Am sau nu am ESP???
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
Dar, Cata, la plecarea de pe loc, daca accelerezi brusc pe gheata sau undeva unde nu ai aderenta, atunci iti clipeste triunghiul portocaliu? Daca da, atunci ai controlul tractiunii, si automat si ESP! Daca n-ai avea, s-ar tura motorul foarte tare atunci cand nu ai aderenta, si ar petina rotile. Daca ai sistemul, acesta iti taie din acceleratie si nu lasa motorul sa se tureze aiurea pentru a nu patina rotile si a nu pierde aderenta!
Passion pour C5
la c5 meu var I model SX, nu am buton de decuplare ESP dar am martor in bord care se aprinde la punerea contactului ! Totusi eu nu l-am vazut clipind vreodata !
Mie mi se pare ca masina e greu de a o devia de la traiectoria ei stabilita!E doar o parere sau o observatie personala faptul ca in situatia in care ai aderenta scazuta si mergi pe drumuri virajate masina tinde sa intarzie raspunsul acceleratiei sau chiar sa accelereze foarte putin in raport de apasarea pedalei .

- gropitzabogdan
- pasionat
- Mesaje: 812
- Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
- Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
- Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
- 2: Citroen C5 2.0 HDi
- 3: Citroen C4 1.6 HDi
-
- pasionat
- Mesaje: 407
- Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+
Acum m-am jucat cu ea pe zapada...
...se aprinde in anumite situatii de derapaj controlat sau mai precis la demaraj pe zapada, are momente cand clipeste triunghiul portocaliu din stanga. Hmm..Curios e ca nu am acel buton de decuplare. O fi default utilizarea acestui sistem pentru a preveni mancarimea de deget de a decupla ESP-ul???
Stima

Stima
videosuzy scrie:O fi default utilizarea acestui sistem pentru a preveni mancarimea de deget de a decupla ESP-ul???
Exclus! La Citroen e putin diferit fata de masinile nemtesti, in sensul ca se decupleaza ESP-ul doar pentru viteze de pana la 30 km/h, pentru a putea cauta aderenta prin patinarea rotilor, la iesirea dintr-o impotmolire, etc. Nu poti circula fara el, ca se cupleaza automat dupa viteza mai sus mentionata! Deci, nu e masina de "figuri", cu care sa poti face derapaje controlate sau alte smecherii de acest gen! Nu te lasa ea!
Passion pour C5
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
ESP c5 1
Referitor la comentariul lui Bear cu aprinderea triunghiului martor la plecarea de pe loc in forta este adevarat ca se aprinde dar se activeaza deoarece intra in functiune Controlul tractiunii, ESP actioneaza numai in mers si numai pentru a corecta tendinta de a derapa in lateral in cazul unui viraj de evitare a unui obstacol aparut pe carosabil, oricum actioneaza pe rotile fata spate aflate pe interiorul virajului, este cam ca la schi ocolesti mai repede un pom daca treci prin dreapta lui si cu mana stanga te agati de o creanga tragand inspre tine, faptul ca ai ABS si ASR pe masina nu duce automat si la existenta ESP (electronic stability program), asta fiind denumirea englezeasca consacrata similar in franceaza apare "corecteur electrononique de la traiectorie, (scuzati eventuala ortografie franceza gresita) ,am dat si denumirea franceza pentru ca reiese mai bine rolul acestui sistem. Si ca o ciudatenie poti avea controlul tractiunii fara sa ai macar ABS ex: Hyundai accent care are in bord un beculet cu literele EPS care la prima privire ar semana cu ESP dar citind cartea mai atent am observat ca este o gaselnita de marketing ieftin pentru necunascatori stil chinezesc gen Panasonic si Panascanic. Acum ca a dat zapada se poate verifica concret prin metoda care am descris-o in topicul anterior scum observandu-se bine si urmele de franare de pe aceeasi parte in cadrul testului. Sa auzim numai de bine
MESERIAS
as vrea sa fac si eu un comentariu referitor la ce s-a scris pana acum referitor la ESP-ul de pe C5 ''este sau nu''.
Am o scoda de la serv mai exact octavia unu care are o functie se numeste ASR si rolul acesteia este de a impiedica rotile masinii sa patineze forta transmisa catre roti fiind proportionala cu aderenta acestora. vreau sa spun ca atunci cand aderenta este f scazuta nu pot accelera mai mult decat ar putea merge acea roata fara ss piarda aderenta pur si simplu nu se accelereaza masina(acea fran fiind un fel de frana de motor) nu stiu daca e acelasi principiu ca la ESP si din ce am citit nu e.Am si buton pt a decupla acest ASR si atunci pot derapa cat vreau si pot pleca in forta de pe loc daca asta vreau.concluzia mea este si nu stiu daca si Citroen a gandet la fel ca nu e cam obligatoriu daca ai ASR acela de la scoda, nu stiu daca se numeste la fel si la citroen, sa ai si ESP.la octavia mea nu apare nimic cu esp nici la pornire nici buton nu e.Luna asta imi schimba masina si aceea mi s-a zis ca va avea si ESP si atunci ma voi lamuri mai mult.
Am o scoda de la serv mai exact octavia unu care are o functie se numeste ASR si rolul acesteia este de a impiedica rotile masinii sa patineze forta transmisa catre roti fiind proportionala cu aderenta acestora. vreau sa spun ca atunci cand aderenta este f scazuta nu pot accelera mai mult decat ar putea merge acea roata fara ss piarda aderenta pur si simplu nu se accelereaza masina(acea fran fiind un fel de frana de motor) nu stiu daca e acelasi principiu ca la ESP si din ce am citit nu e.Am si buton pt a decupla acest ASR si atunci pot derapa cat vreau si pot pleca in forta de pe loc daca asta vreau.concluzia mea este si nu stiu daca si Citroen a gandet la fel ca nu e cam obligatoriu daca ai ASR acela de la scoda, nu stiu daca se numeste la fel si la citroen, sa ai si ESP.la octavia mea nu apare nimic cu esp nici la pornire nici buton nu e.Luna asta imi schimba masina si aceea mi s-a zis ca va avea si ESP si atunci ma voi lamuri mai mult.
PEDROS69 scrie:Referitor la comentariul lui Bear cu aprinderea triunghiului martor la plecarea de pe loc in forta este adevarat ca se aprinde dar se activeaza deoarece intra in functiune Controlul tractiunii, ESP actioneaza numai in mers si numai pentru a corecta tendinta de a derapa in lateral in cazul unui viraj de evitare a unui obstacol aparut pe carosabil, oricum actioneaza pe rotile fata spate aflate pe interiorul virajului, este cam ca la schi ocolesti mai repede un pom daca treci prin dreapta lui si cu mana stanga te agati de o creanga tragand inspre tine, faptul ca ai ABS si ASR pe masina nu duce automat si la existenta ESP (electronic stability program)
Daca erai atent la ce am scris nu mai era cazul sa adaugi comentariul! Nu am pomenit de ABS! Am spus doar ca, LA C5, ESP se livreaza numai cu controlul tractiunii la pachet! Stiu si eu ce face ESP si ABS, dar e mult mai usor de probat daca ai controlul tractiunii prin accelerarea pe teren alunecos! Daca clipeste triunghiul atunci ai controlul tractiunii, si automat ai si ESP! Ca sa probezi ESP-ul poti risca sa iesi cu masina in decor, si asta nu indemn pe nimeni!
Passion pour C5
-
- pasionat
- Mesaje: 317
- Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
- Localitate: bucuresti
Am sau nu am ESP???
Daca in stanga schimbatorului de viteze, ai un buton pe care scrie ESP, atunci, cu siguranta ai si ESP si ASR. Daca nu, va trebui sa faci niste teste.Mai precis, atunci cand aderenta la sol este redusa si demarezi in forta, aprinderea unui triunghi portocaliu in stanga sus a combinei de bord si controlul acceleratiei in raport cu aderenta, indica prezenta celor doua sisteme la masina ta. Personal am fost nevoit doar o singura data sa decuplez din buton ESP-ul(si odata cu el ASR-ul)cand am ramas impotmolit pe plaja la mare.In restul cazurilor masina s-a comportat excelent desi nu au fost situatii indreptate spre extrem.
-
- simpatizant
- Mesaje: 87
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
- Localitate: Bucuresti
Intra si tu intr-un derapaj in curba (intentionat) si vezi daca ti se schimba traiectoria masinii.
)
La mine s-a simtit (stiam ca am ESP), am uitat de el si mi s-a partu ciudat comprtamentul masinii. Ulterior am vazut si martorul de pe bord aprinzandu-se intermitent (cca 2-3Hz) si atunci mi-am dat seama ce s-a intamplat cu masina. Daca este o problema cu sistemul becul ramane in permanenta aprins. Din cate stiu, intr-adevar ASR (controlul tractiunii) vine la pachet cu ESP.

La mine s-a simtit (stiam ca am ESP), am uitat de el si mi s-a partu ciudat comprtamentul masinii. Ulterior am vazut si martorul de pe bord aprinzandu-se intermitent (cca 2-3Hz) si atunci mi-am dat seama ce s-a intamplat cu masina. Daca este o problema cu sistemul becul ramane in permanenta aprins. Din cate stiu, intr-adevar ASR (controlul tractiunii) vine la pachet cu ESP.
Eu am c5 phase 1 din 2004 si am buton de esp, daca il apas se dezactiveaza indiferent de viteza masinii si nu se activeaza decat daca il apas din nou. Stiu ca functioneaza pentru ca mi-a intrat de cateva ori cand a trebuit sa iau viraje bruste din varii motive, iar atunci mi-a clipit si martorul din bord. Si la pornire daca esp-ul este activat mi-a intrat de cateva ori controlul tractiunii cand eram cu masina la munte si era zapada.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu