HELP! Cred ca pica pompa de apa...

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Vin 20-Noi-2009 16:27

Naspaaa.... :evil:
Adevaru-i ca marketing-ul asta functioneaza de minune pe post de vrajeala,la fel ca si mit-ul fiabilitatii automobilelor produse de Toyota..
Ce sa mai zic..,sper sa ma ocoleasca necazul..Am un prieten care are un C1 din Martie 2006,acum avand cca.55000 km,facuti intr-un mod mai mult decat ciobanesc si n-ar nik : 2 becuri arse la acelasi far si un cauciuc care se tot lasa,dar omu' rupe gropile..
Esentele tari se tin in sticlute mici.

MosBabacu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Sâm 21-Noi-2009 19:42
Localitate: Sibiu

Mesajde MosBabacu » Vin 04-Dec-2009 23:30

Se pare ca si la mine se aude respectivul zgomot, la prima pornire, dimineata :(. Am luat masina second si evident n-am putut test absolut tot...credeam ca singura problema e o mica julitura pe spoiler. Am descoperit zgomotul azi dimineata, cand am fost cu masina la RAR pt identificare (de obicei circula nevasta-mea cu masina).
Din pacate la citroen nu-s la curent cu manuale de service, surse de piese ieftine etc asa ca as avea nevoie de ceva indicatii.

@Xenon: cum ai stabilit pana la urma ca e sigur pompa? Poti sa-mi spui te rog cat te-au costat piesele (pompa, lichid etc)? Poate ies mai ieftin pe ebay.

Oricum sper sa nu pice subit, pt ca n-am buget pt asta pana in ianuarie...

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 05-Dec-2009 11:50

Doar am banuit ca e pompa, dupa care, in una din zile, de curand, dupa un drum mai lung, a inceput pur si simplu sa "bata", incat se auzea de la 20-30m distanta de masina.

Treaba e cam asa:

Pompa originala a masinii e facuta dintr-o tabla presata, ceva ultra-low-cost, marca AISIN. Toti producatorii aftermarket au copiat aceasta pompa (inclusiv tot ce se gaseste pe ebay). DAR, intre timp, cei de la AISIN au reproiectat complet pompa, in sensul ca acum arata ca o pompa normala, fiind turnata din aluminiu. De aceea, ATENTIE, CA TREBUIESC COMANDATE ALTE SURUBURI!!!
Deci, cu toate ca si eu voiam pompa aftermarket, nu mai recomand, fiindca sunt facute dupa proiectul vechi, care, dupa cum se vede, a fost prost.

Off-Topic: Am schimbat ieri cu succes pompa, dar am uitat sa scot minusul de la baterie si cand am demontat alternatorul ca sa umblu la pompa de apa (cu toate ca nu e nevoie, dar asa spunea manualul :? ), am atins plusul de la alternator de caroserie si l-am ars. Sper din tot sufletul sa fie doar alternatorul ars. Mi se aprinde martorul de baterie, de ABS si de servodirectie. Dar pompa de ABS si motorul electric de servo fiind mari consumatori, se explica. ASA CA, MARE ATENTIE, SCOATETI MINUSUL DE LA BATERIE INAINTE SA VA APUCATI DE TREABA. Pentru mine nu era ceva necunoscut, dar nu m-am gandit ca voi avea treaba cu partea electrica, si facand totul pas cu pas dupa manual, am ajuns si la firul ala si am uitat sa deconectez borna negativa.

Codurile pentru pompa si suruburi:

Pompa de apa: 1201.L3
Suruburi: 6822.PT (trebuiesc 2 bucati)
6822.QZ ( tot 2 bucati)
6823.GY ( 1 bucata)

Suruburile sunt in mod clar necesare, le-am comparat cu cele vechi si sunt diferite. Le-am descoperit singur cu programul de piese, ca altfel nu stie nimeni ca trebuiesc. :)

Pretul cel mai bun l-am gasit la Peugeot, 410 lei inclusiv TVA.

Daca vrea cineva, o sa postez si niste poze cu pompa veche si cu cea noua, ca sa vedeti diferenta de design. E interesant, fiindca atata cu totul altfel, dar mi-e lene sa le postez acum. :lol:

MosBabacu
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Sâm 21-Noi-2009 19:42
Localitate: Sibiu

Mesajde MosBabacu » Dum 06-Dec-2009 00:08

Mersi de info. Imi pare rau de treaba cu alternatorul - poate s-a dus doar releul? Sau se poate inlocui doar puntea de diode (eu am patit asta la focus1 si s-a rezolvat cu schimbat releu+punte (un alternator nou era cam 600 eur))?
Cum am spus, nu mai am acum fonduri si pt pompa, sper sa reziste pana la anu. Pana atunci ma mai documentez: poti sa-mi dai si mie un link cu programul de piese si cel de reparatii (eventual pe PM)? Nu stiu cum se cheama la citroen, la Ford era Microcat pt piese si TIS pt operatiile de service - de foarte mare ajutor daca vrei sa mai faci una-alta singur.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 06-Dec-2009 15:12

Xenon, nu cred ca e grav cu alternatorul, poate te pot ajuta fara sa fie nevoie sa il schimbi cu totul
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 07-Dec-2009 15:15

Salut, dupa ce m-am dus cu alternatorul la service, l-au desfacut, au masurat diodele si regulatorul de incarcare, s-a vazut ca totul e ok. In schimb, m-am gandit mai bine si mi-am adus aminte ca de fapt eu cand am atins firul de caroserie, nici + si nici - nu mai erau legate de alternator, deci nici nu avea cum sa se prajeasca :oops: . Deci practic a fost un simplu scurt al plusului bateriei pe caroserie. Atat. O sa masor fiecare siguranta in parte cu multimetrul (desi nu cred ca vizual nu as fi vazut), ca sa fiu absolut sigur ca nu e niciuna arsa. Cert e ca (,) curentul de la alternator nu mai ajunge nici la baterie, si nici la ABS si servo, de fapt cred ca nu prea mai ajunge nicaieri. Cred ca in final tot mihaistan cu laptopul si softul de diagnoza ma va scoate din situatia asta. Deocamdata plec sa cumpar un multimetru.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Dec-2009 16:44

dionescux scrie:Mi se pare o prostie faptul ca pompa de apa este actionata de cureaua de accesorii ...


Atunci unde o vrei?... Pe distributie?... Sa vezi ce palpitant cind o pompa de apa gripata rupe distributia. O curea nu se rupe din senin.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Dec-2009 16:47

XENON scrie:LATER EDIT: Pompa de apa de origine este marca AISIN. E marca cunoscuta? Eu n-am auzit de ea, dar eu nu sunt in domeniu. Stiu doar ca HEPU sunt cei mai tari.

Super, firma japoneza: "Proud supplier to Toyota, Nissan, Honda, GM", dar e infiintata in 1996.:))


Nu cred ca e infiintata in 1996. Tot Aisin produceau si carburatoare... si nu cred ca s-au apucat in 1996 de asa ceva. Si da... e firma japoneza. Poate esti doar ghinionist, nu te grabi sa tragi concluzii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Dec-2009 16:50

XENON scrie:As putea spune ca e un foarte bun exemplu de "KAIZEN" (Este o folosofie japonezã care se concentreazã pe îmbunãtãþirea continuã în toate aspectele vieþii. Ea a început sã fie aplicatã ºi în mediul de afaceri, iar activitãþile Kaizen îmbunãtãþesc în mod continuu toate funcþiile de business, de la producþie la management ºi de la CEO la muncitorii din liniile de asamblare. Îmbunãtãþind activitãþile ºi procesele standardizate, Kaizen vizeazã eliminarea pierderilor. Kaizen a fost implementat mai întâi în câteva companii japoneze în timpul refacerii þãrii dupã cel de-al Doilea Rãzboi Mondial, inclusiv la Toyota, iar de atunci s-a rãspândit în companiile din întreaga lume).

Tare nu? Imbunatatirea productivitatii pe banii fraierilor ca mine... :evil:


http://cgi.ebay.co.uk/Water-Pump-Citroe ... 3717wt_939


La Toyota nu prea exista piese after-market (poate in cazul tau sa ai ceva mai mult noroc).
Am scris de nenumarate ori ca firmele auto acum fac bani si nu masini. Masini faceau acum 30 de ani. Acum fabrica niste chestii pe 4 roti scumpe si proaste. Din pacate cam asta e situatia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 07-Dec-2009 16:55

XENON scrie:Salut, dupa ce m-am dus cu alternatorul la service, l-au desfacut, au masurat diodele si regulatorul de incarcare, s-a vazut ca totul e ok. In schimb, m-am gandit mai bine si mi-am adus aminte ca de fapt eu cand am atins firul de caroserie, nici + si nici - nu mai erau legate de alternator, deci nici nu avea cum sa se prajeasca :oops: . Deci practic a fost un simplu scurt al plusului bateriei pe caroserie.


Eu am pus plusul de la alternator pe caroserie si nu s-a ars. Oare din cauza ca o fi japonez? :D
Poate ai doar o siguranta sarita. Scoate-i plusul de la baterie si in timp ce verifici sigurantele, o lasi sa-i vina mintile la cap. Dupa aia poti sa pui plusul la loc si vezi ce se intimpla.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Vin 11-Dec-2009 13:09

XENON scrie: eu cand am atins firul de caroserie, nici + si nici - nu mai erau legate de alternator, deci nici nu avea cum sa se prajeasca :oops: . Deci practic a fost un simplu scurt al plusului bateriei pe caroserie


DECI ALTERNATORUL NU ARE NIMIC. A FOST DEMONTAT INUTIL. In schimb, astazi mi-am facut putin timp, si am verificat temeinic toate sigurantele: NICIUNA NU E ARSA. TOTUSI, NU MAI AJUNGE CURENT DE LA BATERIE PANA LA ALTERNATOR, deci firul e undeva intrerupt. Se pare ca problema e una ELECTRICA, si nu electronica. Eu nu am vazut nici pe masina, si nici in manualul de reparatii, vreo siguranta ascunsa. Asa ca va intreb: e posibil sa existe asa ceva? Sau firul o fi impuscat in vreun loc? Daca nu imi spune nimeni, n-am decat sa o las asa pana la primavara, ca pe frigul asta nu am niciun gand sa fac cercetari. Totusi nu vad cum s-ar "impusca" un conductor atat de gros dint-o simpla atingere.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 12-Dec-2009 00:21

pai a fost probat pe banc si incarca? daca da, vezi in ce stare sint conectorii si masoara sirmele sa vezi daca au continuitate
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 12-Dec-2009 12:08

deja le-am masurat, NU au continuitate, dar cred/sper ca e o sigranta pe undeva de care nu am dat (nici n-am cautat atent).

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 12-Dec-2009 15:32

pai + plusul principal trebuie sa mearga la electromotor si de acolo la baterie direct, fara sigurante fara nimic. iar excitatia ia plus prin becul din bord in mod normal, dar daca trece de 3000rot/min motorul, se autoexcita, nu mai e nevoie nici de ala. deci fa o legatura intre plusul gros din alternator si baterie direct, dar cu o sirma serioasa, si vezi daca incepe sa incarce
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 12-Dec-2009 19:21

Rectific, firul multimetrului meu avea de fapt o problema. Firul gros de la alternator la baterie este neintrerupt. Deci, unde ar mai putea sa fie problema? Stiu ca cel mai bine ar fi sa fac o scanarecu Lexia, dar pana nu pun alternatorul si cureaua pe masina nu cred ca are rost. Totusi, ce ar putea sa fie?


Înapoi la “Mecanica - C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv