Probleme cu instalatia de racire (BX16TRS)

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

costeniuc
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Mar 16-Mar-2004 10:58
Localitate: Bucuresti

Probleme cu instalatia de racire (BX16TRS)

Mesajde costeniuc » Mar 23-Mar-2004 12:35

Salut,

Am cateva probleme cu instalatia de racire la un Citroen BX 16 TRS.
1. La bord, se aprinde STOP impreuna cu martorul pentru nivelul lichidului de racire.
2. La un drum de la P-ta Unirii la P-ta Muncii (approx. 5 km.), s-a aprins martorul de pre-semnalizare (galben) pentru temperatura lichidului de racire.
3. La o cercetare approximativa, am descoperit ca radiatorul prezinta un mic por prin care pierde zilnic approx. 50-75 ml lichid, dar nu cred ca asta este cauza aprinderii martorilor de nivel si temperatura lichid racire.

Ce solutii (mai acceptabile dpdv financiar si tehnic exista pentru astuparea acelui por)?

In ceea ce priveste aprinderea martorilor mai sus mentionati, care ar putea fi cauza?

Sorin

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Re: Probleme cu instalatia de racire (BX16TRS)

Mesajde nicum » Mar 23-Mar-2004 14:36

costeniuc scrie:Salut,

Am cateva probleme cu instalatia de racire la un Citroen BX 16 TRS.
1. La bord, se aprinde STOP impreuna cu martorul pentru nivelul lichidului de racire.
2. La un drum de la P-ta Unirii la P-ta Muncii (approx. 5 km.), s-a aprins martorul de pre-semnalizare (galben) pentru temperatura lichidului de racire.
3. La o cercetare approximativa, am descoperit ca radiatorul prezinta un mic por prin care pierde zilnic approx. 50-75 ml lichid, dar nu cred ca asta este cauza aprinderii martorilor de nivel si temperatura lichid racire.

Ce solutii (mai acceptabile dpdv financiar si tehnic exista pentru astuparea acelui por)?

In ceea ce priveste aprinderea martorilor mai sus mentionati, care ar putea fi cauza?

Sorin


1.- Adica cel de culoare albastra?... probabil ca sonda din vasul de expansiune iti arata bine (poti sa verifici). Din ce povestesti tu se pare ca martorul functioneaza corect. Sonda este la jumatatea vasului de expansiune, in partea stinga a radiatorului cum privesti din partea din fata a masinii. Scoate mufa sondei si vezi care mai e starea becului.
E normal ca cei doi martori sa se aprinda impreuna si e chiar bine ca se intimpla asta. La alte masini, daca nu iti merge becul poti sa calezi motorul cu brio. Si inca un amanunt: in spatele martorului STOP stau 2 becuri, nu unul.
Daca scoti busonul vasului de expansiune (dar nu imediat dupa ce ai oprit motorul, lasa-l jumatate de ora sa se raceasca) si te uiti atent, eventual cu o lanterna s-ar putea sa vezi nivelele de minim si max.
2.- Probabil ca datorita pierderii de lichid de racire se incalzeste motorul. Probabil ca nu are sens sa verifici sonda de temperatura, care este undeva in spatele carburatorului (if any), pe linga filtrul de aer si baterie. Trebuie sa te uiti atent, pentru ca e mai greu vizibila. Linga sonda respectiva se afla si sonda de presiune de ulei.
5 km nu e mult, mai ales ca in intervalul asta sint nenumarate stopuri.
3.- Daca porul e prin metal in principiu se poate suda, daca e prin plastic un adeziv de gen poxipol/loctite te-ar putea ajuta. Atentie: datorita faptului ca circuitul de racire e sub presiune exista riscul ca lipitura sa cedeze relativ repede. Asadar daca vrei sa cirpesti, incearca sa gasesti pe cineva de specialitate.
Daca nivelul lichidului de racire se afla sub minim, atunci e normal sa se aprinda martorii (cel de nivel pentru ca a scazut lichidul, cel de temperatura pentru ca s-a incalzit motorul, doar a venit sezonul cald nu?)

Cit te-ar putea costa distractia asta, habar n-am... inca n-am avut probleme cu radiatorul, la mine circuitul e practic etans. Dar avind in vedere importanta circuitului de racire si faptul ca in curind vor veni temperaturi foarte mari iti recomand sa nu te uiti la bani. De asemenea ai in vedere ca la tipul asta de masina nu prea poti sa ramii in drum cu o pana de motor si sa vina apoi sa te tracteze cineva, pentru ca daca nu merge motorul, masina se "scufunda" si esti in pericol sa dai cu ea de denivelarile din Gropanesti. Iar alternativa transportului pe platforma e extrem de costisitoare.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 03-Iun-2004 07:48

Fiindca am o intrebare despre instalatia de racire, o sa postez tot aici intrebarea mea:
La BX-ul 14 pe care-l am cand se incalzeste motorul si porneste electroventilatorul, incepe sa curga apa, nu multa, pe la capacul radiatorului (are deasupra supapei de acolo o gaura special facuta).
Nu se aprinde nici un martor la bord legat de circuitul de racire, desi i-am testat si functioneaza.
Ce parere aveti? Dati-mi oarece idei, dar nu ma speriati prea tare... :)
Din ce stiu eu, asemenea comportament apare cand sunt probleme cu garnitura de chiulasa.....dar mi-ar place sa ma insel de data asta...
Numai bine
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 03-Iun-2004 08:30

Nu cumva ai prea multa apa in vasul de expansiune? (cel lipit de radiator). Si eu si tu avem instalatii de gaz, adica circuitul de racire are mai multa apa decit la o masina normala (doar pe benzina). La rece nivelul lichidului din vasul de expansiune ar trebui sa fie undeva pe la jumatatea vasului ca sa aiba spatiu de dilatare. Nu stiu la BX 14 ce capacitate are circuitul de racire, dar la mine are parca 7 litri + ce mai intra prin vaporizator. Asadar tot acest lichid tb sa aiba loc unde sa se intinda.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 03-Iun-2004 09:44

Daaaa :( , acum imi dau seama...

Sa spun cum a fost: cand am luat masina, m-am uitat, printre altele ca tot omu', in radiator (am banuit ca ala este vasul de expansiune) si am observat ca nivelul apei era undeva mai sus de jumatate...Sus, sub capac, se vedeau 3 proeminente de plastic, din turnare, si m-am gandit ca acolo ar trebui sa fie nivelul normal, si am completat lichidul.....M-a nedumerit insa, la momentul respectiv, daca nivelul de lichid este acolo sus, de ce sonda de nivel se afla la jumatatea vasului ? Dar a ramas doar o nedumerire, pentru ca intre timp au aparut altele...
Spre rusinea mea :oops: nu m-am gandit ca daca este un vas de expasiune plin ochi, unde se mai extinde lichidul respectiv ?
:oops: :oops:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 03-Iun-2004 09:45

Multumesc foarte mult, oricum, pentru informatie
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 03-Iun-2004 09:57

Si eu am facut la fel, numai ca am facut-o asta iarna, cind motorul nu se incalzea cum se incalzeste acum (dupa cum ai vazut eu nu am grila din fata radiatorului, care e cam necesara iarna). Numai ca de atunci nu am mai completat, nu a fost nevoie. Nivelul apei din vas se verifica cu motorul rece. Nu incerca sa verifici nivelul cu motorul cald, pentru ca risti sa te oparesti, eventual sa mai sara si niste apa pe alternator sau in alta parte.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 03-Iun-2004 10:27

pai asa l-am verificat, la rece
sper sa fie numai treaba asta, cu nivelul, si nu altceva...
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 03-Iun-2004 10:35

Verifica si busonul "vasului de expansiune".
Acesta are un resort calibrat la 1.1bar si garnitura trebuie sa asigure etansarea perfecta.

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Joi 03-Iun-2004 10:55

garnitura pare buna, iar busonul cu totul pare in regula
cred ca este vorba de nivelul de lichid, dupa cum zicea nicu
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: Probleme cu instalatia de racire (BX16TRS)

Mesajde WLD » Joi 03-Iun-2004 12:45

costeniuc scrie:In ceea ce priveste aprinderea martorilor mai sus mentionati, care ar putea fi cauza?


1. Instalatia nu este aerisita corct.
2. Nu ai destul lichid de racire
3. Ventilatorul de nu porneste sau porneste la o temperatura prea ridicata - posibil tot din cauza nivelului scazut al lichidului.


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh