ciudat sau explicat?

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

ciudat sau explicat?

Mesajde made in france » Vin 30-Mar-2012 15:05

Bine v-an gasit.
Prin topicul initiat a-si dori sa lamuresc unele probleme pe care le am cu Citroenul meu.
Am un BX din 1985 :D, 18D cu motor A161 (motor schimbat) care prezinta urmatoarele simptome:
- iarna cand scade temperatura la zero grade sau sub aceasta, motorul nu mai vrea sa porneasca defel, orcat las electromotoru sa invarte.
- vara se intampla un fenomen bizar, porneste la prima cheie, motorul sa frumos la relanti dar cand se incalzeste incepe sa scuture sa mearga in 1 sau 2 pistoane si in cele din urma se opreste. Am marit reglajul la relanti, acum la cald e usor turat iar la rece porneste la prima chei, e turat iar cand incepe sa se inalte se tureaza si mai tare, e solutie de compromis pe care vreau sa o remediez.
Am verificat bujiile le-am chimbat pe cele defecte cu altele noi (Bosch), filtul de aer si de motorina sunt noi iar iarna asta am incercat sa curat injectoarele cu o solutie speciala pentru asa ceva cumparata de la o statie Mol.
Ma gandesc ca problena vine de pa pompa de injectie (Bosch), injectoare sau sa nu fie ceva mai grav, cum ar fi o fisura in blocul motor.
Pompa de injecti poate fi desfacuta si curatat? Pot sa pun o pompa de pe un BX 19D, tot Bosch (eu mai avand un BX functional)? Asta in cazul ca e pompa devina.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Vin 30-Mar-2012 20:23

nu i nimic bizar.jocul la supape e zero. La rece supape le ĂŽnchid dar cĂŽnd motorul se ĂŽncĂŁlzeÂşte coada supapei se alungeste iar supapa nu mai ĂŽnchide.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Vin 30-Mar-2012 20:26

faza cu relentiul care se micsoreaza (dar motorul mie imi mergea in 4 fara sa bata absolut deloc sau sa mearga in 2 in 3) cand motorul e f cald am patit-o si eu atunci cand am schimbat injectoarele masinii cu altele care erau pt un motor de 3000cmc. Dupa vreo 1000km insa injectoarele s-au asezat si e super acum :)
Tu ai umblat la injectoare in vreun fel in afara de a pune acea solutie? acea solutie nu cred oricum sa fi avut vreun efect bun sau novic...
Faza cu pornitul geu iarna...verifica bujiile incandescente prima data.
Bafta ! Motorasul diesel de BX e in general f rezistent.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Vin 30-Mar-2012 21:26

Multumesc pentru timpul pe care il acordati a-mi raspunde.

Daca e problema cu supapele ce inseamna asta si ce e de facut???
Cum am mentionat, motorul nu este cel din fabrica, a fost schimbat cel 19D cu 18D, de la Nemti pe motor scria 30.000 km, astazi nu cred ca are mai mult de 50,000 km.
Bujiile le-am verificat asta iarna si cele defect au fost inlocuite cu altele noi Bosch.
Motorul merge si trage excelent la turatii mari. Am mers in viteza a III a la la 90 km si inca mai putea, ne avand turometru nu am inima de a o forta mai mult.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7662
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 31-Mar-2012 00:25

verifica sa nu traga aer pe undeva, sa nu fie infundat ceva pe traseul de motorina - filtru, sorbul din rezervor, etc... si verifica pompa de injectie. daca ai alta pune-o pe aia si vezi ce si cum. nu cred ca are nimic motorul. daca era sa aibe ceva, ori mergea prost tot timpul, ori iti arunca apa afara cand se incalzea.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Sâm 31-Mar-2012 12:40

Adevarul e ca am mereu - ca tot romanu - rezorvorul umplut de 50 - 100 LEI si asta stiu eu ca face ca pe peretii rezervorului sa se formeze condens car ajunge apoi in motorina.
Pompa de injectie habar nu am cum sa o verific, nu ma prea pricep la masini dar invat din mers. Am sa ma duc cu ea la un "specialist" se pompe siinjectii, dar dinexperienta mea cu astfel de personaje nu voi abtime prea mult ajutor chiar daca e pe bani.
Asa ca analizez posibilitatea ca eu sa fac toata treaba, astfel intreb, ca nu novice, cat e de greu sa schimbi o pompa dee injectie si daca in procesul acesta pot deregla sau strica ceva.
Sugestia lui sandor mihai imi pare plauzibila, cea cu supapele ce se dilata la temperatura, dar ce pot face in cazul acesta?

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Sâm 31-Mar-2012 14:58

eu am pĂŁĂžit faza cu jocul la supape la cel puĂžin 3 maÂşini. Cineva a schimbat axul cu came Âşi nu a mai reglat jocul ( e puĂžin mai complicat ). Motorul se comportĂŁ ca un motor uzat pt cĂŁ nu are compresie. VerificĂŽ simplu :desfaci capacul chiulasei , Âşi VerificĂŽ cu o lerĂŁ distanĂža dintre ax Âşi tachet. Trebuie sĂŁ ai 0.15 la admisie Âşi 0.30 la evacuare. De obicei o sĂŁ gĂŁseÂşti un joc foarte mic la admisie. Asta explicĂŁ de ce motorul merge perfect la rece.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

made in france
simpatizant
Mesaje: 44
Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
Localitate: Timis

Mesajde made in france » Sâm 31-Mar-2012 21:37

Deci, sa inteleg, daca e de la supape un "simplu" reglaj ar rezolva problema.

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Dum 08-Apr-2012 21:39

am si eu aceiasi problema de curand! desi si asta iarna pornea f greu chiar si cu pedala apasata si bujiile de 2 ori.
doar ca la mine a inceput sa faca dupa ce a fost turata de baiatu' de la ITP (care apoi nu a vrut sa dea itp-ul pe motiv ca masina nu are servofrana si el nu e autorizat pentru asa ceva :lol: )

m-am gandit si eu la tot traseul motorinei si am verificat/curatat(chiar avea nevoie)
intre timp am observat o fisura in vasul filtrului , acela de aluminiu! caut acum sa-l inlocuiesc si sa vad daca mai face figuri. pe acolo sigur trage aer!

merge frumos 2 minute apoi trage sa moara...si intr-un final moare!
Citroen BX 17. TD '89

ViperDodo
pasionat
Mesaje: 844
Membru din: Mie 10-Sep-2008 14:12
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde ViperDodo » Mie 11-Apr-2012 08:54

la mine clar e de la filtru!
am tras pe direct si merge ceas acum!


Imagine

:roll:
Citroen BX 17. TD '89


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973