SALUT TUTUROR.AM UN BX DIN 86 DIESEL,SI AS VREA SA-I SCHIMB CUREAUA DE DISTRIBUTIE,IMI POATE SPUNE CINEVA CUM SE FACE?
SI INCA CEVA.AM SCHIMBAT CARBUNII LA ALTERNATOR SI AM DESCOPERIT CEVA CE SEAMANA CU UN RELEU,CE SA FIE SI LA CE FOLOSESTE ALA,CA AVEA SI UN FIR RUPT PE CARE L-AM PRINS LA LOC
VA MULTUMESC
CUREA DISTRIBUTIE
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- simpatizant
- Mesaje: 87
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 15:23
- Localitate: Bucuresti
Pentru a alinia motorul ai:
1. Alinierea cilindrilor(cu ajutorul volantei). O gaura intre blocul motor si cutia de viteze, deasupra electromotrului. Acolo se introduce o bara de diametrul 7 mm. ATENTIE: Volanta are un raport de 1/2 fata de axa cu came si pompa de injectie.
2.Axul cu came. Cu ajutorul unui surub ce trece prin fulia axului cu came si care intra in blocul motor(daca imi aduc bine aminte surubul e de
se blocheaza axul cu came in pozitie.
3.Pompa de injectie. Cu ajutorul a doua suruburi ce trec prin fulie si care intra in blocul motor.
Pasii pt a schimba cureaua de transmisie:
1. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana ce suruburile de blocare a axei cu came/pompei de injectie se pot strange.
2.(Practic trebuie sa fie aliniata deja) Verifici volanta prin introducerea unei bare de diametrul 7 in gaura de la volanta.Pe tot parcursul schimbarii lasa bara in volanta.(Nu introduci suruburile de la pompa si axul cu came si misti usor pana ce bara intra si mai adanc in interior).
3.Introduci suruburile de fixare a axului si a pompei de injectie.
4. Desfaci cele 2 suruburi ale rolei intinzatoare(situata spre partea cu galeria de evacuare).ATENTIE: Suruburile nu se desfat de tot.Se desfac atat cat este necesar pentru a putea misca rola intinzatoare.
5. Cu ajutorul unui intrument cu capat patrat misti rola intinzatoare pentru a relaxa cureaua de distributie. Strangi suruburile de fixare a rolei.
6.Inlocuiesti curaua de distributie.
7.Desfaci suruburile de la rola intinzatoare.Aceasta este prevazuta cu un arc care intinde automat cureaua optim.
8.Scoti suruburile de la axa cu came si de la pompa si bara de la volanta.
9.Invarti cu o cheie motorul 1-2 ture. O sa simti compresia dar trebuie sa se miste depunand o forta nu foarte mare(cel mai bine misti initial cu o cheie motorul pentru a simti aceste forte ce apar). Altfel inseamna ca ceva nu este aliniat si trebuie sa reiei alinierea motorului.
10.Strangi suruburile de la rola intinzatoare
Poti ulterior pentru o mai mare siguranta sa mai incerci sa invarti de cateva ori motorul pentru a fi sigur.
1. Alinierea cilindrilor(cu ajutorul volantei). O gaura intre blocul motor si cutia de viteze, deasupra electromotrului. Acolo se introduce o bara de diametrul 7 mm. ATENTIE: Volanta are un raport de 1/2 fata de axa cu came si pompa de injectie.
2.Axul cu came. Cu ajutorul unui surub ce trece prin fulia axului cu came si care intra in blocul motor(daca imi aduc bine aminte surubul e de

3.Pompa de injectie. Cu ajutorul a doua suruburi ce trec prin fulie si care intra in blocul motor.
Pasii pt a schimba cureaua de transmisie:
1. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana ce suruburile de blocare a axei cu came/pompei de injectie se pot strange.
2.(Practic trebuie sa fie aliniata deja) Verifici volanta prin introducerea unei bare de diametrul 7 in gaura de la volanta.Pe tot parcursul schimbarii lasa bara in volanta.(Nu introduci suruburile de la pompa si axul cu came si misti usor pana ce bara intra si mai adanc in interior).
3.Introduci suruburile de fixare a axului si a pompei de injectie.
4. Desfaci cele 2 suruburi ale rolei intinzatoare(situata spre partea cu galeria de evacuare).ATENTIE: Suruburile nu se desfat de tot.Se desfac atat cat este necesar pentru a putea misca rola intinzatoare.
5. Cu ajutorul unui intrument cu capat patrat misti rola intinzatoare pentru a relaxa cureaua de distributie. Strangi suruburile de fixare a rolei.
6.Inlocuiesti curaua de distributie.
7.Desfaci suruburile de la rola intinzatoare.Aceasta este prevazuta cu un arc care intinde automat cureaua optim.
8.Scoti suruburile de la axa cu came si de la pompa si bara de la volanta.
9.Invarti cu o cheie motorul 1-2 ture. O sa simti compresia dar trebuie sa se miste depunand o forta nu foarte mare(cel mai bine misti initial cu o cheie motorul pentru a simti aceste forte ce apar). Altfel inseamna ca ceva nu este aliniat si trebuie sa reiei alinierea motorului.
10.Strangi suruburile de la rola intinzatoare
Poti ulterior pentru o mai mare siguranta sa mai incerci sa invarti de cateva ori motorul pentru a fi sigur.
In legatura cu cureaua de distributie, am si eu cateva nelamuriri ...
La cati km este recomandat sa fie schimbata?
Magazinul care mi-a vandut cureaua a zis ca pot sa stau linistit pana la 60 000 km ... un mecanic zicea ca merge si 70 000 km ... la un service am intalnit pe cineva care avea cureau rupta la un CX si a zis ca l-a tinut ~55 000 km ... altcineva mi-a zis ca i s-a rupt o curea la un BX la 15 000 km ...
Un prieten care a fost mecanic la Daewoo a spus ca o alta problema foarte importanta care influenteaza durata de viata a curelei este neschimbarea celor doua role (fixa si intinzatoare), ei la Daewoo fiind instruiti sa le schimbe si in cazul in care clientul refuza nu dau garantie la curea ...
Deci trebuie schimbate si rolele sau nu?
La cati km este recomandat sa fie schimbata?
Magazinul care mi-a vandut cureaua a zis ca pot sa stau linistit pana la 60 000 km ... un mecanic zicea ca merge si 70 000 km ... la un service am intalnit pe cineva care avea cureau rupta la un CX si a zis ca l-a tinut ~55 000 km ... altcineva mi-a zis ca i s-a rupt o curea la un BX la 15 000 km ...
Un prieten care a fost mecanic la Daewoo a spus ca o alta problema foarte importanta care influenteaza durata de viata a curelei este neschimbarea celor doua role (fixa si intinzatoare), ei la Daewoo fiind instruiti sa le schimbe si in cazul in care clientul refuza nu dau garantie la curea ...
Deci trebuie schimbate si rolele sau nu?
Ultima oară modificat Mar 04-Oct-2005 11:32 de către petrem, modificat 1 dată în total.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
petrem scrie:In legatura cu cureaua de distributie, am si eu cateva nelamuriri ...
La cati km este recomandat sa fie schimbata?
Deci trebuie schimbate si rolele sau nu?[/i]
60.000km sau 5 ani.
Oficial trebuie schimbata si rola intinzatoare. Din practica iti pot spune ca rola tine 2 schimburi. Tot la 2 schimburi de curea e bine sa schimbi si pompa de apa.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
La BX-ul pe benzina iti trebuie o singura rola. Mai imortant este insa arcul intinzator, care in timp se decalibreaza. Si eu iti recomand sa te adresezi cuiva care a ami facut operatia asta. Daca ai manualul haynes e super, pt ca acolo iti explica cum se face alinierea. bafta!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- levente_txf
- simpatizant
- Mesaje: 25
- Membru din: Dum 27-Feb-2005 18:28
- Localitate: Vulcan
salutari la toata lumea referitor la cureaua de distrbutie cel mai bine o schibi la50000mii km si rola antinzatoare la benzinare si la diesel si pompa de apa sa nu ai surprize. nu se tracteaza ca slabesti durata curelei si se poate rupe cand nu te astepti.acuma face fiecare cum vrea asta e va salut sa auzim numa de bine 

scimbare curea transmisie
Azi am dat jos capacul de pe cureaua de transmisie sa vad cum e pe acolo in vederea schimbarii curelei. Eu ma gandeam ca e ceva gen curea alternator(doua fulii+intinzator) dar la curea transmisie e ceva in interiorul curelei care la prima vedere nu ma lasa sa o scot. Sfaturi? motor 1600 benzina clasic.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu