Salutare natiune si forumisti de Citroen! Iata si C3-ul meu!

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 23-Dec-2011 02:15

Salutare din nou!
Ia uite ce mai ninge pe aici cu sigle de Citroen!
Numai afara nu ninge
Haideti ca revin cu o noua schimbare de prefix, asa cum v-am promis cu cateva zile in urma!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R8rg_no6JsQ[/youtube]

Imagine
Sunt totul si totusi nimic!

MikePop
pasionat
Mesaje: 182
Membru din: Vin 08-Oct-2010 22:24
Localitate: Slatina, Olt

Mesajde MikePop » Vin 23-Dec-2011 18:49

La mai mare !!!
Zambeste! Maine poate fi mai rau.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Lun 23-Ian-2012 03:39

Merci.
Cu ocazia asta va si intreb cate ceva, poate ati intalnit si voi.

Am facut o diagnoza la Citroen-ul meu C3 - 1.4 HDI 8HX si mi-a dat urmatoarele erori la AIRBAG-uri:
P106f
P1f4a


Aveti idee exact despre ce este vorba? E o problema de soft, problema de senzor, problema mecanica la mufe?
Iata si ce mi-a scris: Passenger Airbag deactivation Not defined
Asta a fost la partea de Airbag-uri. Sincer am verificat acolo, le-am inchis le-am deschis, cumva se comporta ca si cand airbag-ul ar fi dat pe inchis sau ceva de acest gen.

Acum la parte de BSI:
Comunication fault on DATAB wire with the engine relay unit (un fir de la un releu ceva, dar exact nu stiu despre ce e vorba)

Cam atat.
Masina merge perfect, doar ca nu stiu care e treaba cu erorile, si mai ales cea cu AIR-BAG-ul ma intereseaza, ca sa scap de ea din bord.
Nu am lovit masina sau ceva. Pur si simplu intr-o dimineata s-a aprins si de atunci sta mereu aprins!
Sunt totul si totusi nimic!

Mihai29
pasionat
Mesaje: 307
Membru din: Lun 12-Ian-2009 21:59
Localitate: Turda-Cj

Mesajde Mihai29 » Mar 31-Ian-2012 21:36

Revin, chiar daca cu ceva intarziere, cu schimbarea de prefix:
http://www.youtube.com/watch?v=yJ79qfYF8Ek
Drumuri bune incontinuare si fara probleme majore.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 10-Feb-2012 14:32

Bun, dragii mei, a venit momentul sa mai facem si noi o revizie completa:

Filtru ulei - KNECHT
Filtru aer - MAHLE LX 1282
Filtru polen (habitaclu) VALEO 698664
Filtru motorina - DELPHI HDF939
Ulei CASTROL Magnatec Diesel 5W - 40 DPF
Imagine

Si acum sa le luam pe rand:
Ulei CASTROL Magnatec Diesel 5W - 40 DPF - 140 ron
Imagine
Filtru aer MAHLE: Lungime 385 mm Latime 140 mm Inaltime 1 = 50,1 mm cu insertie - 50 ron
Imagine
Filtru motrina - DELPHI HDF939: Înaltime 121 mm Diametru1/Diametru2 121x130 mm - 100 ron
Imagine
Filtru ulei - KNECHT OX 171/2D: H1 = 82 mm H2 = 99 mm Diametru 1 = 65 mm Diametru 2 = 25,55 mm - 35 ron
Imagine
Filtru polen - VALEO 698664: Lungime 286 mm Latime 183 mm Înaltime 36 mm - 50 ron
Imagine

Am pus mai multe detalii cu tot cu numele produselor dar si codurile de fabricatie ca sa stiti ca idee ce anume v-ar trebui in cazul in care veti face si voi revizia.

In total a costat undeva pe la 370 RON.
Multe multumiri si colegului iliescu sorin. Stie dansul de ce.
:wink:

Tot luna asta ramane sa fac si ITP-ul. Mai las si acolo vreo100 RON.
Posibil dupa ce vine caldura sa schimb si discurile si placutele de frana de pe fata.
Sunt totul si totusi nimic!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 10-Feb-2012 19:00

Pune, te rog, o poza cu filtrul de motorina. In cazul in care nu l-ai montat inca.
De unde l-ai cumparat ?

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 10-Feb-2012 20:24

crysti79 scrie:Pune, te rog, o poza cu filtrul de motorina. In cazul in care nu l-ai montat inca.
De unde l-ai cumparat ?


Ei aici este aici.
Am schimbat personal, filtrul de aer, filtrul de polen (habitaclu) intrucat este relativ usor.

Dar la filtrul de motorina m-am cam impotmolit.
Ca se pare ca am o mica problemutza, sau cel putin o dilema.
Desi la mai multe magazine cand dau cautare pentru filtru de motorina pentru Citroen C3 mi-l arata pe acesta de l-am cumparat si eu, insa nu prea se pupa cu ce am eu pe masina. In sensul ca dupa cum vei vedea si in fotografii la cel Mann si cel de la mine arata ca un butoias si are 2 canale admisie/evacuare - unul in fata si unul lateral, la cel Delphi are un singur canal sus pus cumva oblic si spre stanga cum te uiti la el si celelalt e pozitionat cumva dedesubt pe partea dreapta si nu mai are conducta "tevusca" aia in care sa infigi furtunul ci un fel de tub interior in care sigur nu mai intra furtun pesteconducta de plastic ci "altceva probabil" intra in filtru (ca sa intelegeti mai simplu uitati-va la dopurile alea rosii, unul are conducta, celalat nu, la modelul meu, ambele au conductele alea)
:lol:
Asa ca cine il doreste sa il cumpere de la mine i-l dau cu mare drag, ca este nou noutz, asta in cazul in care nu il dau inapoi.
Din cate am observat ceea ce am cumparat eu este pentru model 1.4 HDi dar de 16V, ideal si pentru Peugeot, Citroen C4, CITROEN XSARA PICASSO 1.6HDI, 80KW, Ford Fiesta 1.4 TDCI, etc.
Se pare ca in magazin costa 200 de lei. Cel putin la mine in Buzau!
Uite poza cu el, modelul DELPHI HDF 939
Imagine

Ceea ce am vazut ca se potriveste la mine un model WIX WF8360 dar care zicese ca ar veni din Ungaria sau mai simplu modelul de la MANN & H wK939 si are forma cilindrica (la fel ca un butoias)
Iata si dimensiunile:

Diametru exterior 108
Diametru admisie [mm] 10
Diametru evacuare [mm] 10
Inaltime [mm] 134

Imagine

Totusi am cautat in continuare pe net si am gasit acest model care e chiar exact ce imi trebuie mie, in sensul nu ca doar seamana ci e identic si tot de forma cilindrica. Dar costa mult mai mult: 280 lei.
Filtru combustibil CITROËN C3 (FC_), 1.4 HDi, 8HX (DV4TD)
Firma: HENGST - Cod : 57996
Tip filtru:Filtru conducta
Diametru exterior:132 mm
Înaltime [mm]:129 mm

Imagine

Este totusi posibil sa se potriveasca foarte bine si cel de la MANN intrucat pozitionarea conductelor si a sistemului de prindere sunt in aceleasi locuri.
Ultima oară modificat Vin 10-Feb-2012 21:03 de către Hylander, modificat de 5 ori în total.
Sunt totul si totusi nimic!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 10-Feb-2012 20:54

Eu pentru DV4TD nu am vazut decat filtre cilindrice.
Uite si aici.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 10-Feb-2012 20:58

crysti79 scrie:Eu pentru DV4TD nu am vazut decat filtre cilindrice.
Uite si aici.

Uite si aici ce?
Ca nu vad nimic.
E posibil sa nu te lase sa postezi linkuri.
Sunt totul si totusi nimic!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 10-Feb-2012 21:02

:)
Pui cursorul pe "aici" si o sa vezi ca se inroseste. Dai click pe "aici" si o sa vezi niste tutoriale si imagini.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 10-Feb-2012 21:06

crysti79 scrie::)
Pui cursorul pe "aici" si o sa vezi ca se inroseste. Dai click pe "aici" si o sa vezi niste tutoriale si imagini.

Hai frate!
Chiar asa?
Ma inveti ca pe retardati?
Stiu si eu chestia asta. Vorba aia am facut si eu la fel mai sus si deasemenea am cateva site-uri pe care le am si le "lucrez".
Doar ca nu mergea mai devreme!
BUNA ASTA!
:lol:

E interesant ce spun oamenii aia pe acolo, dar vroiam sa te rog daca poti sa downlodezi tu acel tutorial si pozele si sa le postezi aici.
Intrucat eu si probabil ca mine si altii, nu avem cont acolo si implicit nici nu putem mari poze si nici descarca.
Merci.
Sunt totul si totusi nimic!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Vin 10-Feb-2012 21:23

Eu am facut proba imediat dupa ce am pus link-ul si mergea. Nu-i problema.
In legatura cu tutorialul, in ultimul post din link, ai un alt link. Acolo ai intrat ? Poti vedea pozele de acolo ?
Si o alta intrebare: cum pot pune acele fisiere .pdf aici ? Nu am pus niciodata pe acest forum.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Vin 10-Feb-2012 22:38

Hai sa facem si putina practica.
In afara de filtrul de motorina, restul sunt super simplu de schimbat.

1. INLOCUIREA FILTRULUI DE POLEN

Locație: dupĂŁ amortizorul drept, sub grila neagra dinaintea parbrizului. Sunt 3 suruburi in cruce.
Se desfac si se elibereaza plasticul acela dupa care veti gasi un fel de sertaras cu niste lamele de plastic care se apasa si in spatele lor gasiti filtrul de polen.
Il scoatei pe cel vechi, il puneti pe cel nou si cam asta e.
Se apĂŁsĂŁ pe filtru pentru a-l poziționa la locul lui.
Aranjati la loc lamelele sertarasului, care au si niste catari ca sa vedeti daca ati pus filtrul corect si nu invers.
Puneti la loc plasticul din grija neagra, montati cele 3 suruburi si cam atat.
Operațiune ĂŽncheiatĂŁ.
Imagine

2. ÎNLOCUIRE FILTRU MOTORINÃ
Prima parte este comunĂŁ cu aceea a ĂŽnlocuirii filtrului de aer.
a. se desface capacul motorului.
b. se desface capacul bateriei și se scoate borna negativĂŁ. Eu am facut acest lucru deoarece am ĂŽnlocuit suportul bateriei si pâsla care ĂŽnvelește bateria cu carcasa din plastic, de la modelul mai vechi
c. se desfac cele 3 șuruburi marcate cu cerc roșu de la capacul filtrului de aer
Imagine
d. se scoate capacul filtrului de aer. Operațiunea este necesarĂŁ pentru a avea acces facil la conductele de alimentare cu motorinĂŁ
e. se deșurubeazĂŁ cu ajutorul unui torx 25 cele 2 suruburi marcate cu cerc roșu
Imagine
f. se desfac cele 2 conducte de alimentare cu motorinĂŁ. Pentru aceasta se apasĂŁ simultan ĂŽn direcția sĂŁgeților galbene pe capetele conductelor, și ĂŽn același timp se trage pentru decuplare.
g. se trage ușor de filtru cĂŁtre faruri pânĂŁ ce acesta se elibereazĂŁ. În partea din spate a filtrului existĂŁ o porțiune care intrĂŁ ĂŽntr-un locaș ce are rolul de a fixa filtrul.
h. Se desfac cele 2 mufe aparținând sondelor montate pe filtru. Sincer nu știu exact care cum sunt, una are 2 pini, alta 3
i. De pe filtrul vechi se desfac cele 2 sonde
Imagine
Sonda 1 cu 3 pini. Rol?
Imagine
Sonda 2 cu 2 pini. Rol? - posibil cea de sesizare a apei
Imagine
La aceastĂŁ sondĂŁ se va schimba garnitura verde, vine odatĂŁ cu filtrul
j. Se monteazã sondele pe noul filtrul. La introducerea sondei nr.1 am observat cã vârful acesteia a Împins Într-un fel de cãpãcel pe care l-a spart, dupã care am continuat Înfiletarea.
Operațiunile de montare sunt inverse celor de demontare.
Se amorseazĂŁ filtrul de motorinĂŁ apĂŁsând pe pompița aflatĂŁ ĂŽn stânga filtrului de aer. Operațiunea se executĂŁ pânĂŁ ce se apasĂŁ greu pe corpul pompei. De abia dupĂŁ aceea se pornește mașina.

3. ÎNLOCUIREA FILTRULUI DE AER

La operațiunea precedentĂŁ a fost demontat capacul filtrului de aer.
Se scoate filtrul vechi și se curĂŁțĂŁ cu o cârpĂŁ praful de pe admisie. În imagine cele 2 filtre
Imagine
Se introduce cu grijĂŁ noul filtru de aer
Imagine
Se monteazĂŁ capacul filtrului de aer, operațiune inversĂŁ celei de demontare.

Iata si PDF-ul despre care vorbea colegul. Intrati AICI
Sper sa va fie de folos.
Sunt totul si totusi nimic!

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Dum 19-Feb-2012 00:11

Capacul acela pentru motor de unde l-ai luat si la ce pret?
Eu am intrebat pe mai multe site-uri de dezmembrari si vad ca nu se sinchisesc sa raspunda.

Avatar utilizator
Hylander
pasionat
Mesaje: 188
Membru din: Mie 16-Feb-2011 01:45
Localitate: Bucuresti / Buzau
Contact:

Mesajde Hylander » Dum 19-Feb-2012 00:34

crysti79 scrie:Capacul acela pentru motor de unde l-ai luat si la ce pret?
Eu am intrebat pe mai multe site-uri de dezmembrari si vad ca nu se sinchisesc sa raspunda.

L-am luat de pe okazii anul trecut la 150 ron sau ceva de genul acesta.
Dar unul nou in magazin e vreo 300 ron. Stii cum e cu plasticele de la Citroen.
Costa mai mult decat alte piese de mecanica mult mai importante!
Te intereseaza sa inteleg?
Sunt totul si totusi nimic!


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO