PSA va renunta la suspensia hidraulica

Zvonuri si noutati despre informatiile prezentate de Citroën

Moderator: Echipa Tehnica

Vasea30
pasionat
Mesaje: 723
Membru din: Joi 23-Feb-2012 10:03
Localitate: Iasi
Masina: Renault Scenis 2, 1.6 b, 2006
Contact:

PSA va renunta la suspensia hidraulica

Mesajde Vasea30 » Sâm 06-Iun-2015 13:01

PSA va renunța la suspensia hidraulică odată cu ieșirea din producție a lui Citroen C5

http://www.automarket.ro/stiri/psa-va-r ... 63239.html

Concernul PSA Peugeot-Citroen va renunța la suspensia Hydractive odată cu încheierea producției actualei generații Citroen C5, titrează surse din cadrul companiei franceze citate de Automotive News.



Celebra suspensie hidraulică a mărcii Citroen, Hydractive, ajunsă la a treia generație din era modernă, va fi eliminată din producție odată cu actuala generație a lui C5. Potrivit surselor din cadrul companiei franceze, care au preferat să-și păstreze anonimatul, decizia are rolul de a reduce costurile. Oficialii PSA Peugeot-Citroen nu au confirmat informația, declarând că refuză să comenteze planurile și produsele companiei, care sunt confidențiale. Având în vedere faptul că francezii de la Citroen utilizau tehnologia pe un singur model din gamă, construit într-o singură fabrică, este foarte probabil ca vestea anunțată de sursele citate de Automotive News să fie adevărată.

Noul CEO al companiei franțuzești, Carlos Tavares, a luat mai multe decizii de reducere a costurilor care par dure la prima vedere, dar au rolul de a readuce la profit conglomeratul francez. Potrivit surselor din cadrul companiei, Carlos Tavares a luat această decizie după o analiză detaliată a costurilor și beneficiilor aduse de această suspensie, care se dovedește a fi mai scumpă și mai puțin performantă decât actualele soluții ale competiției. În mod ironic, noua marcă DS, izvorâtă din modele Citroen modificate semnificativ, nu folosește suspensia Hydractive. Vârful actual al gamei DS, crossoverul DS5, are o suspensie realizată de nemții de la ZF, care are amortizoare cu supape lineare preîncărcate, care au rolul de a asigura un nivel ridicat de confort și de sportivitate la un preț mai redus.



În 2014, Citroen a vândut mai puțin de 10.000 de mașini echipate cu suspensii Hydractive 3+, actuala generație a acestei suspensii. Primul model modern de la Citroen lansat cu această suspensie debuta pe piață în urmă cu peste 25 de ani și era oferită pe mai multe modele din ofertă, printre care se numără și XM și Xantia, echivalentele de atunci ale lui C6 și C5.

https://www.youtube.com/watch?v=0uXF0PcsQAo

Via Automotive News (înreg )

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Sâm 06-Iun-2015 19:46

Bineinteles ca renunta la ea. E extrem de scumpa, are o gramada de limitari, masinile cu suspensie hidropneumatica vireaza mai larg, suspensia necesita intretiniere regulata, are multe componente electronice care cand se strica cer multi bani.

La polul opus suspensiile de tabla moderne sunt atat de reusite incat sunt comparabile cu suspensiile hidropneumatice. Conduc o Octavia 3 Estate cu o suspensie absolut bestiala. Cred ca e mai buna decat la C5-II. Mie mi se pare mai confortabila.

Deci da, si eu as fi votat pentru renuntare daca eram in consiliul de administratie.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Sâm 06-Iun-2015 21:06

Următorul anunț probabil va fi preluarea de către geely sau great wall motors. Probabil ca dacă tot ce înseamnă instituție de stat în Franța nu cumpăra doar psa era deja făcut anunțul asta.
Poate ar trebui sa renunțe și la conducerea superioara. Mie genul asta de decizii îmi miros a lipsa de imaginație. Ăștia chiar spera sa concureze pe piața mașinilor low cost cu producția făcută în Franța?! Sloganul" fabriqué en France " vinde produse de lux și exclusiviste, nu niște banalități de duzina.

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Lun 08-Iun-2015 08:07

Mie chiar mi se pare o mare prostie din partea lor sa renunte la acest tip de suspensie, la toate testele ce le vezi la Citroen DS 5 una din criticile cele mai intalnite e ca nu are si varianta cu suspensie Hydractive 3+. Am avut ocazia sa conduc mai multe masini de la diferite marci pe distante lungi si cred ca e cea mai comoda suspensie. Nu e o masina sportiva cea care are aceasta suspensie, dar cred ca nici nu asta era ideea.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Lun 08-Iun-2015 09:15

Era fix chestia care facea diferenta dintre Citroen si restul lumii. Cu exceptia suspensiei aleia n-ai niciun alt motiv sa cumperi Citroen in loc de sa zicem.... Hyundai.

wippy
pasionat
Mesaje: 110
Membru din: Mie 31-Oct-2007 23:45
Localitate: TIMISOARA
Masina: DS7 2023 ETENSE 4x4

Mesajde wippy » Lun 08-Iun-2015 22:52

daca vor sa renunte la suspensia Hydractive sa renunte si la numele de CITROEN

Avatar utilizator
the judge
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Vin 24-Aug-2007 14:58
Localitate: craiova
Masina: Citroen C5 III Exclusive, Citroen Saxo VTS 16v
2: ex: 2x Xantia I, 2 x Xantia II, Xsara HDI
3: ex: Citroen Xsara VTS 16V, Peugeot 106 Rallye,

Mesajde the judge » Joi 18-Iun-2015 14:46

Este trist ca dupa fix 60 de ani de la lansarea celebrului DS, care stim cu totii ca uimit o lume intreaga, asistam la o astfel de decadere; practic se spune STOP esentei Citroen, a peste 60 de ani de studiu, etc. Daca se renunta la asa ceva, definitiv, neexistand varianta ca Hydractive sa se afle pe lista de optionale, putem sa ne luam deja ramas bun de la sigla cu chevron. Dupa parerea mea, a se renunta la asa ceva, este ca si cum BMW ar renunta la Kidney Grill si ar construi numai biciclete, ca si cum Ferrari ar renunta la calutul cabrat si ar incepe sa fabrice camionete...si asta din considerente pur "economice". La conducerea PSA se afla un spaniol, care ar face bine sa-si vada de taurii si coridele lor, nu sa distruga o legenda care culmea este inca foarte apreciata, asa cum este acest sistem de suspensie; e drept, e scumpa, insa exista multi oameni care ar plati pentru asa ceva...deci...sa le dam sansa sa cumpere ceea ce isi doresc pentru ca inca exista oameni si nu putini, care isi aleg masina cu sufletul.
Trebuie recunoscut faptul ca pe langa deja consacrata masina germana, generic vorbind, exista si alte astfel de fiare ce provin din Franta, Japonia sau Italia, masini apte sa iti incante simturile, poate mai mult decat o masina germana ( vezi Citroen, Alfa Romeo, Honda). Ceea ce vreau sa spun este ca daca le vom face pe toate la fel, fara sa existe particularitati de marca, putem merge la primul showroom sa ne luam masina fara sa stam pe ganduri, anunturile auto ar trebui sa fie pe clase de masini ( mica, medie, mare, sport) ci nu pe marci, pt ca toate sunt la fel.
Ca sa termin in maniera in care am inceput, consider ca batranul DS ar fi trebuit sa aiba parte de o alta aniversare la venerabila varsta de 60 de ani.
CITROEN...covorul fermecat

vasile mihai sebastian
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 10-Feb-2015 10:57
Localitate: Nantes

Mesajde vasile mihai sebastian » Joi 18-Iun-2015 16:14

SPF tu te auzi ce spui ? cum poti sa compari un citroen exclusive cu o replica de volkswagen gen skoda ta ? :)))))))))))))))

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 18-Iun-2015 16:43

Eu am comparat-o cu o replica de masina gen Hyundai. Daca scoti Hydractive-ul ce mai ramane e o masina absolut banala si terna care nu exceleaza prin nimic si mai e si la pret de near-premium. Nici macar prin gadgeturi, pe alea le gasesti acum de serie la orice chinezarie.
Marele "exclusive" se compara poate cu replicile de VW de la mijlocul gamei. Facatura mea de masina de 5 ani desi e configurata plecand din mijlocul gamei si nu de la varf are optiuni care la "exclusive plus" adica "la creme de la creme" nu sunt disponibile (indisponibile, nu ca nu-s de serie!) nici acum, cum ar fi de exemplu parbriz incalzit sau scaune spate incalzite. Singura chestie pe care alea o au in serie si eu n-o am (pentru ca am refuzat-o si o s-o refuz daca pot si la urmatoarea masina) e TPMS-ul.

Daca scoti hydractive-ul, zi-mi un singur lucru la care C5 e cea mai tare de la clasa ei.

PS
Desi e offtopic, uite comparatii facute de altii
http://www.autoexpress.co.uk/citroen/c5 ... oda-superb

Oricum, nu vad rostul unei discutii "ba a mea e mai mare". Ideea e ca Hydractive era chestia care punea Citroen pe harta lumii automobilistice. Citroen castiga WRC-ul si n-are niciun model sportiv (si/sau awd eventual), scot hydractive-ul... te intrebi de fapt care e identitatea lor de marca.

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Joi 18-Iun-2015 17:50

dar motorul si cutia de viteze? sunt o multime de compratii facute, si chiar proprietari de vw recunosc ca motoarele PSA sunt peste ale lor. Se stie ca vw are cele mai proaste cutii de viteze automate comparativ cu BMW, mercedes, PSA. Asta o stiu de la cunoscatori si o gasesti si pe net daca cauti o comparatie a cutiilor de viteze de la diferiti producatori. Am auzit ca si suspensia de tabla se comporta mai bine decat multe masini din clasa ei, deci nu e chiar Hydractive totul in C5. Eu sunt la al doilea C5 si chiar daca vor scoate hydractive tot nu voi alege o marca la care platesc cu varf si indesat numele, iar confortul e ZERO pe langa C5 si aici tot la vw ma refer.

vasile mihai sebastian
simpatizant
Mesaje: 57
Membru din: Mar 10-Feb-2015 10:57
Localitate: Nantes

Mesajde vasile mihai sebastian » Joi 18-Iun-2015 19:43

parerea mea ca nu gasesti o masina mai ieftina relativ calitate pret( km an optiuni ) in afara de C5 in plus suspensia cum multi spun este cea care face diferenta asa ca chiar nu are rost sa comparam

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Joi 18-Iun-2015 22:31

DSG-ul e o cutie de viteze proasta?! Nefiabila poate, cel putin versiunea cu ambreiaje uscate (DSG7) n-a dat pe dinafara la fiabilitate... insa proasta, nu, atunci cand merge e de vis din toate punctele de vedere. E oricum peste tot ce se vinde pe C5 nu doar la confort ci in primul rand la peformante.
Si e scoasa cu secole inaintea primei cutii cu dublu ambreiaj de la citroen, care nici macar nu e facuta de ei, ci de Mitsu si oricum nu se vinde pe C5.

La capitolul motoare diesel e adevarat, PSA sunt buni. Si eu ii prefer in comparatie cu astia de la VAG.

Eu nu incerc sa-i apar pe astia de la VAG ca au bubele lor. Cum isi trateaza clientii e una dintre ele.. eu unul urmatoarea masina nu cred c-o mai iau de la ei.

Insa revenind la topic, imi pare rau sa vad ca un management lipsit de viziune si de c..ie ia o decizie idioata si inca o marca sonora din istoria auto devine un fabricant oarecare de masini banale.

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Vin 19-Iun-2015 07:12

Din pacate am observat si eu ca la Citroen managementul greseste prin a se axa pe ieftin, chelesc masinile de ramai mut. Nu zic ca nu e bine sa te axezi si pe piata asta, dar lasa si cele pentru cei ce vor toate optiunile. Aici nu vorbesc numai de C5. Am urmarit si prezentarile C4 Cactus si au si acolo cateva chestii la care puteau sa lase si alte optiuni - cel mai simplu exemplu ar fi geamurile usilor din spate, nu ai optiunea sa le deschizi normal. Sper sa nu ajunga si astia ca Loganul sa nu gasesti multe chestii la extraoptiuni. Din ce am studiat au C-Elysse e la optiuni ca si loganul, de ce vor sa ajunga si cu celelalte asa nu inteleg.

Avatar utilizator
james kilowatt
pasionat
Mesaje: 555
Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
Localitate: Europa
Masina: Citroen C1 1.0 Auto
2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD

Mesajde james kilowatt » Vin 19-Iun-2015 08:44

Asta vad si eu, doar ca eu vad ca o fac prost. Renault cand au vrut sa faca masini ieftine le-au facut in Turcia, Romania, tari ieftine insa fara taxe vamale pentru Europa... PSA vor sa faca low cost car Made in France? Mi se pare o idee ratata din start. "Fabriquée en France" vinde lux, vinde exclusivitate, nu low cost.

Plus ca eu cred ca orice marca care se vrea serioasa si de rasunet trebuie sa aiba in oferta o "masina de vis". O limuzina exclusiva, o masina sport deosebita, un roadster, ceva pe un poster pe care un adolescent de 16 ani sa si-l lipeasca in camera si sa viseze la ea. Adolescentul ala candva va cumpara masini si majoritatea aleg cu ovarele, nu cu creierul (valabil si pentru mine, daca masina nu-mi place nu ma va convinge niciun argument cu cifre ca e cea mai potrivita).
Eu nu cred ca BMW merg pe profit cu seria M... insa ii ajuta sa vinda 318d. Pana si Renault au in oferta masini initeresante care le cumpara putini insa arata bine pe un poster in camera unui adolescent, cum ar fi Megane RS de exemplu care pe circuit se bate de la egal la egal cu masini cu 100CP in plus. Golful e poate cea mai stearsa masina din lume, insa lumea cand il cumpara cu motor diesel de 1.6 se viseaza la volanul unui GTI sau a unui Panzer nemtest.
Schimbi la Golf trei plastice si emblema, si vinzi alt dream car 1.6 TDI care are insa un frate mai mare care bate tot ce misca la LeMans ani la rand, "Vorsprung durch Technik", vrum vrum..

Pana mea, care o sa fie identitatea de marca Citroen?

Apropo si de diesel, desi dieselul a fost transformat dintr-o pocnitoare fumigena buna doar pentru treieratori intr-un motor decent si rafinat in Franta, un "brand" l-au facut tot nemtii. "TDI" se numeste "TDI" de pe vremea lui Burebista (1993) si are aceeasi identitate si pe Golf 3 si pe Audi care alearga la LeMans.
LA PSA fiecare dadea un nou nume la diesel.... D, TRD, TD, GLD, DI, HDI, HDCI... din nou o lipsa de viziune din partea managerilor.

SorinGeorge
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 05-Mai-2015 15:05
Localitate: Heidelberg

Mesajde SorinGeorge » Vin 19-Iun-2015 16:19

james kilowatt scrie:Eu am comparat-o cu o replica de masina gen Hyundai. Daca scoti Hydractive-ul ....


James, Vasile Mihai se referea la comparatia lui SPF, care afirma cum ca suspensia lui normala de pe Skoda e mai confortabila decat hidractive 3+ ...Delirium tremens. Sa fim seriosi, oricine are habar despre subiect, stie ca numai la E-Class ai confort de genul intalnit pe C5....deci vorbim strict de domeniul confortului dat de trenul de rulare. Nu-i nici un lucru foarte rar si surprinzator ca posesorii si fanboy-ii vw (golf, passat) si skoda (mai putin am sesizat treaba asta la seat), nu numai ca vw-urile sunt zei, caii putere vw se masoara altfel decat la celelalte marci, pot avea si 1.6 aspirat sau vechiul 1.9tdi 90cp ca ele prind "lejer" 210 "si mai au pedala" si cate si mai cate, dar au si obiceiul sa ponegreasca celelalte marci cum nimeni nu o face. Celelalte din clasa sunt KK, BMW-ul e supraevaluat, ei sunt cei mai aproape de premium, daca nu l-au si atins, dar nu vor unii sa recunoasca, masinile lor sunt vezi Doamne "acre" pentru ceilalti, desi cine a avut bani de mondeo sau c5, nu stiu de ce n-ar fi avut bani de passat s.a.m.d. S-a vazut si din tonul lui virulent. De fapt masinile imi plac, nu-mi plac destul de multi din fanii lor.

In alta ordine de idei si eu zic ca ar fi extrem de nasol daca ar renulta la suspensia hidraulica. Este exact emblema Citroen, in speta C5 si ceea ce il diferentia, ii dadea acel ceva al lui si era pentru aceia care vroiau sa-si bage familia in Masina, sa faca 500km de drum si la capatul lor sa fi vrut sa mai fi tinut 50-100km drumul doar pentru placerea condusului intins si confortabil, iar chiar dupa 1000+ km facuti intr-o zi, inca sa fii ok si tu si ai tai, nu rupti de spate, nu amortitit si sa mai fii capabil sa faci ceva in ziua aia. Asta e punctul lui forte, nu se bate la demaraje cu passatul, nici la statul in curbe cu mondeo, dar confortul de drum lung este, zic eu, inegalabil in clasa. Fara ea (suspensia asta) te poti foarte bine orienta spre orice, nu mai conteaza (sau probabil inca designul exterior, este totusi o masina aspectuoasa). Motoarele diesel sunt bune si ele, dar nu fac vreun soi de distinctie la modul cum o face acest tren de rulare. Sa speram insa ca e doar un zvon care nu se va adeveri.


Înapoi la “Noutati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv