Probleme hidraulice

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 06-Dec-2007 15:57

stef2000 - Nu ma dau eu specialist si nu as vrea sa inteleaga cineva acest lucru.Sant doar unul, aproape in aceeasi situatie ca si tine si incerc sa dau un sfat.Am masina de aproape un an si m-am lovit si eu de destule probleme.Dar in aproape 12 luni, am reusit sa prind cate ceva din ce se intampla cu hidraulica.E drept ca am avut si un mentor bun (caruia ii sant dator cu 5 lazi de bere ..:).) dar am si pus mana pe documentatie si am mancat-o pe paine, atunci cand s-a stricat ceva pe la masina si nu ma descurcam.
Hidraulica???Hai sa nu-i zicem complicata. Poate "mai altfel" decat celelalte.Nu e nici scumpa, in comparatie cu componentele unei suspensii clasice.Sa vezi cum e la VW unde bucsele de brat de suspensie, se schimba cu tot cu brate (care sant din aluminiu si sant destul de scumpe).Stai linistit!Fiecare are hibele ei.
Hidraulica in mod normal, nu pune probleme deosebite.Partea proasta e ca noi am cumparat niste masini vechi, la care nimeni nu a facut nimic si nu a bagat nici un ban.Au vrut sa mearga...asa...pur si simplu.Acum isi cer tributul lor.Dar daca schimbi ce e defect, cu piese noi sau bune (verificate) si faci reparatii de calitate (nu carpeli) te vei bucura multi am de masina pe care o ai.Si crede-ma!Chiar iti ofera satisfactii suspensia asta, daca e in stare buna.
Preturile pe care le-am pus eu aici sant de la unul din furnizorii de piese Citroen (Autonet).La unele din repere, sant rezonabili, dar la altele sant super-exagerati.Stiu!Am vazut si eu.
Dar mai exista si alti furnizori...Augsburg...ATS si or mai fi si altii.Cand nu-ti convine un pret, incearca si la ceilalti.Am inteles ca Pompa Hidraulica se poate gasi la 500 euro (nu 3000).
Mai exista si varianta de a-ti gasi pe internet firme straine care vand piese de Citroen.Vezi care din ele livreaza piese si in Romania si vezi ce posibilitate de plata exista.Nu stiu exact...trebuie sa-ti faci card in valuta sau ca asa ceva (un card acceptat de furnizor) si cred ca se rezolva mult mai ieftin.Cauta pe internet.Eu nu am cunostinta de o firma anume.
Conductele de retur, nu fac probleme decat atunci cand sant imbatranite, sau cand un subansamblu este uzat si scapa pe retur prea mult LHM si astfel arunca afara retururile.
Acel debit mare care apare cand cobori masina, e normal.Fiindca o parte din retururi sant pt.scurgeri (si nu ar trebui sa curga mai nimic pe ele) iar o alta parte, sant retururi operationale (pe unde e firesc sa vina LHM, atunci cand piesa respectiva trebuie sa evacueze LHM din instalatie)(Ex.:Valva de Servodirectie, Disjunctorul, Distribuitorul de Servodir.,Corectoarele de Inaltime...).Cele doua furtune subtiri care vin in cel gros, aproape de vasul de LHM, sant retururile operationale de la Corecoarele de Inaltime (primul dinspre vas e de pe fatza, iar al 2 -lea e de pe spate)(daca nu au fost inversate de cineva).E firesc sa vina LHM pe ele cand cobori masina, fiindca pe acolo evacueaza LHM-ul din Sfere/Cilindri de Suspensie.
Nu e normal acel montaj! E o improvizatie.La tine sar acele furtune subtiri, ori pt. ca le-ai infipt prea tare in furtunul gros (si se obtureaza in peretele acestuia)(nu trebuie infipte pana la capat in gauri) ori s-au largit gaurile din furtunul gros si nu mai sant capabile sa ofere o strangere corespunzatoare (cand apare o presiune mai mare, le arunca afara foarte usor).
Teoretic, aceasta improvizatie trebuie inlaturata (de preferat prin inlocuirea acelui furtun gros, cu totul)(el vine cu acele furtune subtiri vulcanizate pe el, nu inadite) fiindca in locul unde sant inadite cu acele tubusoare de plastic, apare o gatuire care creiaza presiune si solicita toate imbinarile de pe acel retur.Si daca nu iti mai arunca acel furtun, iti va arunca altul subred, din alta parte.
Poate fi o solutie sa le bagi pe cele subtiri direct in vasul de LHM (direct prin dop) astupand gaurile din furtunul gros cu suruburi sau holzsuruburi, dar e mai bine sa pui totusi furtunul original nou, cand dai de bani.Mai sigur, daca nu esti dispus sa dai acesti bani, poti face un T-eu dublu din conducte de cupru alamite, la diametrele necesare si elimini T-eul original din cauciuc.Dar e mai inestetic.
Nu stiu daca incarca cineva sfere in Sibiu sau Brasov.Dar cred ca de la tine, e mai usor sa incerci in Cluj.Faci un drum pana acolo si...Doar nu faci operatia asta decat o data la 2 ani.
Sau vorbesi cu cineva din orice localitate (care incarca sfere) si le trimiti pe curier rapid.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 06-Dec-2007 16:20

sandor mihai - Scuze pt. intarzierea cu care raspund, dar am scris aseara si cand sa trimit mesajul, cred ca a picat internetul sau forumul si...
Nu ma consider un specialist si nici nu raspund in calitate de specialist!:).Doar ca nevoia m-a invatat!:).
@cbx are dreptate!Nu exista releu pe stopurile de ceata.M-am uitat si eu pe instalatia electria.
Acest circuit se alimenteaza din blocul de lumini (comutatorul pt. faruri) apoi comutatorul de lampi de ceata spate, apoi traseul prin masina (pe sub mocheta)apoi la lampa stanga spate.
1- Verifica intai la mufa lampii din stanga spate, daca iti ajunge + (mufa maron cu 7 pini parca).
2- Vezi ca mai ai o mufa pe undeva prin partea din spate (pe sub plasticurile din portbagaj cred).Vezi daca in ea iti ajunge +.
3 - Verifica la comutatorul din bord daca iti intra + si daca iese, cand actionezi comutatorul.
Acest circuit e alimentat dintr-o mufa galbena cu 10 pini, de sub bord (pe langa coloana volanului cred) intra in comutator si apoi iese tot prin acea mufa galbena.Apoi pleaca in spate.
Verifica sa nu ai ambele becuri din lampile de ceata arse (in cazul in care nu ai verificat deja).Mi se mai intampla si mie faze de genul asta, de ma chinui o groaza si la final descopar ca era ceva banal.:).
Vezi ca daca nu ti se alimenteaza lampa din stanga spate, nu iti merge nici cea din dreapta, fiindca se alimenteaza din cea din stanga.
Verifica daca pe becul respectiv ai masa (minus).E comun pt. toate becurile din lampa, dar poate fi intrerupt traseul de pe lampa.
Ti-am sugerat sa verifici circuitul la lampile spate (la mufele lor)fiindca e posibil sa ai + acolo dar ambele mufe (stg.-dr.)sa fie oxidate.
Cam atat! Spor la treaba!:).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 06-Dec-2007 16:25

sandor mihai - Eu am acele furtune subtiri inadite cu teava de plastic, la intrarea in furtunul gros! :wink: .De aceea am zis ca e mai usor sa verific acolo, decat sub masina.
Am furtunul original cumparat, dar nu am gasit timp sa il schimb.E mai greu, fiindca ajunge pana la corectorul de inaltime de pe fatza si spate (printr-o teava) si e de munca pe sub masina.Ori eu nu am groapa.Voi vedea cum o rezolv.
Multumesc.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

pr

Mesajde sandor mihai » Joi 06-Dec-2007 20:59

te pot ajuta cu orice problema inclusiv sfere dar ar trebui sa vii la cluj.daca te hotarasti, call me.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Dec-2007 21:40

sandor mihai - @cbx are dreptate!NU exista releu pe instalatia lampilor de ceata.
-Verifica daca iti ahunge + pe mufa comutatorului din bord.
-Verifica daca iese + cand apesi comutatorul in pozitia ON.
-Verifica daca iti ajunge + pe mufa maron cu 7 pini (parca) de pe stopul stanga spate.Vezi ca lampa din dreapta se alimenteaza tot din cea din stanga.
Daca nu obtii rezultate, va fi mai complicat.
Traseul acelui circuit serie, e urmatorul:
Se alimenteaza din blocul de lumini (mai precis dintr-o mufa galbena de sub bord, cu 10 pini...pinul 2) apoi ajunge in comutatorul de ceata (mufa bleu cu 8 pini...pe pinul 1) apoi iese din acea mufa (pinul 3) mai trece printr-o mufa alba cu 2 pini (pinul 2) apoi se duce tot in acea mufa galbena cu 10 pini (pinul 3) apoi trece prin sigurantza F10, apoi printr-o mufa alba cu 10 pini (pinul 10) apoi pleaca pe sub mocheta din cabina la stopul stanga spate, mufa maron cu 7 pini (pinul 1) trece prin bec si in fina se duce la masa prin mufa alba cu 3 pini (pinul2) de pe lampa spate.
Teoretic trebuie sa verifici in toate aceste puncte, pe rand, daca ajunge +, plecand de la sursa (mufa galbena cu 10 pini) si pana la lampile spate.
Iti recomand sa verifici intai in punctele accesibile, respectiv mufa comutatorului din bord si lampa stop spate.Poate nu o fi chiar asa de ascuns defectul.:).Vezi sa nu cumva sa ai ambele becuri arse sau mufa maron de pe stopul stanga spate, oxidata.Se mai intampla si lucruri banale, dar pe care le omiti din start.:).
Cam atat!Succes!:).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 07-Dec-2007 21:43

Nu stiu ce se intampla cu forumul nostru !!! De fiecare data cand vreau sa trimit un mesaj, intai imi apare eroare, apoi se transmite sau nu!Asa ca scuze daca se repeta vre-un mesaj!!!

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

prob

Mesajde sandor mihai » Joi 13-Dec-2007 22:14

mersi de indicatii,dane.sper sa am timp si de masina mea pina la sarbatori.
referitor la becurile de ceata manifestarea e urmatoarea: aprind farurile,si se aprind toate cele 4 becuri la nivel scazut( ceata,dezaburire,avarii, stergator spaate)deci pina aici tot normal.dar la apasarea butonului "ceata" in loc ca becul sa se aprinda tare se stinge complet.banuiesc ca butonul nu e alimentat decit cu unul dintre plusuri.defectiunea am mai vazut-o la citeva masini.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 14-Dec-2007 14:21

Da!Acum e clar.Butonul nu e alimentat cu plusul principal.Am studiat si eu schema.Ai un plus care trece printr-o rezistentza din buton si care face sa se aprinda becul din buton, slab, iar in momentul in care apesi butonul, el comuta si alimentarea becului din el, prin cel de-al 2-lea plus, fara sa mai treaca prin rezistentza.Acela e chiar plusul care alimenteaza si lampile din spate.Numai ca la tine nu ajunge plus acolo.
E mai simplu.Ai scapat de cotrobait pe sub mochetele din masina.:).
Trebuie sa demontezi aparatele de bord si sa verifici de la mufa aceea galbena cu 10 pini (0J2 parca, pe schema) si pana la intrerupator... unde e intrerupt circuitul.
Stiu, e aiurea cu timpul.Se intuneca repede...e f.frig... .

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 14-Dec-2007 14:44

nicum - Am verificat retururile de pe furtunul gros (B - pe schema hidraulica) separandu-le pe cele subtiri de la corectoare.Le-am bagat in vasul de LHM, prin intermediul unor furtune transparente, si am gasit urmatoarele:
- Furtunul gros - Curge o cantitate mare de LHM cu motorul pornit (e normal cred) si se opreste complet cand opresc motorul (nu mai picura nimic).
- Furtunul subtire de la corectorul fatza - Indiferent de starea motorului, picura 1 picatura la 3-4 sec.
- Furtunul de la corectorul spate - Indif.de starea motorului, picura 1 picatura la 1 sec.

Din cate se pare, acesta e motivul pt. care mi se lasa masina de spate si dupa schimbarea Dozatorului de Frana.
Dar nu am lamurit cealalta problema.De ce se aprinde becul din bord de la hidraulica, imediat dupa oprirea motorului???Daca pun imediat contactul se aprinde.
Si spun ca nu am lamurit problema, fiindca nu am gasit pe nici un retur pierderi asa de mari, incat sa justifice o scadere instantanee a presiunii in Vana de Securitate.Probabil ca e sonda de pe vana defecta si aprinde becurile mult mai repede (la o presiune mult mai mare decat cei 95 de bari).A ramas sa o verific si pe ea, cand va permite timpul.
Dar aseara am patit altceva....Am ramas fara benzina si mi s-a oprit motorul.In maxim 2 secunde s-a intarit servodirectia.E normal????Sau asta arata clar ca e o scadere brusca a presiunii in momentul opririi motorului????
Stiu ca alimentarea Valvei de Servodirectie e comandata de, un sertaras din Conj./Disj..Dar acel sertaras (din cate am inteles eu din documentatie) nu se retrage si nu taie alimentarea servodirectiei decat in momentul in care presiunea in sfera Conj./Disj.-ului scade sub o anumita limita.
De ce scade presiunea si pe unde sant aceste pierderi, daca pe retur nu vine nimic semnificativ????
Sant in ceatza rau cu treaba asta!!!Chiar nu imi dau seama de unde poate fi defectul!!!
Are cineva idei???:).

daneugen
simpatizant
Mesaje: 66
Membru din: Lun 24-Dec-2007 07:30
Localitate: Bucuresti acu Zalaegerszeg

Mesajde daneugen » Sâm 05-Ian-2008 08:41

becurile rosi se aprind atunci cind nu exista presiune in sistemul hidraulic,asta inseamna ca chiar si atunci cind motorul e oprit nu neaparat trebuie sa se aprinda becurile.Daca sistemul e super OK.atunci presiunea trebuie sa ramina 24 de ore asta spune fabrica,deci si masima ar trebui sa ramina ridicata.Am avut an BX care chiar asta si facea,a fost adus din austria unde a fost reparat la servis cu piese noi.Becurile de control sint legate de o supapa cae pe puntea fata ndeva sub picioarele soferului,si asta se poate dece ca ori ce piesa eu am patito deja.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 07-Ian-2008 19:57

daneugen - Este vorba de Vana de Securitate.O voi verifica si pe ea, pe banc, cand se va mai indrepta vremea.Pe gerurile astea, e crima sa lucrezi la masina, afara, sub cerul gol.
Sambata, mi-a picat aeroterma si am fost nevoit sa o desfac...Erau"numai vre-o -10-12 grd.C.:).Am paralizat de frig.Nu mi-a mai trebuit nici iesit in oras, nici intalniri cu porietenii, nici nimic.:).Era asa de bine in casa, la caldura...:).Dar am fost nevoit sa o repar, fiindca era sursa de caldura.Si cum a fost asa de ger...chiar nu se putea merge fara ea.Dar am zis ca nu mai rezolv decat urgentele, in perioada asta (problemele care fac ca masina sa nu functioneze).Daca masina merge, chiar nu ma mai bag in nimic.E mult prea frig si chiar nu am gresit cu nimic, ca sa ma chinui afara, pe gerurile astea.Gata!Imi ajunge!Masina se misca?!?...Sanatate!!!Asa sa stea!Cand vremea va fi mai prietenoasa, voi relua actiunea de "readucere la original" a acestei masini.
Voi verifica sonda (sa vad la ce presiune cupleaza circuitul electric al becurilor din bord).In rest, pe retur nu da decat cateva picaturi.Stiu, ar trebui sa nu dea nimic.Ii voi face o verificare amanuntita, dar tot nu vad de unde acea pierdere de presiune, ce apare imediat dupa oprirea motorului, atat timp cat pe nici un retur nu am o pierdere masiva.Nu pierde decat pe retururile Corectoarelor de Inaltime (cate o picatura la cateva secunde)(si nu poate fi considerata o pierdere masiva) si pe returul Vanei de Securitate...la fel.Aceste pierderi, chiar insumate, nu pot, dupa parerea mea, sa genereze o scadere a presiunii de la aprox.140 de Atm., pana sub 90-95 Atm., cat e pragul de aclansare al sondei de pe Vana.Daca aceasta sonda, nu este decalibrata (si voi verifica si acest lucru) atunci chiar nu mai vad pe unde se poate pierde presiune, daca nu apare nici un debit semnificativ, de LHM, pe retur.!!!
Chiar nu ma duce mintea mai departe!Chiar nu mai gasesc o logica a acestei defectiuni!!!
Are cineva idee, ce ar mai putea fi de vina, sau ce ar mai trebui verificat???
Acum m-am acomodat cu ideea, dar as vrea totusi sa o rezolv si pe asta.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Ian-2008 20:11

Dan, cind se va indrepta vremea, fa-i o vizita lui retro la Galati.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 10-Ian-2008 13:25

Da Nicu! Asta urmeaza, dar ma rodea subiectul si am zis ca poate cineva vine cu o idee noua.:).

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Joi 10-Ian-2008 17:58

stef2000, sferele se pot incarca in Halchiu, langa brasov.este acolo un mic service care se ocupa de bx-uri: hidraulica, sfere etc... eu personal nu mi-am reparat nimic la ei, deci nu-ti pot spune cat sunt de profesionisti...dar am vb cu un mecanic la fata locului si mi-a spus ca incarca sfere cu 350 mii (35 ron).daca te intereseaza poti sa-i contactezi telefonic:0767384200....(domnul Comsa).
BX


Înapoi la “Hidraulica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo