Am crezut initial ca fiind iarna si ca pana se mai incalzeste lichidul din cutie e oarecum normal sa intre mai greu in prima viteza. Apoi am sesizat ciudatenia, ciudat din punctul meu de vedere,ca pana acum nu am mai intalnit o cutie de viteze care sa faca asa.
De plecat de pe loc cu viteza intai nici o problema. Plec, apoi merg ceva timp si normal ca la un moment dat sunt nevoit sa bag iarasi viteza 1 la stop,semafor etc. La inceput nu am realizat care e smecheria, eu tot incercam sa bag in prima viteza dar mergea f greu, chiar imposibil...dupa ceva timp insa am inteles care e treaba. Eu am obiceiul sa fac schimbarea vitezei in timp ce masina are ceva viteza,de exemplu daca intuiesc ca o sa fiu nevoit sa incetinesc pana undeva sub 20 km/h dar nu sa opresc de tot, atunci incerc sa schimb, sa zicem din a treia in prima cand inca am undeva peste 20 km/h pentru ca apoi sa accelerez imediat ce pot fiind deja in viteza intai.
Ei bine la C3-ul meu asta nu merge. Am incercat sa bag intaia la o viteza superioara 20 km/h, apas ambreiajul la 40-50 km/h dar nu pot sa bag intaia! Imediat ce viteza scade pana pe la 10-20 intra fara probleme dar peste nu. Nu stiu daca face asa numai iarna cand e frig sau si cand afara e mai cald. O sa verific. Ciudat nu? la voi e la fel?
Cum si cand intra un C3 in viteza intai...
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Re: Cum si cand intra un C3 in viteza intai...
E.T. scrie:Am crezut initial ca fiind iarna si ca pana se mai incalzeste lichidul din cutie e oarecum normal sa intre mai greu in prima viteza. Apoi am sesizat ciudatenia, ciudat din punctul meu de vedere,ca pana acum nu am mai intalnit o cutie de viteze care sa faca asa.
Este adevarat ca iarna fiind rece, uleiul de la cutie devine mai vascos si este un pic mai dificil de cuplat treapta I.
Ideea este ca in timpul mersului NICI o masina nu poate fi trecuta dintr-o treapta superioara in treapta I. Este vorba de sincronul de treapta I, care nu permite acest lucru, pentru protectia cutiei si a motorului.
E.T. scrie: Am incercat sa bag intaia la o viteza superioara 20 km/h, apas ambreiajul la 40-50 km/h dar nu pot sa bag intaia! Imediat ce viteza scade pana pe la 10-20 intra fara probleme dar peste nu. Nu stiu daca face asa numai iarna cand e frig sau si cand afara e mai cald. O sa verific. Ciudat nu? la voi e la fel?
Da, si la mine e la fel , si la toate masinile pe care le-am condus...
Sfatul meu este sa nu mai incerci sa cuplezi treapta I la 40-50 la ora.
In primul rand cred ca nu reusesti asa usor.
Daca totusi insisti, gandeste-te la ce turatie va atinge trenul fix din cutia de viteze, sau la ce soc trebuie sa inghita ambreiajul si placa de presiune.
Poti cupla a-II-a si merge un pic mai greoi dar nu se intampla nimic, atat timp cat nu fortezi acceleratia...
Andrei !!!
La motorizările HDI e cam greu să te bazezi pe viteza a 2-a la viteze/turaţii mici (sub 10km/h) - nici chiar cu ambreiajul patinat nu prea merge (oricât de "antrenat" ai fi, e prea mare "fineţea"), de foarte multe ori poţi să ai senzaţia că ai schimbat citromobilul cu vreun trabant, durează ceva până creşte ĂŽn turaţie şi ĂŽncepe să accelereze bine.
Pe curba cuplu / turaţie se vede clar că "nu ai ce căuta" sub 1500rpm şi că trebuie să respecţi vitezele minime de comutare ĂŽn treapta superioară pentru a nu avea surprize
Pe curba cuplu / turaţie se vede clar că "nu ai ce căuta" sub 1500rpm şi că trebuie să respecţi vitezele minime de comutare ĂŽn treapta superioară pentru a nu avea surprize

Matrixu scrie:Viteza I e sa pleci dupa loc, pentru restul exista II, III,etc!
Asa stiam si eu, ca regula valabila pt orice masina, numai ca din ciclul "la Citroen e altfel, nu neaparat mai bine, da' altfel",
uite cum arata viteza in functie de turatie la C3 1.4i (la 1.1i este similar):

Practic pt intervalul 0-20 km/h sunt obligat sa folosesc viteza I (daca nu vreau sa merg cu turatie < 1250 RPM in viteza a doua sau sa patinez ambreiajul).
Poate nu am explicat cum trebuie de se amuza fitecine peste limita bunului-simt.
Asadar, am pe bord 30-40 km/h si sa zicem ca la trecerea de pietoni traverseaza unul care percuta greu si pe deasupra e si lent in reactii ( sa numim subiectul dmx). Pai daca eu vad ca dmx asta se misca greu si si o sa ma oblige sa incetinesc f mult atunci apas ambreiajul si
TINANDU-L APASAT pana cand o sa pot sa accelerez din nou - cuplez a-ntaia. Evident apasand si frana in acest timp ca sa nu-l fac terci pe dmx
desi uneori ...
Pai daca eu tin ambreiajul apasat si nu cuplez decat atunci cand am sub 20km/h din cate stiu eu nu pateste nimic cutia. Ca doar nu era sa pun frana de motor doar asa ca vreau eu sa fiu in prima viteza cat mai repede...
C3 nu ma lasa sa fac asa. Alte masini ma lasa...
Daca e nevoie sa opresc de tot in mod evident ca voi avea nevoie de vit.intai cat mai repede ca sa pot pleca de pe loc. Si chiar daca nu opresc si am undeva la 10-15 km pe ora cand pot sa accelerez din nou tot de vit. intai am nevoie ca daca fac acelasi lucru fiind in vit. a 2-a masina prinde viteza ceva ma greu.Merge dar uneori prefer viteza intai ca e mai fasneata asa.
Asadar, am pe bord 30-40 km/h si sa zicem ca la trecerea de pietoni traverseaza unul care percuta greu si pe deasupra e si lent in reactii ( sa numim subiectul dmx). Pai daca eu vad ca dmx asta se misca greu si si o sa ma oblige sa incetinesc f mult atunci apas ambreiajul si


Pai daca eu tin ambreiajul apasat si nu cuplez decat atunci cand am sub 20km/h din cate stiu eu nu pateste nimic cutia. Ca doar nu era sa pun frana de motor doar asa ca vreau eu sa fiu in prima viteza cat mai repede...
C3 nu ma lasa sa fac asa. Alte masini ma lasa...
Daca e nevoie sa opresc de tot in mod evident ca voi avea nevoie de vit.intai cat mai repede ca sa pot pleca de pe loc. Si chiar daca nu opresc si am undeva la 10-15 km pe ora cand pot sa accelerez din nou tot de vit. intai am nevoie ca daca fac acelasi lucru fiind in vit. a 2-a masina prinde viteza ceva ma greu.Merge dar uneori prefer viteza intai ca e mai fasneata asa.
Legat de tabelul cu turatiile si vitezele la care sa schimbi...
Am vazut si tabelul pentru 1,4 hdi
Am incercat sa cuplez vitezele la cum apare in tabel dar cand aud cum face motorul am impresia ca decolez. Cel putin daca vreau sa pic in 1750 rpm varianta cu rosu...
Chiar si tinand cont de varianta in albastru motorul mi se pare prea turat. Nu mi se pare confortabil sa cuplez in viteza superioara la peste 2200 rpm nu mai vorbesc de 3000rpm ca pentru vit. intai. De 3250 rpm varianta cu rosu ma sperii.
Undeva la 2000 si ceva rpm mie mi se pare ok, e un mers mai linistit si un consum bun desi din ce citesc aici vazand ca acul cade apoi putin sub 1500 rpm inteleg ca e subturata...Cred ca depinde de fiecare cum simte motorul. Eu cad pe tabel doar daca ma grabesc; atunci da , o mai turez si varianta albastra se intampla. Creste si consumul in acelasi timp dar nu cu mult.
Am vazut si tabelul pentru 1,4 hdi
Am incercat sa cuplez vitezele la cum apare in tabel dar cand aud cum face motorul am impresia ca decolez. Cel putin daca vreau sa pic in 1750 rpm varianta cu rosu...
Chiar si tinand cont de varianta in albastru motorul mi se pare prea turat. Nu mi se pare confortabil sa cuplez in viteza superioara la peste 2200 rpm nu mai vorbesc de 3000rpm ca pentru vit. intai. De 3250 rpm varianta cu rosu ma sperii.
Undeva la 2000 si ceva rpm mie mi se pare ok, e un mers mai linistit si un consum bun desi din ce citesc aici vazand ca acul cade apoi putin sub 1500 rpm inteleg ca e subturata...Cred ca depinde de fiecare cum simte motorul. Eu cad pe tabel doar daca ma grabesc; atunci da , o mai turez si varianta albastra se intampla. Creste si consumul in acelasi timp dar nu cu mult.
E chestie de obişnuinţă - cam aceeaşi impresie am avut-o şi eu, după ce condusesem doar dacia şi matiz; e normal ca diesel-ul să fie mai zgomotos şi să dea impresia de "prea turat", dar nu prea e cazul. Chiar nu ai cum să "chinui" motorul dacă nu te sui pe acceleraţie, şi chiar şi atunci e discutabil!
Dar dacă te "zgârie" pe creier, poţi să te duci la ATS şi să ĂŽl "schimbi" cu un model Exclusive, cu motor de 1.6 pe benzină, eventual cu SensoDrive
Dar dacă te "zgârie" pe creier, poţi să te duci la ATS şi să ĂŽl "schimbi" cu un model Exclusive, cu motor de 1.6 pe benzină, eventual cu SensoDrive

Nu se poate da a I-a cand esti in mers decat daca chiar ai vointa!
Si asta o pot spune ca am vazut-o la toate masinile cu care am mers.
Cand ajungi iar in situatia in care dmx traverseaza strada ii dai a 2-a si gata!
Eu as putea sa jur ca la mine la masina, viteza scrisa cu fonturile alea imense nu este prea exacta! Adica sunt convins ca imi arata o viteza mai mare decat este ea de fapt. Adica, chiar daca imi arata sa zicem 10 km/h eu cred ca am de fapt sa zicem 2 sau 3km/h, si vreau sa ii dau a I-a pentru ca "simt" ca daca i-as da a II-a nu ar avea putere. Dar nu pot!
Si am 2 solutii... ori astept putin, pana cand se actualizeaza viteza (si pot baga in a I-a) sau bag in a II-a si imediat bag in a I-a.
In plus, la ce spui tu, ca sa schimbi EFECTIV in treapta I trebuie OBLIGATORIU sa mai si ridici piciorul de pe ambreiaj. Ceea ce nu e tocmai recomandat la viteza mare...
Daca nu ma insel, tu vorbesti de cazul in care, vrei sa dai din timp treapta I, pentru ca esti convins ca din cauza lui dmx vei incetini pana la o viteza foarte mica sau chiar opri (0) si de acolo sa calci acceleratia ca si cum ai porni de pe loc. (ca sa eviti cazul similar cand pleci cu a II-a de pe loc). Right?
Nu se poate... asa de "timpuriu" cum vrei tu. Dar poti sa o faci cand viteza este foarte mica.
Stiu ca multe persoane inainte de o curba baga a II-a. Eu fac altfel... ori o scot din viteza, ori o las in a III-a, ori in a IV-a, bla bla, si abia dupa ce ies din curba ii dau a II-a.
Evident, ma refeream la motoarele pe benzina. Dar la diesel cred ca e la fel, sexual vorbind.
Si asta o pot spune ca am vazut-o la toate masinile cu care am mers.
Cand ajungi iar in situatia in care dmx traverseaza strada ii dai a 2-a si gata!
Eu as putea sa jur ca la mine la masina, viteza scrisa cu fonturile alea imense nu este prea exacta! Adica sunt convins ca imi arata o viteza mai mare decat este ea de fapt. Adica, chiar daca imi arata sa zicem 10 km/h eu cred ca am de fapt sa zicem 2 sau 3km/h, si vreau sa ii dau a I-a pentru ca "simt" ca daca i-as da a II-a nu ar avea putere. Dar nu pot!
Si am 2 solutii... ori astept putin, pana cand se actualizeaza viteza (si pot baga in a I-a) sau bag in a II-a si imediat bag in a I-a.
In plus, la ce spui tu, ca sa schimbi EFECTIV in treapta I trebuie OBLIGATORIU sa mai si ridici piciorul de pe ambreiaj. Ceea ce nu e tocmai recomandat la viteza mare...
Daca nu ma insel, tu vorbesti de cazul in care, vrei sa dai din timp treapta I, pentru ca esti convins ca din cauza lui dmx vei incetini pana la o viteza foarte mica sau chiar opri (0) si de acolo sa calci acceleratia ca si cum ai porni de pe loc. (ca sa eviti cazul similar cand pleci cu a II-a de pe loc). Right?
Nu se poate... asa de "timpuriu" cum vrei tu. Dar poti sa o faci cand viteza este foarte mica.

Stiu ca multe persoane inainte de o curba baga a II-a. Eu fac altfel... ori o scot din viteza, ori o las in a III-a, ori in a IV-a, bla bla, si abia dupa ce ies din curba ii dau a II-a.

Evident, ma refeream la motoarele pe benzina. Dar la diesel cred ca e la fel, sexual vorbind.
Si totusi garantez ca sunt masini la care poti baga a-ntaia la o viteza superioara - ba chiar poti folosi frana de motor cu viteza intai.
Dacia sigur se comporta asa, cred ca si Loganul desi nu bag mana in foc in cazul asta ca nu am condus foarte mult acest model de dacie. Cielo si Matiz te lasa sa faci la fel... Alte modele - nu stiu - ca desi am condus destule realizezi daca se comporta asa sau nu dupa ce te obisnuiesti putin cu masina si iti permiti sa sari anumiti pasi.
Deci e probabil o caracteristica a unor anumite modele, nu toate se comporta la fel. Chestia e ca la inceput eram contrariat , credeam ca e o problema la cutie cum apare de exemplu la Corsa sau la Matiz, masini la care cuplarea vitezei intai se face mai greu iarna. Ce m-a facut sa realizez ca e altceva a fost faptul ca la masinile de care vorbesc se cupla greu si la plecarea de pe loc in timp ce la C3 mergea perfect in aceasta situatie.
Dacia sigur se comporta asa, cred ca si Loganul desi nu bag mana in foc in cazul asta ca nu am condus foarte mult acest model de dacie. Cielo si Matiz te lasa sa faci la fel... Alte modele - nu stiu - ca desi am condus destule realizezi daca se comporta asa sau nu dupa ce te obisnuiesti putin cu masina si iti permiti sa sari anumiti pasi.
Deci e probabil o caracteristica a unor anumite modele, nu toate se comporta la fel. Chestia e ca la inceput eram contrariat , credeam ca e o problema la cutie cum apare de exemplu la Corsa sau la Matiz, masini la care cuplarea vitezei intai se face mai greu iarna. Ce m-a facut sa realizez ca e altceva a fost faptul ca la masinile de care vorbesc se cupla greu si la plecarea de pe loc in timp ce la C3 mergea perfect in aceasta situatie.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo