Diesel vs. Benzina & poll

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

diesel sau benzina

Benzina
37
45%
Diesel
37
45%
Ambele/Indecis
9
11%
 
Voturi totale: 83

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 26-Sep-2006 10:12

Simplu...apasand pedala de acceleratie! :lol: :lol: :lol:

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 10:20

Arise ur funny... :lol:
hai sa ma las purtat de discutie. sunt motoare bi-turbo sau chiar quatro-turbo...deci au cuplu de jos (asta ca sa intampin vreo replica pe tema cupului la motorul respectiv)
ai capacitate maxima la turatie mare, dar pana la 6000 rpm ai peste 1000cp :wink:
hai sa prezint alt caz, in anii 80 la F1, bmw concura cu motor de 1,5l twincharger (tehnologia mult aclamata acum la vw) care dezvolta 8-900cp :twisted:

edit: nu pot sa cred ca sunt la egalitate la voturi cele 2 motorizari :cry:
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 26-Sep-2006 11:20

Pai nu mai sint. Acum scorul e 36 la 34 pentru benzina :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 26-Sep-2006 11:54

Cu cat creste capacitatea motorului, cu atat renteaza mai mult un diesel.
Un Touareg V10 TDI, de 313 cai si 5000 cmc consuma cat un BX pe benzina cu motor de 1600 cmc. Sa nu-mi spuneti ca placerea la condus e mai mare la o asa benzina... :(

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 12:19

nu stiu cat consuma motorizarea bx (invechita) 1.6l dar 5000cmc sunt 5000cmc si deci combusitbilul de trece prin ei e mai mult. cand accelerezi la 313cp fii sigur ca numai consum mic nu vei avea. este o formula simpla, fizica. nu neg ca este eficientizat consumul in noile generatii de motoare, dar nici chiar asa sa zici ca la nivel de 1.6.
acum intervine specificul mersului. cine merge mult prin tara de la un sediu la altul, whatever se va orienta catre consumul extraurban si de reprizele motorului pt comfort. sunt criterii importante care decid ce fel de motor se preteaza oricarui drum. nu pot sa spun mai multe despre motorul diesel de care zici tu daca nu i se ofera un context. spre ex eu sunt orasean. pur si simplu e mai palpitant mersul prin orase (zi de zi) deci daca e sa integrez motorul in drumurile mele (presupunand ca imi permit masina respectiva :D)
majoritatea discutiilor se axeaza pe acceleratie, performanta, dar sunt multe alte aspecte motor+cutie care duc la (ne-)/multumirea cumparatorului.
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 26-Sep-2006 12:48

Ce vreau sa spun e ca motorul pe benzina, ca sa consume cat un diesel, trebuie sa fie de aprope doua ori mai mic, caz in care devine absolut neinteresant de condus.
Astfel, un 2.0 diesel consuma 5 afara. Ca sa ai cosum de 5 (de fapt, sub 5, caci mai e si mica diferenta de bani) la benzina, iti trebuie un motor de 1000 - 1200 cmc, care e o piticanie de oras.
Ca sa nu mai spun ca acelasi motor pe benzina, montat pe o masina maricica, ar consuma cat naiba.
Comparati cat consuma un CX diesel cu motor de 2500 cmc (undeva in jur de 7 mediu) si cat consuma un motor similar pe benzina (!!!). Sa spuna colegii care se pricep la CX.
Eu cred ca de aici trebuie sa pornim, de la randamentul motoarelor.

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 12:56

hai sa-ti dau lovitura de gratie!
montez cu 1000euro pt euro4 gpl pe benzina. cu cat scade euro cu atat si pretul instalatiei. daca as merge mult sincer benzina +gpl e o varianta mult mai buna ca diesel.
se reduce la jumate costul mediu al combustibilului.
am cazuri concrete la motor 2000cmc, 1800...
oricum cand nu le omori benzinele consuma cu 2l% mai mult ca diesel. daca mai bagi si gaz consumul extras pe baza constului mediu pe km e MULT mai mic decat diesel.
deci cand ai nevoie de consum mic e ok.
cand ai nevoie de performante e ok
benzina >>> diesel :lol:
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 26-Sep-2006 13:23

Rabla mea are 2100 cmc si consuma 7 - 7,5 in oras.
Aceeasi masina cu un motor pe benzina la fel de mare ar consuma 14-15 fara probleme. Asadar, nu doar 2 litri e diferenta.
2l inseamna diferenta afara, minim.
Gazul, da, e altceva, dar nu cred ca nu are si dezavantaje. Primul inseamna reducerea portbagajului, al doilea pretul instalatiei (care costa cat un motor diesel - vorbesc de SH). Si, probabil, mai sunt. Plus ca am auzit ca la gaz cuplul motor (si asa micut la benzina) scade si mai tare.

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 13:52

- hmmm...si carcotas profesionist si posesor de diesel...
mai devreme pomenisei de consum extraurban..in fine...costul instalatiei l-am precizat...daca nu se va accize gazul pretul/l clar va ramane la jumate (guvernanti doreau accizarea, dar UE este impotriva acestui lucru)
- introducerea gazului va creste consumul cu 1-2l, dar costul este injumatatit
- benzina de 2l 155cp (alfa, motoare care consuma mult) consuma ~11% acum are ~12-13%
- nu vad la semnatura ce masina ai tu, dar daca zici ca e 2100cmc probabil ca are ~130cp stock poate chiar mai putin...performante net inferioare. asta l-ar plasa la o benzina de 1.8 mai scade la consum ~1-2%
deci pe oras in performante asemanatoare:
2100 diesel 7-7.5
1800 benzina + gaz 11%...costul pe litru il plaseaza la 5,5-6% :D
daca luam un 2200 benzina consum 15% performante 1,5 diesel 2200
comparam cu 3000diesel si rezulta tot ceea ce incerc eu sa prezint.
- crede-ma analizez cat pot de mult situatia, pentru ca daca se va dovedi avantajos diesel, mai sportiv, sau nustu ce, nu m-as bloca la benzina... 8)
- sunt acum interesante lexus cu hybridele RX si GS benzine americane
rx400h 3300cmc consum oras ~7% :lol: (31mpg scrie la ei..cred ca am transformat corect)
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 26-Sep-2006 14:28

paco scrie:Cu cat creste capacitatea motorului, cu atat renteaza mai mult un diesel.
Un Touareg V10 TDI, de 313 cai si 5000 cmc consuma cat un BX pe benzina cu motor de 1600 cmc. Sa nu-mi spuneti ca placerea la condus e mai mare la o asa benzina... :(


Pentru cultura ta generala m-am uitat pe site-ul http://www.volkswagen.ro/ si am aflat asa: motorul pomenit de tine este un V10, are 5000cm3 si consuma 16.6 in oras si 9.8 in afara. Sa ma anunti si pe mine cind ti-l iei ca e 74.000 de euro DDP :mrgreen:
Dincolo de idiotenia de a compara mere cu pere (a cita oara?) te informez asa: cel mai mare consum exclusiv benzina pe care l-am obtinut a fost 12.5 acum 3 ani, intr-o iarna grea in Bucuresti. Rotunjim la 13 si tot nu ne apropiem de consumul lui nenea Toureg. By the way, iti dai seama ca masina aia care e disponibila doar cu cutie automata nu are cum sa consume 17l in Buc? Consumul real e undeva peste 20l la suta, ca doar sint 10 cilindrii de hranit :!: Si sa nu-mi spui ca la Toureg-ul ala poti sa ii pui motorina furata (de-aia de bateai la cap pe cineva din club sa iti aduca) ca nu te cred.
Catalin (WLD) nu a sarit niciodata de 14-15 in Buc la 16V-ele lui, iar Catalin, se stie ca are talpa grea.
Inca un post, doar ca sa inflamam spiritele si sa mai facem apologia lui R25 si motorului diesel :evil:
@Tracer: eu am si GPL si pot sa iti spun ca ai dreptate. Mai pot sa iti spun ca am scos si 10l la suta in oras (rotunjit in plus). Singurul dezavantaj la GPL mi se pare ca maninca mult din portbagaj, dar si pentru asta exista solutii :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 26-Sep-2006 14:32

Ce cauta gazul in ecuatia asta?
Sau benzina sau diesel...sau e alba(benzina) sau e neagra(diesel) sau invers daca vreti voi...
Dieselul consuma mai putin decat benzina in orice situatie....la fel cum benzina poate fi superioara dieselului in orice situatie..aici vorbesc de motorizari asemanatoare..
Ziceai Tracer, ceva de genul....ca, in panta dieselul se duce mai tare decat benzina datorita cuplului!!.Pai si ce.... daca benzina e in treapta care trebuie si la turatia care trebuie nu se duce???
Aaaa la 60km/h intr-a IV a da.....dieselul e clar castigator....dar ce se intampla cu dieselul daca benzinara e in treapta a II a si o tine asa pana pe la 100-110 incolo? Iti zic eu....ramane in urma dieselul iar benzina se tot duce in fata
Ultima oară modificat Mar 26-Sep-2006 14:48 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 26-Sep-2006 14:41

Ziceai Tracer, ceva de genul....ca, in panta dieselul se duce mai tare decat benzina datorita cuplului!!.Pai si ce.... daca benzina e in treapta care trebuie si la turatia care trebuie nu se duce???

Bine zis, ca doar conteaza cuplul la roata , nu cel care intra in cutia de viteza. :)

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 15:20

hmmm...nu e bine zis...drum in pnata de obicei se refera la situatii limita cand ai nevoie decuplu sa te impinga. insituatii cand AI NEVOIE de rpm scazut. exemplu care confirma situatia. cine s-a impotmolit in noroi??? ce se intampla cand turezi masina, si rotile PIERD aderenta si te scufunzi. analog la deal. daca ai rupt aderenta, pt ca rotile se invart in draci doar ca sa fie la zona de cuplu unde te duci, ca sigur nu in sus.
ideea, din nou fizica (ma scuzati ca tot invoc fizica asta, dar ea ne face viata asa cum este) ca sa avansezi este nevoie sa pui cuplu la asfalt (nu inteleg legatura cu volanta aici, nici macar o secunda nu cred ca s-am referit cineva de respectiva) ori daca roata se invarte in gol, efect zero. deci rpm scazut permite sa inaintezi prin asigurarea conditiilor de aderenta mai bune decat la rpm ridicat...ufff...mult de scris...dar imi place..:D
gazul este arma benzinei care ia avantajul dieselului la cost mediu combustibil. si intra in discutie pt ca este o metoda f raspandita in lume (chiar de nou montat pe anumite masini) de alimentare a benzinarelor.
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 26-Sep-2006 15:45

Pai stai asa...tu vii cu situatii extreme? Tu crezi ca un diesel nu patineaza in conditii extreme ca nu e turat si are cuplul mai mare?Iarta-ma ca iti zic dar aberezi un pic...si prea invoci fizica asta..
Ai condus diesel pana acum?Incearca te rog la iarna lucrul asta si vei vedea, ca o sa patinezi atunci cand rupi aderenta chiar daca ai 2000 de ture...si un diesel sub capota...
La teorie toti suntem buni, si apelam de cele mai multe ori la fizica, pe care insa o aplicam gresit cand vine vorba de lucruri practice si reale,,

PS..nu o lua personal...dar e cam aberant ce zici tu acolo...

Hai sa te intreb si altfel...cat e cuplul la roata la un diesel la 2000rpm si cat e cuplul la o benzina la 4000rpm, tot la roata?
Uite hai sa luam motorul de 110 CP de la PSA?

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Mar 26-Sep-2006 16:16

offtopic
nu o iau personal, dar sa stii ca multi habar nu au teorie si o dau in practica si isi rup gatul. dar ei se lauda, ca lasa mai ca practica e diferita. :lol: adevarat romaneste. fara o fundamentare stiintifica lucrurile luate dupa ureche se cam pierd in ziua de azi. merg, merg, pana vine unul care si stie ce zice si ce face si iti ia fata.
ontopic
situatii extreme? nu vorbeam de iarna, pur si simplu cand e nevoie de accelerare ...dar stai putin. de explicat am explicat. ori faci pe niznaiul ori e mai greu pt tine. daca tii tu o masina in 4000rpm f bine. avantajul unui turbodiesel asta e. daca e caz extrem f bine. inseamna ca asta e singura utilitate a dieselului raportat la o benzina. culmea cand am incercat sa prezint si avantajul unui diesel (desi stiu ca benzina e peste) sare lumea in sus.
eu sunt obiectiv, si incercam sa prezint situatia asa cum este ea. nu vreau sa poluez pe cei care poate nu stiu cu parerea mea proprie si personala. asa poate fiecare sa-si creeze o impresie proprie bazandu-se pe date concrete.
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu