Citroen - o mare deziluzie
Moderator: Echipa Tehnica
Citroen - o mare deziluzie
Va spuneam ca trepideaza masina in palierul 64-69 km/h.
EXPLICATII: am fost la echilibrat cu rotile la o firma cred eu ca se respecta
CONCLUZII: TOATE repet TOATE jantele (inclusiv roata de rezerva) erau zob facute. A fost nevoie sa le indrept pe toate. Patru dintre cauciucuri sunt deformate din fabrica, iar doua dintre ele au sarmele in interior rupte. Am parcurs doar 770 km dintre care 380 Bucuresti-Brasov.
Indreptatul unei jante costa 280.000 lei iar intreaga afacere m-a costat 1.700.000. Am luat factura de la ei si voi merge la ATS.
EXPLICATII: am fost la echilibrat cu rotile la o firma cred eu ca se respecta
CONCLUZII: TOATE repet TOATE jantele (inclusiv roata de rezerva) erau zob facute. A fost nevoie sa le indrept pe toate. Patru dintre cauciucuri sunt deformate din fabrica, iar doua dintre ele au sarmele in interior rupte. Am parcurs doar 770 km dintre care 380 Bucuresti-Brasov.
Indreptatul unei jante costa 280.000 lei iar intreaga afacere m-a costat 1.700.000. Am luat factura de la ei si voi merge la ATS.
Ultima oară modificat Lun 30-Apr-2007 08:19 de către feng shui, modificat 1 dată în total.
Eu zic sa nu te impacientezi. Probleme exista la orice marca, poate ai fost si tu nitel ghinionist. Asta nu ii scuza pe cei de la ATS, dar...
Eu unul n-am avut probleme cu jentile originale ale masinii (mai putin roata de rezerva pe care n-am folosit-o). Am echilibrat de 2 ori rotile: o data cand am pus cauciucurile de iarna si a 2-a oara acum, cand am revenit la cele de vara. De ambele dati nu a fost nevoie de plumbi in cantitati neobisnuite. N-am simtit vibratii la roti, am mers cu maxim 140 km/h cu masina.
Problema cu cauciucurile s-ar putea sa fi aparut si din cauza deformarii jentilor. N-ai mers prea mult cu masina, dar e posibil sa fi aparut si de la asta. Totusi cum ti-ai dat seama ca sunt rupte sarmele? Se vede cu ochiul liber treaba asta?
Cat despre rugina, e normal sa apara in zona discurilor si a tamburilor. Si la mine discurile pareau ruginite la inceput, dar dupa o utilizare intensa prin Bucuresti, pot spune ca acum le-am "slefuit". Nu prea e normal sa ai rugina pe burta masinii. Sunt acolo niste travese care s-ar putea ca in timp sa capete rugina. Masina e totusi noua, asa ca n-ar trebui sa ai probleme cu rugina, mai ales in zonele vopsite ale masinii.
Cred ca cel mai bine ar fi sa faci o plangere la ATS. Daca intr-adevar ti-au livrat masina cu jantele si cauciucurile alea, e o problema care ne poate privi pe noi toti. Nu poti sa-ti bati joc de siguranta unui om si sa-i livrezi o masina cu defecte atat de grave la roti.
Eu zic sa nu generalizam totusi, lumea e in general multumita de C3. Imi pare sincer rau ca esti nemultumit de masina, sper ca pana la urma problemele tale sa se rezolve.
Eu unul n-am avut probleme cu jentile originale ale masinii (mai putin roata de rezerva pe care n-am folosit-o). Am echilibrat de 2 ori rotile: o data cand am pus cauciucurile de iarna si a 2-a oara acum, cand am revenit la cele de vara. De ambele dati nu a fost nevoie de plumbi in cantitati neobisnuite. N-am simtit vibratii la roti, am mers cu maxim 140 km/h cu masina.
Problema cu cauciucurile s-ar putea sa fi aparut si din cauza deformarii jentilor. N-ai mers prea mult cu masina, dar e posibil sa fi aparut si de la asta. Totusi cum ti-ai dat seama ca sunt rupte sarmele? Se vede cu ochiul liber treaba asta?
Cat despre rugina, e normal sa apara in zona discurilor si a tamburilor. Si la mine discurile pareau ruginite la inceput, dar dupa o utilizare intensa prin Bucuresti, pot spune ca acum le-am "slefuit". Nu prea e normal sa ai rugina pe burta masinii. Sunt acolo niste travese care s-ar putea ca in timp sa capete rugina. Masina e totusi noua, asa ca n-ar trebui sa ai probleme cu rugina, mai ales in zonele vopsite ale masinii.
Cred ca cel mai bine ar fi sa faci o plangere la ATS. Daca intr-adevar ti-au livrat masina cu jantele si cauciucurile alea, e o problema care ne poate privi pe noi toti. Nu poti sa-ti bati joc de siguranta unui om si sa-i livrezi o masina cu defecte atat de grave la roti.
Eu zic sa nu generalizam totusi, lumea e in general multumita de C3. Imi pare sincer rau ca esti nemultumit de masina, sper ca pana la urma problemele tale sa se rezolve.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cred ca niste poze ar fi foarte relevante: mai ales cu cauciucurile distruse.
Rugina e normal sa apara pe tamburi si pe discurile de frina, dar pe burta masinii nu.
Oricum foarte curioasa "dezechilibrarea" ta: desi rotile (cauciuc + jante) sint distruse, nu trepideaza decit in palierul 64-69 km/h
Rugina e normal sa apara pe tamburi si pe discurile de frina, dar pe burta masinii nu.
Oricum foarte curioasa "dezechilibrarea" ta: desi rotile (cauciuc + jante) sint distruse, nu trepideaza decit in palierul 64-69 km/h

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Asta e, francezul tot român
Eu mai auzisem de poveºti cu "kilograme" de plumb pe jante noi la echilibrat la Dacia 13xx; la tine e posibil sã fi fost vorba de un lot de roÞi "cu probleme". Pe scurt, eu mã gândesc cã jantele ºi roÞile nu ajung de la furnizori diferiÞi În fabrica unde se asambleazã maºini ci se duc mai Întâi la un atelier (posibil independent) care furnizeazã roÞi gata asamblate, echilibrate, bune de montat pe maºina nouã.
Ce se Întâmplã Însã dacã "duba" care transportã aceste roÞi e implicatã Într-un accident de circulaÞie? Pun pariu ca franÞuzu evalueazã ochiometric Încãrcãtura, vede cã "aratã" bine ºi o pune În altã dubã ºi o predã fabricii. Nimeni nu le mai verificã din nou dacã s-au strâmbat, dezechilibrat, dacã s-a miºcat pneul de pe jantã etc! Iar necazul e descoperit de utilizatorul final care vine pe forum ºi Începe sã Înjure marca Citroen, aparent pe bunã dreptate!

Ce se Întâmplã Însã dacã "duba" care transportã aceste roÞi e implicatã Într-un accident de circulaÞie? Pun pariu ca franÞuzu evalueazã ochiometric Încãrcãtura, vede cã "aratã" bine ºi o pune În altã dubã ºi o predã fabricii. Nimeni nu le mai verificã din nou dacã s-au strâmbat, dezechilibrat, dacã s-a miºcat pneul de pe jantã etc! Iar necazul e descoperit de utilizatorul final care vine pe forum ºi Începe sã Înjure marca Citroen, aparent pe bunã dreptate!

Sincer ma surprinde ce-ai patit. Eu azi am facut revizia de un an si chiar ma gandeam c-a trecut un an si n-am facut nici o pana, presiunea de cate ori am controlat-o a fost ok. Motorina, solutie de parbriz si atat vreme de-un an (mai putin schimbatul de scut din cauza unei aterizari intru-un sant). Din pacate nu am facut decat 10600 km, dar imi iau eu ravansa
.
Masina este totusi in garantie,asa ca beneficiaza de ea. Toate bune !

Masina este totusi in garantie,asa ca beneficiaza de ea. Toate bune !
feng shui a scris:
--------------------------------------------------------------------------------
Desfacand rotile la service-ul mentionat mai sus, m-am uitat pe sub ea un picut si cu supoare am remarcat ca rugina aparuse pe unele din elementele de sub caroserie: pe tamburi, si pe alte elemente care nu le cunosc inca. M-a surprins in mod total neplacut.
--------------------------------------------------------------------------------
Nu este rugina este un fel de rasina data de ei nu-s pentru ce.Asa are si c4 meu.Pe tamburi si pe placutele de frana din cate stiu se depune rugina daca masina sta mult timp pe loc.
--------------------------------------------------------------------------------
Desfacand rotile la service-ul mentionat mai sus, m-am uitat pe sub ea un picut si cu supoare am remarcat ca rugina aparuse pe unele din elementele de sub caroserie: pe tamburi, si pe alte elemente care nu le cunosc inca. M-a surprins in mod total neplacut.
--------------------------------------------------------------------------------
Nu este rugina este un fel de rasina data de ei nu-s pentru ce.Asa are si c4 meu.Pe tamburi si pe placutele de frana din cate stiu se depune rugina daca masina sta mult timp pe loc.
Am fost la ATS
Le-am explicat cu lux de amanunte tot ce s-a intamplat si ce am facut eu.
Masina a fost scoasa pe soseaua spre Baneasa si in 2-3 km au constatat ca....masina este foarte bine echilibrata si merge nemaipomenit.
Normal nu?
Am intrat la seful de atelier (un domn amabil) caruia i-am explicat si domniei sale intreaga peripetie. Tipul calm, jovial mi-a spus ca este intr-o situatie extrem de dificila: aceea intre a-mi rezolva mie problema si ce va spune Michelin intrucat ei acorda garantia si nu ATS.
S-a prevalat de faptul ca nu trebuie sa intervina absolut nimeni asupra masinii si sa o aduci la ei chiar daca nu au aparatura necesara sa rezolve o asemenea situatie.
In situatia mea nu au ce sa faca decat sa-mi echilibreze ei roata de rezerva. Asa s-a si intamplat dar....fara sa-mi indrepte janta.
CUM TREBUIA PROCEDAT
Oriunde m-as fi aflat, trebuia sa ma duc cu masina la service Citroen. Faceau constatarea, mergeam cu ei la un service de vulcanizare (pentru ca ei nu au aparatura de indreptat jante) indreptam acolo jantele, plateau ei.
Pe urma cauciucurile le scoateau si le trimiteau pe toate 5 in Franta si eu aveam de ales: fie imi cumparam jante si cauciucuri noi de la ei ca sa pot circula cu masina, fie imi tineau blocata masina 2 saptamani la ei pana imi venea raspunsul de la Michelin.
In majoritatea cazurilor de pneuri trimise la Michelin rezultatul era defavorabil clientului. Eu ramaneam si cu jante si cauciucuri noi cumparate de mine si cu un rezultat negativ.
Au ramas toti surprinsi de o asemenea situatia, dar din pacate nu ma pot ajuta decat sa fac o sesizare la relatii cu clientii si sa astept de la aceia un raspuns in 30 de zile.
Daca eu veneam de la inceput la ei, imi echilibrau cauciucurile si cu asta basta. Ramaneam cu jantele strambe si dupa alti 300 km ajungeam la aceeasi situatie.
Am intrat asa in fuga prin hala service-ului caci nu te lasa. Am vazut persoane de maximum 30 de ani care executau un service pur romanesc. Unul dintre ei avea o mica lanterna care s-a uitat maxim 10 secunde pe sub un C4 aflat la prima revizie. A lasat-o jos a mai deschis capota, usile si ...la revedere.
Suntem tare departeee.....
Le-am explicat cu lux de amanunte tot ce s-a intamplat si ce am facut eu.
Masina a fost scoasa pe soseaua spre Baneasa si in 2-3 km au constatat ca....masina este foarte bine echilibrata si merge nemaipomenit.
Normal nu?
Am intrat la seful de atelier (un domn amabil) caruia i-am explicat si domniei sale intreaga peripetie. Tipul calm, jovial mi-a spus ca este intr-o situatie extrem de dificila: aceea intre a-mi rezolva mie problema si ce va spune Michelin intrucat ei acorda garantia si nu ATS.
S-a prevalat de faptul ca nu trebuie sa intervina absolut nimeni asupra masinii si sa o aduci la ei chiar daca nu au aparatura necesara sa rezolve o asemenea situatie.
In situatia mea nu au ce sa faca decat sa-mi echilibreze ei roata de rezerva. Asa s-a si intamplat dar....fara sa-mi indrepte janta.
CUM TREBUIA PROCEDAT
Oriunde m-as fi aflat, trebuia sa ma duc cu masina la service Citroen. Faceau constatarea, mergeam cu ei la un service de vulcanizare (pentru ca ei nu au aparatura de indreptat jante) indreptam acolo jantele, plateau ei.
Pe urma cauciucurile le scoateau si le trimiteau pe toate 5 in Franta si eu aveam de ales: fie imi cumparam jante si cauciucuri noi de la ei ca sa pot circula cu masina, fie imi tineau blocata masina 2 saptamani la ei pana imi venea raspunsul de la Michelin.
In majoritatea cazurilor de pneuri trimise la Michelin rezultatul era defavorabil clientului. Eu ramaneam si cu jante si cauciucuri noi cumparate de mine si cu un rezultat negativ.
Au ramas toti surprinsi de o asemenea situatia, dar din pacate nu ma pot ajuta decat sa fac o sesizare la relatii cu clientii si sa astept de la aceia un raspuns in 30 de zile.
Daca eu veneam de la inceput la ei, imi echilibrau cauciucurile si cu asta basta. Ramaneam cu jantele strambe si dupa alti 300 km ajungeam la aceeasi situatie.
Am intrat asa in fuga prin hala service-ului caci nu te lasa. Am vazut persoane de maximum 30 de ani care executau un service pur romanesc. Unul dintre ei avea o mica lanterna care s-a uitat maxim 10 secunde pe sub un C4 aflat la prima revizie. A lasat-o jos a mai deschis capota, usile si ...la revedere.
Suntem tare departeee.....
@feng shui:
Uita-te pe linkul: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html ,
la paragraful: "DOT Codes and the 6-year shelf life"
Sunt curios daca nu cumva cauciucurile erau asa terminate din cauza vechimii.
Daca da, ai un argument in plus...
Uita-te pe linkul: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html ,
la paragraful: "DOT Codes and the 6-year shelf life"
Sunt curios daca nu cumva cauciucurile erau asa terminate din cauza vechimii.
Daca da, ai un argument in plus...
Problema cu janta stramba este in felul urmator: ,,stramb'' trebuie analizat din punctul de vedere al operatorului care indreapta janta si nicidecum al nostru care ne uitam ,,ia sa vedem este stramba janta sau nu?''
Un defect din fabrica nu poate fi vazut cu ochiul liber pe o janta peste care este montata o anvelopa, decat daca janta este pusa pe aparat si prin miscarea de rotatie observi cum ea are o miscare oscilanta ,,sus-jos''.
Daca janta ,,stramba'' ar fi putut fi vazuta cu ochiul liber, atunci sa fi convins ca nici nu mai stateau de vorba cu mine. Era clar ca ea a fost lovita in ceva (bordura, piatra, etc).
Pentru a-mi demonstra defectul de fabrica, tipul de la service-ul unde am indreptat jantele m-a rugat sa vin sa pun podul palmei pe calea de rulare a jantei pe care aparatura respectiva o invartea. In timpul rotatiei am remarcat cum janta avea 6 punte de sudura la intervale egale Puncte pe care foarte greu le sesizai cu ochiul liber. CONCLUZIA: janta era facuta din 6 bucati de tabla sudate.
Un defect din fabrica nu poate fi vazut cu ochiul liber pe o janta peste care este montata o anvelopa, decat daca janta este pusa pe aparat si prin miscarea de rotatie observi cum ea are o miscare oscilanta ,,sus-jos''.
Daca janta ,,stramba'' ar fi putut fi vazuta cu ochiul liber, atunci sa fi convins ca nici nu mai stateau de vorba cu mine. Era clar ca ea a fost lovita in ceva (bordura, piatra, etc).
Pentru a-mi demonstra defectul de fabrica, tipul de la service-ul unde am indreptat jantele m-a rugat sa vin sa pun podul palmei pe calea de rulare a jantei pe care aparatura respectiva o invartea. In timpul rotatiei am remarcat cum janta avea 6 punte de sudura la intervale egale Puncte pe care foarte greu le sesizai cu ochiul liber. CONCLUZIA: janta era facuta din 6 bucati de tabla sudate.
personal, cred ca ai fost victima unei vilcanizari traditionale romanesti, unde ca peste tot lucreaza romani dornici de realizare rapida si putin solicitanta. imi sustin parerea cu argumentele:1 daca aveai problemele reclamate la toate rotile puteai sa cerni nisipul in portbagaj, lejer, pe o plaja de viteza incepand de la 20km/h si pana la.... Brasov !
2. nici macar la dacie nu am pomenit asa ceva si nu cred ca sa intamplat asta la un citroen!
afirmatiile nu sunt amnimate de un sentiment de devotament fata de citroen, de vreme ce nu este singura masina in proprietate si fara discutie nici preferata(scuze fanilor...)
cat despre ce ai vazut tu la ATS, referitor la mecanici... cu riscul de a repeta atrag inca odata atentia asupra unui aspect!
in service-urile mari si mai ales de marca, angajatii castiga putin comparativ cu service-urile modeste si liberii profesionisti.
ex: un mecanic la AVIS motors (dealer/service skoda) are salariu de 1200-1500 RON impozabil!, situatia este comparativa cu majoritatea service-urilor. un amic a lucrat la Opel GTT pe un salariu de 10mil in mana si stia diagnoza si calculatoare! a stat acolo 1 luna sa faca rost de documentatie.
asadar, in afara cazurilor in care motivatia este alta decat cea pecuniara, nu vad de ce un mecanic bun ar lucra intrun service in care este paltit mai mult decat modest si ocazia de a se intalni cu clientii in persoana si beneficiul unui eventual bacsis sunt de ordin virtual. din experienta pot spune fara sa gresesc prea tare, ca mecanicii de acolo sunt angajati prin pile si relatii si accepyta un loc de munca retribuit prostr pt ca raspunderea este minima, conditiile de munca sunt bune si ei nu stiu sa faca prea multe .
2. nici macar la dacie nu am pomenit asa ceva si nu cred ca sa intamplat asta la un citroen!
afirmatiile nu sunt amnimate de un sentiment de devotament fata de citroen, de vreme ce nu este singura masina in proprietate si fara discutie nici preferata(scuze fanilor...)

cat despre ce ai vazut tu la ATS, referitor la mecanici... cu riscul de a repeta atrag inca odata atentia asupra unui aspect!
in service-urile mari si mai ales de marca, angajatii castiga putin comparativ cu service-urile modeste si liberii profesionisti.
ex: un mecanic la AVIS motors (dealer/service skoda) are salariu de 1200-1500 RON impozabil!, situatia este comparativa cu majoritatea service-urilor. un amic a lucrat la Opel GTT pe un salariu de 10mil in mana si stia diagnoza si calculatoare! a stat acolo 1 luna sa faca rost de documentatie.
asadar, in afara cazurilor in care motivatia este alta decat cea pecuniara, nu vad de ce un mecanic bun ar lucra intrun service in care este paltit mai mult decat modest si ocazia de a se intalni cu clientii in persoana si beneficiul unui eventual bacsis sunt de ordin virtual. din experienta pot spune fara sa gresesc prea tare, ca mecanicii de acolo sunt angajati prin pile si relatii si accepyta un loc de munca retribuit prostr pt ca raspunderea este minima, conditiile de munca sunt bune si ei nu stiu sa faca prea multe .
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu