Necazuri punere la punct distributie motor 1,9l benzina!!

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Necazuri punere la punct distributie motor 1,9l benzina!!

Mesajde lali » Lun 18-Sep-2006 08:33

Sal !
Din cate stiti am un Bx cu motor de 1,9L benzina (carburator) cod motor 159A .
Totul frumos pana am stricat chiulasa .
Am gasit la Catalin o chiulasa de 159A dar fara axa cu came .
Ceea ce am vazut diferit totusi la chiulasa ui Cata este ca la a lui camera de ardere e putin mai adanca dar nu am dat importanta .
Ca sa fiu sincer am montat axa mea cu came fara sa mai verific jocurile la supape (nu dati cu pietre in mine) ca am vrut macar sa o pornesc .
Acu am montat deja chiulasa lui Cata (am curatat-o ,am slefuit supapele,am pus simeringuri noi la ea).
Oare o diferi un pic axa cu came la seria 1 si seria 2 ptr ca chiulasele au fost amandoua de 159 A
De ce intreb asta ???
M-am apucat si am pus cureaua de distributie .Am fixat volanta si axa cu came in pozitie am pus cureaua fixat iar intinzatorul etc si start .
Banuiti ca nu a mers !
Am vazut ca scotea si putina benzina afara pe gura de aer ca si cum ar da presiune inapoi pe admisie deci nu era pusa la punct.
Acu eu ce sa zic .
In trecut tot eu am schimbat cureaua cand am luat masina dar a fost OK.
Sa nu mai fi fost buna nici cureaua (sa se fi largit ) dar a fost pe motor asa ca ...
Acu tre sa iau si alta curea ca de a doua oara cand am incercat sa o pun la punct am uitat axul cu came fixat (gaura de 10) si am dat la demaror asa deci am distrus si cureaua .
Sfaturi de la profesionisti ?( in afara de un glonte in cap desigur :) )

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Lun 18-Sep-2006 12:16

In primul rand verifica jocurile la supape (0.15-0.25 admisie ,0.35-0.45 evacuare). Dupa aceea cumpara o curea de distributie cu semne pe ea si monteazo astfel incat semnele sa corespunda cu cele de pe motor si gata.
Daca nu stii unde sunt semnele : pe roata dintata de la axul cu came in dreptul unui dinte ai stantat un romb micut sau un punct; jos la arbore pe roata dintata ai o liniuta intre doi dinti. Pe curea sunt 2 linii care trebuie sa corespunda cu aceste semne. Daca o montezi bine sigur merge. Dar verifica jocurile la supape. S-ar putea la unele nici sa nu ai joc si supapele sa nu inchida.
BAFTA! 8)
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

:-)

Mesajde lali » Lun 18-Sep-2006 12:37

Semnele desigur ca le stiu ca am mai montat-o .
O sa verific jocurile deseara cred .
Ar fi culmea sa-mi trebuiasca si axul cu came schimbat sau numai pastilele daca am noroc nu stiu ce sa zic .
Cand i-am zis cuiva cu un Gti (cred tot de 1,9 )ca am schimbat chiulasa dar cu alta generatie mi-a zis ca el a stat destul de mult sa puna la punct distributia si a trebuit sa o decaleze cu un dinte doi cred (nu mai tin minte cum si ce asa bine ) .
Deci ceva diferente intre chiulase cred ca sunt (mici dar sunt)
Intrebai ca poate s-a mai lovit cineva de problema aceasta :cry:

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Mesajde lali » Lun 18-Sep-2006 18:09

Mda sa va amuz un pic !
Luai o lera si ma dusai sa vad jocurile la supapa jocuri care NU EXISTA !
Deci axa cu came impinge tot timpul nu numai cand ar trebui.
Acum e cu semnul intrebarii :
E chiulasa diferita ? (de fapt e un pic ca are camera de ardere un pic mai mare)
E axul cu came diferit ?
Sau trebuie sa schimb doar pastilele din capul supapelor?
Intreb pentru ca eu am folosit de la motorul meu axa cu came si pastilele mele .
Ma gandesc ca chiulasa luata avand camera de ardere un pic mai adanca cozile supapelor sunt mai sus si automat imping in axa cu came tot timpul din pacate .
Asta inseamna ori ca axa cu came de la chiulasa asta luata avea camele mai mici ori ca reusesc sa-mi fac jocul din niste pastile mai subtiri ca acum ce joc sa mai am .
Daca nu reusesc inseamna ca m-am procopsit cu o chiulasa in plus si cu niste garnituri noi puse degeaba ! :( :( :(

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 19-Sep-2006 23:13

jocul il faci din pastilele de sub pahare.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

cristimhp
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Joi 05-Mai-2005 19:15
Localitate: IASI

joc supape

Mesajde cristimhp » Mie 20-Sep-2006 03:09

jocul la supape se masoara cand amandoua came sant in sus in forma de V. ptr a masura jocul la toate supapele trebuie sa invarti motorul 2 ture(la 2 ture de arbore ai 1 tura de ax cu came )
axul cu came se portriveste de la un motor la altul 1,9 cu 1,9 diagrama distributiei e aceasi ...e drept ca la motoare generatii mai noi de axele is mult mai bine optimizate

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Mesajde lali » Mie 20-Sep-2006 08:47

A ramas sa-mi de un mecanic(foarte bun la Bx si foarte de treaba ) o pastila (sau paharul cu pastila cu tot ) de test (zicea ceva de 2 mm)
Urmeaza sa le pun pe acelea si sa masor jocul ca sa vad de cat imi trebuie.
Ce "destept" am fost sa cred ca se potrivesc direct pastilele direct ,credeam ca se regleaza numai la motoare uzate :oops:
Am o intrebare ?
Pastilele sunt separate de pahare cumva ,fac parte din acestea,se pot aduce la marime (prin frezarea pastilei desigur) sau tre sa gasesc facute gata ??????????????
O sa-l rog pe mecanic sa-mi arate (daca stiam i duceam chiulasa inainte de a o monta si rezolva el jocul dar acu am montat totul)

Multe multumiri !


PS :
vad ca marii meseriasi si mecanici nu prea au aparut in discutia asta .
Cine stie ....

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Mie 20-Sep-2006 14:28

Deci:
1. Camera de ardere mai adanca la chiuloasa inseamna un raport de compresie mai mic si implicit o putere mai mica. La modelul 1.9GT cu motor 159A si mai tarziu 1.9TRS chiuloasele sunt identice.Nu cred ca ,camera de ardere la chiuloasa care ai luat-o e mai mare.
2. Pastilele se pot schimba foarte usor si se gasesc noi in dimensiuni care variaza de la 1.5mm la 4 mm . Nu se pot modifica prin frezare sau confectiona pur si simplu. Sunt separate de "paharele".
3. "Paharelele" care se monteaza peste pastile sunt la fel la toate motoarele de 1.6 - 1.9 benzina fie carburatie sau injectie.
4. Axa cu came care o ai merge sigur pe orice chiuloasa de 1.6-1.9 benzina cu jocurile corecte la supape.
5. Nu ai joc deloc deoarece supapele de la chiuloasa ta au fost un pic uzate sau au fost rectificate necesitand pastile mai groase care montate pe noua chiuloasa au redus complet jocul de la supape.Asta deoarece supapele sunt fara uzura sau rectificate.

In concluzie ti-ar trebui niste pastile mai subtiri care sa le montezi pentru testul initial si dupa aceea in functie de jocurile capatate sa cauti pastilele cu dimensiunile corecte.
De exemplu daca masori la admisie si gasesti un joc de 0.30 mm si apoi masori pastila cu un micrometru si are 2.5 mm atunci pentru a obtine jocul corect de 0.15mm ti-ar trebui o pastila cu 0.15 mm mai groasa ,deci una de 2.65 mm. Daca jocul masurat de tine e cuprins intre 0.15-0.25 nu are rost sa mai schimbi pastila. Daca jocul e mai mic de 0.15 trebuie sa pui o pastila mai subtire cu 0.10 mm.
ASTA E TOT! :P
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Mesajde lali » Joi 21-Sep-2006 21:05

Cu adevarat un raspuns ferm :D
Multumesc mult !!!!!
Am fost la mecanic si luai niste pastile de 2 mm care le foloseste el ca etalon dupa care masurai jocurile la supape cu lera.
Toate trebuie mai mici din pacate ...
Acum in functie de masuratori calculez pastila
:) .
Referitor la chiulase asa e :cea luata are camera un pic mai adanca si asta nu o spun asa aiurea :) .
Chiulasa cea veche era adancita dupa forma supapelor iar cea noua vine drept pe la supape ,mmmmmmmm nu prea pot sa explic .
Bine ca mie-mi place ca e mai adanca un pic ca e benzina proasta asa ca.....
O sa vad de unde se cumpara pastilele asta daca se gasesc ........ daca nu mecanicul spusa sa vb cu el :)
Ce stupid am fost cand m-am grabit .
Asa cum slefuisem supapele puteam sa am rabdare sa vad si jocul (graba se plateste) tot era data jos chiulasa .....
Ce ma bucura este ca invat mereu ceva nou :wink:
(si faptul ca nu am mare nevoie de masina inca)

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Joi 21-Sep-2006 21:27

Intr-adevar sunt 2 modele de chiulase la 1.9, in functie de anul de fabricatie. Cele pre 86 au camera de ardere mai mare si pistoanele plate. Si au nevoie de bujii cu etansare pe con. Cele mai noi au camera mai mica, pt ca pistoanele sunt scobite in cap. Astea au bujii cu inel de etansare.
Lali, ce supape ai pus? Cred ca cele de la modelele noi sunt mai lungi.

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Sâm 23-Sep-2006 19:00

Cele de la modelele mai noi sunt de 108 mm lungime iar celelalte au 105 mm.
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Mesajde lali » Mar 26-Sep-2006 10:49

Am pus supapele de pe chiulasa luata dar fiind camera de ardere putin mai adainca si supapele sunt mai sus de aceea apasa axa cu came toate supapele .
Acum am gasit pastile de reglaj la magazin tre sa cumpar


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO