schimbare lichid de racire
Moderator: Echipa Tehnica
schimbare lichid de racire
Salut. Locuiesc in Franta si am un Citroen BX 16 TRS din 1987 (pe carburator, bineinteles). E modelul cu bordul nou, restilat. Ma gindeam sa schimb lichidul de racire. Stiti voi cum se face? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
pai pe tot nu o sa il poti scoate niciodata. cauta furtunelul de golire al radiatorului (e pe capacul lateral al radiatorului pe partea soferului pe interior) si ii dai drumul sa curga intr-un recipient. daca nu il gasesti, pune un vas dedesubt (un lighian mai mare de preferinta ca o sa curga peste tot) si desfa furtunul gros care intra in radiator in partea de jos in stinga (cum privesti motorul din fata). inainte de asta e bine sa scoti capacul de la radiator o sa curga mai repede si sa te asiguri ca motorul nu e chiar fierbinte. daca ce scoti din motor e plin de rugina (are o culoare rosietica) eu unul as recomanda neaparat un detartrant, detergent, orice poti sa gasesti special pentru asa ceva. in caz ca nu gasesti ceva special m-as arunca sa iti recomand un detartrant domestic, de baie (domestos de ex) dar te anunt ca daca ai vreun inceput de fisura pe undeva prin sistemul de racire s-ar putea sa te procopsesti cu o gaura prin radiator sau cine stie pe unde. e pe raspunderea ta... oricum, clateste cu apa curata de vreo 3-4 ori daca bagi orice substanta de curatare. daca ce iese e curat, poti sa renunti la spalare si sa pui direct antigel nou. instalatia are undeva in jur de 7 litri. aproximativ 1l (poate mai putin) vor ramine inauntru. daca bagi antigel nediluat e mai bine sa il diluezi inainte de a-l pune cu apa distilata 50%-50%. daca pui antigel gata preparat (diluat) pune cit incape. ca sa fi sigur ca iti ajunge sau eventual sa iti mai ramina de completat ia sa ai in total 8 litri (4l apa + 4l antigel pur sau 8l antigel diluat). inainte sa incepi sa torni desfa surubul cu imbus de 5 (galben - culoarea cuprului) aflat pe carcasa termostatului (urmaresti furtunul gros care iese din radiator in partea superioara si se duce spre motor unde se mufeaza pe o piesa de plastic sau de aluminiu dupa caz in care sint si sondele de temperatura) pina incepi sa vezi perforatia pe care o au chiar pe filet. dupa caz in loc de surubul cu imbus s-ar putea sa gasesti unul de plastic negru cu rozeta ca sa il poti desface si cu mina. inca un surub de aerisire mai e pe furtunul din spatele motorului care intra spre habitaclu (e pozitionat orizontal si intra printr-o piesa de cauciuc la un loc cu inca un furtun). nu mai stiu sigur daca mai sint si alte aerisitoare pe motor, dar ajung astea 2 si cel de pe radiator care in principiu e tot in partea soferului sus, cam in zona pe unde iese furtunul gros. pe masura ce torni si instalatia se umple va iesi lichid pe cele 2 suruburi - nu le stringe imediat ce da pe acolo, lasa pina cind curge constant si nu se mai intrerupe, asa sti ca a iesit aerul. dupa ce umpli si stringi toate aerisitoarele, porneste motorul si lasa sa mearga pina se incalzeste si porneste ventilatorul. verifica daca mai trebuie completat si completeaza cu antigel diluat. n-ar fi rau sa verifici dilutia cu un densitometru de antigel, ca sa vezi exact la ce temperatura ingheata, -25 gr C ar fi o valoare buna. cam asta e, daca ai nelamuriri undeva nu ezita sa intrebi. bafta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Ok, am inteles in mare despre ce e vorba.
Am sa imi imprim pe o foaie ce ai scris si am sa ma duc afara la masina sa gasesc aerisirile alea (cele 2 suruburi faimoase).
Daca nu le gasesc, va tin la curent.
Merci inca o data.
PS: Am schimbat radiatorul cu unul nou cam acum doi ani. Antigelul din motor e asa albastrui (am scos cu o siringa din radiator). Dar ma gindesc ca e bine sa il schimb ca am auzit ca se degradeaza in timp.
PPS: Oricum, in primavara trebuie sa schimb si cureaua de distributie si lichidul hidraulic. Dar bineinteles, la astea nu am io pretentie. Le face nenea de la Citroen
.
Am sa imi imprim pe o foaie ce ai scris si am sa ma duc afara la masina sa gasesc aerisirile alea (cele 2 suruburi faimoase).
Daca nu le gasesc, va tin la curent.
Merci inca o data.
PS: Am schimbat radiatorul cu unul nou cam acum doi ani. Antigelul din motor e asa albastrui (am scos cu o siringa din radiator). Dar ma gindesc ca e bine sa il schimb ca am auzit ca se degradeaza in timp.
PPS: Oricum, in primavara trebuie sa schimb si cureaua de distributie si lichidul hidraulic. Dar bineinteles, la astea nu am io pretentie. Le face nenea de la Citroen

eram sigur ca o sa uit ceva... damn!!!
master, sa ne spui daca te-ai descurcat
master, sa ne spui daca te-ai descurcat

http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh