Urmãresc forumul de ceva vreme ºi am hotãrât sã scriu câte ceva despre C3-ul meu.
L-am luat SH la vreo cu 100.000 de km ĂŽn bord Âşi am parcurs cam 20.000 pânĂŁ acum. PânĂŁ ĂŽn prezent nu am avut nicio problemĂŁ majorĂŁ cu el. Singura problemĂŁ pe care o are este eroarea de temperaturĂŁ. Ăn primii 5 km de la pornire, martorul de temperaturĂŁ a lichidului de rĂŁcire indicĂŁ urcĂŁri bruÂşte cam de 4-5 ori consecutiv apoi revine la normal Âşi mai are uneori scĂŁpĂŁri la drumuri lungi, când fenomenul reapare sporadic. ÂŞtiu cĂŁ problema e cauzatĂŁ de senzor Âşi nu am de gând sĂŁ ĂŽl ĂŽnlocuiesc prea repede ĂŽntrucât nu mĂŁ deranjeazĂŁ. TotodatĂŁ, legat de aceeaÂşi problemĂŁ, dacĂŁ opresc motorul ĂŽnainte ca temperatura eroantĂŁ sĂŁ revinĂŁ la normal, ventilatorul de rĂŁcire nu se mai opreÂşte.
Avantajele pe care le vĂŁd eu la maÂşina mea sunt destule:
Consumul de ulei, de la ultima revizie (fãcutã cu 8000 de km În urmã) pânã În prezent, este neglijabil (1/3 dintr-o mãsurã).
Consumul de carburant, ĂŽn regim combinat, este excelent (4.5 fĂŁrĂŁ AC, 5.2 cu AC).
Cutia foarte bine etajatĂŁ (rapoarte lungi, mai ales ĂŽn treapta a treia).
Confort sporit pentru ocupanÞii locurilor din faÞã, având În vedere categoria din care face parte.
Cuplul maxim pânã În 2000 de ture.
Nu obiºnuiesc sã circul cu vitezã foarte mare, dar am dus-o pânã la 155 ºi am rãmas surprins sã observ cã nu am nicio vibraÞie/bãtaie pe nicãieri (având În vedere nr. de km).
Nu ĂŽmi place sensibilitatea motorului la turaĂžii mai joase de 2200. De regulĂŁ o Ăžin ĂŽntre 2200 Âşi 3000 Âşi schimb la 3200. Uneori, ĂŽn trafic aglomerat, am tendinĂža de a merge subturat (1400-2000), motiv pentru care, la repornire, motorul se supratureazĂŁ pentru circa 2 secunde pânĂŁ la 2500 de rotaĂžii Âşi apoi revine la normal. Ăn momentul ĂŽn care se supratureazĂŁ scoate mult fum negru, funingine ĂŽn exces de la mers subturat. Când o exploatez nominal, de obicei la drumuri mai lungi sau când nu este trafic aglomerat, fenomenul dispare.
Ăn condiĂžii de mers subturat, pe o perioadĂŁ ĂŽndelungatĂŁ, pot apĂŁrea probleme la turbinĂŁ Âşi la valva EGR.
Avantajul major rãmâne acela cã la un plin de carburant parcurg peste 1000 de km, perfomanÞã cu care nu orice auto se poate lãuda

Noroc!