Climatronic blocat, nu raspunde la nici o comanda...

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Mar 18-Dec-2007 23:32

Nu inteleg de ce nu ai bagat-o prima data pe tester?! Trebuia sa insisti pe treaba asta! Lexia stie mai bine decat o mie de ingineri! Nu te poti baza intotdeauna pe niste analogii...
Passion pour C5

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Mar 18-Dec-2007 23:34

Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...

Cu stima,

Cata

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Mar 18-Dec-2007 23:41

BauBau scrie:Inca o bila neagra pt Citroen...


Nu stiu daca aceasta bila ar fi pentru Citroen sau...service-ul cu pricina.
Problema similara cu a ta am avut si eu.Am remediat-o (intai partial, apoi total).
1.Partial - am fost in prima urgenta la ATS unde mi-au "spreiat" instalatia de clima...care si-a dat "drumul" imediat ce a fost "bibilita"
2.Total - fenomenul a reaparut si a trebuit sa schim motorasul ventilatorului, motoras cu "proteza" din plastic, atat uzat cat mai ales incarcata de vasilina si praf...

Acum e OK, ba pot spune ca debitul de aer ce iese prin grilele laterale (de la usi) e mult mai mare, constatand la demontare, si o obturare partiala a sistemului ce ghideaza aerul catre acestea.

Cu stima,

Cata

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 19-Dec-2007 01:11

videosuzy scrie:Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...

Cu stima,

Cata


@videosuzy

La ce te referi cand spui "acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)"?

Eu am un C3 cu AC manual. De ceva vreme ma innebuneste la cap un zgomot care seamana cu un clantanit metalic, problema reproductibila numai cu cumpresorul pornit. Daca opresc manual compresorul, zgomotul nu mai apare. De cand au dat si frigurile, se pare ca minunea de compresor nu merge sub 5 grade, iar zgomotul se manifesta mai rar.

Zgomotul asta deranjant apare in special pe perioadele de acceleratie (cand schimb treptele 1 si 2), sau cand iau piciorul de pe acceleratie ca sa pun treapta a 2-a sau scot la punctul mort si las motorul la relanti. Oare releul de pornire al compresorului scoate tacaneala aia? Dar de ce la mine pare sa aiba o legatura cu turatia motorului? Din cate am inteles, compresorul e conectat probabil pe cureaua de distributie, printr-un soi de "ambreiaj". Sper sa nu spun prostii... Poate ambreiajul acela scapa sau o fi vorba doar de un clantanit de releu?

Multumesc.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 19-Dec-2007 03:27

si la mine se aude cam la fel cum zici tu cand pornesc AC-ul. un clank puternic cand cupleaza compresorul. chiar rog pe cineva care stie cum se cupleaza la distributie AC-ul sa ne explice.

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Mie 19-Dec-2007 07:56

La auto cu clima (nu AC) la un interval destul de mic se aude o cuplare urmata, la un interval cam asemanator de timp, de o decuplare a compresorului.
Am sesizat aceasta functionare ciudata si la auto din gama Peugeot apoi, curios prin natura profesiei, am dat telefoane si la "unii" si la "altii".
Mi-au confirmat prezenta acestei cuplari-decuplari automate doar la auto dotate cu clima. Cele cu AC au o singura "cuplare" la pornirea AC si apoi o "decuplare" la oprirea acestuia, din acest motiv e mai greu sesizabil.
La CLIMA, instalatia de climatizare are o temperatura stabilita (20 grd C spre exemplu), in aceasta situatie atat vara cat si iarna (pentru ca acel compresor functioneaza si iarna (oarecum asemanator cu aerul conditionat casnic) se vor auzi periodic acele cuplari si decuplari comandate atat de sonda de temperatura (cea la care se facea referire mai sus) cat si de senzorii aflati in habitaclu pasagerilor, senzori ce transmit computerului temperatura ambientala, acesta la randul lui comandand instalatiei de climatizare pornirea sau oprirea compresorului.
Scuze daca am vorbit cam mult insa imi doresc sa fi fost cat de cat pe intelesul celor interesati.

Cu stima,

Cata

Avatar utilizator
Bear
pasionat
Mesaje: 386
Membru din: Mar 11-Sep-2007 23:42
Localitate: Drobeta Turnu Severin

Mesajde Bear » Joi 20-Dec-2007 00:25

Compresorul de la clima nu are nicio treaba cu distributia! E pe cealalta curea, de la alternator! Are intr-adevar, undeva, in capul vilbrochenului o fulie-ambreiaj care amortizeaza cuplarea-decuplarea climei! Aceasta fulie cand se uzeaza scoate aceste zgomote metalice! Cand dai roata din dreapta fata jos, si aparatoarea, o vezi, cea mai de jos!
Passion pour C5

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 20-Dec-2007 11:39

videosuzy scrie:Piesa respectiva (situata la baza consolei centrale, pe partea pasageruluio din dreapta) nu face decat sa porneasca si sa opreasca compresorul. Are forma unei tije mici cu un cablu, tija ce in cap are o pieasa asemanatoare unui mic condensator. Acel "condensator" e un senzor termic ce transmite informatia la calculator. Daca scoti acel senzor, compresorul va merge continuu.
Asta vara l-am mutat mai in interiorul habitaclului pasagerilor si am scapat de acea cuplare-decuplare a compresorului (cunoscuta de toti posesorii Citroen-Peugeot)...

Cu stima,

Cata


la masinile cu clima si nu cu aer conditionat, compresorul va cupla si decupla in functie de mai multi parametri, unii de confort ,altii d siguranta...
este clar ca atunci cand se ajunge la temperatura programata, e normal sa se decupleze compresorul....
deasemenea, la atingereau unei anumite presiuni pe instalatie, compresorul este decuplat din motive de siguranta....
cuplarea se face cu o fulie-electromagnet, iar zgomotul pregnant este la cuplare si nu la decuplare....
cuplarile astea nu sunt doar la citroen-peugeot....le-am auzit la orice model cu clima...

se poate sa am si eu defect acel senzor de care vb voi, pt ca vara, cand temp afara este f mare(am observat ca peste 33 de grade), compresoorul meu se decupleaza si raman in felul asta sa ma coc in masina....

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Dum 23-Dec-2007 13:50

Am patit-o si eu astazi dupa ce am lasat masina in frig -1 vre-o ora, clima cred ca ramasese pe AUTO setata la 22 grade.

Cand am plecat tasta de AUTO era aprinsa dar nu puteam sa comut pe nimic altceva, nu mergea absolut nimic, nici modificare temp, nici incalzire luneta-oglinzi, dezaburire, comutare pe manual si bine inteles ca nu baga nimic. Bine inteles ca nici o eroare in meniu la list of faults.

Cand am oprit-o si incuiat-o tasta AUTO si chiar si cea de incalzire + erau tot aprinse.

Am rezolvat-o: oprit masina, asteptat sa se stinga toate cele, sa intre computerele in sleep dupa vre-o 2-3 minute am decuplat bateria si am asteptat vre-un minut.
Reconectat bateria, tasta Auto era aprinsa, m-am speriat ca tot nu va merge dar cand am pornit masina clima a functionat normal.

p.s.
imi place masina asta, este exact pe gustul meu confortabila, economica, sportiva si ... plina de computere care trebuie resetate din cand in cand, nu cred ca o sa ma plictisesc prea curand de ea.

numai bine
Luc.

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Mesajde videosuzy » Joi 17-Ian-2008 23:11

Am avut si eu aceeasi problema de prin octombrie...In ajunul anului nou fenoenul devenise suparator:opream si porneam masina de cateva ori pana intra clima in functiune...Nu avea nici o legatura cu gerul sau cu statul peste noapte. Ieri la pranz am oprin motorul pentru 10 minute, cat sa platesc telefonul, si cand am intrat in masina si am pornit din nou ...pace..Si afara erau 5 grd cu + iar in interior vreo 25...deci nici vorba ca numai dimineata sa se comporte asa...Am fost la ATS Baneasa (super dotarea, super confortul...) si mi-au inlocuit modulul ventilator, in fond un dispozitiv gen radiator de aluminiu cu doua mufe mari, cod 6441L2 (cel vechi, pe care mi l-au dat) e fabricat in 06.03.2003, deci aproape 5 ani de utilizare in forta...Pret? 297,22 lei...Mult, putin...trebuia schimbat...La ce putini bani am bagat in Citi-ul meu in cei 4 ani de cand o am parca as mai tine-o inca pe-atat...Mai ales ca la cele noi vad ca suspensia 3+ e "piesa rara" ... Numai "3" (adica lipsa buton SPORT) sau la V3 cele pentru "muritori" au modelul de suspensie folosit in prezent pe 407...

Cu stima,

Cata


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187793
    Total subiecte 18658
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV