Pagina 1 din 2
Am nevoie de un disjunctor!
Scris: Mie 03-Mai-2006 08:19
de Super B
Salutare!Am un BX 1.9 TZD din '92 si tot pierd LHM pe la disjunctor desi abia anul trecut l-am schimbat(bineinteles ca nici asta nu era nou).Am nevoie urgenta de unul bun dar nu stiu de unde sa-l achizitionez pt ca n-am chef sa-l schimb in fiecare an(apropous pe asta l-am luat de la Stefan din Salajan). Astept sugestii pt un service care eventual sa-l si monteze dar nu neaparat(stiu si eu un mecanic care a zis ca-l poate monta el).Va multumesc anticipat!

Scris: Mie 03-Mai-2006 08:24
de Adrian Musat
Daca nu-ti este greu sa faci un drum la Ploiesti vezi pe forum la "linkuri/telefoane utile" si ia legatura cu Cristi Stan. A mea e in grija lui de cativa ani si nu am asemenea probleme.
Scris: Mie 03-Mai-2006 09:12
de jgr1001
Cred ca pierderile de LHM sunt cauzate de o-ringul disjunctorului
Mai multe detalii gasesti aici:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=912
Scris: Mie 03-Mai-2006 09:42
de nicum
Problema nu e la disjunctor (bine ca nu ai schimbat toata masina

), ci la o-ringul de la disjunctor, care in principiu e de unica folosinta, adica atunci cind se umbla la disjunctor se schimba si o-ringul (ceva similar cu garnitura de chiulasa). Incearca la ATS cu o-ringul
Scris: Vin 05-Mai-2006 20:06
de Catalin29
Mecanicul meu zicea ca una din posibilele cauze pt uzarea oringului e sfera centrala sparta, desunflata.... Vezi si asta.
Scris: Vin 05-Mai-2006 20:09
de nicum
Cind sfera centrala e sparta, tacna foarte des, aproape continuu, dar nu curge LHM, decit poate pe la surubul de incarcare. So, check the o-ring

Scris: Dum 07-Mai-2006 08:02
de Catalin29
Apropos de sfere centrale si disjunctor... Dosjunctorul meu avea scurgeri pe la oringul respectiv si era cam uzat. L-am schimbat cu altul cu tot cu sfera, care insa dupa 10 km s-a spart si imi tacanea f. foarte des. Am schimbat sfera cu alta proaspat incarcata dar tot des tacane (2-3 sec. la ralanti). Cea ce mi se pare ciudat e si ca tacanitul e proportional cu turatia, la turatii mai mari tacane mai repede. Masina se lasa de spate in cateva ore bune...
Scris: Dum 07-Mai-2006 10:17
de dj01fad
@Catalin29: esti sigur ca sfera proaspat incarcata este buna? eu am patit asa tot cu cea de la conjunctor - am incarcat-o, am pus-o pe masina si cind am ajuns acasa a inceput sa tacane foarte des, si am vazut ca se sparsese si aia.
Scris: Dum 07-Mai-2006 15:15
de nicum
Cred ca ar fi bine sa lasam formularile de genul "mecanicul meu zicea..." si sa incercam sa mai si gindim putin... e mai ieftin asa...

Scris: Dum 07-Mai-2006 20:14
de Catalin29
Cel mai usor pt verificat sfera centrala daca s-a spart e nivelul la lichid din rezervor. E ok. Pot aparea pierderi pe retur la alte componente care sa se manifeste doar cu motorul pornit? Considerand ca e valabila verificarea cu timpul cat sta ridicata... eu zic ca avand motorul oprit, pierderile sunt ok. Una din variante ar fi sa mai insist cu aerisirea (dupa schimbare disjunctor+ sfera centrala, frana prinde un pic cam brusc, neprogresiv). Azi am fost in Cheie Turzii si am avut timp sa aud cum tacane... direct proportional cu turatia... si ma dispera. Mi-e teama sa nu traga si alte defecte la instalatie.... Ritmul tacanitului e cam ca si la desfacerea surubului de 12 de la disjunctor la ptimul sfert de rotire care e f mare (frecventa).
Scris: Dum 07-Mai-2006 21:35
de dj01fad
@Catalin29: nivelul uleiului in vas se verifica doar cu masina ridicata la maxim. daca tacane foarte des nu ar trebui sa mai mergi cu masina; defectul poate sa fie chiar si de la conjunctor, nu neaparat de la sfera... mai bine mai tragi o verificare pt ca nu e foarte complicat; daca crezi ca sfera e buna incearca totusi sa probezi cu conjunctorul cel vechi care sti ca e cit de cit bun (chiar daca curge poti sa iti faci o idee daca nu mai tacane asa de des)
Scris: Sâm 13-Mai-2006 16:45
de Catalin29
La problema mea cu tacanitul prea des nu poate fi si din cauza pompei care sa dea o presiune hidraulica mai mica, si care sa necesite o activitate mai intensa din partea disjunctorului? Zis asta ca e una sa intre dupa disjunctor sa zicem.... 48 atm si alta e sa fie doar 40.... Merita sa incerc sa schimb pompa cu una ce o am de rezerva?
Scris: Sâm 13-Mai-2006 18:06
de MARIAN
Ti-a explicat @retro in subiectul
asta ce ar trebui sa faci si din ce cauza tacane regulatorul des.
Merita sa incerc sa schimb pompa cu una ce o am de rezerva?
Daca vrei sa-ti umpli timpul liber... poti face si miscarea asta.

Scris: Sâm 20-Mai-2006 05:53
de Catalin29
ieri am observat ca masina se lasa de spate cativa centimetri imediat dupa oprire, apoi ramane asa (nu se mai lasa) si suspensia este inca buna. Care componenta ar fi cauza? Sper ca nu trebuie sa le iau pe rand. Sa fie de la frana? In urma cu cateva luni (5-6) imi arunca pedala inapoi la franare....
Scris: Sâm 20-Mai-2006 07:31
de MARIAN
Pai daca o opresti si te dai jos din masina e normal sa se lase cativa cm pana ajunge la inaltimea prestabilita.