceata, galbene), releu pe demaror. Becurile sint Philips NightGuide (+50% mersi Adyzu, alea de la proiectoare sint +30%, maxim la H3). Releele sint cu siguranta pe partea de executie
- sfere noi cu parametrii pentru comfort
- cauciucuri noi
- distributie noua
- discuri/placute noi fata/spate
- etrier fata dreapta nou + reparat cu kit de reparatie si gresat cel de pe stinga. Nici un etrier nu are joc
- cap de planetara dreapta + burdufe pe ambele parti schimbate
- baterie noua
- tobe noi pentru BX, nu inventii
- burdufe cilindrii suspensie fata/spate noi
- retururile de cauciuc de la cilindrii de suspensie fata schimbati
- busci bascule fata schimbate (sint de serie II) + un pivot + o bieleta stabilizatoare
- caseta de directie (e fara servo) schimbata + un cap de bara
- solenoid demaror + carbuni schimbati
- multiple piese schimabate, unele doar ca am vrut eu, lista e prea lunga ca sa va plictisesc
- toate liniile (rezistente) de dezaburire de pe luneta merg
- gresoare la rulmentii de la puntea spate (dupa ce rulmentii au fost schimbati cu unii noi): daca se baga vaselina pe acolo macar o data la 2 ani, puntea spate e forever
- multiple imbunatatiri gen: termometru digital temp exterioara/interioara, oglinzi pt anularea punctului mort pe ambele parti, turometru digital (de la alexd), cotiera cu spatiu de depozitare, tetiere fata/spate, iluminare portbagaj aftermarket (bec de 21W), oglinda retrovizoare panoramica cu unghi marit, stergator spate (fara releu, e direct), bureti si suport lombar pt scaunele din fata, eleroane pe stergator, al doilea rind de chedere la usi, antifonat capota, etc.
- daca am uitat ceva, o sa va spun
Aspecte mai putin placute:
- greierasi prin bord la denivelari si prin spate (astia se rezolva daca sta cineva pe bancheta din spate)
- portbagajul s-a redus la o latime de 47 - 50 de cm, datorita buteliei de gaz
- aleator si dupa legi numai de ea stiute, in stationare masina lasa citeva picaturi de ulei de motor sub ea
- oglinda din dreapta nu se mai poate regla decit din exterior

Sfat: nu va luati dupa cum arata masina, ca va inselati. Pot sa numar pe degetele de la o mina de cite ori am spalat-o de cind e la mine. Cine o sa urmareasca posturile mele (si are ce urmari), o sa vada ca masina a fost intretinuta. Evident, ceea ce e valabil pt masina mea, nu e valabil pentru toate BX-urile, asa ca e perfect justificata clasarea masinii mele peste media de pret, oricare ar fi aia.

Masina nu e de vinzare!
Ultima oară modificat Vin 09-Mar-2007 16:30 de către nicum, modificat 1 dată în total.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Vin 09-Mar-2007 15:24

@nicum ... nimeni nu te contrazice ca masina este intretinuta, insa depinde cu ce alte masini se bate pe acel ecart de pret. in al doilea rand, o lege a comertului spune ca pretul este stabilit in mod direct de raportul cerere si oferta ... si la capitotlul asta trebuie sa recunosc ca BX-ul nu sta tocmai bine.
in al treilea rand daca ai vrea sa vinzi masina in momentul de fata, la copitolul pret, ai fi net in dezavantaj cu masina lui WLD, in 16 valve elegant la acelasi pret.
:D

PS: poate ca suntem noi pasionati de asemeneamasini, insa nu toti impartasesc aceasi opinie cu noi ... :wink: 8)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Vin 09-Mar-2007 15:28

Si acum regret ca am dat bx-ul...
Pentru unii partea emotionala conteaza foarte mult. Intr-un fel ma simteam intr-o masina clasica, deosebita, decat ma simt acum intr-o uratenie fara personalitate, care se intalneste pe toate drumurile.
Si sa va mai spun un secret: cat timp aveam anuntul de vanzare la BX ma sunau cam 2-3 persoane pe luna sa ma intrebe de masina. Acum ca vreau sa scap de jegul de Aveo, nu m-a sunat NIMENI de 5 luni de cand anuntul e pe net.
Pe de alta parte, e intemeiata frica cumparatorilor fata de eventualale probleme la hidraulica. De aia au masinile astea si pretul un pic scazut: cumparatorul isi pastreaza bani de 2-3 ori mai multi decat la o masina obisnuita, pentru eventualele probleme de dupa cumparare.
citroen - o pasiune permanenta

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Vin 09-Mar-2007 15:56

asa este .. insa masina asta chiatr trebuie intretinuta periodic si exactcum este mentionat in caietele de mentenanta si service ..

de aceea masinile astea nu se potrivesc intacmai pe piata romaneasca .. nu exista acea cultura referitoare la masini .. la intretinere si reparatii ..


pur si simplu astea sunt masini la care nu se poatriveste "Merge si asa!"
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 09-Mar-2007 16:19

@DanT: de acord ca partea emotionala, urban myths (gen masina nemteasca nu se strica, dizal rulz, etc.) conteaza in alegerea unei masini, cel putin la unii. Insa sa spui ca nu iau mai mult de 700 de euro pe masina mea, mi se pare deplasat din start, chiar un atac la persoana.
BX-ul meu e la alt nivel fata de cel al lui WLD sau invers:
- putere mai mare la WLD, consum mai mare, tinuta de drum mai buna, dar comfort mai prost, taxe si asigurari mult mai mari (puterea e ~ 50% mai mare, impozitul e ~ triplu in varianta inscrierii pe numele unui pensionar), asigurarea dubla, etc. Masina lui e mai noua si are dotari in plus (geamuri electrice pe spate, ABS, scaune sport, etc.)
- la mine: putere decenta, taxe mici (noroc ca scoate si dacia o masina cu cilindree sub 1.6l), asiguare ok, dar mare dupa parerea mea.
Cele 2 BX-uri se adreseaza unor cumparatori diferiti (ma rog... doar al lui WLD, al meu nu e de vinzare). Nu stiu daca ai observat, dar masinile mici (capacitate ~ 1l) isi pastreaza cel mai bine pretul, in comparatie cu masinile cu motor mare care se devalorizeaza repede. De aceasi bani poti sa iti iei un Tico, un BX (oricare ar fi ala) sau un BMW 535 rechin, insa sint masini din clase total diferite, cu cumparatori total diferiti.

@balanel: problema cu hidraulica nu e din cauza hidraulicii propriu-zise. E dovedit ca daca sistemul e intretinut corect, masina merge. Nici o componenta activa (pompa, disjunctor, etc.) de hidraulica nu cade brusc, ci iti da semne din timp ca trebuie schimbata. Problema e ca imensa majoritate a mecanicilor nostrii nu stiu sa repare suspensia, iar improvizatiile pe care le fac (nu mai dau exemple), nu fac altceva decit sa distruga masina.

Dupa cum se vede o vechitura de BX e mai interesanta decit un Aveo nou. balanel, apreciez sinceritatea ta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 09-Mar-2007 16:29

Haideti sa nu patetizam si sa nu cadem in extremism. Sunt ok masinile, merita mai mult de 700 de euro chit ca nu iei nici 500 pe ele, dar sincer va spun ca poa' sa stea ele si in coada si sa aibe parbriz reglabil, ca tot nu sunt ca o masina noua. Asa ca nu va mai agitati si multumiti-va cu cat luati pe masina sau ramaneti cu ea, lasati-o cu limba de moarte urmasilor ( cu rugamintea sa nu va injure)....

Daca vaselina poate fi privita ca o dotare suplimentara atunci asa meritam. Sa ramanem cu ele!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 09-Mar-2007 16:45

alexd, vaselina nu face parte din dotari... am vrut doar sa arat ca masina e intretinuta. Pe linga faptul ca acolo unde e vaselina, nu e rugina sau cum e pe la altii tabla lipsa :lol: Asta-i tot.
Ne spui sa nu cadem in extremism, dar 2 rinduri mai jos faci apologia masinii noi. Masina noua nu garanteaza ca nu vei avea probleme, pentru exemple vezi forumul C4 sau orice alt forum auto (si la masina noua discutiile financiare sint mult mai mari ca la o vechitura). Ma opresc aici, nu vreau sa fiu considerat cinic, chiar imi pare rau pentru posesorii de C4 si imi pare bine pentru tine ca ti-ai luat masina noua si nu o sa fiu eu cel care sta in calea fericirii tale. E decizia ta, sint banii tai.
Eu cu vechitura mea atit am putut sa fac, asa m-a dus pe mine capul. Poate ca unii ma apreciaza, altii o sa arunce cu pietre si o sa gindeasca despre mine ca sint nebun.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Vin 09-Mar-2007 16:53

@alexd: Si atunci cum iti explici ca masina asta noua pe care o am nu imi place? Fac tot posibilul sa scap de ea ca sa-mi iau un C2 nou sau o Xantia din afara?
Nu orice masina noua e misto, crede-ma. Pentru unii, e ok, te duce din A in B fara probleme, are dotari, etc. Dar pentru cei care vor mai mult?
Iar Aveo meu e genul de masina pe care trebuie sa o servesti tu, nu invers: trebuie condusa turat, altfel se strica (eu prefer CASITE :mrgreen: ), consuma de rupe, nu trege sub 3500 rpm, e zgomotoasa la motor si gropi, reviziile sunt o avere, si mai si platesc rate la ea. Pai sa o ia dracu in conditiile astea (nu colegul nostru - n-am de ce sa-l nenorocesc in halul asta :) ).
citroen - o pasiune permanenta


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh