Cum sa maresc puterea motorului de 1.6i 16v

personalizarea masinii, de la styling pana la tuning extrem

Moderator: Echipa Tehnica

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Cum sa maresc puterea motorului de 1.6i 16v

Mesajde pitonul » Vin 14-Noi-2008 22:54

Vreau sa stiu daca pot creste cei 110 cp pe care ii are citroenul meu de 1.6i fara a-i scurta viata si fara a umbla in el.Ex. filtru aersport, toba sport, cip etc. ajuta? Daca da cam cu cat credeti ca ar creste?Merci :)
Imagine

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Sâm 15-Noi-2008 14:41

poi ai putea sa incerci cu un chip :D si ai ajunge in 120 de cai sau in unele cazuri si mai bine (aici intervine si de cati bani dispui ) filtru si toba is mai mult de disign in cazu tau :D

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Sâm 15-Noi-2008 14:50

parerea mea este ca sunt de ajuns 110 cai pt un motor de 1.6 si in loc sa dau bani pe chip mai bine as da banii pe un sistem audio (tun de bas , boxe fata si spate , DVD 8) si daca vrei sa para mai nervoasa ii pui finala sport sau daca dispui de ceva bani poti sa schimbi tot esapamentu cu unul sport....
p.s. masina mai e in garantie ? daca da s-ar putea sa pierzi garantia din cauza chip-ului

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Vreau peste 140 cp din 1,6i 16v

Mesajde pitonul » Sâm 15-Noi-2008 18:41

Vreau sa fac un tuning Ok fara sa para un ''lucru tiganesc''astazi dupa lungi cercetari am ales sa ionizez geamurile spate si luneta si pot spune ca sunt f multumit de rezultat(a meritat investitia).Masina este inca in garantie dar pana voi face modificari care sa afecteze garantia aceasta va expira.Dorinta mea este de a creste peste 140 cp :D dar am aflat pana acum ca singura solutie este un cip si un filtru aer(care va fi de altfel urmatorul lucru pe lista de tuning pe care il voi achizitiona)iar evacuarea e mai mult pt zgomot care conteaza si el :D .Despre partea financiara nu pot sa spun decat ca nu mi-am propus o suma anume pt ca nu intentionez sa bag toti banii odata, prioritar este cresterea puterii pt mine dupa care va urma tuningul exterior.Merci mult pt sfaturi si astept noi idei despre cum as putea sa realizez ceea ce imi doresc. :)
Imagine

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Sâm 15-Noi-2008 18:55

daca vrei sa iti cresti caluti peste 140 cum ai zis tu ar trebui sa te gandesti si un pic la consum.... pune poze sa vedem cum arata :D cu geamurile ionizate :D

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 16-Noi-2008 10:21

ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta? :)

Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.

pitonul
simpatizant
Mesaje: 77
Membru din: Vin 14-Noi-2008 22:30
Localitate: Bucuresti

Mesajde pitonul » Dum 16-Noi-2008 21:04

Garantia nu este o problema, la cat merg cu masina nu cred ca voi apuca sa stric motorul. :D Poate ca unii se vor intrba de ce vreau sa cresc puterea unui motor de 1,6i cand puteam sa iau un motor de 2,0i de la bun inceput.Raspunsul e simplu si poate hazlui, masina era pt nevasta ,iar acum a primit una de la serv cu care merge, iar asta a devenit cea de a 3-a masina pt ca eu aveam deja una de la serv :D .Motiv pt care m-am decis sa o modific.Vreau sa fac lucrul asta cat mai bine si fara sa investesc extraordinar de mult(zeci de mii de euro).Inca nu stiu ce inseamna acel turbo despre care ai zis.Ce ar insemna pt masina din punct de vedere al uzurii motorului cat si despre cresterea nr de caluti, cu cat s-ar modifica acestia?.Asa cum am mai zis ma gandeam sa continui cu un filtru sport si o evacuare sport (poate toata linia incepand de la motor si pana la finala), dar nu stiu ce sa fac cu catalizatorul, in schema asta nu cred ca si-ar mai gasi locul :).Oricum nu am un termen limita pt finalizare singurul scop este sa nu iasa un chici si cu multi bani dati :DMultumesc ca acordati atentie nelamuririlor pe care le am referitor la ce pasi ar trebui sa urmez.Astep in continuare idei despre cum ar fi cel mai bine sa fac. merci
Imagine

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Dum 16-Noi-2008 21:23

mbc scrie:ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta? :)

Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.

dar ce mai zici de 1.4 170 de cai??

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Lun 17-Noi-2008 02:47

eu zic ca toata chestia asta cu chip-uri e foarte riscanta, mai ales cand vine vorba de cresteri "spectaculoase" de putere (>10%).

nu va ganditi ca daca e posibila o marire a puterii, fara sa se schimbe nicio componenta mecanica a motorului, si fara sa fie afectata duratade viata a acestuia, motorul ar veni asa din fabrica?
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 17-Noi-2008 07:07

razzwan scrie:
mbc scrie:ar trebui sa te gandesti si la riscurile care le presupune un motor de 1,6 si 140cp. Chiar nimeni nu zice nimic de asta? :)

Daca vrei putere mare (luand in considerare riscul) si dispuni de finante serioase, poti sa ii cumperi si montezi un kit turbo. Oricum, la o astfel de interventie poti sa iti iei adio de la garantie.

dar ce mai zici de 1.4 170 de cai??


Acel motor de 1,4 si 170 cai este motor gandit din start pentru a avea turbo, deci a fost facut de la bun inceput asa. motorul de pe citro de 1,6 benzina aspirat a fost gandit pentru 110.

Kit turbo = turbina + toate accesoriile de care ai nevoie pentru a o monta. Obligatoriu trebuie sa faci operatiunea intr-un garaj de tuning cu oameni priceputi. Ce face turbina? pai.. practic e un compresor care este antrenat de gazele de esapament. acea presiune de aer pe care o face, o introduce fortat in motor, prin aceasta reiesind o ardere mai rapida, deci o putere mai mare, toate astea in mare. Puterea pe care o poti castiga? Oricat, in functie de turbina, ideea e sa nu spargi motorul :) chiar si 200 daca vrei.
In aceeasi idee, superchargerul este tot un compresor dar care este antrenat de o curea legata direct la motor.

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 17-Noi-2008 07:25

sunt de acord cu tine dar in tot deauna constructorii au lasat o rezerva de putere pusa deoparte ca sa zic asa a motorului .... si toatea aste le poti face prin chip .... daca puterea motorului nu sufera de o inmultire de caluti prea mare nu are ce sa se intample ... daca te duci sa fac un chip la masina si ii cresti puterea de 10 - 20 de cai ai sa vezi ca acel service unde ai facut interventia iti ofera ei o garantie la motor... :wink:

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 17-Noi-2008 18:23

razzwan scrie:sunt de acord cu tine dar in tot deauna constructorii au lasat o rezerva de putere pusa deoparte ca sa zic asa a motorului .... si toatea aste le poti face prin chip .... daca puterea motorului nu sufera de o inmultire de caluti prea mare nu are ce sa se intample ... daca te duci sa fac un chip la masina si ii cresti puterea de 10 - 20 de cai ai sa vezi ca acel service unde ai facut interventia iti ofera ei o garantie la motor... :wink:


total de acord, numai ca deja acea rezerva este foarte mica. pentru a avea cifre frumoase cei de la marketing, motoarele sunt duse destul de aproape de limita lor prin diferite metode, astfel ca nu stiu cata rezerva mai ramane.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Lun 17-Noi-2008 18:34

Din Chip si evacuare nu o sa obtii niciodata 140CP!! Sunt oameni care si=au facut chip si puterea pe dyno a fost de 111 -112 CP..

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Lun 17-Noi-2008 18:36

doar 2 cai? :shock: :shock:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Lun 17-Noi-2008 18:42



Înapoi la “Tuning/Audio C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv