Schimbat garnitura dozator frana
Moderator: Echipa Tehnica
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Schimbat garnitura dozator frana
Salut, de cateva zile am inceput sa fac baie la picioare cu LHM, cautand pe aici si pe forumul spaniol am gasit explicatia, esta faimoasa ''palarie'' de la dozatorul de frana rupta si curge ulei pe langa pedala.
Am gasit destule explicatii si poze cum se schimba, am reusit pana la urma sa efectuez operatia de scoatere a dozatorului, intradevar palaria era rupta rau si am cumparat alta de la Citroen. Acuma am o nelamurire in legatura cu conductele metalice care vin conectate la dozator, in Haynes spune ca au un soi de garnituri interioare de guma, si intradevar se vede ceva acolo in corpul dozatorului. Cum se pot scoate acele garnituri, se pot refolosi sau daca nu se gasesc de vanzare separat?
Am gasit destule explicatii si poze cum se schimba, am reusit pana la urma sa efectuez operatia de scoatere a dozatorului, intradevar palaria era rupta rau si am cumparat alta de la Citroen. Acuma am o nelamurire in legatura cu conductele metalice care vin conectate la dozator, in Haynes spune ca au un soi de garnituri interioare de guma, si intradevar se vede ceva acolo in corpul dozatorului. Cum se pot scoate acele garnituri, se pot refolosi sau daca nu se gasesc de vanzare separat?
-
- pasionat
- Mesaje: 1050
- Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
- Localitate: Sibiu Cisnadie
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Salut.
Mergand pe principiul ca o imagine face cat o mie de cuvinte, am decis sa pun cateva poze cu procesul de demontare al dozatorului de frana, pentru ca sunt multi cei care nu au habar ce e pe acolo, eu inclusiv si poate ca le va fi de folos si altora.
Mentionez ca pozele nu sunt ale mele, le-am luat de pe forumul spaniol de profil, unde au chiar o sectiune dedicata acestor tutoriale, sectiune care este foarte folositoare si eu cel putin am folosit deja o parte din ideile de acolo pentru a surubari cate ceva pe la masina.
Simptoma clasica pentru garnitura rupta... aparitia uleiului LHM pe mocheta.
Pentru inceput, se depresurizeaza instalatia hidraulica, prin coborarea masinii pe treapta cea mai joasa , miscarea volanului stanga dreapta la maxim pentru revenirea unei cat mai mari cantitati de ulei in rezervor, oprire motor si desfacerea surubului de pe conjunctor, atentie, doar cel mult o tura, o tura si jum,atate pentru ca riscati sa pierdeti o biluta care este in interior.
Surubul in chestiune este cel marcat cu cifra 3 si se desface cu cheie de 12.
Apoi de trece la demontarea rezervorului de LHM.
Se deconecteaza cele 2 fire pentru nivelul de ulei, se scoate bara de metal care tine presat rezervorul, precum si cele 2 suruburi de 10 care se afla in partea dinspre stergatoare.
Se desfac colierele de la conducte, acum este momentul sa scapam de cele din fabrica si sa punem coliere normale cu surub, mare atentie la curatenie, sa acoperiti capetele conductelor sa nu cumva sa intre mizerie inauntru.
Rezervorul se ridica cu grija, este aproape plin cu ulei asa ca e greu. Se depoziteaza undeva unde sa nu dam peste el din greseala. Acum este o buna ocazie sa schimbam uleiul hidraulic sau macar sa facem o curatenie a filtrelor, daca tot e demontat.
Se scoate si piesa din plastic care sustine conductele pe partea dinspre stergatoare, iese usor, doar mare atentie cum impingem conductele sa nu le fortam, mai ales acum pe frig pot crapa.
Se scoate si suportul din lateralul vasului de ulei, la fel cu grija sa nu rupem nimic.
Cu o cheie de 8 desfacem cu grija racordurile conductelor metalice care intra in corpul dozatorului. Mare atentie sa nu fortam nimic pentru ca pozitia e tare incomoda si cheia trebuie manevrata putin cate putin . Desfacem si colierul de la tubul de retur dar mare atentie ca daca fortam patim ca in imagine, se rupe rapid. Inainte sa desfacem ceva, cu o carpa curatam cat putem de bine zona racordului de mizerie, sa evitam neplaceri ulterioare.
Dupa desfacerea partilor filetate, se trage usor de conducte, fara sa le indoim prea tare. Cele 2 din fata ies mai usor ca e mai mult spatiu, dar cele din spate ne cam chinuie, mai ales cea din dreapta nu vrea sa iasa ca mai are o alta conducta metalica chiar langa ea si nu are loc. Trebuie sa organizam un pic tuburile si conductele de acolo, dar in asa fel incat sa nu rupem nimic.
Acum avem nevoie de cheie Torx de 40 si un prelungitor, pentru a putea desface cele 2 suruburi care tin dozatorul. In partea dreapta e relativ usor pentru ca e loc in linie, dar in stanga e mai dificil pentru ca e nevoie de un cot sau un prelungitor flexibil.
Se desface colierul metalic care sustine partea de desubt a dozatorului, trebuie o surubelnita lata foarte scurta sau ce se vede in poza. Mai poate fi folosit si un cap Torx dar nu mai imi aduc aminte ce dimensiune, oricum mult mai mic decat pentru suruburile mari.
Cu mare grija tragem afara dozatorul, sa nu agatam vreo conducta.
O imagine cu dozatorul scos.
Un motiv in plus sa inlocuim colierele originale.
Daca nu aveti menghina se pot desface suruburile si fara, dar e mai greu. Se foloseste cheie Allen de 40. Atentie sa sunt stranse f tare.
Vinovatul pentru toata osteneala de pana acum.
Se foloseste o surubelnita fina pentru a scoate inelul care prinde garnitura, atentie sa nu zgariem locasul acesteia.
Nu strica sa stergem un pic locasul garniturii in cazul in care a intrat ceva mizerie.
Se pune garnitura noua, intra usor apoi cu atentie se pune inelul de metal, intra un pic mai greu dar intra, apasam cu ambele degete simultan pana coboara la nivelul garniturii.
Se prinde inapoi flansa in capul dozatorului si gata, defectiune remediata.
Cu o penseta mica sau un carlig din sarma se scot garniturile de cauciuc din locasurile unde intra conductele metalice. Atentie sa nu ramana bucatele inauntru si daca sunt in buna stare se pot refolosi.
Se baga pe conducte pana iese un pic in afara.
Pentru montare, se fac pasii in ordine inversa.
Atentie la ordinea conductelor sa nu le incurcati si grija mare cu curatenia
Pentru cine stie Farsi, poate ca urmatoarea legatura va poate fi de folos, pozele sunt destul de explicite.
http://www.citroenthai.org/diy/brake_valve.html
Mergand pe principiul ca o imagine face cat o mie de cuvinte, am decis sa pun cateva poze cu procesul de demontare al dozatorului de frana, pentru ca sunt multi cei care nu au habar ce e pe acolo, eu inclusiv si poate ca le va fi de folos si altora.
Mentionez ca pozele nu sunt ale mele, le-am luat de pe forumul spaniol de profil, unde au chiar o sectiune dedicata acestor tutoriale, sectiune care este foarte folositoare si eu cel putin am folosit deja o parte din ideile de acolo pentru a surubari cate ceva pe la masina.
Simptoma clasica pentru garnitura rupta... aparitia uleiului LHM pe mocheta.
Pentru inceput, se depresurizeaza instalatia hidraulica, prin coborarea masinii pe treapta cea mai joasa , miscarea volanului stanga dreapta la maxim pentru revenirea unei cat mai mari cantitati de ulei in rezervor, oprire motor si desfacerea surubului de pe conjunctor, atentie, doar cel mult o tura, o tura si jum,atate pentru ca riscati sa pierdeti o biluta care este in interior.

Surubul in chestiune este cel marcat cu cifra 3 si se desface cu cheie de 12.
Apoi de trece la demontarea rezervorului de LHM.

Se deconecteaza cele 2 fire pentru nivelul de ulei, se scoate bara de metal care tine presat rezervorul, precum si cele 2 suruburi de 10 care se afla in partea dinspre stergatoare.

Se desfac colierele de la conducte, acum este momentul sa scapam de cele din fabrica si sa punem coliere normale cu surub, mare atentie la curatenie, sa acoperiti capetele conductelor sa nu cumva sa intre mizerie inauntru.
Rezervorul se ridica cu grija, este aproape plin cu ulei asa ca e greu. Se depoziteaza undeva unde sa nu dam peste el din greseala. Acum este o buna ocazie sa schimbam uleiul hidraulic sau macar sa facem o curatenie a filtrelor, daca tot e demontat.

Se scoate si piesa din plastic care sustine conductele pe partea dinspre stergatoare, iese usor, doar mare atentie cum impingem conductele sa nu le fortam, mai ales acum pe frig pot crapa.

Se scoate si suportul din lateralul vasului de ulei, la fel cu grija sa nu rupem nimic.

Cu o cheie de 8 desfacem cu grija racordurile conductelor metalice care intra in corpul dozatorului. Mare atentie sa nu fortam nimic pentru ca pozitia e tare incomoda si cheia trebuie manevrata putin cate putin . Desfacem si colierul de la tubul de retur dar mare atentie ca daca fortam patim ca in imagine, se rupe rapid. Inainte sa desfacem ceva, cu o carpa curatam cat putem de bine zona racordului de mizerie, sa evitam neplaceri ulterioare.

Dupa desfacerea partilor filetate, se trage usor de conducte, fara sa le indoim prea tare. Cele 2 din fata ies mai usor ca e mai mult spatiu, dar cele din spate ne cam chinuie, mai ales cea din dreapta nu vrea sa iasa ca mai are o alta conducta metalica chiar langa ea si nu are loc. Trebuie sa organizam un pic tuburile si conductele de acolo, dar in asa fel incat sa nu rupem nimic.

Acum avem nevoie de cheie Torx de 40 si un prelungitor, pentru a putea desface cele 2 suruburi care tin dozatorul. In partea dreapta e relativ usor pentru ca e loc in linie, dar in stanga e mai dificil pentru ca e nevoie de un cot sau un prelungitor flexibil.



Se desface colierul metalic care sustine partea de desubt a dozatorului, trebuie o surubelnita lata foarte scurta sau ce se vede in poza. Mai poate fi folosit si un cap Torx dar nu mai imi aduc aminte ce dimensiune, oricum mult mai mic decat pentru suruburile mari.

Cu mare grija tragem afara dozatorul, sa nu agatam vreo conducta.

O imagine cu dozatorul scos.

Un motiv in plus sa inlocuim colierele originale.

Daca nu aveti menghina se pot desface suruburile si fara, dar e mai greu. Se foloseste cheie Allen de 40. Atentie sa sunt stranse f tare.

Vinovatul pentru toata osteneala de pana acum.

Se foloseste o surubelnita fina pentru a scoate inelul care prinde garnitura, atentie sa nu zgariem locasul acesteia.




Nu strica sa stergem un pic locasul garniturii in cazul in care a intrat ceva mizerie.

Se pune garnitura noua, intra usor apoi cu atentie se pune inelul de metal, intra un pic mai greu dar intra, apasam cu ambele degete simultan pana coboara la nivelul garniturii.
Se prinde inapoi flansa in capul dozatorului si gata, defectiune remediata.
Cu o penseta mica sau un carlig din sarma se scot garniturile de cauciuc din locasurile unde intra conductele metalice. Atentie sa nu ramana bucatele inauntru si daca sunt in buna stare se pot refolosi.
Se baga pe conducte pana iese un pic in afara.
Pentru montare, se fac pasii in ordine inversa.
Atentie la ordinea conductelor sa nu le incurcati si grija mare cu curatenia
Pentru cine stie Farsi, poate ca urmatoarea legatura va poate fi de folos, pozele sunt destul de explicite.
http://www.citroenthai.org/diy/brake_valve.html
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Azi am montat inapoi dozatorul, conducta dreapta spate m-a chinuit mai mult de jum de ora pentru ca se indoise un pic si filetul nu voia sa intre dar am reusit pana la urma. Cu mare emotie am pornit motorul, dupa vreo 30 secunde am strans surubul de pe disjunctor si dupa vreo 2 minute de accelerari usoare la 2000 ture s-a stins becul de STOP si am avut directie, semn ca s-a amorsat pompa si a inceput sa bage presiune. Apoi usor cate usor s-a ridicat. am facut cateva genuflexiuni de sus pana jos si totul e normal deocamdata, am completat un litru de LHM dar nu am mai avut si trebuie sa mai iau ca e un pic sub minim. Cred ca trebuie aerisite si franele, am facut o tura cu masina si tin bine dar pedala nu merge pana la fund, mai vedem maine dupa ceva genuflexiuni daca nu se aeriseste singura. Cand am schimbat placutele pe fata anul trecut, la atelier nu mi-au aerisit franele si nu tineau de loc, era sa o dau de gard cand am iesit din atelier, dar dupa ceva gimnastica s-au aerisit si nu a mai fost nevoie sa o fac manual. Poate am noroc si acuma.
Mocheta cred ca e o calitate foarte buna pentru ca desi are balta de ulei de o saptamana pe deasupra, pe dedesubt e perfect uscata, am pus ceva cartoane deocamdata sa absoarba si pe urma sa vedem cum o spalam.
Acum doar timpul poate sa spuna daca am pus totul la loc corect, sa speram ca maine nu gasesc balta de LHM sub masina. E tare aiurea situat dozatorul asta, aici pe forumul spaniol a zis cineva la un moment dat ca cea mai mare pedeapsa pentru inginerul care a proiectat sistemul e sa-l pui sa desfaca vreo 2000 dozatoare ...
.
Am vrut sa curat si filtrele de ulei, dar de emotie am uitat dar oricum erau curate, uleiul l-am schimbat de un an. Nu stiu ce presiune este la furtunele de la rezervor, am pus coliere noi dar nu am exagerat cu stransul, sa nu crape ceva. In teorie nu ar trebui sa fie presiune foarte mare, colierul are rolul doar de a impiedica furtunul sa iasa peste umflatura de pe stut.
Alta problema e ca nu am cheie dinamometrica si nu stiu daca am strans suficient suruburile mari care tin dozatorul si prelungitorul de corpul masinii, ele erau mult prea stranse cand le-am desfacut, am si rupt prima surubelnita, eu le-am strans la mana doar pana cand au ajuns la capat, nu am exagerat sa nu stric filetul. Am pus si vaselina pe filet sa nu se oxideze.
Oricum e mult de munca, pozitia e dificila si lucrezi mai mult pe pipaite. Cele 3 ore preconizate pentru lucrare s-au transformat usor in 5-6 ore. La atelier pretul e cam de 150€ pentru asta, e destul de mult asa incat e bine ca am reusit sa o fac eu. Sa speram ca am pus totul inapoi bine.
Mocheta cred ca e o calitate foarte buna pentru ca desi are balta de ulei de o saptamana pe deasupra, pe dedesubt e perfect uscata, am pus ceva cartoane deocamdata sa absoarba si pe urma sa vedem cum o spalam.
Acum doar timpul poate sa spuna daca am pus totul la loc corect, sa speram ca maine nu gasesc balta de LHM sub masina. E tare aiurea situat dozatorul asta, aici pe forumul spaniol a zis cineva la un moment dat ca cea mai mare pedeapsa pentru inginerul care a proiectat sistemul e sa-l pui sa desfaca vreo 2000 dozatoare ...

Am vrut sa curat si filtrele de ulei, dar de emotie am uitat dar oricum erau curate, uleiul l-am schimbat de un an. Nu stiu ce presiune este la furtunele de la rezervor, am pus coliere noi dar nu am exagerat cu stransul, sa nu crape ceva. In teorie nu ar trebui sa fie presiune foarte mare, colierul are rolul doar de a impiedica furtunul sa iasa peste umflatura de pe stut.
Alta problema e ca nu am cheie dinamometrica si nu stiu daca am strans suficient suruburile mari care tin dozatorul si prelungitorul de corpul masinii, ele erau mult prea stranse cand le-am desfacut, am si rupt prima surubelnita, eu le-am strans la mana doar pana cand au ajuns la capat, nu am exagerat sa nu stric filetul. Am pus si vaselina pe filet sa nu se oxideze.
Oricum e mult de munca, pozitia e dificila si lucrezi mai mult pe pipaite. Cele 3 ore preconizate pentru lucrare s-au transformat usor in 5-6 ore. La atelier pretul e cam de 150€ pentru asta, e destul de mult asa incat e bine ca am reusit sa o fac eu. Sa speram ca am pus totul inapoi bine.
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo