a montat cineva xenoane pe xantia?

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Vin 20-Ian-2012 12:37

@toro : la reprezentanta Osram din Constanta.Era promotie, de la 51 de lei.Daca vrei, ma interesez daca mai e valabila oferta, pentru ca eu le-am luat acum 9 zile.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Vin 20-Ian-2012 19:53

Bogdane ! mersi de intentie ,dar eram amator de un pret apropiat celui dat de tine la achizitie (+- 10ron/buc) Gasesc si Brasov la 50ron/buc .
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Vin 20-Ian-2012 22:05

Am luat eu de la real din bucuresti anu trecut in decembrie H1 Osram nightbreaker plus...parca pana in 40 lei a costat becu'.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 20-Ian-2012 22:30

intrebati-l pe khan, ca are el osram. eu am luat d ela el la pret foarte bun.

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Sâm 21-Ian-2012 11:00

Nic !..apropo de Khan , il dam la persoane disparute ? ii simtim lipsa. SAU a fost cu Mazare in jungla si el nu a mai reusit sa iasa ? :lol:
Peace on earth ... War under the blanket !

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 30-Ian-2012 21:48

daca tot isi da toata lumea cu parerea sa zic si eu acte ceva .
in primul rand becul cu incandescenta e bec cu incandescenta , toate sunt la fel diferenta sa fie un maxim 5% intre marci ,decat numele face banii .
in al doilea rand eu am xenon pe toate masinile si nu am luat nici o data flashuri de la cineva ( decat daca uitam lunga ) cel ma important lucru e sa REGLEZI FARURILE .

Oglinzile farurilor orbesc nu becurile , asa ca de ele depinde , mai ales cum sunt reglate ( de oicei lumea e lacoma si cand isi pun xenon nu se indura se le coboare ca pierd 2 3 metri din raza .


Nu o sa se compare nici o data o sarma in flacari ( wolfram ) cu un arc electric la 10000 de volti ( asemanator cu cel de la aparatul de sudura dar la o intensitate mult mai mica). Xenonul este doar gazul care izoleaza arcul electric de sticla .

sper ca am adus suficiente argumente .De obicei treaba asta cu becuri nustiu de care osram philips night breaker ........ (FRATE BAT MAI BINE CA XENONUL) e pentru cei care nu isi permit un xenon de calitate sau le e frica sa monteze .



DAR PENTRU BAIETII DE AICI DE PE FORUM NU ESTE CAZUL . oricum eu votez pentru xenon , monteaza-l si nu o sa iti para rau .pune si un 3000k pe proiectoare cu o folie galbena sa le dai si lor o utilitate ;)
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 30-Ian-2012 21:53

aaaa si am uitat , eu am trecut itpul e bune cu xenon , aparatul ala masoara pozitia si lumenii ( nu treci daca nu corespunde minimul necesar , nu iti impune nimeni maximul ) . SI treaba ca nu sunt legale si alte baliverne , sa imi arate si mie cineva articolul di legislatie care zice ca nu ai voie sa iti montezi xenon.


P.s. daca nu ma insel un bec normal scoate in centrul luminnii 1.2 , 1.3 lumeni dar se pierd spre extremitatea luminii .


un bec cu xenon scoate in centrul luminii 2; 2,1 lumeni dar aproape pe toata suprafata . Treaba cu 3000k 8000k reprezinta temperatura la care se produce scanteia kelvin cu cat temperatura e mai mica scanteia e mai galbena , cu cat temperatura e mai mare cu atat scanteia e mai mov\albastruie ,DAR intensitatea ( lumenii ) isi mentin aproxiamtiv aceeasi valoare , in jur de 2 .

si in legatura cu lupa , lupa se folosteste pentru a inlocui oglinda , la unele modele nnu mai e los sub capota pentru un lighean cu bec in mijloc si difuzeaza lumina cu ajutorul sferei aleia de sticla ( lupa ) OCUPA MAI PUTIN SPATIU .


daca sunt asa de bune de ce nu se folosesc si la faza lunga ? iti spun din proprie experienta ( am lupe la 405 ) , mergand prin localitate daca iti apare cineva in fata nu ii vezi decat picioarele , il vezi pana la nivelul farurilor , adica pana la genunchi ( lupa are o linie foarte bine delimitata sub ea se vede foarte bine , peste ea deloc , bezna , negru .
Ultima oară modificat Lun 30-Ian-2012 22:05 de către majestiqe, modificat 1 dată în total.
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Mesajde toro » Lun 30-Ian-2012 22:02

Tinere !.. ar trebui sa mai pui mana pe legislatie .Sau ai uitat asa repede in scurtul timp de cand ai obtinut permisul. Vad ca esti foarte pertinent in a da sfaturii . Citeste la ,,Modificarii aduse sistemului de iluminare-semnalizare,, si dupa care poti sa-ti revizuiesti gandirea si crezul.
Peace on earth ... War under the blanket !

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 30-Ian-2012 22:10

da sa nu modifici sistemul de iluminare , si atat . asta face si becul osram care trece la la 55w la 60w deci .........
eu am xenon la 405 de 4 ani si la galloper de 2 deci am trecut 3 itpuri cu XENON si nu ma intrebat nimeni nimic.

Din moment ce nu depaseau linia de demarcatie si aveau intensitate peste 1,2 lumeni nu ai nici o problema . nu mai zic de cate ori ma oprit politia , ba chiar si rarul si nu mi-a zis nimeni nimic fac in jur de 1000 de km pe saptamana si masinile mele estetic nu pot sa spun ca arata tipla :D.


si pot sa sppunn ca eu macar am curajul sa risc ceva , sa fac modificari , nu ca altii care stau in fata calculatorului si fac cercetare iar pana la urma ajung la concluzia , las-o asa ca e mai bine ce sa ne mai obosim .



imi dau seama de intentiile dumneavoastra in legatura cu un autoturism dupa motorizarile date :). inteleg de ce va multumiti cu chestiile date de fabrica .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 30-Ian-2012 23:01

Majestiqe, daca e asa cum zici tu, cum de nu omologheaza nimeni astfel de becuri si cum de politia, cand mai apuca, mai da amenzi? Si despre articolul cu necesitatea sistemului de reglare a inaltimii, a luperi si a sistemului de spalare ce zici? Tu ai citit vreodata legislatia aia cap-coada? Oricine poate inainta 100 lei in plus la itp si sa treaca, dar asta nu inseamna ca e legal.

Ca sa intelegi cum merge treaba cu omologarea: farul unei masini x este omologat sa mearga cu bec h4 sa zicem. Tu cand pui bec xenon, deja nu mai esti h4. Standardul h4, omologat si el la un moment dat zice un bec cu 2 filamente, cu o anumita forma a bazei si conectorului. Cand tu pui un bec artizanal (xenonul) nu mai operezi in limitele omologarii. Daca ai inteles sau vrei sa intelegi, e bine, daca nu da-i inainte cu tupeu ca selectia naturala functioneaza.
"If in doubt, flat out!"

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 30-Ian-2012 23:08

tu imi spui aici ca nu ai parcat nici o data la mai putin de 25 de metri de coltul intersectiei . politia are treburi mult mai importante de verificat cu ar fi directia , franele . Eu am la hyundai si la 405 motoare neomologate , si nu ma intrebat inca nimeni nimic de ele si am fost oprit de cateva ori ( vor fi omologate pana la urmatorul itp) aaaaa si sunt puse de mine SINGUR , banuiesc ca tu nu ai facut asta , gresesc ? daca da TOATA STIMA , daca nu ............


Hai sa nu mai vorbim de teorie si mai faceti si putina practica . Scuza-ma ca iti zic dar tu imi pari genul care " daca sa ars becul de la scrumiera , hai in service ". Singurii care fac ceva cu masinile lor pe forumul asta sunt Nic si Mihai
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

dimabogdan
pasionat
Mesaje: 322
Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
Localitate: constanta

Mesajde dimabogdan » Mar 31-Ian-2012 00:22

@majestique : unde ai vazut tu ca am zis eu de Osram NB ca e mai bun ca xenonul, cel putin cel original?Ai orbul gainilor, sau in disperarea de a-ti justifica lipsa de bun simt auto, interpretezi la buna vointa?Nu ti-ai luat flash-uri de la ceilalti participanti la trafic, ptr. ca s-au gandit ca dumneata, in bizoneria ta ( este un termen a la Top Gear -stiti campania) ii rupi la randul tau cu niste faruri de tren cand le mai dai si tu flash.Asta e singurul motiv.Dar spune, e chiar atat de greu sa te incadrezi in normele si limitele impuse, in felul asta aratand respect si pentru ceilalti?

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mar 31-Ian-2012 02:42

La noi inca nu e bine pusa la punct legislatia si de aceea mai merge asa, dar iesi un pic din tara, in Ungaria sau Slovenia si vezi cum cotizezi in primii zece km, sa nu mai spun ca e mare probabilitatea sa iei amenda chiar in vama, pt ca politia de acolo nu se joaca cu asa ceva. Deci pentru ca la noi mai inchide lumea ( politia) ochii nu inseamna ca tu ai dreptate si noi ceilalti ne meritam soarta de a umbla legal pe drumuri. Iar in ce priveste motoarele neomologate de pe masina, e aceeasi chestie, la noi politia e mai permisiva.

Ca sa nu mai spun de bunul simt de a nu deranja pe ceilalti participanti in trafic.

Cat priveste faza sa nu parchezi la mai putin de 25 metri sau sa parchezi pe trotuar sau asemanator, sa stii ca politia mai lasa de la ea cam peste tot, odata ca intr-un oras aglomerat e practic imposibil sa nu faci asta din cand in cand si apoi nu pui in pericol mare circulatia.

Cifrele alea fanteziste cu lumeni si s.a.m.d. m-au distrat la culme. Chiar vreau sa te intreb daca stii ce e un lumen, si chiar intelegi ce ai scris acolo sau ti-a dictat cineva, pentru ca eu am o veioza care e mai puternica decat un far de masina dar uite ca nu am curaj sa o pun pe capota si sa merg cu ea aprinsa.
Tu ai habar cati bani se cheltuie pentru a calcula forma si dimensiunile unui far?. Stii ca farul se calculeaza in functie de sursa de lumina si nu invers. Stii macar de ce acea lupa face acea delimitare foarte precisa intre zona luminata si intuneric?. Stii ca nu se pot pune si pe faza lunga pentru ca au latenta mare ?. Si lista poate continua....

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Mar 31-Ian-2012 12:20

Mai voi nu intelegeti ca xenonul nu trenuie obligatoeiu sa orbeasca . Si da stiu ca am gresit ma grabeam sint kilolumeni. Si in legatura cu designul farurilor , crezi ca la peugeot alea intinse pe capota tot in jurul becului sunt facute ,
scuzati sceisul , sunt pe telefon
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie

4Mike
just curious
Mesaje: 18
Membru din: Dum 09-Oct-2011 15:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde 4Mike » Mie 07-Mar-2012 01:39

De-a lungul timpului m-am lovit de dorinta de-a avea mai multa lumina noaptea atat pe masina cat si pe motor. Am pastrat calea batatorita si-am montat mai multe generatii de becuri H4 ( ca din astea aveam pana la Xantia pe toate vehiculele :D ). Toate becurile performante au fost de la Philips si-am fost multumit de ele. Am incercat xtreme-Power (cica +80%), GT150 (+60%), Night Power... dracu le mai tine minte ( dar daca sunt interesati imi caut prin paginile de net salvate la momentul respectiv si postez). Cu fiecare crestere de putere luminoasa adusa de "super-becurile" clasice se schimba confortul calatoriei. Eu circul preponderent noaptea in calatoriile prin tara, pt a profita de reducerea traficului care conteaza cand ai mult de mers prin zone obisnuit aglomerate.
Clar de tot m-a batut si ideea xenonului pt ca diferenta de iluminare era in favoarea lui. Acum ma gandeam sa-mi iau totusi ultima aparitie de la Philips : x-treme Vision care ar fi +100% fata de un bec normal bun. Auzisem tampenii legate de faptul ca xtreme power se scutura la socuri mai maricele si ramai fara lumina pe coclauri. Eu am avut un accident si mi-au fost sparte ambele faruri ale masinii iar becurile le-am scos intregi, le-am pus bine, au schimbat aia la reparatie totul iar dupa ce-am luat masina le-am pus inapoi. De atunci au mai trecut si pe alta masina si traiesc bine-mersi nestingherite. Deci becurile mai puternice facute de firmele serioase chiar tin , nu sunt un fel de bec normal overclockat.
Cel mai important lucru asupra caruia multa lume nu priveste atent ESTE TENSIUNEA DE ALIMENTARE A BECURILOR !!!
O instalatie electrica de pe masina daca lucreaza in jurul a 13.4Vcc poate fi socotita OK de cei mai multi. DAR BECURILE VOR LUMINA MAI SLAB !
Incercati sa va asigurati ca aveti peste 14Vcc cu toti consumatorii majori porniti si veti avea si tensiunea optima pt becuri , implicit iluminarea lor maxima.
Reparati partea de generare a masinii si veti reusi sa folositi aceleasi becuri la alt nivel de emisie luminoasa. Verificati sa nu aveti caderi de tensiune mari prin papuci oxidati. Adica verificati daca aveti pe firele farului fix la mufa aproape aceeasi tensiune ca pe bornele bateriei. Daca caderea de tensiune este mai mare de 0.1Vcc - 0.15Vcc, aveti de cautat un contact imperfect... sau va suparati si cu circuitul vechi de alimentare al farului faceti o alimentare de comanda a unui releu cu care controlati alimentarea farurilor direct de la baterie cu fire groase si directe.
Solutii clasice s-ar mai gasi. Parca n-as recomanda cu constiinta impacata xenon pus in far conceput pt halogen !


Înapoi la “Electrica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats