rezolvare variator ventilator habitaclu !

Forum de discutii generale, restaurari, prezentari ale Citroen CX.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

rezolvare variator ventilator habitaclu !

Mesajde cit_a » Lun 16-Mar-2009 13:34

am facut si testat doua montaje electronice , atat pe mos-fet cat si pe bipolar si ambele au dat rezultate foarte bune , prcatic le-am testat in sarcina pe un motor de barca care are un consum cam betzivan cca. 4 amperi ..deci pt habitaclu practic nu are moarte . sunt dispus sa construiesc montaje pt. cei care au nevoie de acest montaj si vor scapa de vechile probleme cu tanzistorii foarte scumpi. practic in montajul meu un mos costa 5 lei si in varianta cu bipolar 4.5 lei :wink: ...dar revin , prcatic nu mai aveti probleme. astept intrebari si comentarii despre subiect !

dendrino
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 23-Feb-2016 12:22
Localitate: BUCURESTI
Masina: C I T R O E N CX 25 TRD TURBO

consum amperi

Mesajde dendrino » Mie 30-Mar-2016 09:57

consumul este foarte mare pe treapta maxima, am masurat cu voltmetrul electronic si este o cadere de tensiune de la 13 V la 11,5 - 11,8 V,..... vad ca ai masurat consumul in amperi si este foarte mare....deocamdata vad ca functionez, dar doresc sa am un circuit variator de turatie aeroterma, ca nu stii cum este viitorul, in plus te rog frumos sa imi descrii cum se demonteaza si se monteaza la loc cu noul circuit

cu stima!
C I T R O E N CX 25 TRD TURBO

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 30-Mar-2016 13:44

CX-ul nu are variatorul de trepte cu tranzistori, iar viteza maxima mi se pare ca trece printr-un releu. La distanta existenta fata de baterie este normala caderea aia de tensiune si nu o poti micsora decat cu cabluri mai groase.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mie 30-Mar-2016 20:39

teoretic,la xantia,xm ,c5 1 tranzistorul ( tranzistorii) se ard cind ventilatorul e folosit la minim.atunci, incalzirea lui e maxima.daca mai e si filtrul de polen imbicsit, radiatorul nu mai raceste eficient tranzistorul si acesta cedeaza.si la bx era acelasi tranzistor, dar era montat afara si nu exista nici filtru de polen,din cauza asta se ducea foarte rar.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

dendrino
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 23-Feb-2016 12:22
Localitate: BUCURESTI
Masina: C I T R O E N CX 25 TRD TURBO

disipatie termica

Mesajde dendrino » Joi 31-Mar-2016 08:18

incearca daca locul permite sa maresti suprafata de racire a radiatorului sau sa schimbi pasta siliconica veche, ca sa ajuti la racirea tranzistorului !
C I T R O E N CX 25 TRD TURBO


Înapoi la “Citroen CX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973