Lubrefianti, Aditivi motor etc. ....
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
A4 1.9 tdi 6 trepte 131 cp facem test de anduranta pe autostrada , cu C5-ul meu nu am reusit consumuri din astea. ideea e ca nemtoaica se poarta mai bine la turatii joase + fenomenul de curent de aer din spatele tirului (ma gandesc ca o fi fost si din ala). cu aceeasi masina am scos consum de 16 % afara dar mers cat a putut ea.
Hai sa mai iti dau un exemplu: am mers cu masina de firma un Astra 1.7Cdti de la iesirea din Cj de sub pasarela si pana in Oradea aprox 120 km cu becul aprins la rezervor, cu trecere peste piatra Craiului aproximativ 12 km de serpentine, urcus si coboras cu masina plina cu 4 oameni + echipamente de de lene ca nu am vrut sa ma intorc sa bag motorina in CJ si la intrarea in Oradea a inceput becul de la motorina sa palpaie-
De obicei cand becul palpaie mai merge masina 30 km in oras lejer si dupa ce becul se stinge de tot mai mergi cam 10 km Sincer si acuma imi pare rau ca masina aia nu a avut computer de bord sa vad ce consum am scos.
Ce sa zic recunosc masini mici nu am vazut 1 milion km dar am vazut 406 hdi cu 370.000 km cu 110 cp si facea Franta cu el saptamanal, Mercedes cdi la 400.000 km am condus foste taxi automatice chiar (e Klasse)
Ca si masina noua mi-as lua benzinar din motiv de silentiozitate si pret. Atat.
Ca si masina second diesel intotdeauna.
Hai sa mai iti dau un exemplu: am mers cu masina de firma un Astra 1.7Cdti de la iesirea din Cj de sub pasarela si pana in Oradea aprox 120 km cu becul aprins la rezervor, cu trecere peste piatra Craiului aproximativ 12 km de serpentine, urcus si coboras cu masina plina cu 4 oameni + echipamente de de lene ca nu am vrut sa ma intorc sa bag motorina in CJ si la intrarea in Oradea a inceput becul de la motorina sa palpaie-
De obicei cand becul palpaie mai merge masina 30 km in oras lejer si dupa ce becul se stinge de tot mai mergi cam 10 km Sincer si acuma imi pare rau ca masina aia nu a avut computer de bord sa vad ce consum am scos.
Ce sa zic recunosc masini mici nu am vazut 1 milion km dar am vazut 406 hdi cu 370.000 km cu 110 cp si facea Franta cu el saptamanal, Mercedes cdi la 400.000 km am condus foste taxi automatice chiar (e Klasse)
Ca si masina noua mi-as lua benzinar din motiv de silentiozitate si pret. Atat.
Ca si masina second diesel intotdeauna.
As vrea sa discutem aceste probleme legate de motorizarea pe benzina sau motorina in topicul special facut: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... 9407#59407
Aici daca ma poate ajuta si un moderator...
Aici daca ma poate ajuta si un moderator...
vasy scrie:Ca si masina noua mi-as lua benzinar din motiv de silentiozitate si pret. Atat.
Ca si masina second diesel intotdeauna.
Aici, Vasy, gresesti iremediabil. Adica tu iei dieselul exact cand nu trebuie, atunci cand este vechi si incepe sa-l paraseasca pompa de injectie, turboul si alte acareturi. Bravos!
nicum scrie: Daca ai sa te uiti pe specificatiile motoarelor cu pricina ai sa vezi ca turatia maxima e sub 2500 de ture si majoritatea nici nu au turbo
Mici corectari:
Turatia de putere maxima la motoarele > 10 l, este pe la 1800-1900 rpm, cam la toate tipurile.
Si majoritatea au turbo
Nu cunosc vreun exemplu de camion care se produce astazi, fara motor supraalimentat. Cel putin nu din cele europene.
In rest, de acord cu tine
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
vasy scrie:A4 1.9 tdi 6 trepte 131 cp facem test de anduranta pe autostrada , cu C5-ul meu nu am reusit consumuri din astea. ideea e ca nemtoaica se poarta mai bine la turatii joase + fenomenul de curent de aer din spatele tirului (ma gandesc ca o fi fost si din ala). cu aceeasi masina am scos consum de 16 % afara dar mers cat a putut ea.
Hai sa mai iti dau un exemplu: am mers cu masina de firma un Astra 1.7Cdti de la iesirea din Cj de sub pasarela si pana in Oradea aprox 120 km cu becul aprins la rezervor, cu trecere peste piatra Craiului aproximativ 12 km de serpentine, urcus si coboras cu masina plina cu 4 oameni + echipamente de de lene ca nu am vrut sa ma intorc sa bag motorina in CJ si la intrarea in Oradea a inceput becul de la motorina sa palpaie-
De obicei cand becul palpaie mai merge masina 30 km in oras lejer si dupa ce becul se stinge de tot mai mergi cam 10 km Sincer si acuma imi pare rau ca masina aia nu a avut computer de bord sa vad ce consum am scos.
Ce sa zic recunosc masini mici nu am vazut 1 milion km dar am vazut 406 hdi cu 370.000 km cu 110 cp si facea Franta cu el saptamanal, Mercedes cdi la 400.000 km am condus foste taxi automatice chiar (e Klasse)
Ca si masina noua mi-as lua benzinar din motiv de silentiozitate si pret. Atat.
Ca si masina second diesel intotdeauna.
Sa le luam pe rind. Si eu am scos pe pista aeroportului 3.2l la suta consum instant cu un C5 2000 HDi (serie II). avea fix 2000 de ture in treapta a 6-a la 120 km la ora. Exista oameni care pot confirma chestia asta, dar din pacate alea erau conditii ideale. In real life e mai greu.
Povestesti apoi de chestia cu opelul. Multi dintre noi, inclusiv eu am mers "la nesimtire" cu combustibilul si poate am fost doar norocosi. Si eu am mers la tara, aproape 100 de km, in conditiile in care butelia de gaz arata nivelul minim. Mi-amintesc ca masina pur si simplu nu mai raspundea la acceleratii scurte.
Partea de la sfirsit cu alegerea benzina vs diesel, nou vs SH e total gresita. Lucrurile sint exact pe dos. De acord inca o data cu alexd.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
jgr1001 scrie:nicum scrie: Daca ai sa te uiti pe specificatiile motoarelor cu pricina ai sa vezi ca turatia maxima e sub 2500 de ture si majoritatea nici nu au turbo
Mici corectari:
Turatia de putere maxima la motoarele > 10 l, este pe la 1800-1900 rpm, cam la toate tipurile.
Si majoritatea au turbo
Nu cunosc vreun exemplu de camion care se produce astazi, fara motor supraalimentat. Cel putin nu din cele europene.
In rest, de acord cu tine
M-am uitat la Volvo, Scania si MAN. La Volvo am gasit niste grafice de motoare care aveau 2400 de ture turatie maxima. De aia am zis 2500 sa fie cifra rotunda. Motoarele la care m-am uitat eu erau sub 10l toate si am presupus ca daca nu se zice nimic de turbo, atunci inseamna ca nu au. Oricum banuiesc ca turbina aia e pentru cuplu la turatii joase, nu pentru cai putere.
Pentru ca lucrezi in domeniu, ai putea sa ne lamuresti mai bine despre diferentele dintre motoarele de TIR si cele de automobile.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
nicum scrie: Oricum banuiesc ca turbina aia e pentru cuplu la turatii joase, nu pentru cai putere.
Pentru ca lucrezi in domeniu, ai putea sa ne lamuresti mai bine despre diferentele dintre motoarele de TIR si cele de automobile.
Pai...sa zic doar de caracteristicile generale ale unui motor de camion (ca alea de masina sunt mai cunoscute)
In general sunt cu 6 cilindrii in linie. Exista si cu 4 in linie sau V8.
Racirea este pe lichid cu o singura exceptie: Tatra - racire pe aer. In trecut si Iveco faceau cu racire pe aer (Iveco TurboStar, parca)
Distribuita este pe pinioane. Pot avea 2, 3 sau 4 supape pe cilindru
Sistemele de injectie pot fi: clasice - cu pompa de injectie, common rail, sau cu pompa injector
Turbinele sunt folosite atat pt cuplu cat si pt putere
Mai rar, se folosesc si motoare cu aprindere prin scanteie, dar nu folosesc ca si combustibil benzina, ci GNC (gaz natural comprimat). Pe la noi nu stiu sa avem din astea, dar sunt folosite ca vehicule comunale si mai sunt autobuze urbane ce folosesc asa ceva
Capacitatile cilindrice sunt oarecum standardizate, in sensul ca sunt motoare cu capacitatea de aprox 5 l (pe camioanele de distributie locala pana in 8 t), apoi sunt de 7 l si 9 l, (pt cele de disributie regionala si unele modele de constructii sau utilitati), apoi cele 11-13 l (pe TIRURI, basculante, betoniere, camioane mari in general), iar in final este clasa 16 litri (mai rare, folosite in general ca remorchere sau camioane de lunga distanta sau cisterne mari)
Un schimb de de ulei de motor pt camioanele folosite pt lunga distanta poate poate fi extins pana la 120.000 km
Dar asta presupune o exploatare in anumite conditii (capacitate de ulei marita, filtru mai mare, folosire de flitru centrifugal...)
Cat despre performantele motoarelor, acestea sunt deosebite, chiar raportate la capacitatea lor:
Exemplu: Volvo FH 16 echipat cu motorul D16C550:
557 CP / 1600-1700 rpm
2500 Nm / 1000-1300 rpm.
Presiune de supraalimentare maxima: 1.44 bar la 1400 rpm
Chiar daca puterea litrica nu pare deosebita - aprox 35 CP pe litru, sa nu uitam ca vine la doar 1700 de ture. Iar cei 155 Nm pe litru sunt mai mult decat ok
Consumul poate varia intre 30 % si 150 %, depinde la ce il folosesti. Insa pt folosirea la drum lung se consuma cam 30-40 %, ceea ce se traduce ca la o tona transportata pe 100 km se consuma cam 1 l (un TIR incarcat are cam 40 tone)
Per ansamblu motoarele de camion au un randament energetic superior, fata de cele de automobil. De asemenea si fiabilitatea este mai mare, datorita turatilor mult mai mici.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
cineva intreba cine a vazut un automobil sa mearga 1mil de km....nici nu o sa vedeti si ast apt ca un tir opreste doar ca sa alimenteze si sa incarce /descarce, in imp ce un automobil kiar si taxi sa fie nu face mai mult de 15-20 mii pe luna....cu greu poate aduna 1 mil de km, pt ca, daca e taxi, face cam 250 000km pe an si va asigur ca in 2 ani e dezintegrat deja, motorul nu are timp sa pice....
masinile diesel in vest sunt mai rare, spunea altcinva...nimik mai eronat...uitati-va la graficele de productie ale marilor producatori europeni si veti vedea cresterea din ultimii ani a productiei de deisel....
altcineva spunea ca e o masina zgomotoasa si vibranta....absolut corect, numai ca nu mai sunt ca vekile masini, in care cu greu te intelegeai cu cineva inmasina aia, trebuia sa urli pur si simplu....am mers cu un logan pe benzina 1.4 si e mai galagios ca 2.0 hdi-ul meu, si pt asta ma prind la pariu sa fac orice test cu oricine...
kiar credeti ca marii producatori vand diesel pt ca vrea piata? nici vorba...e o kestie de consecinta....piata a observat cresterea spectaculoasa a calitatii acestor motoare si de asta le vrea...nu cred ca le vroia cineva mai inainte de a fi foarte calitative, poate doar cei care erau obisnuiti cu festila la tv-uri...
mai spunea cineva ca nu crede ca iese cineva in avantaj cu diesel daca scade defectiunile si reviziile...eh, oare asa sa fie? va spun eu ca daca scadem accidentele(nu rutiere), nu cred ca se intampla f des sa pice la motoarele noi, nici injectoarele(poate doar la logan) si nici pompa de injectie sau turbosuflanta, desi se mai intampla...
revizia mea de 120 000km , in care am skimbat distributia m-a costat in jur de 6 mil si ceva, sper ca imi amintesc bine...oare la benzina cu cat e mai putin?
faceti voi un calcul pt sa zicem 6000 km pe luna, cam cata economie face un diesel fata de o benzinara...
cine vrea raspuns imediat de la motor...clar benzina....
masinile diesel in vest sunt mai rare, spunea altcinva...nimik mai eronat...uitati-va la graficele de productie ale marilor producatori europeni si veti vedea cresterea din ultimii ani a productiei de deisel....
altcineva spunea ca e o masina zgomotoasa si vibranta....absolut corect, numai ca nu mai sunt ca vekile masini, in care cu greu te intelegeai cu cineva inmasina aia, trebuia sa urli pur si simplu....am mers cu un logan pe benzina 1.4 si e mai galagios ca 2.0 hdi-ul meu, si pt asta ma prind la pariu sa fac orice test cu oricine...
kiar credeti ca marii producatori vand diesel pt ca vrea piata? nici vorba...e o kestie de consecinta....piata a observat cresterea spectaculoasa a calitatii acestor motoare si de asta le vrea...nu cred ca le vroia cineva mai inainte de a fi foarte calitative, poate doar cei care erau obisnuiti cu festila la tv-uri...
mai spunea cineva ca nu crede ca iese cineva in avantaj cu diesel daca scade defectiunile si reviziile...eh, oare asa sa fie? va spun eu ca daca scadem accidentele(nu rutiere), nu cred ca se intampla f des sa pice la motoarele noi, nici injectoarele(poate doar la logan) si nici pompa de injectie sau turbosuflanta, desi se mai intampla...
revizia mea de 120 000km , in care am skimbat distributia m-a costat in jur de 6 mil si ceva, sper ca imi amintesc bine...oare la benzina cu cat e mai putin?
faceti voi un calcul pt sa zicem 6000 km pe luna, cam cata economie face un diesel fata de o benzinara...
cine vrea raspuns imediat de la motor...clar benzina....
Ajungem la diesel vs benzina ca de obicei...
Din cate am vazut este si ceva coleg din Marghita pe aici pe forum aprox 40 km de Oradea, daca mai pun mana pe Audi il chem si pe el si merg pana in Budapesta dupa un TIR sa vada consumul, asta daca e de acord, dupa aceea discutam. V-am zis clar cu C5-ul nu am reusit asemenea consum.
In rest de pretul pieselor nu va contrazic deoarece singurul lucru schimbat la masina a fost distributia, care nu mi s-a parut scumpa deloc 6.5 mil cu manopera cu tot: 4 role, 2 curele.
Din cate am vazut este si ceva coleg din Marghita pe aici pe forum aprox 40 km de Oradea, daca mai pun mana pe Audi il chem si pe el si merg pana in Budapesta dupa un TIR sa vada consumul, asta daca e de acord, dupa aceea discutam. V-am zis clar cu C5-ul nu am reusit asemenea consum.
In rest de pretul pieselor nu va contrazic deoarece singurul lucru schimbat la masina a fost distributia, care nu mi s-a parut scumpa deloc 6.5 mil cu manopera cu tot: 4 role, 2 curele.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
spunea cineva ca nu sunt f multe masini diesel in germania.....ei uite ca eu acum sunt in germania si am cautat sa iau aminte aspectul asta....
si uite asa, una cate una, se perindau dizeleanurile....am vazut cred, vreo cateva benzinare....
si unde mai pui, ca sunt in germania sa iau doua masini de marfa....si vreau sa va spun ca atitudinea fata de diesel a dealerilor de la autohouse-uri este extrem de favorabila...
o sa revin cu amanunte cand ma intorc...
si uite asa, una cate una, se perindau dizeleanurile....am vazut cred, vreo cateva benzinare....
si unde mai pui, ca sunt in germania sa iau doua masini de marfa....si vreau sa va spun ca atitudinea fata de diesel a dealerilor de la autohouse-uri este extrem de favorabila...
o sa revin cu amanunte cand ma intorc...
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 12 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187662
Total subiecte 18613
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru catalinos