Ambreiaj uzat sau nu?

Forum de discutii generale despre Citroen C3 (2002-2009). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

cristina58
simpatizant
Mesaje: 61
Membru din: Vin 14-Iun-2013 11:19
Localitate: Bucuresti

Ambreiaj uzat sau nu?

Mesajde cristina58 » Mie 21-Aug-2013 22:59

Buna seara.Va doresc un meci frumos si astept cu nerabdare,un raspuns.Azi,am fost la DRPCIV,sa-mi inmatriculez C3-ul.
Prietenul de familie,care urma sa ma duca acolo,a refuzat sa mearga cu masinuta mea;drumul era prea lung pt mine,ca incepator si nu puteam risca sa vada sotul meu,toate greselile mele.Si asa e nefericit ca am datorii la masina mea.Probabil,trebuia sa renunt si sa stau la cratita.....la virsta mea venerabila,insa de neghicit....inca.
Celor doi....sotul si prietenului nu le place C3 si bombane mereu.
Am privit drumul si stilul de condus pe un Ford .Intr-adevar motorul suna altfel,masina fiind intr-o stare exceptionala.In plus,priveam picioarele soferului si am observat ca schimba treptele,la jumatatea cursei ambreiajului(uneori).
Cum sint excesiv de curioasa si dornica sa-mi conduc corect broscuta,am cerut lamuriri.
In scoala,mi s-a explicat faptul ca treptele se schimba,cu ambreiajul la podea.
Daca nu fac asa,nu intra maneta sau cutia scoate zgomote.
Explicatia a fost ca soferul respectiv,simte masina proprie....si apoi i-a spus sotului meu,ca am cumparat masina cu ambreiajul deja compromis si ca mecanicul,l-a strins pentru a nu-l schimba.
Eu stiam ca daca nu calci ambreiajul la podea,se tocesc dintii rotitelor din cutia de viteze.
Adevarul este,ca ambreiajul meu este cam tare si ca ,cutia de viteze este mai rigida;la Mercedesul A Klass al sotului,maneta intra mai usor...mult mai usor.
Tare imi pare rau ca nu mi-am luat permisul la 20 de ani ci acum la 50.
Imi pare rau si ca nu sint barbat,pentru ca tare as vrea sa ingrijesc masinuta mea singura si sa nu mai depind de toti barbatii carcotasi din jurul meu.
Nici nu mi-au pus inca placutele si nu aud decit critici legate de cheltuiala cu masina.
Treaba cu ambreiajul,m-a derutat total.Pina la urma,ambreiajul meu este mai tare,pentru ca este uzat sau asa lucreaza cel de pe C3?
O fi uleiul din cutia de viteze de vina?
Dupa ce ca imi este inca frica,dupa ce am mers de mai multe ori bara la bara,intr-un trafic infernal,in Bucuresti,dupa ce au inceput sa-mi iasa parcarile,pe strada cu sens unic ,dupa ce am inceput sa parchez din prima,jumatate pe trotuar....ca asa este pe strada noastra si asa imi cere sotul....mai am si stresul ca stric masina si imi gasesc beleaua din pricina banilor.....
Veti ride probabil si veti spune ca a iesit inca o toanta,in trafic...insa asta e....am facut-o ,trebuie sa merg inainte,uneori cu teama,uneori cu curaj.
Multumesc oricui ma lamureste ,pentru ca barbatii ....prietenii sotului,sint incapabili sa ma lamureasca.Toti considera Citroenul meu,o alegere proasta,ca si dorinta mea de a avea masina mea proprie.

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Joi 22-Aug-2013 09:39

Vitezele se schimba apasand pedala de ambreiaj pana la podea. Orice alte manevre de schimbare a treptelor cu ambreiajul calcat la jumatate sau chiar fara a calca pedala, duce la uzuri mari ale sincroanelor si pinioanelor din cutie. Costurile sunt foarte mari.
O alta problema ar fi mochetele sau presurile de cauciuc care ar putea intra sub pedala si ar reduce cursa acesteia. Din cand in cand mai trebuie verificat.
Prietenul respectiv poate o fi fost sofer pe vreo Raba antica, acolo se puteau schimba treptele chiar si fara ambreiaj, dar trebuia sa "simti" cu adevarat masina, ceea ce ma indoiesc in cazul de fata.
Ambreiajul pe C3 este putin mai tare, chiar daca are actionare hidraulica (HDI). Asta nu este o problema.
Un ambreiaj uzat se vede atunci cand accelerand brusc, motorul se tureaza dar viteza masinii nu creste. Este fenomenul de patinaj. Se mai poate verifica cu frana de mana trasa, se introduce in treapta 1 si se da usor drumul ambreiajului, eventual se apasa usor acceleratia. Daca motorul tinde sa se opreasca sau daca masina se simte ca "trage", partea din spate lasandu-se in jos, inseamna ca e bine.
Probabil ca prietenii sotului fac parte dintre cei care sunt ferm convinsi ca numai masinile germane sunt masini adevarate, cele mai fiabile, cele mai frumose, cele mai tari etc. si nu vor sa vada sau sa asculte si altceva, ei detinand adevarul absolut.
Eu zic sa va faceti o situatie pe un an de zile, tot ce bagati in masina, bonuri de combustibil, kilometri facuti cu masina, iar dupa un an sa faceti un calcul.

cristina58
simpatizant
Mesaje: 61
Membru din: Vin 14-Iun-2013 11:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristina58 » Joi 22-Aug-2013 10:38

Bun....deci ramin la ceea ce am invatat si voi calca ambreiajul,la podea.
Ambreiajul este intr-adevar actionat hidraulic.
Covorasul de cauciuc,mi-a creat deja probleme,la un drum cu Mercedesul sotului,cand a trebuit ,in mers sa tin acceleratia cu virful si sa trag covorasul,care se ridicase peste frina.
Prietenul are vreo 60 de ani si conduce de vreo 40 si are un ford din 2005 break si in plus,a condus si microbuz.
El spunea ca simte masina,insa de cand mi-am cumparat masina,ma tot bruiaza si n-am ce-i face pt ca jumatate din banii necesari,el mi i-a imprumutat.
Ambreiajul e cam tare intr-adevar,pt ca am ca termen de comparatie,ultima masina C3 pe care am mai luat citeva ore.
Avea ambreiajul mai moale si aveam probleme,pt ca maneta schimbatorului de viteze,pe liber...statea mai in spate,ca in treapta a 4-a.
Trebuia sa fiu mereu atenta sa nu fiu pe liber,cand cerea treapta a 2-a.
Adevarul este ca eu m-am obisnuit cu ambreiajul si cu masina si in timp,am invatat sa merg incet ,ceea ce a fost cel mai greu,avind in vedere ambuteiajele de cosmar in Bucuresti.
Am resetat consumul,dupa vreo 4000 de KM,facuti de fostul proprietar care era de 6,3%(eu am facut abia vreo 200 KM si consumul n-a fost mai mare de 6,3% insa fiind vorba despre o medie,nu aveam cum sa vad consumul meu propriu) si dupa doua drumuri in trafic bara la bara,aveam 7,3%.Voi vedea media dupa ce conduc 100 KM
Se pare ca nu conduc totusi optim,desi schimb treapta a 2-a inainte de viraj,insa se intimpla,din motive de trafic si ceva panica,sa merg putin pina la schimbarea treptei,atenta la cei care ar putea frina brusc.
Multumesc.....ma gindeam eu,ca cei doi instructori,nu m-au invatat prost.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11822
    Cel mai nou membru pyms