consum carburant
Moderator: Echipa Tehnica
consum carburant
sall! am o xantia 1.8i ,merg des pe distantze de max 2 km la intervale rare(motorul se raceste).e normal un consum de 20%?vara nu treceam de 10%.
Consumul pe timp de iarna este oricum cu cca 20-30% mai mare in perioada de iarna. Insa un consum de 20 pare destul de ridicat pt un motor de 1.800cc. Insa distantele scurte de de 2-3 km pe care spui ca le parcurgi nu pot decat sa mentina un consum destul de ridicat. Oricum din ce cred motorul de 1.8 are un consum undeva in jur de 11-12% in oras (ex: Bucuresti). Eu consum cu C4 de 1.4 in jur de 10% in oras. Ar fi indicat sa verifici injectoarele si apoi sa mai vezi ce si cum.
PSA car forever/Passion pour Peugeot et Citroen
nu e anormal in conditiile date, practic tu mergi cu socul tras in continuu. fa consumul la un mers normal si ai sa vezi ca iti da alta valoare, nu 10, dar in in nici un caz apropiat de 20
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Re: consum carburant
am facut si eu calculul la consum ...in perioada aceasta pe distanta de ~ 4km dimineatza si inca 4 km retur dupa amiaza cu opriri la scoala + gradinita cu copii + semafoare si mi-a iesit un consum de 13,35 % , cel mixt de 10,58 % si extern 8,45%...
Salutare tuturor!
Intervin si eu pe acest subiect. 20 L % e un consum exagerat....Inadmisibil la vremurile acestea. Si eu am aceeasi problema cu masina mea...O Xantia 1,8-8V - 1995 - 190.000 Km.
O folosesc pe distantze surte (2-4 km) cu pauze de cateva ore (paue in care motorul se raceste complet, la temperaturile actuale.
Cand am adus-o de la Sibiu, la drum, cu toate ca ningea si erau sub 0 grd. C, a consumat 7,2-7,3 %, mergand cu 100-120 Km/h si traversand Brasovul, traversand muntii pe Intorsura Buzaului....etc. eram foarte multumit.
ulterior, consumul a sarit la 12,3-12,7 L, prin oras. Apoi 13,7-14,5. Apoi 16,5, Iar acum 19,7...20,2...23,7...16,5....20,5...etc.
Oare sa fie asa de gurmanda Xania 1,8 - 8V ????
Nu prea cred ca au facut-o asa cei de la Citroen. Consumul e ridicol de mare!!! E exasperant!!!
Nici macar Oltciturile pe care le-am avut inainte (si care sant renumite ca fiind mari consumatoare de benzina, datorita solutiei onstructive) nu mi-au consumat vre-o data mai mult de 13. Atunci injuram....
.
Bun! E firesc ca pe gerurile din iarna asta, consumul sa creasca de la 10 la 12 L %, dar nu 20.
Eu cred ca lucrurile stau altfel.
Cred ca si masina mea, si cea a lui nelu 1976 , au ceva defecte la sistemul de injectie.
Acest defect nu poate fi depistat decat pe un tester de diagnoza pt. sistemul de injectie.
Trebuie mers cu masina la un service care are asa ceva si care mai are si un tehnician bun (capabil sa interpreteze corect datele furnizate de tester. Altfel...). Testerul acela spune clar ce probleme sant in sistemul de injectie.
Eu nu am facut acest pas, datorita lipsei banilor, fiindca sant pe cale sa-mi pierd locul de munca (se inchide firma).
Dar nu-mi storc creierii inutil si sa bajbai pe langa masina.
Mentionez ca masina mea, a avut cateva simptome ciudate:
- Aprinde uneori martorul de injectie din bord (aleatoriu....o data la 2 saptamani).
- La rece au fost cazuri cand motorul avea tendinta de a se opri, dar isi revenea treptat.
- Dupa ce se incalzeste, daca calc mai puternic acceleratia, scoate zgomotul acela de "bataie de avans"(zgomot de detonatii).
- Au fost cazuri cand de si motorul avea 70 grd. mi s-a oprit motorul la intersectii, cand calcam ambreiajul (nu tinea relantiul).
- Simt ca motorul nu dezvolta toti cei 101...103 cp (scoate zgomot de detonatii si nu trage).
- Daca o turez pe loc la 4-5000 rpm. si calc acceleratia repetat, scoate fum negru (e clar un amestec prea bogat) (probabil ca deja am compromis si catalizatorul)...( probabil ca de aceea motorul functioneaza cu detonatii si nu trage....catalizator infundat).
Cauza cea mai probabila a acestor simptome, poate fi ori sonda Labda arsa...un senzor de temperatura (cel de apa sau cel din admisie) ars, sau un contact imperfect/circuit intrerupt catre unul din acesti senzori.
Dar toate acestea, nu sant decat banuieli, pana cand masina nu este pusa pe un tester, care sa spuna clar ce se intampla cu sistemul de injectie.
Mentionez ca in aceasta perioada, am schimbat bujiile cu unele Bosch cu 4 electrozi si de cifra termica indicata de fabricant (FR 78X). Am schimbat filtrul de aer si filtrul de benzina. Am banuit ca una din aceste consumabile creiaza probleme. Nu am sesizat nici o ameliorare a mersului motorului dupa aceste inlocuiri (poate doar un mers putin mai rotund dat de bujiile cu 4 electrozi). Dar consumul a ramas tot exagerat de mare.
Pana cand nu ajungem la tester, toate acestea nu raman decat simple presupuneri. Eu asta vreau sa fac, cand ma voi descurca cu banii.
Mai exista o cale de depistare a defectelor, la sistemul de injectie, dar presupune indemanare si cunostinte solide din partea celui care intervine asupra masinii. O banala greseala, poate avaria calculatorul de injectie.
Se poate face rost de documentatie si cu un aparat de masura obisnuit, se pot masura pe rand toti senzorii, daca valorile de masurat sant cunoscute (din documentatie). In final, cam toti senzorii sant niste rezistentze, care se masoara ca atare (se masoara continuitatea si valoarea rezistentzei).
Candva am citit un articol, legat de experientza de service pe Xantia si se scria acolo ca la Xantia, defectele la sistemul de injectie, sant relativ usor de depistat, chiar si cu un simplu aparat de masura, nefiind nevoie de tester. Dar aceasta metoda consuma mult mai mult timp.
Tot acolo, mai scria si ca de obicei sonda Lambda creiaza probleme (atunci cand se sesizeaza innecarea motorului in frana de motor. Alte defecte mai pot sa apara datorita contactelor electrice imperfecte (mufe slabite/oxidate). Se pare ca e boala la Citroen. Toate au probleme cu circuitele electrice.
Eu inca nu am gasit timp sa iau la verificat toti acesti senzori. Iarna teribila ce ne incearca din plin...parca in dusmanie (viscol...ger...ninsoare....ger....iar viscol...ploaie...iar ger si pe urma viscol...Offff!!!)...lipsa unui garaj in care sa pot lucra...conjunctura actuala in care nu stim daca maine mai avem loc de munca sau cu ce sa platim birurile catre stat, sau daca vom mai avea ce pune pe masa...Toate acestea m-au facut sa nu ma mai gandesc deocamdata la masina. Cu toate ca ma penalizeaza serios la buget.
Probabil ca va veni si momentul sa ma ocup de ea.
Oricum, in esentza, e bine sa se mearga la un tester cu masina. Trebuie cautat, fie un service de marca (Citroen) fie un service multi-marca, unde de obicei se poate gasi un tester Bosch KTS 550...un tester destul de bun...rezonabil, care furnizeaza ceva informatii despre sistemul de injectie...sistemul de aprindere...ABS...etc.
Imi cer scuze pt. volumul mesajului meu, dar am simtit ca pot spune cate ceva pe acest subiect.
Intervin si eu pe acest subiect. 20 L % e un consum exagerat....Inadmisibil la vremurile acestea. Si eu am aceeasi problema cu masina mea...O Xantia 1,8-8V - 1995 - 190.000 Km.
O folosesc pe distantze surte (2-4 km) cu pauze de cateva ore (paue in care motorul se raceste complet, la temperaturile actuale.
Cand am adus-o de la Sibiu, la drum, cu toate ca ningea si erau sub 0 grd. C, a consumat 7,2-7,3 %, mergand cu 100-120 Km/h si traversand Brasovul, traversand muntii pe Intorsura Buzaului....etc. eram foarte multumit.
ulterior, consumul a sarit la 12,3-12,7 L, prin oras. Apoi 13,7-14,5. Apoi 16,5, Iar acum 19,7...20,2...23,7...16,5....20,5...etc.
Oare sa fie asa de gurmanda Xania 1,8 - 8V ????
Nu prea cred ca au facut-o asa cei de la Citroen. Consumul e ridicol de mare!!! E exasperant!!!
Nici macar Oltciturile pe care le-am avut inainte (si care sant renumite ca fiind mari consumatoare de benzina, datorita solutiei onstructive) nu mi-au consumat vre-o data mai mult de 13. Atunci injuram....

Bun! E firesc ca pe gerurile din iarna asta, consumul sa creasca de la 10 la 12 L %, dar nu 20.
Eu cred ca lucrurile stau altfel.
Cred ca si masina mea, si cea a lui nelu 1976 , au ceva defecte la sistemul de injectie.
Acest defect nu poate fi depistat decat pe un tester de diagnoza pt. sistemul de injectie.
Trebuie mers cu masina la un service care are asa ceva si care mai are si un tehnician bun (capabil sa interpreteze corect datele furnizate de tester. Altfel...). Testerul acela spune clar ce probleme sant in sistemul de injectie.
Eu nu am facut acest pas, datorita lipsei banilor, fiindca sant pe cale sa-mi pierd locul de munca (se inchide firma).
Dar nu-mi storc creierii inutil si sa bajbai pe langa masina.
Mentionez ca masina mea, a avut cateva simptome ciudate:
- Aprinde uneori martorul de injectie din bord (aleatoriu....o data la 2 saptamani).
- La rece au fost cazuri cand motorul avea tendinta de a se opri, dar isi revenea treptat.
- Dupa ce se incalzeste, daca calc mai puternic acceleratia, scoate zgomotul acela de "bataie de avans"(zgomot de detonatii).
- Au fost cazuri cand de si motorul avea 70 grd. mi s-a oprit motorul la intersectii, cand calcam ambreiajul (nu tinea relantiul).
- Simt ca motorul nu dezvolta toti cei 101...103 cp (scoate zgomot de detonatii si nu trage).
- Daca o turez pe loc la 4-5000 rpm. si calc acceleratia repetat, scoate fum negru (e clar un amestec prea bogat) (probabil ca deja am compromis si catalizatorul)...( probabil ca de aceea motorul functioneaza cu detonatii si nu trage....catalizator infundat).
Cauza cea mai probabila a acestor simptome, poate fi ori sonda Labda arsa...un senzor de temperatura (cel de apa sau cel din admisie) ars, sau un contact imperfect/circuit intrerupt catre unul din acesti senzori.
Dar toate acestea, nu sant decat banuieli, pana cand masina nu este pusa pe un tester, care sa spuna clar ce se intampla cu sistemul de injectie.
Mentionez ca in aceasta perioada, am schimbat bujiile cu unele Bosch cu 4 electrozi si de cifra termica indicata de fabricant (FR 78X). Am schimbat filtrul de aer si filtrul de benzina. Am banuit ca una din aceste consumabile creiaza probleme. Nu am sesizat nici o ameliorare a mersului motorului dupa aceste inlocuiri (poate doar un mers putin mai rotund dat de bujiile cu 4 electrozi). Dar consumul a ramas tot exagerat de mare.
Pana cand nu ajungem la tester, toate acestea nu raman decat simple presupuneri. Eu asta vreau sa fac, cand ma voi descurca cu banii.
Mai exista o cale de depistare a defectelor, la sistemul de injectie, dar presupune indemanare si cunostinte solide din partea celui care intervine asupra masinii. O banala greseala, poate avaria calculatorul de injectie.
Se poate face rost de documentatie si cu un aparat de masura obisnuit, se pot masura pe rand toti senzorii, daca valorile de masurat sant cunoscute (din documentatie). In final, cam toti senzorii sant niste rezistentze, care se masoara ca atare (se masoara continuitatea si valoarea rezistentzei).
Candva am citit un articol, legat de experientza de service pe Xantia si se scria acolo ca la Xantia, defectele la sistemul de injectie, sant relativ usor de depistat, chiar si cu un simplu aparat de masura, nefiind nevoie de tester. Dar aceasta metoda consuma mult mai mult timp.
Tot acolo, mai scria si ca de obicei sonda Lambda creiaza probleme (atunci cand se sesizeaza innecarea motorului in frana de motor. Alte defecte mai pot sa apara datorita contactelor electrice imperfecte (mufe slabite/oxidate). Se pare ca e boala la Citroen. Toate au probleme cu circuitele electrice.
Eu inca nu am gasit timp sa iau la verificat toti acesti senzori. Iarna teribila ce ne incearca din plin...parca in dusmanie (viscol...ger...ninsoare....ger....iar viscol...ploaie...iar ger si pe urma viscol...Offff!!!)...lipsa unui garaj in care sa pot lucra...conjunctura actuala in care nu stim daca maine mai avem loc de munca sau cu ce sa platim birurile catre stat, sau daca vom mai avea ce pune pe masa...Toate acestea m-au facut sa nu ma mai gandesc deocamdata la masina. Cu toate ca ma penalizeaza serios la buget.
Probabil ca va veni si momentul sa ma ocup de ea.
Oricum, in esentza, e bine sa se mearga la un tester cu masina. Trebuie cautat, fie un service de marca (Citroen) fie un service multi-marca, unde de obicei se poate gasi un tester Bosch KTS 550...un tester destul de bun...rezonabil, care furnizeaza ceva informatii despre sistemul de injectie...sistemul de aprindere...ABS...etc.
Imi cer scuze pt. volumul mesajului meu, dar am simtit ca pot spune cate ceva pe acest subiect.
Am uitat sa precizez ca majoritatea sistemelor de injectie, au si un regim de avarie. Mai clar:
- Daca calculatorul de injectie nu "vede" unul din senzori (senor ars...mufa oxidata...fir intrerupt) atunci trece in regimul de avarie. Asta ce inseamna?!? Daca calculatorul nu mai primeste informatii de la un senzor, atunci merge pe niste valori prestabilite (inmagazinate in memoria lui) care nu mai dau randamentul optim, dar se poate merge cu masina, ca sa nu ramai in drum cu ea.
Dar ATENTIE!!! Multe din aceste defecte NU SANT SEMNALIZATE DE BECUL DIN BORD !!!!
Deci un astfel de defect, poate trece foarte usor neobservat. Mai mult....daca defectul e sporadic (apare...dispare....iar apare) cu atat mai mult nu va fi observat. Dar TOATE ACESTE DEFECTE RAMAN IN MEMORIA CALCULATORULUI. Si la o diagnoza, testerul va spune exact: E un defect sporadic la senzorul X. Sau e un defect permanent la senzorul Y.
Tot atunci, exista posibilitatea de a sterge aceasta memorie a defectelor si repetarea testelor cu masina, pt. a vedea daca defectul mai apare.
Numai ca asta presupune sa stai toata ziua cu masina pe tester. Ori o diagnoza costa intre 80 si 150 RON.....????
nelu1976 - Un truc, pt. a reduce consumul, pana la remedierea defectiunii....Inchide robinetul de caldura, pana motorul trece de 60 grd.C. In felul acesta motorul se va incalzi mult mai repede.
Eu fac treaba asta si a scazut consumul de la 20, la 16 L %.
E drept ca pe distantze scurte cu opriri, vei merge mai mult fara caldura in masina, dar oricum, pana pe la 55-60 grd., nu prea da caldura in cabina si chinui si motorul.
Numai ca exista riscul sa deteriorezi robinetul de caldura de pe caloriferul din bord si sa inceapa sa curga, daca il fatzai la fiecare pornire.
Se mai poate monta un carton pe jumatate din radiator (in dreptul motorului) cand e f. ger. Asta ca aerul rece ce trece prin radiator, sa nu mai bata direct pe motor. Blocul motor se raceste si prin contact direct cu aerul, nu numai prin circuitul de apa. Nu exista nici un risc, cand temperatura exterioara e sub 0 grd.C. E probata de mine. Sigur, e bine sa fii cu ochii pe ceasul de apa, sa nu treaca de 95 de grd. Dar e putin probabil sa se intample asa ceva.
Ar mai fi bun si un scut care sa inchida compartimentul motor jos, pe timp de iarna.
Se poate verifica si termostatul din circuitul de apa (daca fct. corect). Se porneste motorul pe loc si astepti sa se incalzeasca, punand mana din timp in timp pe furtunul ce duce de la termostat la radiator. In momentul cand vei simti ca incepe sa se incalzeasca, inseamna ca termostatul a deschis. In acel moment te duci in masina si citesti temperatura de pe bord. Daca e peste 80 grd, termostatul fct. OK. Daca furtunul se incalzeste mai devreme (pe la 60 grd) termostatul e defect si trebuie inlocuit. Si asta poate fi o sursa de consum exagerat de benzina.
- Daca calculatorul de injectie nu "vede" unul din senzori (senor ars...mufa oxidata...fir intrerupt) atunci trece in regimul de avarie. Asta ce inseamna?!? Daca calculatorul nu mai primeste informatii de la un senzor, atunci merge pe niste valori prestabilite (inmagazinate in memoria lui) care nu mai dau randamentul optim, dar se poate merge cu masina, ca sa nu ramai in drum cu ea.
Dar ATENTIE!!! Multe din aceste defecte NU SANT SEMNALIZATE DE BECUL DIN BORD !!!!
Deci un astfel de defect, poate trece foarte usor neobservat. Mai mult....daca defectul e sporadic (apare...dispare....iar apare) cu atat mai mult nu va fi observat. Dar TOATE ACESTE DEFECTE RAMAN IN MEMORIA CALCULATORULUI. Si la o diagnoza, testerul va spune exact: E un defect sporadic la senzorul X. Sau e un defect permanent la senzorul Y.
Tot atunci, exista posibilitatea de a sterge aceasta memorie a defectelor si repetarea testelor cu masina, pt. a vedea daca defectul mai apare.
Numai ca asta presupune sa stai toata ziua cu masina pe tester. Ori o diagnoza costa intre 80 si 150 RON.....????
nelu1976 - Un truc, pt. a reduce consumul, pana la remedierea defectiunii....Inchide robinetul de caldura, pana motorul trece de 60 grd.C. In felul acesta motorul se va incalzi mult mai repede.
Eu fac treaba asta si a scazut consumul de la 20, la 16 L %.
E drept ca pe distantze scurte cu opriri, vei merge mai mult fara caldura in masina, dar oricum, pana pe la 55-60 grd., nu prea da caldura in cabina si chinui si motorul.
Numai ca exista riscul sa deteriorezi robinetul de caldura de pe caloriferul din bord si sa inceapa sa curga, daca il fatzai la fiecare pornire.
Se mai poate monta un carton pe jumatate din radiator (in dreptul motorului) cand e f. ger. Asta ca aerul rece ce trece prin radiator, sa nu mai bata direct pe motor. Blocul motor se raceste si prin contact direct cu aerul, nu numai prin circuitul de apa. Nu exista nici un risc, cand temperatura exterioara e sub 0 grd.C. E probata de mine. Sigur, e bine sa fii cu ochii pe ceasul de apa, sa nu treaca de 95 de grd. Dar e putin probabil sa se intample asa ceva.
Ar mai fi bun si un scut care sa inchida compartimentul motor jos, pe timp de iarna.
Se poate verifica si termostatul din circuitul de apa (daca fct. corect). Se porneste motorul pe loc si astepti sa se incalzeasca, punand mana din timp in timp pe furtunul ce duce de la termostat la radiator. In momentul cand vei simti ca incepe sa se incalzeasca, inseamna ca termostatul a deschis. In acel moment te duci in masina si citesti temperatura de pe bord. Daca e peste 80 grd, termostatul fct. OK. Daca furtunul se incalzeste mai devreme (pe la 60 grd) termostatul e defect si trebuie inlocuit. Si asta poate fi o sursa de consum exagerat de benzina.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu