STOP+semnal acustic!

Forum de discutii generale despre Citroen Xsara. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

STOP+semnal acustic!

Mesajde dadan » Mie 12-Feb-2014 17:39

Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

gcd
simpatizant
Mesaje: 48
Membru din: Mie 02-Mar-2011 10:21
Localitate: BUCURESTI

Mesajde gcd » Mie 12-Feb-2014 19:02

Cu antigelul cum stati? Mare grija la supraincalzire la 1.4 ai 1.1 ca se duce repede garnitura de chiulasa.... :shock:

nicu_ak
pasionat
Mesaje: 310
Membru din: Joi 14-Ian-2010 21:55
Localitate: timisoara
Masina: Xsara Picasso 1.6 hdi
2: Xsara Picasso 2.0 hdi
3: Xsara Picasso 1.6 i

Mesajde nicu_ak » Mie 12-Feb-2014 19:10

Salut,nu mai functioneaza sistemul de racire adica cred ca electroventilatorul e defect! am patit el la xsara picasso,apoi a cedet si bobina de inductie.bafta.
Life is a temporar thing, don`t waste it!

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mie 12-Feb-2014 19:20

gcd scrie:Cu antigelul cum stati? Mare grija la supraincalzire la 1.4 ai 1.1 ca se duce repede garnitura de chiulasa.... :shock:
E la nivel, nu sunt probleme de pierdere lichid racire.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mie 12-Feb-2014 19:24

nicu_ak scrie:Salut,nu mai functioneaza sistemul de racire adica cred ca electroventilatorul e defect! am patit el la xsara picasso,apoi a cedet si bobina de inductie.bafta.
Sigur asta e, dar nu gasesc senzorul pe radiator! In stanga ventilatorului, sunt doua rezistente care nu stiu ce rol au. Sunt conectate cu cate un fir rosu si unul galben.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

soctav25
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Dum 01-Feb-2009 18:44
Localitate: slobozia

Re: STOP+semnal acustic!

Mesajde soctav25 » Mie 12-Feb-2014 20:38

dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!

dodos
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Dum 19-Iun-2011 22:19
Localitate: Brasov

Re: STOP+semnal acustic!

Mesajde dodos » Mie 12-Feb-2014 22:24

Salut! Inseamna ca asta poate fi si la mine? Treaba cu a mea, este in felul urmator: acul de la temperatura, rar urca peste 70-75 grade, si asta doar la mers prin oras! Am mai citit pe aici, si altii care au avut aceeasi problema, au schimbat termostatul, si au rezolvat problema. Asa am facut si eu, dar din pacate nu s-a schimbat nimic! Asa ca am dus-o la DISTRICT( service citroen!), si am pus-o pe tester. Dupa testare, "meseriasii" mi-au spus ca sonda de temperatura functioneaza corect, dar motorul este cam cu 10 grade mai cald decat arata ceasul din bord, si ca ATENTIE, trebuie sa schimb bordul, ca s-a "lenevit' ceasul care indica temperatura! I-am intrebat, ca un novice, ce recunosc ca sunt in materie de mecanica, cum este posibil ca un simplu ceas indicator sa "comande" sistemul de racire, dar pareau foarte convinsi de ce spun,asa ca am lasat-o balta! De atunci, masina sta mai mult pe tusa, ca nu stiu ce sa mai fac!
Ultima oară modificat Mie 12-Feb-2014 22:36 de către dodos, modificat de 3 ori în total.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Re: STOP+semnal acustic!

Mesajde dadan » Mie 12-Feb-2014 22:34

soctav25 scrie:
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!
Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

gcd
simpatizant
Mesaje: 48
Membru din: Mie 02-Mar-2011 10:21
Localitate: BUCURESTI

Mesajde gcd » Mie 12-Feb-2014 22:42

La mine frecvent sta apa peste 90 in oras, mi au spus de fiecare data cei de la service ca nu i bai.....chiar si dupa ce mi au schimbat garnitura.... :oops:

ovidiufao
pasionat
Mesaje: 179
Membru din: Dum 31-Aug-2008 11:03
Localitate: moldova noua

salve

Mesajde ovidiufao » Joi 13-Feb-2014 13:59

La fel am patit si eu.termostatul a fost de vina.dupa ce l am schimbat s a rezolvat

soctav25
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Dum 01-Feb-2009 18:44
Localitate: slobozia

Re: STOP+semnal acustic!

Mesajde soctav25 » Joi 13-Feb-2014 22:32

dadan scrie:
soctav25 scrie:
dadan scrie:Salut. Ce poate fi? Aseara, in plin trafic (mare aglomeratie...) mi s-a aprins in bord "STOP" si la termometru un bec rosu+semnal acustic, de m-am si speriat. Nu tinea mult, cand mai inaintam disparea si optic si acustic. Pana acum, acul termometrului statea putin mai jos de 90*C dar aseara, a ajuns pe linia de 90, chiar a depasit-o putin. M-am gandit ca sigur n-a pornit ventilatorul, deoarece daca am reusit sa merg intins, n-au mai fost probleme. Azi am atacat problema, am desfacut ventilatorul, cu ceva chin...dar nu gasesc bulbul cu pricina. Imi puteti spune unde e pozitionat senzorul ventilatorului? Normal ar fi pe radiator, dar nu dau de el. Firele care pleaca de la ventilator, sunt foarte scurte si se termina intr-o cupla pozitionata la 1/2 din inaltimea radiatorului, in partea dreapta, cum stai in fata ei. De acolo, de la cupla aceea nu se mai vede nimic, spre ce merg firele. Multumesc.


Inainte de a deranja inutil partea de electroventilator racire, verifica cele doua sonde de temperatura amplasate in zona termostatului. Una din ele poate fi decalibrata si informeaza astfel eronat indicatorul de bord si calculatorul. Am patit-o de doua ori!

Cred ca una e sonda termometrului, si cealalta e pentru optic si acustic. Totusi bãnuiesc senzorul ventilatorului, deoarece numai cand stau pe loc (in trafic)se-ntâmplã.

Ventilatorul nu are sonda dedicata pentru pornire/oprire asa cum au alte motoare (montata de regula pe radiatorul de racire). Sonda de care ti-am pomenit mai sus informeaza calculatorul despre temperatura citita si functie de asta el comanda cand e cazul releul (releele) de pornire ventilator, iar in cazul in care informatia trimisa depaseste o anumita valoare se trimit avertizarile sonore si luminoase de care pomeneai . Sonda are 2 pini, plasticul de culoare verde si o poti inlocui si tu f. simplu. Costa in jur de 100 lei. Bafta.

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Dum 16-Feb-2014 15:01

Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare :) .
Xsara II 1,4i 75cp 2001

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 18-Mar-2014 21:19

dadan scrie:Am incalzit-o si am observat ca ventilatorul pleaca bine, exact cum trece putin de 90. Problema e ca tot atunci porneste si avertizarea acustica+optica(STOP si bec rosu la termometru). Singura sonda e de culoare albastra, are 3 ploturi dar doar doua fire pleaca din ea. Daca scot cupla din sonda, porneste ventilatorul+optic+acustic, indiferent de temperatura motorului. Credeam ca avertizarea optica si acustica ar fi trebuit sa aiba o sonda aparte, calibrata sa "cupleze" la temperatura mai mare decat cea a ventilatorului. Acum cred ca ai dreptate, aceasta unica sonda e decalibrata. Multumesc, revin dupa rezolvare :) .
Nu e sonda! Inca n-am reusit sa-i dau de cap, dar sigur sonda nu e deoarece am pus una noua si face la fel. Treaba e ,ca e ceva legat si de aerul conditionat, deoarece cand e pornit AC, ventilatorul pleaca la timp si nu se mai aprind becurile de avertizare. Deci: o-ncalzesc pe loc, termometrul sare putin de 90*C, pornesc AC si dupa vreo 15-20 secunde porneste si ventilatorul! Imediat termometrul scade sub 90. Ce sa fie? Rezistentele de langa ventilator...nu au nici o trea cu acesta? Si mai am o hiba cu pornirea. De la o vreme porneste foarte greu atunci cand motorul e cald.
Imagine
Stie cineva ce rezistenta(valoare) trebuie sa aiba fiecare? Multumesc.
Xsara II 1,4i 75cp 2001

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mar 18-Mar-2014 21:38

la pornirea a.c, ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta1 ,treapta 2 de turatie peste 90 de grade ....treapta 3 in caz de avarie

rezistentele sunt de 186 grade

sigurantele de 40A in ce stare sunt ?

dadan
pasionat
Mesaje: 135
Membru din: Joi 27-Oct-2011 22:25
Localitate: Constanta
Masina: Citroen Xsara II 1,4i

Mesajde dadan » Mar 18-Mar-2014 21:57

cbx scrie:la pornirea a.c, ventilatorul trebuie sa porneasca in treapta1 ,treapta 2 de turatie peste 90 de grade ....treapta 3 in caz de avarie

rezistentele sunt de 186 grade

sigurantele de 40A in ce stare sunt ?
Le verific maine. Ventilatorul cred ca e la turatie maxima, zici ca-si ia zborul. La rezistente, ma refeream la valoarea ohmica. Nu inteleg ce-i cu gradele... Deci rezistentele astea sunt cumva in circuitul ventilatorului? Multumesc.
Xsara II 1,4i 75cp 2001


Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen