Nou posesor de BX

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 08-Mai-2004 08:47

Conform manualului Haynes:

Oil capacity: 150 A 150 C
New or reconditioned engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.0 litres (8.8 pints) 5.5 litres (9.7 pints)
After draining . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4.5 litres (7.9 pints) 5.0 litres (8.8 pints)
Dipstick minimum to maximum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 litre (1.76 pints) 1 litre (1.76 pints)


Nu se deduce prea bine de aici: prima cifra e pentru 150A, iar a doua cifra e pentru 150C. Probabil ca va trebui sa pui 5 litrii.

Tipul de ulei, tot conform manualului este 15w40 sau 20w50 (nu cred ca face fata prea bine iarna). Eu am in a mea 10w40. Personal iti recomand sa nu te zgircesti la bani cind vine vorba de ulei, pentru ca la urma urmei e "singele" motorului. Nu iti recomand sa folosesti aditivi de ulei, pentru ca un ulei bun are tot ce-i trebuie.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Sâm 08-Mai-2004 09:04

Am gasit:

http://www.clubcitroen.ro/bx14&16.zip
si
http://www.clubcitroen.ro/150f.zip

In cazul tau nu e bine sa folosesti un ulei prea "subtire" deoarece si cutia foloseste acelasi ulei.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 08-Mai-2004 21:27

m-am uitat mai bine pe la motor si am vazut o placuta pe care scria 150A. banuiesc ca asta este tipul motorului
multumesc pentru informatii
link-urile respective nu merg momentan, dar o sa mai incerc
ar fi bine daca ne-am putea intalni in WE viitor, dar trebuie facut anuntul din timp
pentru mine personal insa, cel mai bine ar fi o "consultatie particulara", intrucat am cateva nedumeriri

daca nivelul lhm este scazut (am gasit pe net un manual in care spunea ca verificarea nivelului la lhm se face ridicand masina la maxim, moment in care indicatorul de pe rezervor trebuie sa fie intre cele 2 semne; asa este la mine, in plus, cand e ridicata la maxim, se aprind si ceva becuri prin bord: stop, ulei, frana) este posibil ca la relanti mic sa se aprinda becul stop pe bord ? (cu masina la inaltime normala)
numai bine

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 08-Mai-2004 21:49

Nivelul de lhm asa se masoara.Cit despre becuri verifica intinderea curelei de la pompa hidraulica,acumulatorul de presiune iar daca astea sunt OK atunci s-ar putea ca pompa sa fie putin obosita.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 08-Mai-2004 21:55

cureaua o pot verifica, dar acumulatorul de presiune cum se verifica? (sorry, sunt nou in zona asta)
si daca pompa este "un pic obosita" cat se mai poate folosi asa? dauneaza cu ceva?
multumesc

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 08-Mai-2004 21:59

abia acum am vazut ce am scris mai sus in legatura cu nivelul lhm
la mine, cand masina este ridicata la maxim, indicatorul mai are un pic si cade in rezervor, deci nivelul de lhm este f. mic

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 08-Mai-2004 22:14

Nu te speria era concluzie trasa in graba, poate ma insel.Completeaza intii nivelul de ulei iar ca sa verifici acumulatorul asculti "tacanitul" specific suspensiilor hidraulice-acesta trebuie sa se repete la interval de cel putin 30sec sau virezi stinga-dreapta iar daca pompa se aude continuu atunci acumulatorul este descarcat.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Sâm 08-Mai-2004 22:37

nu are servodirectie, asa incat cred ca viratul rotilor nu este concludent
din cate am observat eu, tacanitul respectiv se repeta la mai mult de 30 s
sper sa fie de la nivelul de lhm pentru ca am vazut pe la roti ceva scurgeri, pe la cele 2 furtunase (de retur banuiesc ca sunt)
sau poate fi de la instalatia electrica? am demontat blocul de indicatoare ("ceasurile") si am observat ca, pe langa o dioda strapunsa si un cablaj ars, erau si ceva modificari in instalatia electrica (fire innadite si izolate cu banda) am schimbat dioda si am refacut cablajul si acum, pe langa becurile de la instalatia hidraulica, se aprinde si cel de nivel lichid de racire.
exista lhm special citroen ?(cel de la care am luat masina zicea ca el asa pune, numai lhm citroen)
multumesc

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 09-Mai-2004 09:38

Ai dreptate daca nu are servo atunci viratul rotilor nu este concludent.Daca ai probleme si la inst. electrica ar trebui sa o rezolvi pe aceasta dupa care daca becurile stau in continuare aprinse sa verifici hidraulica.Daca nu esti familiarizat cu suspensia hidraulica cel mai bine pt. inceput ar fi bine sa ceri ajutorul cuiva(sa-ti vada masina),sunt unele lucruri de care de aici nu-mi pot da seama.
PS:LHM este numai pentru Citroen.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 10-Mai-2004 07:19

deci lhm este numai pt citroen. am vazut la benzinariile agip un ulei hidraulic lhm la 230000 lei/litru, ce parere aveti ? a folosit cineva? pe eticheta lui scria ca se poate folosi in toate instalatiile in care se cere lhm....

despre partea electrica, dupa ce am gasit niste scheme, am descoperit ca modificarile de care scriam mai sus sunt facute la becurile care ilumineaza indicatoarele (bordul) si care se aprind in momentul cand pun contactul (spre deosebire de becurile butoanelor de avarie, dezaburizator, etc care se aprind cand aprind pozitiile). sper ca alte modificari sa nu mai fie.
numai bine

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Lun 10-Mai-2004 07:35

Draku scrie:exista lhm special citroen ?(cel de la care am luat masina zicea ca el asa pune, numai lhm citroen)
multumesc

Poate se referea la LHM marca TOTAL care este preferatul Citroen si cu care sistemul este umplut din fabrica.[/quote]

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 10-Mai-2004 08:30

Daca scrie LHM, atunci il poti folosi fara teama indiferent de producator.
Cred ca vanzatorul masinii s-a referit la "LHM Citroen" ca si opusul celorlalte lichide hidraulice care se mai folosesc prin Romania.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 10-Mai-2004 10:11

Cred ca o simpla completare de lhm ar trebui sa fie suficienta. Dupa asta, inceraca sa apesi de 5 ori consecutiv frina in timp ce motorul merge la relanti. Daca nu se aprind martori pe bord, totul e ok.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Lun 10-Mai-2004 10:36

am facut testul asta cu frana si nu se aprind martori la bord, chiar cu nivelul mic de lichid hidraulic


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh