integrare laptop in masina
Moderator: Echipa Tehnica
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
florin_budea scrie:Exact cum am banuit, si cumnatul meu a zis sa stai bland, risti chiar sa-ti prajesti laptotul. Mi-a povestit de ceva interfata ....., nu merita lucrul, doar sa vezi valorile ,daca nu poti face setari functionarii motorului nu are rost.
Asa cum ti-ai dat si singur seama, nu e o treaba usoara. Trebuie sa ai in primul rand senzorii, impreuna cu curbele de variatie ale marimilor electrice in functie de marimea mecanica pe care vrei sa o masori si pe care senzorul o "traduce" in marime electrica. Marimea electrica (tensiunea, de exemplu) produsa de senzor trebuie mai intai ajustata si adusa intr-un anumit domeniu de valori (min,max) si s-ar putea sa mai fie nevoie si de alte prelucrari cu circuite suplimentare inainte de a putea fi aplicata pe intrarea convertorului A/D. Eu nu zic ca nu se poate face. Daca chiar iti place si te pasioneaza sa vezi pe laptop turatia instantanee a motorului, temperatura lichidului de racire, consumul si cine stie ce altceva, orice se poate face cu mai multa sau mai putina cheltuiala, timp pierdut in incercari esuate, nervi, samd. E drept ca satisfactia e mare daca-ti iese ceva, dar si eforturile sunt pe masura. Tu decizi daca merita. Partea proasta e ca motorul tau din cate am inteles nu dispune de un sistem electronic de gestiune, fapt care presupune ca tu sa o iei de la zero. (numai sondele de masura pot sa coste o suma frumusica si nu stiu cat de usor se pot monta pe masina ta). Dar pentru anumite aplicatii mai simplute (masurari de temperatura, de exemplu), nu e nevoie de cine stie ce scule.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu ma intereseaza sa vad acele valori, pentru ca oricum le vad pe instrumentatia de bord actuala; eu doar vreau sa fac treaba cu laptopul; problema nu e deloc cu traductoarele; imi trebuie o placa de achizitie si mai departe trebuie facut softul care sa analizeze semnalele; oricum pana in ianuarie nu pot sa fac nimic pentru ca sunt foarte prin cu reparatii la casa si nu am timp.
dj01fad scrie:nu ma intereseaza sa vad acele valori, pentru ca oricum le vad pe instrumentatia de bord actuala; eu doar vreau sa fac treaba cu laptopul; problema nu e deloc cu traductoarele; imi trebuie o placa de achizitie si mai departe trebuie facut softul care sa analizeze semnalele; oricum pana in ianuarie nu pot sa fac nimic pentru ca sunt foarte prin cu reparatii la casa si nu am timp.
Am vazut si eu mesajele pe aici, si am zis sa-mi dau cu parerea:
- Exista alimentatoare de la bricheta masinii care le vand producatorii de laptop-uri.
- Pentru traductoare poti incerca sa utilizezi intrarea portului serial, dar daca ai zis ca nu e o problema cu traductoarele iti recomand sa cauti un adaptor de USB care sa aibe intrari.
- Softul e cel mai bine sa nu utilizez IRQ.
Acuma, problema cum o vad eu e sa traduci informatiile care iti intra in ceva inteligibil pentru utilizator.
Daca ajungi la vreo concluzie, sau daca ai facut vreun pas spune si tu pe aici, m-as baga la asa ceva, dar nu am decit o vaga experienta de programare.
Edit: Am gasit si ceasuri pentru proiectul tau: http://eu.softwarefx.com/SfxNetProducts ... tualTrial/
Chiar uitasem de postul asta deschis si am mai deschis unul. in fine, un soft care iti interpreteaza senzorii cica e autodata dar acum nu cred ca pe masina ta sunt prea multi cat despre modul in care vei vizualiza asta pe un display sper sa revin cu detalii cand voi vedea asta cu ochiii mei. Am auzit ca cineva a reusit dar pt masini mai noi iar intre laptop si mufa masinii nu exista nici un "blackbox" ci doar un cablu.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Dum 06-Mai-2007 19:15
- Localitate: bucuresti
sal
potzi cumpara un invertor de tensiune pt bricheta 12v/220 cam 150 ron
darian scrie:Chiar uitasem de postul asta deschis si am mai deschis unul. in fine, un soft care iti interpreteaza senzorii cica e autodata dar acum nu cred ca pe masina ta sunt prea multi cat despre modul in care vei vizualiza asta pe un display sper sa revin cu detalii cand voi vedea asta cu ochiii mei. Am auzit ca cineva a reusit dar pt masini mai noi iar intre laptop si mufa masinii nu exista nici un "blackbox" ci doar un cablu.
Am, Autodata, am detaliile de la mufa... dar sincer nu cred ca interpreteaza Autodata informatiile, de fapt mi s-a parut foarte limitat.
Cand o sa am ceva timp o sa studiez manualul de electrica de la C3, poate dau ei mai multe detalii.
Vad ca se vorbeste mult de alimentarea laptopului si probabil cu indreptatire.
Se pot citi date si direct de la senzori, prin adaptari minimale (simple dar obligatorii) ale nivelelor de tensiune.
Dar cel mai interesant este ca datele sa fie obtinute prin interogarea lui ECU si/ sau a altor CU-uri (control unit). Exista interfete care au la un capat mufa standard obd2 de 16 pini iar la celalalt fie mufa de 9 pini pentru com fie mufa usb.
In ce priveste softul exista programe specializate, fie cu licenta cumparata fie free. Cel mai interesant mi se pare insa de a face un soft de la 0, a-l configura, modifica etc..
Se pot citi date si direct de la senzori, prin adaptari minimale (simple dar obligatorii) ale nivelelor de tensiune.
Dar cel mai interesant este ca datele sa fie obtinute prin interogarea lui ECU si/ sau a altor CU-uri (control unit). Exista interfete care au la un capat mufa standard obd2 de 16 pini iar la celalalt fie mufa de 9 pini pentru com fie mufa usb.
In ce priveste softul exista programe specializate, fie cu licenta cumparata fie free. Cel mai interesant mi se pare insa de a face un soft de la 0, a-l configura, modifica etc..
Mircea scrie:Vad ca se vorbeste mult de alimentarea laptopului si probabil cu indreptatire.
S Exista interfete care au la un capat mufa standard obd2 de 16 pini iar la celalalt fie mufa de 9 pini pentru com fie mufa usb.
In ce priveste softul exista programe specializate, fie cu licenta cumparata fie free. Cel mai interesant mi se pare insa de a face un soft de la 0, a-l configura, modifica etc..
Asa ceva ma intereseaza. Ideea e unde gasesc asemenea interfata ca softul il gasesc eu? Dupa cum am mai amintit autodata poate face asta.
dj01fad scrie:eh... daca masina mea avea ECU, eram boier
Daca ai in vedere de a scrie/dezvolta un soft de diagnoza sunt mai multe variante:
1. iti iei o masina care sa aiba ECU si faci incercarile pe masina reala. cel putin in stadiu incipient al dezvoltarii softului de diagnoza, aceasta varianta este cea mai proasta si costisitoare. in final insa este unica varianta, testarea efectiva pe masina.
2. iti cumperi numai un ECU. trebuie sa il "fentezi" la senzori, crankshaft senzor este singurul esential pt ca ECU sa creada ca motoruil a pornit.
3. exista unii care fac simulator de ECU, o placa hardware cu controller care se comporta ca un ECU. vezi ozen (turcism).
4. exista sau se poate face un soft care sa se comporte ca un ECU; poti lansa asemenea soft intr-un computer si softul de diagnoza in alt computer, conectate prin cablu serial; sau se poate chiar ca ambele softuri sa ruleze in acelasi computer, conectate printr-un alt soft numit "com virtual".
Poate si alte variante.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats