valva distribuitor servodirectie-steering distribution valve
Moderator: Echipa Tehnica
valva distribuitor servodirectie-steering distribution valve
Salut,
Lichidul de servodirectie dispare intr-o balta sub masina. Am completat pana la nivel in rezervorul lui. La service observam ca valva distribuitoare e umeda si cel mai probabil pe acolo scapa;
Nu ne-am uitat mai bine pentru ca aveam alta treaba: am schimbat discurile de frana fata si placutele;
Asa ca verific nivelul servo si completez (destul de putin 10 ml) o data la 3 zile.
Din ce mi-a spus mecanicul solutia pentru servo e sa inlocuiesc mecanismul asta de valva distribuitoare servo (parca asa mi-a spus)
care costa vreo 300 Euro; si cica e o problema tipica xsara, picaso ....
Nu ma incanta ideea dar daca imi confirmati si voi treaba asta atunci
asta e.
Poate merg schimbate doar anumite piese/valve/garnituri/furtunase ?!?
Oricum vreau sa ajung si la Champion sa analizam problema pe bune si cine stie.
Pentru o imagine:
http://site.neogen.ro/grigoret/files/pp_248662.html
Mersi,
Grigore
Lichidul de servodirectie dispare intr-o balta sub masina. Am completat pana la nivel in rezervorul lui. La service observam ca valva distribuitoare e umeda si cel mai probabil pe acolo scapa;
Nu ne-am uitat mai bine pentru ca aveam alta treaba: am schimbat discurile de frana fata si placutele;
Asa ca verific nivelul servo si completez (destul de putin 10 ml) o data la 3 zile.
Din ce mi-a spus mecanicul solutia pentru servo e sa inlocuiesc mecanismul asta de valva distribuitoare servo (parca asa mi-a spus)
care costa vreo 300 Euro; si cica e o problema tipica xsara, picaso ....
Nu ma incanta ideea dar daca imi confirmati si voi treaba asta atunci
asta e.
Poate merg schimbate doar anumite piese/valve/garnituri/furtunase ?!?
Oricum vreau sa ajung si la Champion sa analizam problema pe bune si cine stie.
Pentru o imagine:
http://site.neogen.ro/grigoret/files/pp_248662.html
Mersi,
Grigore
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
Incepe cu ce este mai simplu, adica verifica conductele (sa nu se fi slabit).
Nu intotdeauna trebuie sa se schimbe valva distribuitoare. Se poate inlocui doar setul de garnituri, care normal ca este mai ieftin, in cazul in care nu exista uzura accentuata in "colivia" acestei valve, la pinion sau pe ax in zona in care simeringurile etanseaza.
Daca directia merge usor in ambele parti insemna ca garniturile din interior sunt inca bune si ce s-a uzat este unul (sau poate amandoua) din simeringurile de la extremitati.
Daca continua sa curga lichid de directie, acesta va spala vaselina de la rulment si s-ar putea sa trebuiasca sa fie inlocuit si acesta. Deci nu ar trebui amanat.
Nu intotdeauna trebuie sa se schimbe valva distribuitoare. Se poate inlocui doar setul de garnituri, care normal ca este mai ieftin, in cazul in care nu exista uzura accentuata in "colivia" acestei valve, la pinion sau pe ax in zona in care simeringurile etanseaza.
Daca directia merge usor in ambele parti insemna ca garniturile din interior sunt inca bune si ce s-a uzat este unul (sau poate amandoua) din simeringurile de la extremitati.
Daca continua sa curga lichid de directie, acesta va spala vaselina de la rulment si s-ar putea sa trebuiasca sa fie inlocuit si acesta. Deci nu ar trebui amanat.
Grigoret: Lipsa (scurgerea) lichidului de la servo s-a manifestat in vreun fel in comportamentul masinii?
@andrei :
da ce?xsara are doua tone?
n-o fii asa rau fara servo...cred.
@andrei :


Ultima oară modificat Dum 04-Iun-2006 16:39 de către bezz, modificat 1 dată în total.
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
pai sa vezi ce muschi are acu







http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
@retro &@nicum: Mersi de sfaturi si incurajari.
Nu am avut timp sa verific (deh salariu intra abia azi in cont);
Mi-am data seama ca e ceva in neregula cu servo atunci cand s-a auzit un fasait la cursa volanului spre maxim dreapta la plecare din parcare;
Apoi volanul se rotea putin mai greu in mers; nu ca la fosta Dacie dar suparatorrrr;
Am completat cu lichid ca doamne fereste poate sa se strice si pompa de servo.....
Acum merge usor volanul, doar ca mai las cate o baltita si nu se cade.
Sper sa ies acceptabil cu reparatia ei, sa-mi mai ramana bani si de o plimbare in Grecia la vara.

Toate bune
Nu am avut timp sa verific (deh salariu intra abia azi in cont);
Mi-am data seama ca e ceva in neregula cu servo atunci cand s-a auzit un fasait la cursa volanului spre maxim dreapta la plecare din parcare;
Apoi volanul se rotea putin mai greu in mers; nu ca la fosta Dacie dar suparatorrrr;
Am completat cu lichid ca doamne fereste poate sa se strice si pompa de servo.....
Acum merge usor volanul, doar ca mai las cate o baltita si nu se cade.
Sper sa ies acceptabil cu reparatia ei, sa-mi mai ramana bani si de o plimbare in Grecia la vara.

Toate bune
Am Rezolvatttttttttttttttttt problema;
De vina erau 2 oringuri (garnituri) imbatranite (nota 10 lui retro care a anticipat primul problema);
Au costat 1 RON bucata;
Sunt puse pe cele 2 conducte mai groase ce intra in distribuitor.
Diagnoza si repararea am facut-o la Champion;
Sa traiasca multi ani ca m-au facut fericit;
Manopera a fost de 60 RON; ce-i drept s-a chinuit vre-o ora sa le desfaca ca pozitia era inghesuita rau.
URA URA

De vina erau 2 oringuri (garnituri) imbatranite (nota 10 lui retro care a anticipat primul problema);
Au costat 1 RON bucata;
Sunt puse pe cele 2 conducte mai groase ce intra in distribuitor.
Diagnoza si repararea am facut-o la Champion;
Sa traiasca multi ani ca m-au facut fericit;
Manopera a fost de 60 RON; ce-i drept s-a chinuit vre-o ora sa le desfaca ca pozitia era inghesuita rau.
URA URA

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Si pentru o garnitura se schimba caseta de directie? 28 mil
Mie la ATS mi-au cerut 40 pe o caseta de directie mecanica (neasistata) 


Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
treci si pe la service la Ciocarlan, poate are o solutie mai putin costisitoare, nu cred ca trebuie schimbata toata caseta pentru o garnitura
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Salut,
Dupa consultari la ATS si identificare a scurgerii concluzia e ca distribuitorul valva piston de la caseta e uzat in jurul axului care duce la volan si pe acolo curge; Problema cica e des intalnita ?!?! Nu se poate schimba sau nu exista garnitura sau simering acolo ;
Am comandat doar piesa asta distribuitor valva piston parca - 10 milioane lei; Astept sa vina din Franta;
Dupa cere manopera cred ca mai e 2 milioane daca nu mai mult;
Asta e, tre sa o rezolv si pe asta iar daca mai pica ceva... imi iau una noua nouta.
Toate bune,
Grigore
Dupa consultari la ATS si identificare a scurgerii concluzia e ca distribuitorul valva piston de la caseta e uzat in jurul axului care duce la volan si pe acolo curge; Problema cica e des intalnita ?!?! Nu se poate schimba sau nu exista garnitura sau simering acolo ;
Am comandat doar piesa asta distribuitor valva piston parca - 10 milioane lei; Astept sa vina din Franta;
Dupa cere manopera cred ca mai e 2 milioane daca nu mai mult;
Asta e, tre sa o rezolv si pe asta iar daca mai pica ceva... imi iau una noua nouta.
Toate bune,
Grigore
-
- pasionat
- Mesaje: 117
- Membru din: Joi 29-Iun-2006 16:47
- Localitate: Bucuresti
E ca o telenovela .... cu final costistor
La mine e altfel.... am ramas fara lichid in vas!!! a curs tot si dintr-o data... Cred ca e sperta o conducta sau la pompa e ceva slabit si in plus mi-a improscat toata partea dreapta de sus pana jos!!!!
Si din proprie experienta ii spun celui care a intrebat daca se poate fara servo ii spun prieteneste ca NU. E naspa rau....
Si din proprie experienta ii spun celui care a intrebat daca se poate fara servo ii spun prieteneste ca NU. E naspa rau....
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
La masinile fara servo, NU se poate fara servo pentru ca raportul de demultiplicare al casetei e mai mic (pentru ca ca in mod normal directia e asistata) fata de o caseta normala. Sa vedeti ce funny e fara servo la un CX
@Bogdan Lazar & grigoret: inainte de a schimba casetele (desi am mari dubii ca asta e solutia) mai cereti si o a treia parere.

@Bogdan Lazar & grigoret: inainte de a schimba casetele (desi am mari dubii ca asta e solutia) mai cereti si o a treia parere.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Salut,
Am rezolvat problema, sper de data asta ca e definitiva;
Am schimbat doar valva pinion de la caseta , comandata prin ATS.
A durat 1 luna si 1/2 sa ajunga din Fr in RO , si dupa inca 2 saptamani programarea, aseara i-a sosit momentul;
Anterior am luat si confirmarea de la d-nul Ciocarlan ca nu exista garnituri care sa poata fi schimbate ci doar ansamblul asta;
Acum mai verific sa nu fie scapari in circuit dar sper sa nu.
Am luat piesa uzata acasa, axul crenelat nu e tocit dupa cum arata si nici cremaliera de la caseta dupa cum mi-a spus mecanicul care a facut schimbul;
In interiorul piesei asteia e toata smecheria de amplificare forta, probabil are ceva elicii actionate de lichidul de servo sub presiune, o sa iau un ciocan odata sa vad ce e inauntru;
Punctul slab e ca se duce semeringul superior dinspre volan la folosire exagerata care semering e incapsulat in corpul piesei;
Prin partea de jos spre cremaliera nu curge, se vede un rulment si probabil ca garnitura de acolo nu sufera jocuri laterale;
Relativ usor se desfac 2 surubele si gata;(bine remontat 4 conducte)
Cica e defect cunoscut (defect de constructie ?!?) poate nu sunt aliniate bine segmentul de ax volan cu piesa asta la legatura dintre ele si atunci apar forte laterale pe axul/garnitura superioara a piesei ?!.
Masina nu a fost lovita.
Manopera a fost de 1.500.000 (2 ,5 ore normata ) inclusiv tva; piesa a fost 10 milioane si au mai folosit un spray de curatat 200.000
Am avut eu 1 litru de lichid sigilat din rezerva de precautie anterioara;
In rest am privit de la foisor cum reparau masina
Programat la 3 pm, intrata masina la 4, terminata la 6:40.
Garantia 1 an si 1/2
Volanul se comporta la fel ca inainte, adica normal.
LE: am facut 1 an de cand am cumparat masina;
am facut 30.000 km cu ea, am bagat bani in piese cazute /revizii cam 30 mil, pe motorina cam 60 milioane (daca aveam benzina as fi dat aprox 75 milioane). Per total se merita.
Toate bune,
Grigore
Am rezolvat problema, sper de data asta ca e definitiva;
Am schimbat doar valva pinion de la caseta , comandata prin ATS.
A durat 1 luna si 1/2 sa ajunga din Fr in RO , si dupa inca 2 saptamani programarea, aseara i-a sosit momentul;
Anterior am luat si confirmarea de la d-nul Ciocarlan ca nu exista garnituri care sa poata fi schimbate ci doar ansamblul asta;
Acum mai verific sa nu fie scapari in circuit dar sper sa nu.
Am luat piesa uzata acasa, axul crenelat nu e tocit dupa cum arata si nici cremaliera de la caseta dupa cum mi-a spus mecanicul care a facut schimbul;
In interiorul piesei asteia e toata smecheria de amplificare forta, probabil are ceva elicii actionate de lichidul de servo sub presiune, o sa iau un ciocan odata sa vad ce e inauntru;
Punctul slab e ca se duce semeringul superior dinspre volan la folosire exagerata care semering e incapsulat in corpul piesei;
Prin partea de jos spre cremaliera nu curge, se vede un rulment si probabil ca garnitura de acolo nu sufera jocuri laterale;
Relativ usor se desfac 2 surubele si gata;(bine remontat 4 conducte)
Cica e defect cunoscut (defect de constructie ?!?) poate nu sunt aliniate bine segmentul de ax volan cu piesa asta la legatura dintre ele si atunci apar forte laterale pe axul/garnitura superioara a piesei ?!.
Masina nu a fost lovita.
Manopera a fost de 1.500.000 (2 ,5 ore normata ) inclusiv tva; piesa a fost 10 milioane si au mai folosit un spray de curatat 200.000
Am avut eu 1 litru de lichid sigilat din rezerva de precautie anterioara;
In rest am privit de la foisor cum reparau masina
Programat la 3 pm, intrata masina la 4, terminata la 6:40.
Garantia 1 an si 1/2
Volanul se comporta la fel ca inainte, adica normal.
LE: am facut 1 an de cand am cumparat masina;
am facut 30.000 km cu ea, am bagat bani in piese cazute /revizii cam 30 mil, pe motorina cam 60 milioane (daca aveam benzina as fi dat aprox 75 milioane). Per total se merita.
Toate bune,
Grigore
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw