STOP+semnal acustic!
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
STOP+semnal acustic!
Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.
Xsara II 1,4i 75cp 2001
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Sigur asta e, dar nu gasesc senzorul pe radiator! In stanga ventilatorului, sunt doua rezistente care nu stiu ce rol au. Sunt conectate cu cate un fir rosu si unul galben.nicu_ak scrie:Salut,nu mai functioneaza sistemul de racire adica cred ca electroventilatorul e defect! am patit el la xsara picasso,apoi a cedet si bobina de inductie.bafta.
Xsara II 1,4i 75cp 2001
Re: STOP+semnal acustic!
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.
Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!
Re: STOP+semnal acustic!
Salut! Inseamna ca asta poate fi si la mine? Treaba cu a mea, este in felul urmator: acul de la temperatura, rar urca peste 70-75 grade, si asta doar la mers prin oras! Am mai citit pe aici, si altii care au avut aceeasi problema, au schimbat termostatul, si au rezolvat problema. Asa am facut si eu, dar din pacate nu s-a schimbat nimic! Asa ca am dus-o la DISTRICT( service citroen!), si am pus-o pe tester. Dupa testare, "meseriasii" mi-au spus ca sonda de temperatura functioneaza corect, dar motorul este cam cu 10 grade mai cald decat arata ceasul din bord, si ca ATENTIE, trebuie sa schimb bordul, ca s-a "lenevit' ceasul care indica temperatura! I-am intrebat, ca un novice, ce recunosc ca sunt in materie de mecanica, cum este posibil ca un simplu ceas indicator sa "comande" sistemul de racire, dar pareau foarte convinsi de ce spun,asa ca am lasat-o balta! De atunci, masina sta mai mult pe tusa, ca nu stiu ce sa mai fac!
Ultima oară modificat Mie 12-Feb-2014 22:36 de către dodos, modificat de 3 ori în total.
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Re: STOP+semnal acustic!
Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.soctav25 scrie:dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.
Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!
Xsara II 1,4i 75cp 2001
Re: STOP+semnal acustic!
dadan scrie:soctav25 scrie:dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.
Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!
Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.
Ventilatorul nu are sonda dedicata pentru pornire/oprire asa cum au alte motoare (montata de regula pe radiatorul de racire). Sonda de care ti-am pomenit mai sus informeaza calculatorul despre temperatura citita si functie de asta el comanda cand e cazul releul (releele) de pornire ventilator, iar in cazul in care informatia trimisa depaseste o anumita valoare se trimit avertizarile sonore si luminoase de care pomeneai . Sonda are 2 pini, plasticul de culoare verde si o poti inlocui si tu f. simplu. Costa in jur de 100 lei. Bafta.
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare
.

Xsara II 1,4i 75cp 2001
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Nu e sonda! Inca n-am reusit sa-i dau de cap, dar sigur sonda nu e deoarece am pus una noua si face la fel. Treaba e ,ca e ceva legat si de aerul conditionat, deoarece cand e pornit AC, ventilatorul pleaca la timp si nu se mai aprind becurile de avertizare. Deci: o-ncalzesc pe loc, termometrul sare putin de 90*C, pornesc AC si dupa vreo 15-20 secunde porneste si ventilatorul! Imediat termometrul scade sub 90. Ce sa fie? Rezistentele de langa ventilator...nu au nici o trea cu acesta? Si mai am o hiba cu pornirea. De la o vreme porneste foarte greu atunci cand motorul e cald.dadan scrie:Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare.

Stie cineva ce rezistenta(valoare) trebuie sa aiba fiecare? Multumesc.
Xsara II 1,4i 75cp 2001
-
- pasionat
- Mesaje: 135
- Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
- Localitate: Constanta
- Masina: Citroen Xsara II 1,4i
Le verific maine. Ventilatorul cred ca e la turatie maxima, zici ca-si ia zborul. La rezistente, ma refeream la valoarea ohmica. Nu inteleg ce-i cu gradele... Deci rezistentele astea sunt cumva in circuitul ventilatorului? Multumesc.cbx scrie:la pornirea a.c, ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta1 ,treapta 2 de turatie peste 90 de grade ....treapta 3 in caz de avarie
rezistentele sunt de 186 grade
sigurantele de 40A in ce stare sunt ?
Xsara II 1,4i 75cp 2001
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen