
Electroventilatoare la radiator
Moderator: Echipa Tehnica
Electroventilatoare la radiator
Am o problema cu saxo diesel. Nu mai vrea sa plece nici unul din cele doua ventilatoare de la radiator. Am verificat sigurante, Am fost la reprezentanta Citroen Constanta unde m-am umplut de nervi. Au un electrician care nu stie nici macar care e firul de masa pe la instalatie. A cuplat masina la tester cica nu da erori. Eu ii spun ca nu pleaca ventilatoarele el imi schimba freonul in instalatia de aer conditionat.
Poate sa ma ajute cineva? Daca la ats nu poti rezolva atunci unde ?

se cheama termocupla si se afla undeva pe radiator si ies niste fire din ea. aia e piesa care comanda pornirea ventiatoarelor, cred ca e primul lucru care trebuie verificat. apoi releul (releele) prin care se alimenteaza motoarele, asta daca siguranta e deja verificata. poti sa faci singur o proba, atinge firele de la sonda intre ele si vezi daca pleaca, daca pleaca, e sigur de vina sonda, daca nu pleaca, probabil ca e o problema la relee
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
In fata la ventilatoare am gasit 3 relee galben, negru si verde. Ala galben avea un contact rupt. Caut sa cumpar si va anunt daca de acolo e problema. Oricum va multumesc pentru sfaturi si daca mai aveti alte idei puteti sa mi le impartasiti. Am aflat mai multe de la voi decat de la asa zisii meseriasi de pe la reprezentanta. Aia nu au fost in stare nici macar sa-mi spuna ca s-ar putea sa fie o problema de releu.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Imi pare rau, dar nu pot decat sa te ajut de la distanta cu aceste pagini. Documentatia este strict confidentiala, de aceea iti recomand un service bun Citroen.
Ca si principiu, acel releu daca l-ai remarcat determina pornirea ventilatoarelor prin intermediul releelor dintre cele doua ventilatoare. Ca sa faci o proba rapida pentru a verifica buna functionare a acestui releu sau a ventilatoarelor, cu motorul mergand incearca sa scoti mufa verde de pe sonda de temperatura aflata pe chiulasa (de culoare verde!) aceasta daca este scoasa ventilatoarele pornesc la viteza maxima. Daca nu pornesc atunci cauti releul de care ti-am povestit sau chiar un fir al ventilatoarelor. Daca pornesc, atunci trebuie sa inlocuiesti unul din releele mici dintre ventilatoare,pe care le gasesti la orice distribuitor de piese CITROEN, sau daca ii dai echivalente merg si alea de Pejo.
Ca si principiu, acel releu daca l-ai remarcat determina pornirea ventilatoarelor prin intermediul releelor dintre cele doua ventilatoare. Ca sa faci o proba rapida pentru a verifica buna functionare a acestui releu sau a ventilatoarelor, cu motorul mergand incearca sa scoti mufa verde de pe sonda de temperatura aflata pe chiulasa (de culoare verde!) aceasta daca este scoasa ventilatoarele pornesc la viteza maxima. Daca nu pornesc atunci cauti releul de care ti-am povestit sau chiar un fir al ventilatoarelor. Daca pornesc, atunci trebuie sa inlocuiesti unul din releele mici dintre ventilatoare,pe care le gasesti la orice distribuitor de piese CITROEN, sau daca ii dai echivalente merg si alea de Pejo.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Ca si principiu, acel releu daca l-ai remarcat determina pornirea ventilatoarelor prin intermediul releelor dintre cele doua ventilatoare
@ Mugurel ti-am mai atras atentia; ala nu e releu.Este modulul de comanda ventilatoare in functie de temperatura lichidului de racire si AC.
In mod normal daca scoti firele de la sonda(acesta fiind practic un rezistor variabil)nu ar trebui sa se intample nimic dar...aceasta ar trebui sa se afle pe radiator nu pe chiulasa; ma rog chestii nesemnificative.
Pt. a elimina aceste variabile din circuit plus prezenta ta intr-un service ar trebui sa faci mai multe verificari:
-sigurantele 3,5,10
-scoti mufa modulului de comanda
-pui contactul
- aplici "-" (fir masa) pe pinul 1 (ventilatoarele ar trebui sa plece pe treapta mica)
- aplici "-" si pe pinul 10 (ventilatoarele ar trebui sa plece pe pozitia max.)
Daca oricare din cele 3 relee este defect unul din ventilatoare va lucra pe treapta max.(daca primesc comanda)
Te asteptam cu noutati dupa verificari; daca ventilatoarele functioneaza cum am scris mai sus atunci modulul de comanda este defect.
Releele ar trebui sa fie unele cu dublucontact normal inchis de 25A si se pot cumpara de la orice magazin de piese auto.
Ar fi bune niste poze cu releul galben,mai ales cu schema lui

-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Marian, cate SAXO ai reparat pana acum?
Acel "releu' cu 15 pini se numeste Boitier Bitron.
Faza cu mufa verde de pe chiulasa este valabila pentru masinile care dispun de calculator de injectie(diesel sau benzina). in momentul in care calculatorul de injectie nu mai sesizeaza temperatura de motor, trece in regim de protectie si comanda ventilatoarele la turatie maxima. Astfel trece peste termocupla, peste releele mici si peste orice functinare normala. Eu i-am spus colegului nostru cum poate sa verifice simplu si eficient in trei secunde anumite lucruri. Daca ai mai multe de spus despre repararea unui Saxo, eu oricum ma retrag din discutii si te las in voie sa ii dai orice sfaturi vrei.
Acel "releu' cu 15 pini se numeste Boitier Bitron.
Faza cu mufa verde de pe chiulasa este valabila pentru masinile care dispun de calculator de injectie(diesel sau benzina). in momentul in care calculatorul de injectie nu mai sesizeaza temperatura de motor, trece in regim de protectie si comanda ventilatoarele la turatie maxima. Astfel trece peste termocupla, peste releele mici si peste orice functinare normala. Eu i-am spus colegului nostru cum poate sa verifice simplu si eficient in trei secunde anumite lucruri. Daca ai mai multe de spus despre repararea unui Saxo, eu oricum ma retrag din discutii si te las in voie sa ii dai orice sfaturi vrei.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Nu te ambala Mugurel...
Pai spune ca a scos mufa si tot nu merg deci a ascultat omul sfaturile tale.
Peste relee nu poate sa treaca nici draq ca de aia sunt puse in circuit sa suporte caderea de tensiune a ventilatoarelor(astea nu se alimenteaza direct)
Important este ca impreuna sa ajutam omul...
Jenanta intrebarea...
De parca nu au mai vazut unii si antisink alimentate electric dupa ce reparase o groaza de Xantii
Nu trebuie sa repari multe SAXO deoarece schema cu 3 relee, 2 ventilatoare pe 2 turatii este destul de clasica in industria auto dar mai ales la citroen(vezi modelele de la cx...spre lumea noastra;este adevarat ca de-a lungul timpului componentele de comanda ale acestor relee au suferit modificari).
Eu i-am spus colegului nostru cum poate sa verifice simplu si eficient in trei secunde anumite lucruri.
Pai spune ca a scos mufa si tot nu merg deci a ascultat omul sfaturile tale.
peste releele mici si peste orice functinare normala
Peste relee nu poate sa treaca nici draq ca de aia sunt puse in circuit sa suporte caderea de tensiune a ventilatoarelor(astea nu se alimenteaza direct)
Daca ai mai multe de spus despre repararea unui Saxo, eu oricum ma retrag din discutii si te las in voie sa ii dai orice sfaturi vrei.
Important este ca impreuna sa ajutam omul...
Marian, cate SAXO ai reparat pana acum?
Jenanta intrebarea...


Nu trebuie sa repari multe SAXO deoarece schema cu 3 relee, 2 ventilatoare pe 2 turatii este destul de clasica in industria auto dar mai ales la citroen(vezi modelele de la cx...spre lumea noastra;este adevarat ca de-a lungul timpului componentele de comanda ale acestor relee au suferit modificari).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst