http://www.webmycar.com/zonecar/webacar ... TROEN%24SM
citroen SM
Moderator: Echipa Tehnica
@razzwan. Acum cca o luna deschideam un topic cu titlul "Exista vre un SM in Romania. Din ce au spus colegii de pe forum, ei nu stiau sa existe vreunul. Ar fi fost frumos sa apara unul si la noi in club insa cu noile taxe, ma tem ca nu o sa se intample prea curand...
PSA car forever/Passion pour Peugeot et Citroen
-
eugenro2001
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Nu e nici o problema cu noile taxe, SM-ul se incadreaza la masina istorica, a iesit din fabricatie de mai mult de 30 de ani.
Problema este pretul ridicat al unuia in conditii bune sau al reparatiilor pt unul nerulant.
Sa presupunem totusi ca cineva da 15-20.000⏠pe unul. Dar... o astfel de masina nu este pt utilizare zilnica, trebuie un garaj in care sa stea. Mai este problema asigurarii, deocamdata nu face nimeni asigurare CASCO la o masina atat de veche. Va dati seama ce ar insemna un accident din punct de vedere financiar!
Problema este pretul ridicat al unuia in conditii bune sau al reparatiilor pt unul nerulant.
Sa presupunem totusi ca cineva da 15-20.000⏠pe unul. Dar... o astfel de masina nu este pt utilizare zilnica, trebuie un garaj in care sa stea. Mai este problema asigurarii, deocamdata nu face nimeni asigurare CASCO la o masina atat de veche. Va dati seama ce ar insemna un accident din punct de vedere financiar!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Problemele cu SM-ul sint cam urmatoarele:
- piesele sint foarte scumpe. Spre exemplu cauciucurile sint Michelin 205/70 VR - 15 XWX, cu dimensuni metrice, extrem de rare pt ca au fost facute special pt masina asta, foarte scumpe (citeva sute de lire bucata) si nu se pot substitui cu nimic pentru ca diametrul este undeva intre 15" si 16" si buza pe care se aseaza cauciucul e altfel. Evident, o solutie e inlocuirea jantei cu totul, dar nu stiu ce se potriveste
- motorul este de fapt un Maserati V8, din care s-au "taiat" 2 cilindrii din motive de fiscalitate. Foarte puternic (180CP) chiar si acum (sint masini contemporane cu cilindree apropiata, dar putere mai mica), dar destul de nefiabil si probabil greu de reparat prin RO. Oricum la vremea respectiva a fost cea mai rapida masina cu tractiune fata din lume
- de evitat modelele cu AC pt ca se intimpla ca compresorul York sa se blocheze si sa duca la ruperea lantului de distributie.
- eu unul nu as tine asa ceva in fata blocului, ar fi blasfemie curata, asa ca e musai un garaj
- asigurarea CASCO: nu stiu cine asigura asa ceva in RO si in ce conditii.
Parti bune:
- comfort similar cu cel al DS-ului de la care a imprumutat multe componente si din partea mecanica a suspensiei
- discuri de frina peste tot
- piele, geamuri electrice, senzor automat de ploaie si alte SF-uri, obisnuite acum, dar absolut unice acum 37 de ani
- faruri directionale: al treilea rind de faruri, cele dinspre interior urmaresc miscarea volanului. Totusi modelul american avea doar 2 rinduri de faruri fixe, ca sa fie legal
- design time-less si in acelasi timp practic: este un coupe de 5m. Exista si vreo 2 versiuni "Opera" (4 usi), care sint inca si mai mari, dar avind in vedere raritatea, pretul e pe masura.
- a fost prima masina pe care s-a pus DIRAVI
Avind in vedere ca s-au produs doar 12920 de bucati si ca exista 2 Maybach in RO, dar nici un SM, poti sa fi sigur ca daca iti cumperi asa ceva, esti mai tare decit Becali sau Catarama
- piesele sint foarte scumpe. Spre exemplu cauciucurile sint Michelin 205/70 VR - 15 XWX, cu dimensuni metrice, extrem de rare pt ca au fost facute special pt masina asta, foarte scumpe (citeva sute de lire bucata) si nu se pot substitui cu nimic pentru ca diametrul este undeva intre 15" si 16" si buza pe care se aseaza cauciucul e altfel. Evident, o solutie e inlocuirea jantei cu totul, dar nu stiu ce se potriveste
- motorul este de fapt un Maserati V8, din care s-au "taiat" 2 cilindrii din motive de fiscalitate. Foarte puternic (180CP) chiar si acum (sint masini contemporane cu cilindree apropiata, dar putere mai mica), dar destul de nefiabil si probabil greu de reparat prin RO. Oricum la vremea respectiva a fost cea mai rapida masina cu tractiune fata din lume
- de evitat modelele cu AC pt ca se intimpla ca compresorul York sa se blocheze si sa duca la ruperea lantului de distributie.
- eu unul nu as tine asa ceva in fata blocului, ar fi blasfemie curata, asa ca e musai un garaj
- asigurarea CASCO: nu stiu cine asigura asa ceva in RO si in ce conditii.
Parti bune:
- comfort similar cu cel al DS-ului de la care a imprumutat multe componente si din partea mecanica a suspensiei
- discuri de frina peste tot
- piele, geamuri electrice, senzor automat de ploaie si alte SF-uri, obisnuite acum, dar absolut unice acum 37 de ani
- faruri directionale: al treilea rind de faruri, cele dinspre interior urmaresc miscarea volanului. Totusi modelul american avea doar 2 rinduri de faruri fixe, ca sa fie legal
- design time-less si in acelasi timp practic: este un coupe de 5m. Exista si vreo 2 versiuni "Opera" (4 usi), care sint inca si mai mari, dar avind in vedere raritatea, pretul e pe masura.
- a fost prima masina pe care s-a pus DIRAVI
Avind in vedere ca s-au produs doar 12920 de bucati si ca exista 2 Maybach in RO, dar nici un SM, poti sa fi sigur ca daca iti cumperi asa ceva, esti mai tare decit Becali sau Catarama
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
am gasit un link despre preturi si varii probleme despre aceasta masina ...
si cam toata istoria acestui model
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 326204.htm
sunt tratate deasemenea si modelele speciale cum ar fi Chapron
si cam toata istoria acestui model
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 326204.htm
sunt tratate deasemenea si modelele speciale cum ar fi Chapron
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
si ceva similar cu sfaturi pentru varianta comercializata in statele unite
www.citroen-ca.com/SMguide.html
masina este cu adevarat exceptionala, insa foarte scump de intretinut
www.citroen-ca.com/SMguide.html
masina este cu adevarat exceptionala, insa foarte scump de intretinut
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
@Dan. Multumim pt info. si pt link-uri. Dintr-o coincidenta, acum ceva saptamani cand intrebam de existenta vreunui SM in Rom, am gasit si eu pagina americana al carui link l-ai postat si tu. Pozele de pe aceea pagina a,ericana le-am salvat deja de cand am dat de pagina.
PS: Tot pe o pagina din SUA am gasit un "Buyers Guide" legat de achizitionarea CX-ului. Cam putine Citroen-uri in SUA dar cele care sunt au valoare buna de piata.
PS: Daca mai aveti si alte info si despre alte modele care nu se gasesc in Rom sau filmulete video. De ex, in filemele cu Louis de Funes (Jandarmul si jandarmeritele), Funes foloseste un Citroen Mehari. Astept si alte link-uri si info daca mai ai/aveti.
PS: Tot pe o pagina din SUA am gasit un "Buyers Guide" legat de achizitionarea CX-ului. Cam putine Citroen-uri in SUA dar cele care sunt au valoare buna de piata.
PS: Daca mai aveti si alte info si despre alte modele care nu se gasesc in Rom sau filmulete video. De ex, in filemele cu Louis de Funes (Jandarmul si jandarmeritele), Funes foloseste un Citroen Mehari. Astept si alte link-uri si info daca mai ai/aveti.
PSA car forever/Passion pour Peugeot et Citroen
-
eugenro2001
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
nicum scrie:
Avind in vedere ca s-au produs doar 12920 de bucati si ca exista 2 Maybach in RO, dar nici un SM, poti sa fi sigur ca daca iti cumperi asa ceva, esti mai tare decit Becali sau Catarama
Si mie mi se pare foarte speciala/deosebita/ .... SM-ul , dar comparatia ta cred a mers un pic cam departe.
In definitiv , cine isi cumpara o astfel de masina e mai degraba pasionat/colectionar ... si nu tre' neaparat sa fie comparat cu "hahalerele"
-
eugenro2001
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady


