Tip Motor 8HX

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Tip Motor 8HX

Mesajde pr_ovidiu » Dum 21-Ian-2007 23:13

Imi poate spune si mie cineva ce semnificatie are acest cod 8HX, inafara de faptul ca e tipul motorului. De ce cand mi-am luat rovineta aia au stiut sa imi zica ca masina mea are EURO 3? Are vre-o SimbolisticĂŁ 8HX? daca da vreau sa o stiu si eu.
Inca ceva imi poate spune cineva cum pot sa cumpar vopsea pt masina mea (decand cu vanturile astea a picat pe ea o bucata de eternit si s-a Âşifonat un pic) . In talon scria simplu ALB. are si vopseaua asta ceva cod?

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 22-Ian-2007 12:49

Pentru codul culorii caroseriei, baga un ochi pe eticheta de la usa soferului, in stanga pedalierului, langa cheder.

Vei gasi vreo 4 numere acolo, din care primul de sus este numarul ORGA (indica locul si data fabricatiei). Cred ca al 2-lea sau al 3-lea numar de sus in jos e codul culorii (nu sunt sigur, dar parca la mine e un numar serial din litere, nu din cifre).

Alta varianta ar fi sa consulti site-ul www.citroen-pr.net. Trebuie sa-ti faci un cont acolo, dar vei afla multe detalii interesante despre masina pe care o ai tu (motorizare, culoare, optiuni), introducand doar seria de sasiu a masinii.

Pentru norma Euro e suficient sa te uiti in talon, la numarul de omologare. Acolo se uita si cei de la benzinarie cand iti calculeaza pretul rovignetei. Numarul de omologare se termina cu o secventa de genul "E<x>", unde x este norma Euro cu care este conforma masina (in cazul meu, la 1.4 HDi, numarul meu de omologare se termina cu E3, adica Euro 3).

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Lun 22-Ian-2007 14:07

8HX este codul motorului ( Peugeot diesel engine identification ).

Eu am pe talon codul 8HZ insa nu am reusit sa gasesc nicaieri vreo lista cu diferente intre 8HX si 8HZ, doar ceva de genul "8HX a fost pus pe 206 iar 8HZ pe 307" - ceea ce ma face sa ma indoiesc ca ar exista vreo diferenta dpdv hardware intre ele doua. Insa calculatorul de injectie e posibil sa fi fost programat diferit in sensul obtinerii altei curbe de cuplu, ceva mai avantajoasa pentru echiparea unei masini mai grele in cazul 8HZ.

Oricum eu cred ca avem ceva de genul:

8HX: 150Nm la 1750rpm
8HZ: 160Nm la 2000rpm

Avatar utilizator
pr_ovidiu
pasionat
Mesaje: 373
Membru din: Sâm 25-Noi-2006 00:10
Localitate: Timis

Mesajde pr_ovidiu » Lun 22-Ian-2007 19:24

Multumesc pt. raspunsuri. pt. Dancld intradevar al meu trege bine incepand cu 1750 rpm sunt foarte multumit de el.
Dar asta inseamna ca acesta este cupulul maxim? adica 150? sau poate mai mult la turatie mai mare?

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 22-Ian-2007 19:33

Da, acela e cuplul maxim pe care-l poate furniza motorul. Avantajul la diesel este ca ai cuplul maxim disponibil pe o plaja larga de turatii, incepand chiar de la turatii joase, fata de motoarele pe benzina unde cuplul maxim se obtine la turatii mai mari (3.500-4000). Parca DanCld postase pe forum, la sectiunea C3, niste grafice de putere si cuplu pentru motorizarea 1.4 HDi de pe C3. Rasfoieste nitel forumul si ar trebui sa dai de ele.

costin_dude
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Lun 02-Aug-2010 11:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde costin_dude » Joi 02-Sep-2010 20:31

In urma unui test al motorului facut la centrul de diagnosticare inainte de a cumpara masina:

specificatie motor 8HX(referinta)............................motor testat 8HZ
putere=68/turatie=4000 ........................................putere=65,6/turatie=3729
cuplu=15/turatie=1750...........................................cuplu=15,7/turatie=2580

scuze ca nu am pus unitatile de masura si ca nu pot reproduce graficul raportului de analiza
obs. : fabricatie motor 8hz-2005, inmatriculare ian.2006, actual 71k kilometri parcursi deci se poate trage o mica concluzie. probabil unele valori sunt diferite fata de specificatiile standard(8hz) mai mult ca sigur datorita uzurilor inerente.


Înapoi la “Mecanica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib